Komunikaty PR

Młodzi marzą o świecie bez ściemy

2022-03-10  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Beata Sadowska
IQS Sp. z o.o.

ul. Mangalia 2a
02-758 Warszawa
beata.sadowska|gmail.com| |beata.sadowska|gmail.com
(22) 592 63 00
www.grupaiqs.pl

Nie wierzą politykom, są przekonani, że reklamy kłamią i większość z nich nie czuje się gorsza, gdy nie ma tego, co ich znajomi. Głód autentyzmu, jak pokazuje najnowsza edycja badań Świat Młodych[1], zrealizowanych przez agencję badawczą IQS,  jest silny jak nigdy wcześniej.

Młodzi odczuwają coraz silniejszą niechęć do fikcji, sztuczności i pozorowanych działań w różnych sferach ich życia. Aż 83 proc. otwarcie przyznaje, że nie ufa politykom, którzy myślą wyłącznie o sobie. 69 proc. jest zdania, że reklamy kłamią, podczas gdy oni chcą, by poza promocją niosły jakiś prawdziwy przekaz.

„Z badań widać wyraźnie, że rosnąca presja ze strony państwa, kościoła, szkoły, czy też grup rówieśniczych jest dla młodych bardzo przytłaczająca. Coraz bardziej opresyjne stają się instytucje, które w ich pamięci od zawsze wspierały normy, wzorce i posłuszeństwo, a nie bycie sobą. Młodzi dostrzegają już powszechność manipulacji, fake newsów i fałszu, na co są szczególnie wyczuleni. Mają też dość piętnowania osób odbiegających od przyjętych ‘standardów’” – mówi Marta Rybicka z IQS.

Wyraźnie zmienia się percepcja tego, co znaczy być „cool”. 67 proc. Młodych nie czuje się gorsza, gdy nie ma tego, co ich znajomi, a 68 proc. przyznaje, że coraz rzadziej używa filtrów upiększających na portalach internetowych.

„Pandemia, sytuacja za naszą wschodnią granicą i rosnące zagrożenie odcisnęły duże piętno na zachowaniach Młodych. U wielu z nich potrzeba uwagi i rozgłosu, które dotychczas były bardzo pożądane, zastąpiła dbałość o jakość kontaktów. 67 proc. badanych mówi, że nie zależy im na wielu obserwujących na kontach społecznościowych” – przyznaje Rybicka.

To głód autentyzmu u Młodych w znaczącym stopniu wpływa na obecną sytuację na rynku pracy. Dla 69 proc. Młodych bardzo ważne jest, aby ich praca łączyła się z ich pasjami i zainteresowaniami, wtedy będą uczciwi i autentyczni w tym, co robią.

Autentyzm w świecie Młodych dobrze się sprzedaje. „W światomłodowym topie znalazły się osoby, które zyskały na popularności robiąc swoje i będąc sobą, a jednocześnie na tym zarabiają. Można tu jednym tchem wymienić: Joannę Okuniewską, Matę, Katarzynę Koczułap, Martę Konopko, Mikołaja Sondeja” – dodaje Marta Rybicka.

 


[1] Świat Młodych 6, badanie syndykatowe zrealizowane przez agencję badawczą IQS na grupie osób bezdzietnych w wieku 16-29 lat. Metodologia jakościowo-ilościowa: N=42 wywiady jakościowe etnograficzne oraz N=1900 CAWI. Realizacja 2021

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: IQS Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Negocjacje między UE i USA w sprawie ceł trwają. Przełom możliwy podczas czerwcowej wizyty Trumpa w Europie

Czas, jaki Donald Trump zostawił krajom obłożonym cłami na negocjacje, zbliża się do półmetka. Umowę podpisała Wielka Brytania, ogłoszono również porozumienie z Chinami. Unia Europejska, która jest czwartym partnerem handlowym USA, do niedawna zdawała się nie czynić żadnych postępów w rozmowach. Jednak negocjacje trwają. Zdaniem europosła Michała Szczerby z PO stanowisko Unii powinno być twarde, a przede wszystkim jednomyślne. Okazją do rozmów może być wizyta Trumpa na czerwcowym szczycie NATO w Hadze.

Przemysł

Unijne programy szansą dla polskiego przemysłu zbrojeniowego. Wkrótce uruchomione będzie 150 mld euro na niskooprocentowane pożyczki

Prace nad uruchomieniem instrumentu pożyczkowego SAFE są na ostatniej prostej. Jak poinformował MON, po wielu tygodniach negocjacji został on przyjęty przez stałych przedstawicieli państw członkowskich przy UE. Wdrożenie SAFE oznacza uruchomienie 150 mld euro niskooprocentowanych pożyczek na finansowanie inwestycji państw członkowskich w obronność. Wysiłki krajowe i unijne koncentrują się teraz na zwiększaniu potencjału europejskiego przemysłu obronnego i budowaniu zdolności obrony i odstraszania.

Konsument

Roboty w służbie środowisku. Ograniczanie ilości odpadów możliwe dzięki automatyzacji

Sztuczna inteligencja i robotyka już dziś pomagają firmom ograniczać swój wpływ na środowisko. Korzyści z inwestycji w zaawansowaną automatyzację odczuwają także konsumenci. Przykładem może być automatyczny system pakowania wdrażany przez Amazon. Robot dostosowujący każdorazowo rozmiar papierowego opakowania do danego produktu pozwolił już zaoszczędzić 3 mln t materiału opakowaniowego, co oznacza dla kupujących mniej materiałów do utylizacji i prostszy recykling.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.