Komunikaty PR

Dodatkowe 13 mln zł z Unii Europejskiej na wsparcie mazowieckich ratowników

2021-04-08  |  10:35
Biuro prasowe
Kontakt
Zespół mediów
Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych

Jagiellońska 74
03-301 Warszawa
media|mazowia.eu| |media|mazowia.eu
225422010
www.funduszedlamazowsza.eu
Do pobrania Ratownicy ( 1.43 MB )

Samorząd Mazowsza zdecydował o przyznaniu prawie 13 mln zł dodatkowych środków z Unii Europejskiej na wsparcie stacji pogotowia ratunkowego i transportu sanitarnego w związku epidemią COVID-19. Środki przeznaczone zostaną na zakup sprzętu potrzebnego do ratowania zdrowia i życia mieszkańców, a także sfinansowanie wynagrodzeń dla personelu. Tym samym całkowita wartość projektu wyniesie aż 46,2 mln zł, z czego blisko 37 mln zł pochodzić będzie z funduszy europejskich w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014-2020.

 

Trudna sytuacja epidemiczna sprawia, że cały czas konieczne jest zwiększanie możliwości służb ratujących zdrowie i życie mieszkańców. Dlatego samorząd Mazowsza zdecydował o skierowaniu kolejnych środków europejskich na wsparcie pięciu stacji pogotowia ratunkowego w Warszawie, Ostrołęce, Siedlcach, Płocku i w Radomiu.

Jak widzimy na przestrzeni kilku ostatnich dni sytuacja zmienia się bardzo dynamicznie. Mimo mniejszej liczby zakażonych w szpitalach zajętych jest praktycznie 100 proc. łóżek covidowych. Szczególnie obciążone są zespoły ratownictwa medycznego, które tak naprawdę jako pierwsze mają kontakt z pacjentem, często wymagającym podjęcia pilnych działań ratujących zdrowie i życie. Stąd nasza decyzja, aby przeznaczyć dodatkowe wsparcie z UE m.in. na doposażenie stacji ratownictwa medycznego i dodatkowe wynagrodzenia. Tu chodzi przede wszystkim o bezpieczeństwo mieszkańców Mazowsza – podsumowuje Marszałek Adam Struzik.

Doposażenie stacji pogotowia ratunkowego

Dzięki wsparciu z UE możliwy będzie zakup 47 sztuk potrzebnego sprzętu medycznego, w tym 15 respiratorów, 9 defibrylatorów, 3 urządzenia do masażu serca, czy 6 videolaryngoskopów. Stacje pogotowia doposażone zostaną również w koncentratory tlenu, tak ważne w przypadku pacjentów z trudnościami oddechowymi. Dofinansowanie pozwoli także na zakup zamgławiaczy potrzebnych do prowadzenia dezynfekcji. W warszawskiej placówce konieczna jest modernizacja trzech kanałów samochodowych, w czym również pomogą fundusze europejskie.

Wynagrodzenia oraz szkolenia dla personelu

Ponad rok trwania epidemii oraz jej skala jest ogromnym obciążeniem dla zespołów ratownictwa medycznego, dlatego dodatkowe środki przeznaczone zostaną na wynagrodzenia za pracę w szczególnych warunkach i godzinach nadliczbowych, a także sfinansowanie personelu pozwalającego na zapewnienie bieżącej pracy stacji. W ramach projektu możliwe jest także przeszkolenie 1013 pracowników w zakresie korzystania ze środków ochrony i ich utylizacji, zakup posiłków regeneracyjnych koniecznych z uwagi na wydłużony czas pracy, jak również zapewnienie tymczasowych miejsc pobytu dla ratowników.

– Zespoły ratownictwa medycznego na co dzień czuwają nad zdrowiem i życiem mieszkańców, a w czasach epidemii ich praca odbywa się w szczególnie trudnych warunkach. Dlatego fundusze europejskie kierowane są na wynagrodzenia, jak również zapewnienie potrzebnych środków ochrony. Dynamicznie zmieniająca się sytuacja sprawia, że konieczne jest również doposażenie stacji ratunkowych w sprzęt medyczny, co również jest możliwe z pomocą Unii Europejskiej – powiedziała Elżbieta Szymanik Zastępca Dyrektora ds. Europejskiego Funduszu Społecznego w Mazowieckiej Jednostce Wdrażania Programów Unijnych.

Samorząd Mazowsza realizuje projekt we współpracy z stacjami pogotowia ratunkowego z Warszawy, Ostrołęki, Siedlec, Płocka i Radomia:

  • Wojewódzką Stacją Pogotowia Ratunkowego i Transportu Sanitarnego "Meditrans" w Warszawie SPZOZ,
  • SPZOZ "Meditrans Ostrołęka" Stacją Pogotowia Ratunkowego i Transportu Sanitarnego w Ostrołęce,
  • SPZOZ "RM-MEDITRANS" Stacją Pogotowia Ratunkowego i Transportu Sanitarnego w Siedlcach,
  • SPZOZ Wojewódzką Stacją Pogotowia Ratunkowego i Transportu Sanitarnego w Płocku,
  • Radomską Stacją Pogotowia Ratunkowego w Radomiu.

Projekt pozakonkursowy pt. „Zwiększenie potencjału zespołów ratownictwa medycznego oraz zespołów transportu medycznego i sanitarnego w przeciwdziałaniu COVID-19” realizowany będzie z funduszy europejskich z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014-2020 w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego: Oś IX Wspieranie włączenia społecznego i walka z ubóstwem; Działanie 9.2 Usługi społeczne i usługi opieki zdrowotnej; Poddziałanie 9.2.2 Zwiększenie dostępności usług zdrowotnych. Wartość projektu wynosi 46,2 mln zł, z czego dofinansowanie z Unii Europejskiej to 36,9 mln zł.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Sanofi wprowadza koncepcję pracy Work X 2.0. Biuro prasowe
2024-05-13 | 11:45

Sanofi wprowadza koncepcję pracy Work X 2.0.

Sanofi redefiniuje organizację pracy wprowadzając w Polsce globalną strategią Work X 2.0. Innowacyjne podejście do kształtowania środowiska pracy wychodzi naprzeciw nowym oczekiwaniom
Zdrowie BRAK ZDJĘCIA
2024-05-13 | 10:30

Więcej pacjentów w gabinetach weterynaryjnych, rośnie świadomość opiekunów

Jedna trzecia (31 proc.) weterynarzy spodziewa się, że właściciele zwierząt będą korzystać z coraz szerszego wachlarza usług w gabinetach weterynaryjnych. Wśród nich znajdzie się nie tylko leczenie, ale też profilaktyka,
Zdrowie Centrum Diagnostyczne 4DCenter otwiera się na Placu Zamkowym
2024-05-08 | 11:12

Centrum Diagnostyczne 4DCenter otwiera się na Placu Zamkowym

Otwórz drzwi do zdrowia w sercu Warszawy - Centrum Diagnostyczne 4DCenter to nowy punkt na mapie stolicy. Domem świeżo otwartego Centrum Diagnostycznego został należący do Senatorska

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Francuskie firmy z potężnym wkładem w polską gospodarkę. Reinwestują tu połowę wypracowywanych zysków i zatrudniają prawie 230 tys. osób

Polska jest dziś dla Francji kluczowym partnerem gospodarczym w Europie Środkowo-Wschodniej. Na naszym rynku francuskie firmy ulokowały blisko połowę wszystkich swoich inwestycji w regionie CEE – obecnie działa ich tu 1,2 tys., tworzą łącznie 227 tys. bezpośrednich miejsc pracy i co najmniej drugie tyle pośrednich, u swoich dostawców i partnerów. Skumulowana wartość bezpośrednich inwestycji francuskich firm w Polsce wyniosła dotąd 108 mld zł. Szybko jednak rośnie, ponieważ przedsiębiorstwa znad Sekwany reinwestują 50 proc. wypracowanych przez siebie zysków, głównie w automatyzację i innowacje środowiskowe – wynika z nowego raportu, opublikowanego przez Francusko-Polską Izbę Gospodarczą we współpracy z Instytutem Debaty Eksperckiej i Analiz Quant Tank.

Transport

Europejski Bank Inwestycyjny stawia na projekty niskoemisyjnej energetyki i bezpieczeństwa. Finansowanie dla Polski to 5 mld euro rocznie

Ponad 85 mld  euro w ciągu ostatnich 20 lat zainwestował w Polsce Europejski Bank Inwestycyjny. Środki te przeznaczono przede wszystkim na budowę infrastruktury: dróg czy kolei. Obecnie najwyższy priorytet mają energetyka oraz bezpieczeństwo. Kolejnym etapem powinna być cyfryzacja oraz inwestycje w nowoczesne technologie i podniesienie innowacyjności. Cel to zwiększenie liczby patentów i licencji powstających w Polsce, a w konsekwencji – wzrost konkurencyjności naszego kraju.

Transport

Przed polskimi firmami transportowymi piętrzą się problemy. Obok konkurencji z Ukrainy są nim także liczni pośrednicy działający na unijnym rynku

Jednym z najpoważniejszych problemów firm transportowych jest dziś udział ogromnej liczby pośredników na unijnym rynku. – W sprytny sposób podkupują zlecenia, przetrzymując je do ostatniej chwili, kiedy mogą je dobrze, za niską cenę sprzedać. W efekcie przewoźnik wykonuje fracht o wartości niepokrywającej kosztów takiego transportu – mówi Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce. Jak ocenia, polska branża transportowa jest w tej chwili w kryzysie, wywołanym przez cały szereg nakładających się na siebie czynników, w tym także m.in. spowolnienie w europejskiej gospodarce i wyzwania związane z redukcją emisji. Zakłócenia powodowane ostatnimi protestami i blokowaniem polsko-ukraińskiej granicy tylko te problemy potęgują.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.