Majonezowe inspiracje w kuchni
Best Brands PR
Słomińskiego
00-195 Warszawa
bestbrandspr|bestbrandspr.pl| |bestbrandspr|bestbrandspr.pl
0-22 251 66 86
www.bestbrandspr.pl
Majonez to jeden z najpopularniejszych sosów na świecie, używany w daniach z wielu zakątków kuli ziemskiej. Znajdziemy go w kuchni japońskiej, meksykańskiej, francuskiej oraz wielu innych. Nikogo nie powinno to dziwić - majonez jest niezwykle uniwersalny, świetnie łączy się z rozmaitymi dodatkami, a na jego bazie można przygotować wiele innych sosów. Skąd właściwie wziął się fenomen majonezu?
Źródła nie podają jednego miejsca i czasu, kiedy po raz pierwszy przyrządzono słynny sos z żółtek, octu, musztardy i oleju. W książkach kucharskich pojawia się pod znaną nam obecnie nazwą od XIX wieku, jednak prawdopodobnie przygotowywano go już dużo wcześniej. Historia produkcji majonezu na skalę przemysłową sięga 1905 roku, kiedy w Stanach Zjednoczonych pewien niemiecki imigrant zaczął sprzedawać sos przyrządzany przez swoją żonę. Wyrób cieszył się tak dużą popularnością, że już w 1912 r. otworzył on wytwórnię majonezu. W Polsce z kolei przemysłowa produkcja tego popularnego sosu zapoczątkowana została w 1959 roku przez Wytwórczą Spółdzielnię Pracy „Społem”, która do dzisiaj produkuje kultowy już Majonez Kielecki. Co ciekawe, to właśnie na podstawie jego składu i receptury opracowana została Polska Norma produkcji majonezu.
(Nie) samym majonezem człowiek żyje
Po ponad 60 latach od rozpoczęcia produkcji majonezu na skalę przemysłową w naszym kraju, w sklepach znajdziemy naprawdę mnóstwo jego wariantów. Szczególnie ciekawą propozycją są wersje z dodatkami smakowymi, np. Majonez Kielecki z czosnkiem. Takie rozwiązanie to gotowy produkt, który wykorzystać możemy w wielu potrawach bez dodatkowego doprawiania, a przede wszystkim żmudnego obierania i wyciskania czosnku. Szczególnie dobrze sprawdzi się on m.in. w domowych burgerach czy hot-dogach. Dla osób, które starają się każdego dnia mieć na uwadze zbilansowaną dietę, dobrą propozycją może być delikatny w smaku Majonez Kielecki Omega-3. Od tradycyjnej wersji różni się on przede wszystkim tym, że został wzbogacony o nienasycone kwasy tłuszczowe Omega-3, które korzystnie wpływają na pracę serca, mózgu czy narządu wzroku.
Majonez dla każdego
Nie da się ukryć, że majonez jeszcze do niedawna zarezerwowany był jedynie dla osób spożywających produkty pochodzenia zwierzęcego. Kiedy jednak coraz więcej konsumentów zaczęło decydować się na dietę wegańską, producenci tego popularnego sosu zareagowali na rosnące zapotrzebowanie i zaczęli tworzyć coraz to nowe receptury roślinnych odpowiedników. W obliczu nowego, bardzo popularnego trendu, na odpowiedź firmy WSP „Społem” także nie trzeba było długo czekać… Latem 2020 roku na rynek zawitał Majonez Kielecki Roślinny, który wzbudził bardzo duże zainteresowanie. Wytwarzany na bazie oleju rzepakowego i białek grochu z dodatkiem aromatycznej musztardy. Majonez Kielecki Roślinny doskonale zastępuje tradycyjną wersję i stwarza nowe kulinarne możliwości dla każdego.
A co dla osób dbających o linię? Kto będąc na diecie nie rozmyślał o pysznej kanapce z szynką posmarowanej nawet cienką warstwą majonezu? Na szczęście na to też jest rada - odchudzonych wersji tego sosu nie brakuje. Na rynku znajdziemy m.in. Majonez Kielecki lekki o obniżonej zawartości cukru o 38% i tłuszczu o 31% w stosunku do tradycyjnej wersji sosu. Idealnie sprawdzi się on jako dodatek do sałatek, wegeburgerów czy pieczonych warzyw. I nagle dieta przestaje być taka straszna!
Sugerowana cena Majonezu Kieleckiego z czosnkiem: ok. 6,20 zł brutto / 310 g
Sugerowana cena Majonezu Kieleckiego Omega-3: ok. 6,20 zł brutto / 310 g
Sugerowana cena Majonezu Kieleckiego Roślinnego: ok. 6,20 zł brutto / 310 g
Sugerowana cena Majonezu Kieleckiego lekkiego: ok. 6,20 zł brutto / 310 g

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tylko 7% Polaków wie, co oznacza pierwotna czystość wody
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Niepewność gospodarcza rosnącym zagrożeniem dla firm. Sytuację pogarszają zawirowania w światowym handlu
Wojna handlowa i trudna sytuacja geopolityczna stanowią zagrożenie dla funkcjonowania firm. Niepewność sytuacji gospodarczej to obok wysokich kosztów pracowniczych najczęściej wskazywana bariera utrudniająca działalność. 60 proc. właścicieli i zarządzających firmami w Polsce uważa ją za największe zagrożenie. – Kryzysy są tyleż szokiem dla systemu, co szansą. Jeśli wykorzystamy nowo tworzące się sytuacje, mamy szansę wyjść wzmocnieni – ocenia Małgorzata Mroczkowska-Horne, dyrektor generalna Konfederacji Lewiatan.
Transport
Ataki cybernetyczne na kolej stają się coraz częstsze. Hakerzy zwykle chcą doprowadzić do paraliżu

W pierwszym kwartale tego roku hakerzy zaatakowali systemy sprzedaży biletów w polskiej i ukraińskiej kolei. Zagrożenia wiążą się jednak również z atakami na systemy zasilania i zarządzania ruchem. Wszystkie tego typu zdarzenia mają jeden cel – mniejszy lub większy paraliż transportu kolejowego, co w obecnej sytuacji geopolitycznej przekłada się na bezpieczeństwo strategiczne. W wielu przypadkach wciąż najsłabszym ogniwem jest człowiek – albo dlatego, że nienależycie chroni hasła i dostęp do urządzeń, albo dlatego, że nadane mu uprawnienia są nieadekwatnie szerokie w stosunku do realnych potrzeb.
Edukacja
Polska nauka potrzebuje różnych źródeł finansowania. Trwają rozmowy o zmianach w systemie

– Finansowanie polskiej nauki wymaga zmian, ale do tego potrzeba politycznej woli i odwagi – ocenia prof. dr hab. Grzegorz Mazurek, rektor Akademii Leona Koźmińskiego. Wśród propozycji wymienia stworzenie systemu zachęt dla biznesu do inwestowania w naukę i edukację, wyznaczenie strategicznych obszarów badań, na które będą trafiały fundusze, czy rozliczanie instytucji naukowych z wykorzystania publicznych pieniędzy. W ramach cyklu „Porozmawiajmy o polskiej nauce” MNiSW w ostatnich miesiącach prowadzi konsultacje ze środowiskiem akademickim i badawczym na temat stojących przed sektorem wyzwań i możliwych do wdrożenia rozwiązań, nie tylko dotyczących finansowania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.