Komunikaty PR

Pokolenie świadomych konsumentów

2021-02-09  |  13:30

 

                                                            Pokolenie świadomych konsumentów

                                                                4 trendy zdrowotne na 2021 rok

 

Rynek produktów, które pozwalają dbać o zdrowie, bardzo szybko się rozwija, a konkurencja jest duża. W Internecie, gazetach czy telewizji widzimy reklamy, które zachęcają nas do zakupu nowych produktów lub usług. Nie ulegamy jednak już im tak łatwo. Stajemy się pokoleniem coraz bardziej świadomych konsumentów. Jak wynika z raportu „Personalizacja kluczem do sukcesu. Sundose 2020”, już ponad 40% Polaków zwraca uwagę na skład produktu, a przy zakupie kieruje się opinią ekspertów. 

 

W jakim kierunku będą zmierzać nasze zachowania prozdrowotne? Eksperci marki Sundose zwrócili uwagę na 4 główne trendy.

 

1. Personalizacja

Pierwszym trendem jest personalizacja. Indywidualne podejście – personalne treningi, spersonalizowane programy żywieniowe dopasowane do naszych oczekiwań i celów, a nawet spersonalizowane platformy do słuchania muzyki czy oglądania seriali. Personalizacja coraz mocniej wkracza w naszą codzienność, stając się integralnym elementem życia. 42% badanych uważa, że suplement diety powinien działać kompleksowo i uzupełniać różne niedobory.

- Obecnie personalizacja to już nie tylko moda. Świat medycyny przekonał się o tym na początku XXI wieku, kiedy zaczęto poznawać mapę ludzkiego DNA. Porównanie ze sobą DNA pierwszych osób, którym taką mapę sporządzono, wykazało, że nie istnieje na ziemi dwoje ludzi o takim samym DNA. Rozpoczęto stosowanie terapii, które brały pod uwagę cechy pacjenta oraz informacje zapisane w DNA i dostrzeżono, że ich skuteczność jest bardzo duża. Dzisiaj personalizacja to już znacząca część medycyny. Można sobie zatem zadać pytanie dlaczego nie jest jeszcze powszechnie stosowana w suplementacji?  – pyta Adam Kuzdraliński, biotechnolog, naukowiec i dyrektor działu naukowego marki Sundose.

 

2. Transparentność etykiet


Częściej zwracamy również uwagę na to, co znajduje się w kupowanych produktach. Wybieramy te, które mają składniki dobrej jakości i jak najmniej konserwantów. Istnieją aplikacje, które po przeanalizowaniu składu informują nas, czy warto dokonać zakupu. Nie dziwi więc fakt, że 70% badanych wybiera suplementy diety, kierując się ich naturalnym składem.

- Konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na jakość składników, ich pochodzenie i przyswajalność. Jak najbardziej pożądanym elementem jest czysty skład: eliminacja konserwantów, wypełniaczy i innych zbędnych dla zdrowia substancji. Coraz więcej osób  poszukuje również produktów w wersji wegańskiej, najlepiej w eco-friendly opakowaniu. mówi Monika Królak, certyfikowany dietetyk kliniczny.

 

3. Zdrowy styl życia


Kolejnym trendem, który jest coraz bardziej zauważalny jest chęć prowadzenia zdrowego stylu życia. Uczęszczamy  na siłownie, korzystamy z usług trenerów personalnych, zamawiamy cateringi dietetyczne. Jak wynika z badania marki Sundose, 35% badanych podejmuje aktywność fizyczną codziennie lub prawie codziennie, a 39% stosuje dietę. W celu uzupełnienia niedoborów w naszym organizmie chętniej sięgamy również po suplementy diety. Ich przyjmowanie stanowi nierozłączną i niezwykle ważną część nowoczesnego stylu życia. Na niedobory w organizmie jest narażony każdy z nas. Często wynika to z naszych codziennych zachowań, diety jaką obecnie stosujemy, małej ilości snu lub dostępu do promieni słonecznych, który w okresie jesienno-zimowym w Polsce jest znacznie ograniczony.

 

- „Obecnie na rynku jest dostępnych kilkadziesiąt tysięcy różnych suplementów diety i leków bez recepty. Rośnie świadomość społeczeństwa w zakresie odpowiedniego ich doboru. Zaufanie do nowości na rynku,  które wprowadzane są od ręki i bez uprzedniego sprawdzenia, będzie  stopniowo malało. Polacy będą zwracali coraz większą uwagę na poprawny dobór składników  suplementu.komentuje Michał Gołkiewicz, współzałożyciel marki Sundose. 

 

4. E-commerce

Możliwość zakupów przez Internet z dostawą pod drzwi to znaczna oszczędność czasu i wygoda. Obecna sytuacja na świecie sprawiła, że jeszcze chętniej korzystamy z tego rozwiązania. Jak wynika z badania, 23% Polaków szuka opinii na temat interesującego ich produktu w Internecie. 

 

- „Ostatnie miesiące pokazały nam nieco inną rzeczywistość. W reakcji na obostrzenia i potencjalne ryzyko, konsumenci zmieniają swoje zachowania zakupowe. Jak pokazało badanie, Polacy  coraz częściej zamawiają produkty związane ze zdrowiem przez Internet. Obecnie w sieci  zamawia 28% Polaków i ten trend stale rośnie.podsumowuje Tomasz Styk, współzałożyciel marki Sundose. 

 

Marka Sundose wie, jak ważne jest sprostanie oczekiwaniom klientów i podążanie za trendami. Wiele osób stosuje suplementację w konkretnym celu, a taki może być uzyskany wyłącznie dzięki spełnieniu dwóch warunków – odpowiedniemu dobraniu substancji oraz zachowaniu regularności. Skupienie się na indywidualnym doborze składników suplementu pozwala dostarczać konsumentom najlepszą i możliwie najbardziej skuteczną recepturę, która odpowie na realne potrzeby organizmu. Dlatego rozwiązaniem przyszłości jest dopasowanie substancji do potrzeb klienta i skumulowanie wiedzy eksperckiej w algorytmach, które w sposób automatyczny dobiorą skład. Personalizacja, czysty przejrzysty skład, zdrowy styl życia oraz usługi oferowane w e-commerce coraz mocniej wkraczają w naszą codzienność, stając się integralnym elementem życia. 

 

* Raport “Polska innowacja w suplementacji - Personalizacja kluczem do sukcesu” prezentujący wyniki badania zrealizowanego na zlecenie Sundose wrzesień 2020 metodą CAWI na grupie 1004 respondentów przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE Biuro prasowe
2025-06-02 | 01:00

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE

Dzięki decyzjom samodzielnie podejmowanym przez pacjentów rocznie w Europie udaje się uniknąć nawet 120 milionów konsultacji lekarskich. – Samoleczenie
Zdrowie Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?
2025-05-21 | 17:00

Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?

Problem owrzodzeń przewlekłych dotyka nawet miliona Polaków – według danych z Porozumienia na rzecz Profesjonalnej Terapii Ran liczba ta wynosi od 760 tys. do 1,1 mln. Choć
Zdrowie Neurologiczne choroby rzadkie w Lublinie leczą modelowo
2025-05-15 | 17:00

Neurologiczne choroby rzadkie w Lublinie leczą modelowo

Pod hasłem „choroby rzadkie” kryje się długa lista różnych i w większości uwarunkowanych genetycznie schorzeń. – Patrząc na te choroby zbiorczo, okazuje

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.