Komunikaty PR

Nowe technologie dla wczesnego wykrywania nowotworów skóry

2021-05-10  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Weber Shandwick
Weber Shandwick

ul. Cybernetyki 19
02-677 Warszawa
ooo|webershandwick.pl| |ooo|webershandwick.pl
600000000
webershandwick.com

Novartis Poland nawiązuje współpracę ze SkinVision w zakresie budowania świadomości profilaktyki i diagnostyki czerniaka

  • Novartis Poland i SkinVision podpisały umowę partnerską, dzięki której aplikacja i usługa SkinVision są dostępne dla użytkowników w Polsce.
  • SkinVision to usługa medyczna zaprojektowana, aby wspierać wykrywanie nowotworów skóry i kształtować prozdrowotne zachowania w obszarze zdrowia skóry i dermatologii.

 

Novartis Poland i SkinVision będą współpracować nad wspólnym planem wspierającym wczesne wykrywanie nowotworów skóry, w tym czerniaka. SkinVision to sprawdzona klinicznie i objęta regulacjami usługa medyczna, w której centrum znajduje się aplikacja na smartfona. Aplikacja pozwala na wykrycie oznak większości często występujących nowotworów skóry z 95% dokładnością[1]. Dzięki partnerstwu usługa SkinVision jest dostępna dla polskich użytkowników w języku ojczystym od kwietnia 2021 roku.

W Polsce rocznie w kierunku czerniaka diagnozowanych jest blisko 4000 pacjentów[2] w porównaniu z 32’000 w Niemczech które charakteryzują się tym samym fototypem skory i nasłonecznieniem. Skutkiem niskiej wykrywalności w Polsce jest bardziej zaawansowana choroba w momencie diagnozy, wykrywany nowotwór jest większy a szanse pacjenta niższe, pomimo identycznej dostępności nowoczesnych metod terapeutycznych w porównaniu z sąsiednimi Niemcami[3]. Czerniak stanowi tylko 4% wszystkich nowotworów skóry, ale charakteryzuje się bardzo agresywnym przebiegiem[4] i jest odpowiedzialny za 80% zgonów z powodu nowotworu skóry[5]. Szybka diagnoza czerniaka zwiększa szanse pacjentów na skuteczne leczenie.

SkinVision, z prawie 2 milionami użytkowników na całym świecie, to usługa medyczna, która obejmuje aplikację SkinVision, łączącą technologię sztucznej inteligencji z wiedzą i doświadczeniem dermatologów. Za pomocą aparatu w smartfonie, użytkownik może wykonać zdjęcie skóry i uzyskać natychmiastową ocenę ryzyka oraz rekomendację, czy dalsza wizyta u lekarza jest wskazana, i jak szybko powinna nastąpić. W oparciu o typ i profil ryzyka skóry, w przypadku wystąpienia ryzyka lub wysokiego ryzyka, SkinVision zapewnia spersonalizowane wsparcie w zakresie ochrony zdrowia skóry, zarówno przed jak i po wizycie u lekarza.

„Rola pacjenta na samym początku ścieżki diagnostycznej jest bardzo ważna – to on decyduje o zapisaniu się na konsultację lekarską, gdy coś go niepokoi. Brak świadomości kryteriów oceny nowotworów skóry może uśpić czujność onkologiczną i opóźnić diagnostykę. Tymczasem czerniak to nowotwór, który ma bardzo agresywny przebieg. Stąd pomysł na cyfrowe narzędzie, które wesprze Polaków w samokontroli znamion skórnych, a dzięki łatwej w użyciu technologii może nawet skłonić do wizyty te osoby, które normalnie nie zdecydowałyby się na badanie dermatoskopowe u dermatologa czy w poradni POZ” – mówi Marta Wielondek, Dyrektor Generalny Novartis Oncology w Polsce.

 „Celem SkinVision jest przedefiniowanie sposobu, w jaki podchodzimy do zdrowia skóry.
Z uwagi na dużą liczbę osób w grupie ryzyka, Polska jest dla nas bardzo ważnym regionem. Jesteśmy przekonani, że razem z Novartis Poland możemy poprawić wskaźnik wczesnego wykrywania czerniaka w Polsce” - mówi Erik de Heus, dyrektor generalny SkinVision. „Łączymy doświadczenie lekarzy i dermatologów z zaawansowaną technologią, mając za cel poprawianie obecnej sytuacji, gdzie zdrowie i życie pacjentów nie jest w zagrożone późnym wykryciem nowotworu skóry lub brakiem dostępu do odpowiedniej opieki. Jesteśmy dumni, że we współpracy z Novartis możemy zaoferować SkinVision użytkownikom w Polsce”.

Informacje o firmie Novartis

Novartis dostarcza rozwiązania, które mają na celu zaspokojenie potrzeb i oczekiwań pacjentów oraz ich opiekunów. Grupa Novartis, z siedzibą główną w Bazylei, w Szwajcarii, posiada bogate portfolio produktów leczniczych obejmujące leki innowacyjne, zapewniające oszczędności leki generyczne i biopodobne oraz preparaty okulistyczne. Globalnie Novartis zajmuje czołowe pozycje we wszystkich tych obszarach. W 2017 r. grupa Novartis odnotowała sprzedaż netto na poziomie 49,1 mld dol., z czego 9,0 mld dol. przeznaczyła na badania i rozwój. Grupa Novartis zatrudnia około 125 tys. pełnoetatowych pracowników, a produkty lecznicze oferowane przez firmę dostępne są w ponad 155 krajach na całym świecie. Więcej informacji znajduje się na stronie internetowej http://www.novartis.com.  

Informacje o SkinVision

SkinVision to usługa medyczna, która pomaga ocenić znamiona pod kątem najczęstszych rodzajów nowotworów skóry. Usługa została zaprojektowana, aby wspierać wykrywanie nowotworów skóry, poszerzając wsparcie użytkowników spersonalizowanymi poradami dotyczącymi zdrowia skóry i zaleceniami w zakresie zachowań prozdrowotnych.  W centrum usługi znajduje się aplikacja SkinVision, która jest zarejestrowanym urządzeniem medycznym, łączącym technologię sztucznej inteligencji z doświadczeniem specjalistów dermatologów. SkinVision to usługa po którą użytkownicy sięgają w przypadku zaadresowania konkretnego podejrzenia ryzyka, jak również w ramach wprowadzenia nowego podejścia do regularnej troski o zdrowia skory. Aplikacja SkinVision została zatwierdzona jako wyrób medyczny z europejskim znakiem CE. Posiada również certyfikat ISO w zakresie bezpieczeństwa informacji.

 


[1] https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/jdv.15935

[2] Rutkowski P., Wysocki P.J., et al., Cutaneous melanomas, Oncol Clin Pract 2019; 15. DOI: 10.5603/OCP.2018.0055., s. 2

[3] Dane: The Global Cancer Observatory, Globcan, WHO, Dec 2020

[4] Miller, A. J., & Mihm, M. C. (2006). Melanoma. New England Journal of Medicine, 355(1), 51–65. doi:10.1056/nejmra052166

[5] Miller, A. J., & Mihm, M. C. (2006). Melanoma. New England Journal of Medicine, 355(1), 51–65. doi:10.1056/nejmra052166

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Weber Shandwick
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego Biuro prasowe
2025-03-12 | 06:00

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Z apelem o jak najszybsze uchwalenie przepisów, zgodnie z którymi Zakład Ubezpieczeń Społecznych przejąłby wypłatę zasiłku chorobowego już od pierwszego dnia
Zdrowie Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie
2025-03-11 | 06:00

Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie

Z badania opinii przeprowadzonego przez SW Research dla marki Domowe Laboratorium wynika, że wielu Polaków postrzega raka jelita grubego jako chorobę nieuleczalną
Zdrowie Tylko 7% Polaków wie, co oznacza pierwotna czystość wody
2025-02-17 | 13:20

Tylko 7% Polaków wie, co oznacza pierwotna czystość wody

Pierwotna czystość oznacza brak jakichkolwiek zanieczyszczeń chemicznych i mikrobiologicznych już w źródle. To główna cecha naturalnych wód mineralnych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.