Komunikaty PR

Firma BEST po raz kolejny wspiera walkę z COVID-19 na Pomorzu

2020-12-03  |  12:00
Biuro prasowe

Pracownicy BEST oraz sama spółka po raz kolejny włączyli się w walkę ze skutkami epidemii COVID-19. W ramach zbiórki zorganizowanej wśród pracowników BEST zgromadzono 8,6 tys. zł, które posłużą do sfinansowania zakupu respiratora dla Uniwersyteckiego Centrum Medycyny Morskiej i Tropikalnej w Gdyni. Kolejne 40 tys. zł przekazała sama spółka BEST, a pieniądze zostaną wykorzystane na zakup specjalistycznego sprzętu medycznego, w tym aparatu USG niezbędnego do diagnozowania zakażonych koronawirusem.

– Obecnie bardziej niż kiedykolwiek potrzebujemy wzajemnego wsparcia, solidarności i wspólnego działania, by przezwyciężyć epidemię. Jestem dumny z zaangażowania pracowników naszej firmy, którzy w tym trudnym dla wszystkich czasie włączyli się w zbiórkę. Choć od wybuchu pandemii mija prawie rok, to w naszych szpitalach wciąż brakuje sprzętu. Nie możemy pozostać obojętni na prośby medyków z naszego regionu, którzy robią co mogą, by pomóc naszej społeczności. Dlatego po raz kolejny BEST wspiera finansowo zakup niezbędnych urządzeń – powiedział Krzysztof Borusowski, Prezes Zarządu BEST. Oprócz pieniędzy firma BEST przekazała także drobny sprzęt biurowy, niezbędny personelowi medycznemu do prac administracyjnych.

Grupa BEST angażuje się w walkę z COVID-19 nie po raz pierwszy. Na początku kwietnia przekazała łącznie 600 tys. zł szpitalom w Gdyni i Elblągu, a także samorządowi Gdyni. Podczas pierwszej fali pandemii Uniwersyteckie Centrum Medycyny Morskiej i Tropikalnej w Gdyni otrzymało 400 tys. zł, które wykorzystano m.in. na zakup łóżek szpitalnych, kombinezonów ochronnych dla personelu, a także na zakup materacy przeciwodleżynowych, stetoskopów, ciśnieniomierzy i wielu innych elementów wyposażenia medycznego. Szpital przeznaczył także część pieniędzy na pokrycie kosztów funkcjonowania mobilnego punktu testowania na obecność koronawirusa, który działa w Gdyni od kwietnia. 

Szpital Miejski w Elblągu im. Św. Jana Pawła II otrzymał od BEST 100 tys. zł, z czego zdecydowana większość posłużyła do sfinansowania zakupu respiratora, a około 10 tys. zł przeznaczono na zakup kombinezonów ochronnych. 

Z kolei miasto Gdynia poinformowało o wykorzystaniu środków przekazanych przez BEST na zakup 1 500 fartuchów ochronnych, ponad 80 000 rękawic, niemal 1 800 przyłbic i ponad 4 000 tys. litrów płynu do dezynfekcji.

BEST chętnie angażuje się także w inne działania wspierające lokalną społeczność. Gdy okazało się, że zajęcia szkolne zostaną przeniesione ze szkolnych klas do Internetu, Spółka zakupiła między innymi tablety i materiały szkolne, które służą obecnie do nauki podopiecznym domu dziecka w Elblągu.


BEST jest jednym z największych podmiotów działających w branży zarządania wierzytelnościami w Polsce. Grupa BEST zatrudnia łącznie ponad 600 osób, z czego ok. 350 w Gdyni i ok. 250 w Elblągu. Po ogłoszeniu stanu epidemicznego w Polsce w firmie natychmiast zastosowano zalecenia instytucji państwowych związane z ograniczeniami bezpośrednich kontaktów. Obecnie zdecydowana większość pracowników Grupy BEST pracuje zdalnie, w tym także liczny zespół pracowników call center. 

BEST S.A. jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od 1997 r.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Udar mózgu - szybka reakcja może uratować życie Biuro prasowe
2024-10-29 | 06:00

Udar mózgu - szybka reakcja może uratować życie

Udar mózgu to zdarzenie, które zabiera zdrowie, sprawność, a czasem nawet życie. Może dotknąć każdego - jest trzecią najczęstszą przyczyną śmierci i głównym
Zdrowie Zmiana czasu na zimowy już w ten weekend.
2024-10-24 | 18:00

Zmiana czasu na zimowy już w ten weekend.

Badania pokazują, że kiedy dni stają się krótsze - zmniejszona ekspozycja na światło dzienne może wpływać na nasz nastrój. Okres po zmianie czasu, wraz
Zdrowie enel-med na konferencji „VITAzdrowie” zgromadził ponad 300 lekarzy
2024-10-15 | 16:00

enel-med na konferencji „VITAzdrowie” zgromadził ponad 300 lekarzy

Centrum Medyczne ENEL-MED po raz kolejny wspiera rozwój zawodowy lekarzy, organizując wielodyscyplinarne projekty edukacyjne. Ostatnia konferencja „VITAzdrowie. O prewencji

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Polityka

Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna

Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.