Pomaganie 2.0 – wyzwania fundacji w dobie pandemii
Organizacje pozarządowe codziennie niosą pomoc potrzebującym. Szczególnym celem, który często obierają, jest ochrona zdrowia chorych dzieci w dobie koronawirusa, gdy wszystkie oczy zwrócone są na walce z pandemią. Fundacje muszą się zmierzyć z koniecznością przerwania działań lub wejściem w nowe projekty, które wpisują się w covidową rzeczywistość. Przykładem organizacji, która przeorganizowała dotychczasowe działania i przeniosła się do Internetu, by nie zaprzestać niesienia wsparcia swoim podopiecznym, jest Fundacja Spełnionych Marzeń im. Tomka Osucha.
Najmocniej odczuwanym problemem funkcjonowania organizacji jest konieczność przerwania dotychczasowych działań. Wiele fundacji nie poddaje się jednak i wdraża nowe aktywności. Pandemia pokazała, że są one równie elastyczne jak przedsiębiorcy, którzy podczas pandemii zmieniali profil swojej działalności. Fundacja Spełnionych Marzeń im. Tomka Osucha, mimo że odczuła konieczność zaprzestania wielu działań, zmobilizowała siły i podjęła wyzwanie, przeniosła się w tryb on-line. Dla wszystkich zainteresowanych, nie tylko dla swoich podopiecznych, organizuje koncerty emitowane na kanałach Social Media prowadzonych przez organizację. Fundacja prowadzi również zapisy na webinary prowadzone przez Andrzeja Śmiecha, znanego doradcę personalnego. Jej celem jest dzielenie się wartościowymi treściami oraz stworzenie miejsca w sieci, gdzie możemy posłuchać artystów, którzy w obecnej sytuacji nie mogą organizować koncertów. Występy online to ukłon w stronę dzielenia się sztuką. Dotychczas wystąpił m.in. Artur Chamski czy Iwona Węgrowska.
– To, jak zmieniła się sytuacja w codziennym funkcjonowaniu naszej organizacji, pokazuje ilość zawieszonych działań, z których znana była nasza fundacja. Musieliśmy zrezygnować z kolejnej edycji pokazu mody „Dzieci Dzieciom” czy Onko-Olimpiady – wydarzeń, które zapisały się w świadomości dzieci, którym pomagamy i interesariuszy. Nie mamy możliwości odwiedzania dzieci na oddziałach z gwiazdami, które do tej pory chętnie nas wspierały. Borykamy się również ze spadkiem zainteresowania darczyńców. Nasi podopieczni nadal potrzebują wsparcia, o czym mogliśmy na chwilę zapomnieć i na co zwraca uwagę wiele organizacji, które zbierają fundusze na chore dzieci. Warto podkreślić rolę wolontariuszy. Obecnie fundacja nie prowadzi projektów, które potrzebowałyby zaangażowania z ich strony – mówi Justyna Sypka, Prezes Zarządu Fundacja Spełnionych Marzeń im. Tomka Osucha, która od wielu lat wspiera fundację i wielokrotnie była partnerem organizowanych wydarzeń.
Głównym celem fundacji jest otoczenie opieką chorych dzieci oraz ich rodzin od momentu zdiagnozowania choroby poprzez cały proces leczenia. Organizacja opiekuje się na stałe pięcioma dziecięcymi onkologicznymi ośrodkami w Polsce, a także dedykuje swoje wsparcie dzieciom i młodzieży ze wszystkich ośrodków onkologicznych w Polsce i zaprzyjaźnionych ośrodków zagranicznych: na Słowacji, w Rumuni, Turcji, oraz na Ukrainie i Litwie. Działalność fundacji nie zmieniła charakteru w obliczu pandemii. Wciąż nieprzerwanie wspiera dzieci i ich rodziców w walce z chorobą. Bez względu na sytuację stara się również spełniać marzenia podopiecznych.
Fundacja Spełnionych Marzeń im. Tomka Osucha – fundacja mająca status organizacji pożytku publicznego, powstała w sierpniu 2002 z inicjatywy Małgorzaty i Tomasza Osuchów. Fundacja opiekuje się dziećmi z chorobami nowotworowymi leczącymi się w dwóch specjalistycznych ośrodkach w Warszawie: w Instytucie Matki i Dziecka oraz w Samodzielnym Publicznym Szpitalu Klinicznym im. M. Michałowicza. Fundacja jest członkiem Polskiej Unii Onkologii. Otrzymała liczne nagrody, m.in. nagrodę im. Św. Kamila w kategorii "organizacje najbardziej zasłużone w zakresie onkologii dziecięcej" – za miłość do bliźniego, ofiarne zaangażowanie w służbie chorym dzieciom i godną naśladowania – szlachetną postawę osób pracujących w Fundacji. Jej założyciele w 2009 roku zostali uhonorowani przez Prezydenta RP Złotymi Krzyżami Zasługi za działalność na rzecz chorych dzieci.
Kontakt dla mediów:
Magdalena Ulanowska, agencja Face it!, Tel. 507 476 353, e-mail: m.ulanowska@agencjafaceit.pl
BCC: Ochrona zdrowia nadal nie jest priorytetem rządu
Aurumaris Professional zdobywa zaufanie gabinetów kosmetycznych
74% Polaków popiera zmiany w medycynie pracy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.