Nowe technologie dla wczesnego wykrywania nowotworów skóry
Weber Shandwick
ul. Cybernetyki 19
02-677 Warszawa
ooo|webershandwick.pl| |ooo|webershandwick.pl
600000000
webershandwick.com
Novartis Poland nawiązuje współpracę ze SkinVision w zakresie budowania świadomości profilaktyki i diagnostyki czerniaka
- Novartis Poland i SkinVision podpisały umowę partnerską, dzięki której aplikacja i usługa SkinVision są dostępne dla użytkowników w Polsce.
- SkinVision to usługa medyczna zaprojektowana, aby wspierać wykrywanie nowotworów skóry i kształtować prozdrowotne zachowania w obszarze zdrowia skóry i dermatologii.
Novartis Poland i SkinVision będą współpracować nad wspólnym planem wspierającym wczesne wykrywanie nowotworów skóry, w tym czerniaka. SkinVision to sprawdzona klinicznie i objęta regulacjami usługa medyczna, w której centrum znajduje się aplikacja na smartfona. Aplikacja pozwala na wykrycie oznak większości często występujących nowotworów skóry z 95% dokładnością[1]. Dzięki partnerstwu usługa SkinVision jest dostępna dla polskich użytkowników w języku ojczystym od kwietnia 2021 roku.
W Polsce rocznie w kierunku czerniaka diagnozowanych jest blisko 4000 pacjentów[2] w porównaniu z 32’000 w Niemczech które charakteryzują się tym samym fototypem skory i nasłonecznieniem. Skutkiem niskiej wykrywalności w Polsce jest bardziej zaawansowana choroba w momencie diagnozy, wykrywany nowotwór jest większy a szanse pacjenta niższe, pomimo identycznej dostępności nowoczesnych metod terapeutycznych w porównaniu z sąsiednimi Niemcami[3]. Czerniak stanowi tylko 4% wszystkich nowotworów skóry, ale charakteryzuje się bardzo agresywnym przebiegiem[4] i jest odpowiedzialny za 80% zgonów z powodu nowotworu skóry[5]. Szybka diagnoza czerniaka zwiększa szanse pacjentów na skuteczne leczenie.
SkinVision, z prawie 2 milionami użytkowników na całym świecie, to usługa medyczna, która obejmuje aplikację SkinVision, łączącą technologię sztucznej inteligencji z wiedzą i doświadczeniem dermatologów. Za pomocą aparatu w smartfonie, użytkownik może wykonać zdjęcie skóry i uzyskać natychmiastową ocenę ryzyka oraz rekomendację, czy dalsza wizyta u lekarza jest wskazana, i jak szybko powinna nastąpić. W oparciu o typ i profil ryzyka skóry, w przypadku wystąpienia ryzyka lub wysokiego ryzyka, SkinVision zapewnia spersonalizowane wsparcie w zakresie ochrony zdrowia skóry, zarówno przed jak i po wizycie u lekarza.
„Rola pacjenta na samym początku ścieżki diagnostycznej jest bardzo ważna – to on decyduje o zapisaniu się na konsultację lekarską, gdy coś go niepokoi. Brak świadomości kryteriów oceny nowotworów skóry może uśpić czujność onkologiczną i opóźnić diagnostykę. Tymczasem czerniak to nowotwór, który ma bardzo agresywny przebieg. Stąd pomysł na cyfrowe narzędzie, które wesprze Polaków w samokontroli znamion skórnych, a dzięki łatwej w użyciu technologii może nawet skłonić do wizyty te osoby, które normalnie nie zdecydowałyby się na badanie dermatoskopowe u dermatologa czy w poradni POZ” – mówi Marta Wielondek, Dyrektor Generalny Novartis Oncology w Polsce.
„Celem SkinVision jest przedefiniowanie sposobu, w jaki podchodzimy do zdrowia skóry.
Z uwagi na dużą liczbę osób w grupie ryzyka, Polska jest dla nas bardzo ważnym regionem. Jesteśmy przekonani, że razem z Novartis Poland możemy poprawić wskaźnik wczesnego wykrywania czerniaka w Polsce” - mówi Erik de Heus, dyrektor generalny SkinVision. „Łączymy doświadczenie lekarzy i dermatologów z zaawansowaną technologią, mając za cel poprawianie obecnej sytuacji, gdzie zdrowie i życie pacjentów nie jest w zagrożone późnym wykryciem nowotworu skóry lub brakiem dostępu do odpowiedniej opieki. Jesteśmy dumni, że we współpracy z Novartis możemy zaoferować SkinVision użytkownikom w Polsce”.
Informacje o firmie Novartis
Novartis dostarcza rozwiązania, które mają na celu zaspokojenie potrzeb i oczekiwań pacjentów oraz ich opiekunów. Grupa Novartis, z siedzibą główną w Bazylei, w Szwajcarii, posiada bogate portfolio produktów leczniczych obejmujące leki innowacyjne, zapewniające oszczędności leki generyczne i biopodobne oraz preparaty okulistyczne. Globalnie Novartis zajmuje czołowe pozycje we wszystkich tych obszarach. W 2017 r. grupa Novartis odnotowała sprzedaż netto na poziomie 49,1 mld dol., z czego 9,0 mld dol. przeznaczyła na badania i rozwój. Grupa Novartis zatrudnia około 125 tys. pełnoetatowych pracowników, a produkty lecznicze oferowane przez firmę dostępne są w ponad 155 krajach na całym świecie. Więcej informacji znajduje się na stronie internetowej http://www.novartis.com.
Informacje o SkinVision
SkinVision to usługa medyczna, która pomaga ocenić znamiona pod kątem najczęstszych rodzajów nowotworów skóry. Usługa została zaprojektowana, aby wspierać wykrywanie nowotworów skóry, poszerzając wsparcie użytkowników spersonalizowanymi poradami dotyczącymi zdrowia skóry i zaleceniami w zakresie zachowań prozdrowotnych. W centrum usługi znajduje się aplikacja SkinVision, która jest zarejestrowanym urządzeniem medycznym, łączącym technologię sztucznej inteligencji z doświadczeniem specjalistów dermatologów. SkinVision to usługa po którą użytkownicy sięgają w przypadku zaadresowania konkretnego podejrzenia ryzyka, jak również w ramach wprowadzenia nowego podejścia do regularnej troski o zdrowia skory. Aplikacja SkinVision została zatwierdzona jako wyrób medyczny z europejskim znakiem CE. Posiada również certyfikat ISO w zakresie bezpieczeństwa informacji.
[1] https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/jdv.15935
[2] Rutkowski P., Wysocki P.J., et al., Cutaneous melanomas, Oncol Clin Pract 2019; 15. DOI: 10.5603/OCP.2018.0055., s. 2
[3] Dane: The Global Cancer Observatory, Globcan, WHO, Dec 2020
[4] Miller, A. J., & Mihm, M. C. (2006). Melanoma. New England Journal of Medicine, 355(1), 51–65. doi:10.1056/nejmra052166
[5] Miller, A. J., & Mihm, M. C. (2006). Melanoma. New England Journal of Medicine, 355(1), 51–65. doi:10.1056/nejmra052166

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE

Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?

Neurologiczne choroby rzadkie w Lublinie leczą modelowo
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.