,,Mitologia stosowana” na nowo! Rusza druga odsłona kampanii obalającej mity.
Już 8 kwietnia rusza druga edycja spotkań w ramach kampanii ,,Mitologia Stosowana”. To kontynuacja akcji edukacyjnej o badaniach naukowych, statystyce i wszystkim, co się liczy. Janina Bąk statystyczka i autorka bestsellerowej książki popularnonaukowej, wraz ze swoimi gośćmi podejmie się zadania obalania medycznych mitów oraz rzuci nowe światło na problemy związane z dezinformacją. Partnerem akcji jest NutroPharma, która wspiera rzetelny przekaz naukowy.
Pozyskiwanie informacji jest proste. Ale co z ich weryfikacją? W społeczeństwie, w którym dowody naukowe przestają być argumentem bardzo łatwo wzbudzić nieufność i strach. W pierwszej odsłonie kampanii „Mitologia Stosowana”, która miała miejsce w listopadzie zeszłego roku, statystyczka Janina Bąk postanowiła zweryfikować podejście do tego tematu. W każdym z webinarów wzięło udział ponad 7000 osób. Czas zatem na kolejną edycję!
Bo wiedza to potęga!
W drugiej edycji kampanii „Mitologia Stosowana”, Janina Bąk na nowo podejmie się zadania obalania medycznych mitów. Pomogą jej w tym znani eksperci - doktor Paweł Grzesiowski, ekspert Naczelnej Rady Lekarskiej ds. walki z COVID-19, doktor nauk medycznych Maciej Socha, ordynator Oddziału Położniczego i Ginekologicznego w Szpitalu św. Wojciecha w Gdańsku, a także dwójka popularnych influencerów naukowych – Kasia Gandor i Dawid Myśliwiec z kanału „UwagaNaukowy bełkot”. Goście poruszą tematy dotyczące pandemii, szczepień na COVID-19, rozprawią się z zabobonami związanymi z ciążą i karmieniem piersią, a także zdrowym odżywianiem. Przede wszystkim postarają się przekonać, jak najwięcej osób, że z nauką można i należy się zaprzyjaźnić.
Program webinarów
Dlaczego nie musimy bać się szczepień na COVID-19?
Rozmowa z Kasią Gandor z kanału YT o tej samej nazwie
OPIS TEMATU: Podczas tego spotkania zostaną rozwiane wątpliwości dotyczące szczepień na COVID-19. Czym się różni szczepionka Pfizera od AstraZeneca? Jak działają szczepionki mRNA, a jak szczepionki wektorowe? Jak to możliwe, że szczepionki powstały tak szybko? To tylko niektóre pytania, na które zostaną udzielone odpowiedzi.
Kiedy? 08.04.2021r. godz. 19.00
Gdzie? Kanał YouTube “Statystycznie rzecz biorąc”
Co już wiemy o koronawirusie?
Webinar na żywo z immunologiem dr n. med. Pawłem Grzesiowskim
OPIS TEMATU: W trakcie webinaru dowiemy się, jak czytać statystyki dotyczące pandemii i co już wiemy o koronawirusie. A także którym doniesieniom medialnym w tym temacie możemy ufać i w jaki sposób weryfikować informacje o pandemii. Wydarzenie będzie składać się z dwóch części – wywiadu i interaktywnej części podczas której będzie można zadawać pytania.
Kiedy? 15.04.2021r. godz. 19.00
Gdzie? FB Janina Daily
Co naprawdę oznaczają wszystkie “E” w składzie żywności?
Rozmowa z Dawidem Myśliwcem z kanału YT „Uwaga! Naukowy bełkot”
OPIS TEMATU: W czasie rozmowy Dawid Myśliwiec postara się rozwiać wątpliwości związane za zdrową żywnością i żywieniem. Doktor chemii, opowie, czy wszystkie „E” w składzie żywności są szkodliwe, a także jak interpretować te oznaczenia. Zajmie się również tematem suplementów – ich bezpieczeństwem, różnicą między suplementem a lekiem, a także zagadnieniem czy absolutnie wszystkim takie suplementy są niezbędne.
Kiedy? 22.04.2021r. godz. 19.00
Gdzie? Kanał YouTube “Statystycznie rzecz biorąc”
Czego nie muszą się bać przyszłe i obecne mamy?
Webinar na żywo z ginekologiem dr Maciejem Sochą
OPIS TEMATU: Ten webinar obali najczęstsze mity związane z ciąża, porodem, połogiem, a także karmieniem piersią. Dowiemy się między innymi czy istnieją czynności zakazane w ciąży? Czy przyszłe mamy mogą ćwiczyć? Farbować włosy? Latać samolotem? Rozwiane zostaną mity dotyczące diety matki karmiącej, a także czy jedzenie imbiru lub aktywność seksualna faktycznie przyśpieszają poród?
Wydarzenie będzie składać się z dwóch części – wywiadu i interaktywnej części podczas której będzie można zadawać pytania.
Kiedy? 29.04.2021r. godz. 19.00
Gdzie? FB Janina Daily
NutroPharma polska firma obecna na rynku od 1990 roku. Dostarcza nowoczesne oraz niestandardowe rozwiązania: receptur nowych produktów i całościowych koncepcji dla sektora farmaceutycznego. Oferowane przez firmę rozwiązania już od wielu lat wspomagają i przyspieszają proces poprawy jakości życia. Osiągniecia te były możliwe, dzięki współpracy
z wieloma wybitnymi naukowcami i praktykami z kraju oraz z zagranicy. Produkty firmy NutroPharma poddawane są rygorystycznym badaniom zgodnie z ustawodawstwem polskim i europejskim. Spełniają normy i wymagania zawarte
w dyrektywach Unii Europejskiej.
Giving Grudzień! Rusza charytatywny projekt na rzecz szkolnych psychologów
Wielkie rabaty na dermokosmetyki do -50% z okazji Black Weeks w Ziko Dermo. Odk
Medical Inventi podpisuje umowę o współpracy z Uniwersytetem Bolońskim
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.