Komunikaty PR

,,Mitologia stosowana” na nowo! Rusza druga odsłona kampanii obalającej mity.

2021-04-07  |  08:00
Biuro prasowe

 

Już 8 kwietnia rusza druga edycja spotkań w ramach kampanii ,,Mitologia Stosowana”. To kontynuacja akcji edukacyjnej o badaniach naukowych, statystyce i wszystkim, co się liczy. Janina Bąk statystyczka i autorka bestsellerowej książki popularnonaukowej, wraz ze swoimi gośćmi podejmie się zadania obalania medycznych mitów oraz rzuci nowe światło na problemy związane z dezinformacją. Partnerem akcji jest NutroPharma, która wspiera rzetelny przekaz naukowy.


Pozyskiwanie informacji jest proste. Ale co z ich weryfikacją? W społeczeństwie, w którym dowody naukowe przestają być argumentem bardzo łatwo wzbudzić nieufność i strach. W pierwszej odsłonie kampanii „Mitologia Stosowana”, która miała miejsce w listopadzie zeszłego roku, statystyczka Janina Bąk postanowiła zweryfikować podejście do tego tematu.  W każdym z webinarów wzięło udział ponad 7000 osób. Czas zatem na kolejną edycję!


Bo wiedza to potęga!

W drugiej edycji kampanii „Mitologia Stosowana”, Janina Bąk na nowo podejmie się zadania obalania medycznych mitów. Pomogą jej w tym znani eksperci - doktor Paweł Grzesiowski, ekspert Naczelnej Rady Lekarskiej ds. walki z COVID-19, doktor nauk medycznych Maciej Socha, ordynator Oddziału Położniczego i Ginekologicznego w Szpitalu św. Wojciecha w Gdańsku, a także dwójka popularnych influencerów naukowych – Kasia Gandor i Dawid Myśliwiec z kanału „UwagaNaukowy bełkot”. Goście poruszą tematy dotyczące pandemii, szczepień na COVID-19, rozprawią się z zabobonami związanymi z ciążą i karmieniem piersią, a także zdrowym odżywianiem. Przede wszystkim postarają się przekonać, jak najwięcej osób, że z nauką można i należy się zaprzyjaźnić.

Program webinarów

 

Dlaczego nie musimy bać się szczepień na COVID-19?

Rozmowa z Kasią Gandor z kanału YT o tej samej nazwie

 

OPIS TEMATU: Podczas tego spotkania zostaną rozwiane wątpliwości dotyczące szczepień na COVID-19. Czym się różni szczepionka Pfizera od AstraZeneca? Jak działają szczepionki mRNA, a jak szczepionki wektorowe? Jak to możliwe, że szczepionki powstały tak szybko? To tylko niektóre pytania, na które zostaną udzielone odpowiedzi.

Kiedy? 08.04.2021r. godz. 19.00

Gdzie? Kanał YouTube “Statystycznie rzecz biorąc”

 

Co już wiemy o koronawirusie?

Webinar na żywo z immunologiem dr n. med. Pawłem Grzesiowskim

 

OPIS TEMATU: W trakcie webinaru dowiemy się, jak czytać statystyki dotyczące pandemii i co już wiemy o koronawirusie. A także którym doniesieniom medialnym w tym temacie możemy ufać i w jaki sposób weryfikować informacje o pandemii. Wydarzenie będzie składać się z dwóch części – wywiadu i interaktywnej części podczas której będzie można zadawać pytania.

Kiedy? 15.04.2021r. godz. 19.00

Gdzie? FB Janina Daily

 

Co naprawdę oznaczają wszystkie “E” w składzie żywności?

Rozmowa z Dawidem Myśliwcem z kanału YT „Uwaga! Naukowy bełkot”

 

OPIS TEMATU: W czasie rozmowy Dawid Myśliwiec postara się rozwiać wątpliwości związane za zdrową żywnością i żywieniem. Doktor chemii, opowie, czy wszystkie „E” w składzie żywności są szkodliwe, a także jak interpretować te oznaczenia. Zajmie się również tematem suplementów – ich bezpieczeństwem, różnicą między suplementem a lekiem, a także zagadnieniem czy absolutnie wszystkim takie suplementy są niezbędne.

Kiedy? 22.04.2021r. godz. 19.00

Gdzie? Kanał YouTube “Statystycznie rzecz biorąc”

 

Czego nie muszą się bać przyszłe i obecne mamy?

Webinar na żywo z ginekologiem dr Maciejem Sochą

 

OPIS TEMATU: Ten webinar obali najczęstsze mity związane z ciąża, porodem, połogiem, a także karmieniem piersią. Dowiemy się między innymi czy istnieją czynności zakazane w ciąży? Czy przyszłe mamy mogą ćwiczyć? Farbować włosy? Latać samolotem? Rozwiane zostaną mity dotyczące diety matki karmiącej, a także czy jedzenie imbiru lub aktywność seksualna faktycznie przyśpieszają poród? 

Wydarzenie będzie składać się z dwóch części – wywiadu i interaktywnej części podczas której będzie można zadawać pytania.

Kiedy? 29.04.2021r. godz. 19.00

Gdzie? FB Janina Daily

 

 

NutroPharma polska firma obecna na rynku od 1990 roku. Dostarcza nowoczesne oraz niestandardowe rozwiązania: receptur nowych produktów i całościowych koncepcji dla sektora farmaceutycznego. Oferowane przez firmę rozwiązania już od wielu lat wspomagają i przyspieszają proces poprawy jakości życia. Osiągniecia te były możliwe, dzięki współpracy
z wieloma wybitnymi naukowcami i praktykami z kraju oraz z zagranicy. Produkty firmy NutroPharma poddawane są rygorystycznym badaniom zgodnie z ustawodawstwem polskim i europejskim. Spełniają normy i wymagania zawarte
w dyrektywach Unii Europejskiej.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy Biuro prasowe
2025-03-26 | 19:00

Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy

Strach, bóle i skurcze mięśni nie dawały Monice spać. Zaczęła długą wędrówkę po lekarzach w poszukiwaniu diagnozy. – Nie zliczę, ile było tych wizyt,
Zdrowie Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego
2025-03-12 | 06:00

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Z apelem o jak najszybsze uchwalenie przepisów, zgodnie z którymi Zakład Ubezpieczeń Społecznych przejąłby wypłatę zasiłku chorobowego już od pierwszego dnia
Zdrowie Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie
2025-03-11 | 06:00

Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie

Z badania opinii przeprowadzonego przez SW Research dla marki Domowe Laboratorium wynika, że wielu Polaków postrzega raka jelita grubego jako chorobę nieuleczalną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Zielona transformacja wiąże się z dodatkowymi kosztami. Mimo to firmy traktują ją jako szansę dla siebie i Europy

Bez zaangażowania największych firm, które ograniczają własny ślad węglowy, będzie trudno o transformację energetyczną. Jak wynika z danych Europejskiego Banku Inwestycyjnego, w ubiegłym roku 61 proc. przedsiębiorstw z UE zainwestowało w walkę ze zmianą klimatu. Choć z tymi inwestycjami wiążą się zwykle ogromne koszty, część firm traktuje je jako szansę na podniesienie swojej konkurencyjności. Wśród znaczących korzyści podnoszą też kwestię zmniejszania zależności od dostaw surowców energetycznych z innych krajów.

Prawo

Rolnicy z Wielkopolski i Opolszczyzny protestują przeciwko likwidacji ich miejsc pracy. Minister rolnictwa deklaruje szukanie rozwiązań

W czwartek 24 kwietnia pracownicy towarowych gospodarstw rolnych z województw wielkopolskiego i opolskiego protestowali przed Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi w Warszawie. To już kolejny – po poznańskim – protest, który ma zwrócić uwagę na opieszałość urzędników w związku z zagospodarowaniem zwracanych do Zasobu Skarbu Państwa dzierżawionych gruntów, na których dziś prowadzona jest działalność rolnicza. Minister Czesław Siekierski przyjął delegację pracowników, która przekazała petycję z postulatami wymagającymi pilnych działań urzędniczych.

Prawo

W połowie maja pierwszym pakietem deregulacyjnym zajmie się Senat. Trwają prace nad drugim pakietem

Zgodnie z zaplanowanym porządkiem obrad na posiedzeniu 14–15 maja Senat zajmie się pierwszym pakietem deregulacyjnym, przygotowanym przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii. Przyjęty w ubiegłym tygodniu przez Sejm dokument zawiera około 40 rozwiązań, które mają ułatwić prowadzenie biznesu. W ciągu kilku miesięcy efekty mają być odczuwalne dla przedsiębiorców. Jednocześnie trwają już prace nad kolejnymi propozycjami deregulacyjnymi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.