Pomaganie 2.0 – wyzwania fundacji w dobie pandemii
Organizacje pozarządowe codziennie niosą pomoc potrzebującym. Szczególnym celem, który często obierają, jest ochrona zdrowia chorych dzieci w dobie koronawirusa, gdy wszystkie oczy zwrócone są na walce z pandemią. Fundacje muszą się zmierzyć z koniecznością przerwania działań lub wejściem w nowe projekty, które wpisują się w covidową rzeczywistość. Przykładem organizacji, która przeorganizowała dotychczasowe działania i przeniosła się do Internetu, by nie zaprzestać niesienia wsparcia swoim podopiecznym, jest Fundacja Spełnionych Marzeń im. Tomka Osucha.
Najmocniej odczuwanym problemem funkcjonowania organizacji jest konieczność przerwania dotychczasowych działań. Wiele fundacji nie poddaje się jednak i wdraża nowe aktywności. Pandemia pokazała, że są one równie elastyczne jak przedsiębiorcy, którzy podczas pandemii zmieniali profil swojej działalności. Fundacja Spełnionych Marzeń im. Tomka Osucha, mimo że odczuła konieczność zaprzestania wielu działań, zmobilizowała siły i podjęła wyzwanie, przeniosła się w tryb on-line. Dla wszystkich zainteresowanych, nie tylko dla swoich podopiecznych, organizuje koncerty emitowane na kanałach Social Media prowadzonych przez organizację. Fundacja prowadzi również zapisy na webinary prowadzone przez Andrzeja Śmiecha, znanego doradcę personalnego. Jej celem jest dzielenie się wartościowymi treściami oraz stworzenie miejsca w sieci, gdzie możemy posłuchać artystów, którzy w obecnej sytuacji nie mogą organizować koncertów. Występy online to ukłon w stronę dzielenia się sztuką. Dotychczas wystąpił m.in. Artur Chamski czy Iwona Węgrowska.
– To, jak zmieniła się sytuacja w codziennym funkcjonowaniu naszej organizacji, pokazuje ilość zawieszonych działań, z których znana była nasza fundacja. Musieliśmy zrezygnować z kolejnej edycji pokazu mody „Dzieci Dzieciom” czy Onko-Olimpiady – wydarzeń, które zapisały się w świadomości dzieci, którym pomagamy i interesariuszy. Nie mamy możliwości odwiedzania dzieci na oddziałach z gwiazdami, które do tej pory chętnie nas wspierały. Borykamy się również ze spadkiem zainteresowania darczyńców. Nasi podopieczni nadal potrzebują wsparcia, o czym mogliśmy na chwilę zapomnieć i na co zwraca uwagę wiele organizacji, które zbierają fundusze na chore dzieci. Warto podkreślić rolę wolontariuszy. Obecnie fundacja nie prowadzi projektów, które potrzebowałyby zaangażowania z ich strony – mówi Justyna Sypka, Prezes Zarządu Fundacja Spełnionych Marzeń im. Tomka Osucha, która od wielu lat wspiera fundację i wielokrotnie była partnerem organizowanych wydarzeń.
Głównym celem fundacji jest otoczenie opieką chorych dzieci oraz ich rodzin od momentu zdiagnozowania choroby poprzez cały proces leczenia. Organizacja opiekuje się na stałe pięcioma dziecięcymi onkologicznymi ośrodkami w Polsce, a także dedykuje swoje wsparcie dzieciom i młodzieży ze wszystkich ośrodków onkologicznych w Polsce i zaprzyjaźnionych ośrodków zagranicznych: na Słowacji, w Rumuni, Turcji, oraz na Ukrainie i Litwie. Działalność fundacji nie zmieniła charakteru w obliczu pandemii. Wciąż nieprzerwanie wspiera dzieci i ich rodziców w walce z chorobą. Bez względu na sytuację stara się również spełniać marzenia podopiecznych.
Fundacja Spełnionych Marzeń im. Tomka Osucha – fundacja mająca status organizacji pożytku publicznego, powstała w sierpniu 2002 z inicjatywy Małgorzaty i Tomasza Osuchów. Fundacja opiekuje się dziećmi z chorobami nowotworowymi leczącymi się w dwóch specjalistycznych ośrodkach w Warszawie: w Instytucie Matki i Dziecka oraz w Samodzielnym Publicznym Szpitalu Klinicznym im. M. Michałowicza. Fundacja jest członkiem Polskiej Unii Onkologii. Otrzymała liczne nagrody, m.in. nagrodę im. Św. Kamila w kategorii "organizacje najbardziej zasłużone w zakresie onkologii dziecięcej" – za miłość do bliźniego, ofiarne zaangażowanie w służbie chorym dzieciom i godną naśladowania – szlachetną postawę osób pracujących w Fundacji. Jej założyciele w 2009 roku zostali uhonorowani przez Prezydenta RP Złotymi Krzyżami Zasługi za działalność na rzecz chorych dzieci.
Kontakt dla mediów:
Magdalena Ulanowska, agencja Face it!, Tel. 507 476 353, e-mail: m.ulanowska@agencjafaceit.pl

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE

Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?

Neurologiczne choroby rzadkie w Lublinie leczą modelowo
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.