FUJIFILM dostawcą aparatów rentgenowskich do szpitala na Stadionie Narodowym
„Od lat dostarczamy nasze rozwiązania w zakresie Diagnostyki Obrazowej do polskich szpitali. Czujemy się wyróżnieni, że i tym razem nasze rozwiązania, ale i elastyczność w zakresie szybkości dostawy i instalacji spowodowały nasz wybór. Dołożyliśmy wszelkich starań by błyskawicznie dostarczyć i zainstalować sprzęt w nietypowych warunkach i przy ograniczeniach związanych z pandemią. Jesteśmy dumni, że mamy własny wkład w walkę z pandemią, a nasze urządzenia rentgenowskie umożliwią lekarzom lepszą, szybszą i skuteczniejszą diagnostykę i monitorowanie przebiegu choroby” – powiedział Paweł Augustyn, Prezes polskiego oddziału FUJIFILM.
W ciągu niecałego tygodnia od zamówienia FUJIFILM dostarczył przewoźne cyfrowe systemy RTG FDR GO PLUS do powstającego szpitala tymczasowego dla pacjentów COVID-19 na Stadionie PGE Narodowym w Warszawie.
Nowe systemy do wykonywania zdjęć RTG są w pełni cyfrowymi urządzeniami z własnym zasilaniem i napędem do łatwiejszego przemieszczenia się. Wyposażone w nowoczesne detektory FDR D-EVO II charakteryzujące się bardzo małą wagą, dużą wytrzymałością i powłoką antybakteryjną HydroAg dla zmniejszenia ryzyka przenoszenia zakażeń.
Dodatkowo posiadają wewnętrzną pamięć dla wykonanych ekspozycji, która pozwala na wykorzystanie panelu w kilku lokalizacjach z różnymi systemami, co wspomoże prace personelu.
FUJIFILM, poprzez działające lokalnie swoje oddziały, zaopatruje najbardziej potrzebujące szpitale na całym świecie w tym również w Polsce w rozwiązania w obszarze Diagnostyki Obrazowej - będące podstawą diagnostyki oraz monitorowania przebiegu zapalenia płuc wywoływanego przez coronavirus. Urządzenia RTG są przystosowane do współpracy z zaawansowanymi programami tzw. sztucznej inteligencji zwiększając możliwości diagnostyczne, ale i wprowadzanie triage czyli systemu ‘kolejkowania’ pacjentów w zależności od stopnia zaawansowania choroby.
Już niedługo dostępna będzie w Polsce rozbudowa systemów obrazowania (w tym i w dostarczonych systemach mobilnych) o funkcję sztucznej inteligencji (#AI) wspomagającą personel medyczny w szybkiej detekcji zmian m.in. w obrazie płuc oraz system ‘kolejkowania’ pacjentów w zależności od stanu choroby.
Poprzez firmy działające w sektorze Ochrony Zdrowia, koncern pracuje w kilku obszarach nad przełomową diagnostyką i terapią:
- Diagnostyki Laboratoryjnej (IVD) – firma FUJIFILM Wako Chemicals opracowała szybki antygenowy test diagnostyczny do wykrywania wirusa SARS-CoV-2.
- Terapii – firma FUJIFILM Toyama Chemicals wyprodukowała eksperymentalny lek antywirusowy AVIGAN (Favipiravir), któryogranicza replikacje wirusa. Lek przechodzi w tej chwili III fazę badań klinicznych w kilku krajach m. in. Japonii i USA .
- Poza terapią farmakologiczną, koncern poprzez swoje biotechnologiczne ramię, firmę FUJIFILM Diosynth Biotechnologics z obszaru CDMO (contracted development and manufacturing organization) będzie produkować przeciwciała terapeutyczne przeciwko Covid19 w ramach współpracy z firmą Ely Lilly, a także po uzyskaniu rządowego grantu w USA w wysokości ok $250 Mln jest gotowa do produkcji masowej przyszłych szczepionek anty-COVID-19.

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE

Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?

Neurologiczne choroby rzadkie w Lublinie leczą modelowo
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.