Komunikaty PR

Rodzynki w serniku: fakty i mity

2022-03-28  |  08:00
Biuro prasowe
Kontakt

Katarzyna Bagińska
Publicon Sp. z.o.o.

Świdnicka
50-066 Wrocław
k.baginska|publicon.pl| |k.baginska|publicon.pl
693260235
www.publicon.pl

Sernik z rodzynkami jest jak marcepanowe czekoladki – albo się go kocha, albo nienawidzi. Dlaczego to właśnie ten składnik tak podzielił Polaków? Ilu jest zwolenników tej wersji ciasta, a przede wszystkim – czy ten dodatek jest zdrowy?

 

Który popularniejszy?

 

Rodzynki w serniku budzą sporo emocji. Ten spór w ubiegłym roku stał się nawet przedmiotem badania przeprowadzonego przez agencję SW Research! Jak pokazują jego wyniki, 36% respondentów preferuje wersję z rodzynkami. Dla 35% jest to zupełnie obojętne – tak samo chętnie wybierają ciasto z dodatkiem, jak i bez. Z kolei tylko 29% badanych deklaruje, że woli wersję pozbawioną rodzynek. To zaskakujące dane, które wydają się raz na zawsze rozstrzygać, który sernik jest wybierany przez większość Polaków.

A jeśli sprawdzimy, jakie preferencje mają poszczególne płcie? Tu już sprawy mają się inaczej: o ile u kobiet drobną przewagą (34% do 31%) wygrywa wariant bez dodatków, o tyle już mężczyźni zdecydowanie wolą sernik z rodzynkami (43% do 23%). Warto także przyjrzeć się zależności tych upodobań do wieku. Badanie dowiodło, że osoby przed 24 rokiem życia zdecydowanie wolą sernik bez rodzynek (63%), z kolei wśród grupy 50+ dominuje wersja z dodatkiem – wybiera ją aż 42% respondentów.

Rodzynki… dla zdrowia?

 

Ten kontrowersyjny dodatek może budzić jeszcze niechęć z jednego powodu – i nie chodzi bynajmniej o walory smakowe. Jak wskazała organizacja EWG, czyli Environmental Working Group, rodzynki mogą nie sprzyjać zdrowiu. Aż 99% badanych próbek było skażonych pestycydami, a każda zawierała średnio ok. 13 różnych pestycydów. Mogą być one szkodliwe dla mózgu, systemu nerwowego i układu hormonalnego. Co prawda w tak znikomych ilościach nie stwarzają zagrożenia, jednak co zrobić, by pogodzić swoje preferencje z troską o swoje zdrowie? Jak radzą eksperci – najlepiej wybierać rodzynki organiczne. Mają znacznie niższe stężenie pestycydów. 

 

Skąd wzięły się rodzynki w serniku?

 

Choć istnieje wiele teorii co do tego, który sernik jest tym naprawdę tradycyjnym, to pewne jest, że ile osób, tyle przepisów. Ludzie od lat eksperymentowali z różnorodnymi dodatkami – owocami, kruchymi spodami czy nawet… ziemniakami. Niewykluczone, że ciasto z rodzynkami było jednym z tych eksperymentów, który wyjątkowo szybko zdobył popularność. A może to zasługa lekko kwaskowatego smaku, który równoważy słodycz masy serowej? Możemy się tylko domyślać.

 

Program „Ja Cię SERniczę!” jest sfinansowany z Funduszu Promocji Mleka.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Publicon Sp. z.o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów Biuro prasowe
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy
Żywienie Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Żywienie Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.