Nowe technologie dla wczesnego wykrywania nowotworów skóry
Weber Shandwick
ul. Cybernetyki 19
02-677 Warszawa
ooo|webershandwick.pl| |ooo|webershandwick.pl
600000000
webershandwick.com
Novartis Poland nawiązuje współpracę ze SkinVision w zakresie budowania świadomości profilaktyki i diagnostyki czerniaka
- Novartis Poland i SkinVision podpisały umowę partnerską, dzięki której aplikacja i usługa SkinVision są dostępne dla użytkowników w Polsce.
- SkinVision to usługa medyczna zaprojektowana, aby wspierać wykrywanie nowotworów skóry i kształtować prozdrowotne zachowania w obszarze zdrowia skóry i dermatologii.
Novartis Poland i SkinVision będą współpracować nad wspólnym planem wspierającym wczesne wykrywanie nowotworów skóry, w tym czerniaka. SkinVision to sprawdzona klinicznie i objęta regulacjami usługa medyczna, w której centrum znajduje się aplikacja na smartfona. Aplikacja pozwala na wykrycie oznak większości często występujących nowotworów skóry z 95% dokładnością[1]. Dzięki partnerstwu usługa SkinVision jest dostępna dla polskich użytkowników w języku ojczystym od kwietnia 2021 roku.
W Polsce rocznie w kierunku czerniaka diagnozowanych jest blisko 4000 pacjentów[2] w porównaniu z 32’000 w Niemczech które charakteryzują się tym samym fototypem skory i nasłonecznieniem. Skutkiem niskiej wykrywalności w Polsce jest bardziej zaawansowana choroba w momencie diagnozy, wykrywany nowotwór jest większy a szanse pacjenta niższe, pomimo identycznej dostępności nowoczesnych metod terapeutycznych w porównaniu z sąsiednimi Niemcami[3]. Czerniak stanowi tylko 4% wszystkich nowotworów skóry, ale charakteryzuje się bardzo agresywnym przebiegiem[4] i jest odpowiedzialny za 80% zgonów z powodu nowotworu skóry[5]. Szybka diagnoza czerniaka zwiększa szanse pacjentów na skuteczne leczenie.
SkinVision, z prawie 2 milionami użytkowników na całym świecie, to usługa medyczna, która obejmuje aplikację SkinVision, łączącą technologię sztucznej inteligencji z wiedzą i doświadczeniem dermatologów. Za pomocą aparatu w smartfonie, użytkownik może wykonać zdjęcie skóry i uzyskać natychmiastową ocenę ryzyka oraz rekomendację, czy dalsza wizyta u lekarza jest wskazana, i jak szybko powinna nastąpić. W oparciu o typ i profil ryzyka skóry, w przypadku wystąpienia ryzyka lub wysokiego ryzyka, SkinVision zapewnia spersonalizowane wsparcie w zakresie ochrony zdrowia skóry, zarówno przed jak i po wizycie u lekarza.
„Rola pacjenta na samym początku ścieżki diagnostycznej jest bardzo ważna – to on decyduje o zapisaniu się na konsultację lekarską, gdy coś go niepokoi. Brak świadomości kryteriów oceny nowotworów skóry może uśpić czujność onkologiczną i opóźnić diagnostykę. Tymczasem czerniak to nowotwór, który ma bardzo agresywny przebieg. Stąd pomysł na cyfrowe narzędzie, które wesprze Polaków w samokontroli znamion skórnych, a dzięki łatwej w użyciu technologii może nawet skłonić do wizyty te osoby, które normalnie nie zdecydowałyby się na badanie dermatoskopowe u dermatologa czy w poradni POZ” – mówi Marta Wielondek, Dyrektor Generalny Novartis Oncology w Polsce.
„Celem SkinVision jest przedefiniowanie sposobu, w jaki podchodzimy do zdrowia skóry.
Z uwagi na dużą liczbę osób w grupie ryzyka, Polska jest dla nas bardzo ważnym regionem. Jesteśmy przekonani, że razem z Novartis Poland możemy poprawić wskaźnik wczesnego wykrywania czerniaka w Polsce” - mówi Erik de Heus, dyrektor generalny SkinVision. „Łączymy doświadczenie lekarzy i dermatologów z zaawansowaną technologią, mając za cel poprawianie obecnej sytuacji, gdzie zdrowie i życie pacjentów nie jest w zagrożone późnym wykryciem nowotworu skóry lub brakiem dostępu do odpowiedniej opieki. Jesteśmy dumni, że we współpracy z Novartis możemy zaoferować SkinVision użytkownikom w Polsce”.
Informacje o firmie Novartis
Novartis dostarcza rozwiązania, które mają na celu zaspokojenie potrzeb i oczekiwań pacjentów oraz ich opiekunów. Grupa Novartis, z siedzibą główną w Bazylei, w Szwajcarii, posiada bogate portfolio produktów leczniczych obejmujące leki innowacyjne, zapewniające oszczędności leki generyczne i biopodobne oraz preparaty okulistyczne. Globalnie Novartis zajmuje czołowe pozycje we wszystkich tych obszarach. W 2017 r. grupa Novartis odnotowała sprzedaż netto na poziomie 49,1 mld dol., z czego 9,0 mld dol. przeznaczyła na badania i rozwój. Grupa Novartis zatrudnia około 125 tys. pełnoetatowych pracowników, a produkty lecznicze oferowane przez firmę dostępne są w ponad 155 krajach na całym świecie. Więcej informacji znajduje się na stronie internetowej http://www.novartis.com.
Informacje o SkinVision
SkinVision to usługa medyczna, która pomaga ocenić znamiona pod kątem najczęstszych rodzajów nowotworów skóry. Usługa została zaprojektowana, aby wspierać wykrywanie nowotworów skóry, poszerzając wsparcie użytkowników spersonalizowanymi poradami dotyczącymi zdrowia skóry i zaleceniami w zakresie zachowań prozdrowotnych. W centrum usługi znajduje się aplikacja SkinVision, która jest zarejestrowanym urządzeniem medycznym, łączącym technologię sztucznej inteligencji z doświadczeniem specjalistów dermatologów. SkinVision to usługa po którą użytkownicy sięgają w przypadku zaadresowania konkretnego podejrzenia ryzyka, jak również w ramach wprowadzenia nowego podejścia do regularnej troski o zdrowia skory. Aplikacja SkinVision została zatwierdzona jako wyrób medyczny z europejskim znakiem CE. Posiada również certyfikat ISO w zakresie bezpieczeństwa informacji.
[1] https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/jdv.15935
[2] Rutkowski P., Wysocki P.J., et al., Cutaneous melanomas, Oncol Clin Pract 2019; 15. DOI: 10.5603/OCP.2018.0055., s. 2
[3] Dane: The Global Cancer Observatory, Globcan, WHO, Dec 2020
[4] Miller, A. J., & Mihm, M. C. (2006). Melanoma. New England Journal of Medicine, 355(1), 51–65. doi:10.1056/nejmra052166
[5] Miller, A. J., & Mihm, M. C. (2006). Melanoma. New England Journal of Medicine, 355(1), 51–65. doi:10.1056/nejmra052166
BCC: Ochrona zdrowia nadal nie jest priorytetem rządu
Aurumaris Professional zdobywa zaufanie gabinetów kosmetycznych
74% Polaków popiera zmiany w medycynie pracy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.