Komunikaty PR

Nowe technologie dla wczesnego wykrywania nowotworów skóry

2021-05-10  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Weber Shandwick
Weber Shandwick

ul. Cybernetyki 19
02-677 Warszawa
ooo|webershandwick.pl| |ooo|webershandwick.pl
600000000
webershandwick.com

Novartis Poland nawiązuje współpracę ze SkinVision w zakresie budowania świadomości profilaktyki i diagnostyki czerniaka

  • Novartis Poland i SkinVision podpisały umowę partnerską, dzięki której aplikacja i usługa SkinVision są dostępne dla użytkowników w Polsce.
  • SkinVision to usługa medyczna zaprojektowana, aby wspierać wykrywanie nowotworów skóry i kształtować prozdrowotne zachowania w obszarze zdrowia skóry i dermatologii.

 

Novartis Poland i SkinVision będą współpracować nad wspólnym planem wspierającym wczesne wykrywanie nowotworów skóry, w tym czerniaka. SkinVision to sprawdzona klinicznie i objęta regulacjami usługa medyczna, w której centrum znajduje się aplikacja na smartfona. Aplikacja pozwala na wykrycie oznak większości często występujących nowotworów skóry z 95% dokładnością[1]. Dzięki partnerstwu usługa SkinVision jest dostępna dla polskich użytkowników w języku ojczystym od kwietnia 2021 roku.

W Polsce rocznie w kierunku czerniaka diagnozowanych jest blisko 4000 pacjentów[2] w porównaniu z 32’000 w Niemczech które charakteryzują się tym samym fototypem skory i nasłonecznieniem. Skutkiem niskiej wykrywalności w Polsce jest bardziej zaawansowana choroba w momencie diagnozy, wykrywany nowotwór jest większy a szanse pacjenta niższe, pomimo identycznej dostępności nowoczesnych metod terapeutycznych w porównaniu z sąsiednimi Niemcami[3]. Czerniak stanowi tylko 4% wszystkich nowotworów skóry, ale charakteryzuje się bardzo agresywnym przebiegiem[4] i jest odpowiedzialny za 80% zgonów z powodu nowotworu skóry[5]. Szybka diagnoza czerniaka zwiększa szanse pacjentów na skuteczne leczenie.

SkinVision, z prawie 2 milionami użytkowników na całym świecie, to usługa medyczna, która obejmuje aplikację SkinVision, łączącą technologię sztucznej inteligencji z wiedzą i doświadczeniem dermatologów. Za pomocą aparatu w smartfonie, użytkownik może wykonać zdjęcie skóry i uzyskać natychmiastową ocenę ryzyka oraz rekomendację, czy dalsza wizyta u lekarza jest wskazana, i jak szybko powinna nastąpić. W oparciu o typ i profil ryzyka skóry, w przypadku wystąpienia ryzyka lub wysokiego ryzyka, SkinVision zapewnia spersonalizowane wsparcie w zakresie ochrony zdrowia skóry, zarówno przed jak i po wizycie u lekarza.

„Rola pacjenta na samym początku ścieżki diagnostycznej jest bardzo ważna – to on decyduje o zapisaniu się na konsultację lekarską, gdy coś go niepokoi. Brak świadomości kryteriów oceny nowotworów skóry może uśpić czujność onkologiczną i opóźnić diagnostykę. Tymczasem czerniak to nowotwór, który ma bardzo agresywny przebieg. Stąd pomysł na cyfrowe narzędzie, które wesprze Polaków w samokontroli znamion skórnych, a dzięki łatwej w użyciu technologii może nawet skłonić do wizyty te osoby, które normalnie nie zdecydowałyby się na badanie dermatoskopowe u dermatologa czy w poradni POZ” – mówi Marta Wielondek, Dyrektor Generalny Novartis Oncology w Polsce.

 „Celem SkinVision jest przedefiniowanie sposobu, w jaki podchodzimy do zdrowia skóry.
Z uwagi na dużą liczbę osób w grupie ryzyka, Polska jest dla nas bardzo ważnym regionem. Jesteśmy przekonani, że razem z Novartis Poland możemy poprawić wskaźnik wczesnego wykrywania czerniaka w Polsce” - mówi Erik de Heus, dyrektor generalny SkinVision. „Łączymy doświadczenie lekarzy i dermatologów z zaawansowaną technologią, mając za cel poprawianie obecnej sytuacji, gdzie zdrowie i życie pacjentów nie jest w zagrożone późnym wykryciem nowotworu skóry lub brakiem dostępu do odpowiedniej opieki. Jesteśmy dumni, że we współpracy z Novartis możemy zaoferować SkinVision użytkownikom w Polsce”.

Informacje o firmie Novartis

Novartis dostarcza rozwiązania, które mają na celu zaspokojenie potrzeb i oczekiwań pacjentów oraz ich opiekunów. Grupa Novartis, z siedzibą główną w Bazylei, w Szwajcarii, posiada bogate portfolio produktów leczniczych obejmujące leki innowacyjne, zapewniające oszczędności leki generyczne i biopodobne oraz preparaty okulistyczne. Globalnie Novartis zajmuje czołowe pozycje we wszystkich tych obszarach. W 2017 r. grupa Novartis odnotowała sprzedaż netto na poziomie 49,1 mld dol., z czego 9,0 mld dol. przeznaczyła na badania i rozwój. Grupa Novartis zatrudnia około 125 tys. pełnoetatowych pracowników, a produkty lecznicze oferowane przez firmę dostępne są w ponad 155 krajach na całym świecie. Więcej informacji znajduje się na stronie internetowej http://www.novartis.com.  

Informacje o SkinVision

SkinVision to usługa medyczna, która pomaga ocenić znamiona pod kątem najczęstszych rodzajów nowotworów skóry. Usługa została zaprojektowana, aby wspierać wykrywanie nowotworów skóry, poszerzając wsparcie użytkowników spersonalizowanymi poradami dotyczącymi zdrowia skóry i zaleceniami w zakresie zachowań prozdrowotnych.  W centrum usługi znajduje się aplikacja SkinVision, która jest zarejestrowanym urządzeniem medycznym, łączącym technologię sztucznej inteligencji z doświadczeniem specjalistów dermatologów. SkinVision to usługa po którą użytkownicy sięgają w przypadku zaadresowania konkretnego podejrzenia ryzyka, jak również w ramach wprowadzenia nowego podejścia do regularnej troski o zdrowia skory. Aplikacja SkinVision została zatwierdzona jako wyrób medyczny z europejskim znakiem CE. Posiada również certyfikat ISO w zakresie bezpieczeństwa informacji.

 


[1] https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/jdv.15935

[2] Rutkowski P., Wysocki P.J., et al., Cutaneous melanomas, Oncol Clin Pract 2019; 15. DOI: 10.5603/OCP.2018.0055., s. 2

[3] Dane: The Global Cancer Observatory, Globcan, WHO, Dec 2020

[4] Miller, A. J., & Mihm, M. C. (2006). Melanoma. New England Journal of Medicine, 355(1), 51–65. doi:10.1056/nejmra052166

[5] Miller, A. J., & Mihm, M. C. (2006). Melanoma. New England Journal of Medicine, 355(1), 51–65. doi:10.1056/nejmra052166

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Weber Shandwick
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Unsplash
2025-07-30 | 09:30

Wpływ stosowania pestycydów na zdrowie ludzi i środowisko

W raporcie ‘Równi i równiejsi? Czas na środki lustrzane w handlu produktami rolnymi’  napisano o szkodliwym wpływie pestycydów na gatunki
Zdrowie Organizacje kobiece apelują do Ministerstwa Zdrowia o działania na rzecz dostępu do antykoncepcji awaryjnej
2025-07-23 | 12:25

Organizacje kobiece apelują do Ministerstwa Zdrowia o działania na rzecz dostępu do antykoncepcji awaryjnej

Sześć organizacji kobiecych wystąpiło ze wspólnym apelem do Ministerstwa Zdrowia, wzywając do pilnych działań na rzecz zapewnienia kobietom w Polsce swobodnego
Zdrowie Zrób sercu przysługę tego lata
2025-07-17 | 14:00

Zrób sercu przysługę tego lata

Wolny czas, plaża, grill, rower – lato to czas odpoczynku i przyjemności. To również świetny czas, by nadrobić zaległości zdrowotne, szczególnie te związane

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

1 października ruszy w Polsce system kaucyjny. Część sieci handlowych może nie zdążyć z przygotowaniami przed tym terminem

Producenci, sklepy i operatorzy systemu kaucyjnego mają niespełna dwa miesiące na finalizację przygotowań do jego startu. Wówczas na rynku pojawią się napoje w specjalnie oznakowanych opakowaniach, a jednostki handlu powinny być gotowe na ich odbieranie. Część z nich jest już do tego przygotowana, część ostrzega przed ewentualnymi opóźnieniami. Jednym z ważniejszych aspektów przygotowań na te dwa miesiące jest uregulowanie współpracy między operatorami, których będzie siedmiu, co oznacza de facto siedem różnych systemów kaucyjnych.

Ochrona środowiska

KE proponuje nowy cel klimatyczny. Według europosłów wydaje się niemożliwy do realizacji

Komisja Europejska zaproponowała zmianę unijnego prawa o klimacie, wskazując nowy cel klimatyczny na 2040 roku, czyli redukcję emisji gazów cieplarnianych o 90 proc. w porównaniu do 1990 rok. Jesienią odniosą się do tego kraje członkowskie i Parlament Europejski, ale już dziś słychać wiele negatywnych głosów. Zdaniem polskich europarlamentarzystów już dotychczas ustanowione cele nie zostaną osiągnięte, a europejska gospodarka i jej konkurencyjność ucierpi na dążeniu do ich realizacji względem m.in. Stanów Zjednoczonych czy Chin.

Handel

Amerykańskie indeksy mają za sobą kolejny wzrostowy miesiąc. Druga połowa roku na rynkach akcji może być nerwowa

Lipiec zazwyczaj jest pozytywnym miesiącem na rynkach akcji i tegoroczny nie był wyjątkiem. Amerykańskie indeksy zakończyły go na plusie, podobnie jak większość europejskich. Rynki Starego Kontynentu nie przyciągają jednak już kapitału z taką intensywnością jak w pierwszej części roku. Z drugiej strony wyceny za oceanem po kolejnych rekordach są już bardzo wysokie, a wpływ nowego porządku celnego narzuconego przez Donalda Trumpa – na razie trudny do przewidzenia. W najbliższym czasie na rynkach można się spodziewać jeszcze większej zmienności i nerwowości, ale dopóki spółki pokazują dobre wyniki, przesłanek do zmiany trendu na spadkowy nie ma.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.