Komunikaty PR

Pomaganie 2.0 – wyzwania fundacji w dobie pandemii

2021-04-12  |  12:00
Biuro prasowe

Organizacje pozarządowe codziennie niosą pomoc potrzebującym. Szczególnym celem, który często obierają, jest ochrona zdrowia chorych dzieci w dobie koronawirusa, gdy wszystkie oczy zwrócone są na walce z pandemią. Fundacje muszą się zmierzyć z koniecznością przerwania działań lub wejściem w nowe projekty, które wpisują się w covidową rzeczywistość. Przykładem organizacji, która przeorganizowała dotychczasowe działania i przeniosła się do Internetu, by nie zaprzestać niesienia wsparcia swoim podopiecznym, jest Fundacja Spełnionych Marzeń im. Tomka Osucha.

Najmocniej odczuwanym problemem funkcjonowania organizacji jest konieczność przerwania dotychczasowych działań. Wiele fundacji nie poddaje się jednak i wdraża nowe aktywności. Pandemia pokazała, że są one równie elastyczne jak przedsiębiorcy, którzy podczas pandemii zmieniali profil swojej działalności. Fundacja Spełnionych Marzeń im. Tomka Osucha, mimo że odczuła konieczność zaprzestania wielu działań, zmobilizowała siły i podjęła wyzwanie, przeniosła się w tryb on-line. Dla wszystkich zainteresowanych, nie tylko dla swoich podopiecznych, organizuje koncerty emitowane na kanałach Social Media prowadzonych przez organizację. Fundacja prowadzi również zapisy na webinary prowadzone przez Andrzeja Śmiecha, znanego doradcę personalnego. Jej celem jest dzielenie się wartościowymi treściami oraz stworzenie miejsca w sieci, gdzie możemy posłuchać artystów, którzy w obecnej sytuacji nie mogą organizować koncertów. Występy online to ukłon w stronę dzielenia się sztuką. Dotychczas wystąpił m.in. Artur Chamski czy Iwona Węgrowska.

To, jak zmieniła się sytuacja w codziennym funkcjonowaniu naszej organizacji, pokazuje ilość zawieszonych działań, z których znana była nasza fundacja. Musieliśmy zrezygnować z kolejnej edycji pokazu mody „Dzieci Dzieciom” czy Onko-Olimpiady – wydarzeń, które zapisały się w świadomości dzieci, którym pomagamy i interesariuszy. Nie mamy możliwości odwiedzania dzieci na oddziałach z gwiazdami, które do tej pory chętnie nas wspierały. Borykamy się również ze spadkiem zainteresowania darczyńców. Nasi podopieczni nadal potrzebują wsparcia, o czym mogliśmy na chwilę zapomnieć i na co zwraca uwagę wiele organizacji, które zbierają fundusze na chore dzieci. Warto podkreślić rolę wolontariuszy. Obecnie fundacja nie prowadzi projektów, które potrzebowałyby zaangażowania z ich strony mówi Justyna Sypka, Prezes Zarządu Fundacja Spełnionych Marzeń im. Tomka Osucha, która od wielu lat wspiera fundację i wielokrotnie była partnerem organizowanych wydarzeń.

Głównym celem fundacji jest otoczenie opieką chorych dzieci oraz ich rodzin od momentu zdiagnozowania choroby poprzez cały proces leczenia. Organizacja opiekuje się na stałe pięcioma dziecięcymi onkologicznymi ośrodkami w Polsce, a także dedykuje swoje wsparcie dzieciom i młodzieży ze wszystkich ośrodków onkologicznych w Polsce i zaprzyjaźnionych ośrodków zagranicznych: na Słowacji, w Rumuni, Turcji, oraz na Ukrainie i Litwie. Działalność fundacji nie zmieniła charakteru w obliczu pandemii. Wciąż nieprzerwanie wspiera dzieci i ich rodziców w walce z chorobą. Bez względu na sytuację stara się również spełniać marzenia podopiecznych.

 

Fundacja Spełnionych Marzeń im. Tomka Osucha – fundacja mająca status organizacji pożytku publicznego, powstała w sierpniu 2002 z inicjatywy Małgorzaty i Tomasza Osuchów. Fundacja opiekuje się dziećmi z chorobami nowotworowymi leczącymi się w dwóch specjalistycznych ośrodkach w Warszawie: w Instytucie Matki i Dziecka oraz w Samodzielnym Publicznym Szpitalu Klinicznym im. M. Michałowicza. Fundacja jest członkiem Polskiej Unii Onkologii. Otrzymała liczne nagrody, m.in. nagrodę im. Św. Kamila w kategorii "organizacje najbardziej zasłużone w zakresie onkologii dziecięcej" – za miłość do bliźniego, ofiarne zaangażowanie w służbie chorym dzieciom i godną naśladowania – szlachetną postawę osób pracujących w Fundacji. Jej założyciele w 2009 roku zostali uhonorowani przez Prezydenta RP Złotymi Krzyżami Zasługi za działalność na rzecz chorych dzieci.

 

Kontakt dla mediów:

Magdalena Ulanowska, agencja Face it!, Tel. 507 476 353, e-mail: m.ulanowska@agencjafaceit.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Udar mózgu - szybka reakcja może uratować życie Biuro prasowe
2024-10-29 | 06:00

Udar mózgu - szybka reakcja może uratować życie

Udar mózgu to zdarzenie, które zabiera zdrowie, sprawność, a czasem nawet życie. Może dotknąć każdego - jest trzecią najczęstszą przyczyną śmierci i głównym
Zdrowie Zmiana czasu na zimowy już w ten weekend.
2024-10-24 | 18:00

Zmiana czasu na zimowy już w ten weekend.

Badania pokazują, że kiedy dni stają się krótsze - zmniejszona ekspozycja na światło dzienne może wpływać na nasz nastrój. Okres po zmianie czasu, wraz
Zdrowie enel-med na konferencji „VITAzdrowie” zgromadził ponad 300 lekarzy
2024-10-15 | 16:00

enel-med na konferencji „VITAzdrowie” zgromadził ponad 300 lekarzy

Centrum Medyczne ENEL-MED po raz kolejny wspiera rozwój zawodowy lekarzy, organizując wielodyscyplinarne projekty edukacyjne. Ostatnia konferencja „VITAzdrowie. O prewencji

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Polityka

Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna

Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.