,,Mitologia stosowana” na nowo! Rusza druga odsłona kampanii obalającej mity.
Już 8 kwietnia rusza druga edycja spotkań w ramach kampanii ,,Mitologia Stosowana”. To kontynuacja akcji edukacyjnej o badaniach naukowych, statystyce i wszystkim, co się liczy. Janina Bąk statystyczka i autorka bestsellerowej książki popularnonaukowej, wraz ze swoimi gośćmi podejmie się zadania obalania medycznych mitów oraz rzuci nowe światło na problemy związane z dezinformacją. Partnerem akcji jest NutroPharma, która wspiera rzetelny przekaz naukowy.
Pozyskiwanie informacji jest proste. Ale co z ich weryfikacją? W społeczeństwie, w którym dowody naukowe przestają być argumentem bardzo łatwo wzbudzić nieufność i strach. W pierwszej odsłonie kampanii „Mitologia Stosowana”, która miała miejsce w listopadzie zeszłego roku, statystyczka Janina Bąk postanowiła zweryfikować podejście do tego tematu. W każdym z webinarów wzięło udział ponad 7000 osób. Czas zatem na kolejną edycję!
Bo wiedza to potęga!
W drugiej edycji kampanii „Mitologia Stosowana”, Janina Bąk na nowo podejmie się zadania obalania medycznych mitów. Pomogą jej w tym znani eksperci - doktor Paweł Grzesiowski, ekspert Naczelnej Rady Lekarskiej ds. walki z COVID-19, doktor nauk medycznych Maciej Socha, ordynator Oddziału Położniczego i Ginekologicznego w Szpitalu św. Wojciecha w Gdańsku, a także dwójka popularnych influencerów naukowych – Kasia Gandor i Dawid Myśliwiec z kanału „UwagaNaukowy bełkot”. Goście poruszą tematy dotyczące pandemii, szczepień na COVID-19, rozprawią się z zabobonami związanymi z ciążą i karmieniem piersią, a także zdrowym odżywianiem. Przede wszystkim postarają się przekonać, jak najwięcej osób, że z nauką można i należy się zaprzyjaźnić.
Program webinarów
Dlaczego nie musimy bać się szczepień na COVID-19?
Rozmowa z Kasią Gandor z kanału YT o tej samej nazwie
OPIS TEMATU: Podczas tego spotkania zostaną rozwiane wątpliwości dotyczące szczepień na COVID-19. Czym się różni szczepionka Pfizera od AstraZeneca? Jak działają szczepionki mRNA, a jak szczepionki wektorowe? Jak to możliwe, że szczepionki powstały tak szybko? To tylko niektóre pytania, na które zostaną udzielone odpowiedzi.
Kiedy? 08.04.2021r. godz. 19.00
Gdzie? Kanał YouTube “Statystycznie rzecz biorąc”
Co już wiemy o koronawirusie?
Webinar na żywo z immunologiem dr n. med. Pawłem Grzesiowskim
OPIS TEMATU: W trakcie webinaru dowiemy się, jak czytać statystyki dotyczące pandemii i co już wiemy o koronawirusie. A także którym doniesieniom medialnym w tym temacie możemy ufać i w jaki sposób weryfikować informacje o pandemii. Wydarzenie będzie składać się z dwóch części – wywiadu i interaktywnej części podczas której będzie można zadawać pytania.
Kiedy? 15.04.2021r. godz. 19.00
Gdzie? FB Janina Daily
Co naprawdę oznaczają wszystkie “E” w składzie żywności?
Rozmowa z Dawidem Myśliwcem z kanału YT „Uwaga! Naukowy bełkot”
OPIS TEMATU: W czasie rozmowy Dawid Myśliwiec postara się rozwiać wątpliwości związane za zdrową żywnością i żywieniem. Doktor chemii, opowie, czy wszystkie „E” w składzie żywności są szkodliwe, a także jak interpretować te oznaczenia. Zajmie się również tematem suplementów – ich bezpieczeństwem, różnicą między suplementem a lekiem, a także zagadnieniem czy absolutnie wszystkim takie suplementy są niezbędne.
Kiedy? 22.04.2021r. godz. 19.00
Gdzie? Kanał YouTube “Statystycznie rzecz biorąc”
Czego nie muszą się bać przyszłe i obecne mamy?
Webinar na żywo z ginekologiem dr Maciejem Sochą
OPIS TEMATU: Ten webinar obali najczęstsze mity związane z ciąża, porodem, połogiem, a także karmieniem piersią. Dowiemy się między innymi czy istnieją czynności zakazane w ciąży? Czy przyszłe mamy mogą ćwiczyć? Farbować włosy? Latać samolotem? Rozwiane zostaną mity dotyczące diety matki karmiącej, a także czy jedzenie imbiru lub aktywność seksualna faktycznie przyśpieszają poród?
Wydarzenie będzie składać się z dwóch części – wywiadu i interaktywnej części podczas której będzie można zadawać pytania.
Kiedy? 29.04.2021r. godz. 19.00
Gdzie? FB Janina Daily
NutroPharma polska firma obecna na rynku od 1990 roku. Dostarcza nowoczesne oraz niestandardowe rozwiązania: receptur nowych produktów i całościowych koncepcji dla sektora farmaceutycznego. Oferowane przez firmę rozwiązania już od wielu lat wspomagają i przyspieszają proces poprawy jakości życia. Osiągniecia te były możliwe, dzięki współpracy
z wieloma wybitnymi naukowcami i praktykami z kraju oraz z zagranicy. Produkty firmy NutroPharma poddawane są rygorystycznym badaniom zgodnie z ustawodawstwem polskim i europejskim. Spełniają normy i wymagania zawarte
w dyrektywach Unii Europejskiej.
Udar mózgu - szybka reakcja może uratować życie
Zmiana czasu na zimowy już w ten weekend.
enel-med na konferencji „VITAzdrowie” zgromadził ponad 300 lekarzy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Polacy boją się obniżenia poziomu życia na emeryturze. 40 proc. na ten cel oszczędza
Myśląc o emeryturze, dwa razy więcej Polaków odczuwa lęk niż nadzieję – wynika z badania ING Banku Śląskiego. Blisko połowa badanych spodziewa się obniżenia swojego poziomu życia po zakończeniu pracy. Mimo to wciąż mniejszość Polaków, bo 39 proc., oszczędza z myślą o tym okresie życia. Ten odsetek jednak stopniowo rośnie. Ponad 2/3 słabo orientuje się w instrumentach finansowych, które pozwalają gromadzić środki na emeryturę.
Polityka
Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna
Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.