Komunikaty PR

Sieć Drogerii Jawa inwestuje… w dobre relacje

2020-08-10  |  15:59
Biuro prasowe
Kontakt

Milena Świątkowska
LB Relations

Ul. Gen. Józefa Zajączka, 11
01-510 Warszawa
milena.swiatkowska|lbrelations.pl| |milena.swiatkowska|lbrelations.pl
720 898 013
lbrelations.pl/
Do pobrania Komunikat ( 0.02 MB )

Na mapie sieci handlowych w Polsce wyrasta nowy czempion segmentu perfumeryjno-drogeryjnego. Na sukces Drogerii Jawa wpływ mają: przemyślany wybór lokalizacji sklepów, niestandardowe działania marketingowe i – przede wszystkim – wyjątkowa dbałość o zadowolenie klienta. Potwierdzeniem skuteczności tej metody są najniższe w branży spadki sprzedaży w trakcie pandemii oraz najwyższe, w porównaniu z konkurencją, oceny klientów pozostawione w serwisie Google Maps.

Według najnowszej, czerwcowej analizy trendów sprzedaży, realizowanej przez firmę badawczą Nielsen, sytuacja związana z pandemią i wynikającymi z niej obostrzeniami sanitarnymi miała znaczny wpływ na handel, w tym również na sieci drogerii i perfumerii. Dla przykładu, wartość sprzedaży kosmetyków kolorowych zmalała o 7,5%, Jednak w tym samym okresie sprzedaż w sieci Drogerii Jawa tych samych produktów wzrosła o 0,8%. Ogólnie, w ujęciu LFL, Drogeria Jawa zanotowała wzrost na poziomie 16,2%.

„Filozofia lokalizowania placówek poza dużymi galeriami handlowymi uodporniła Drogerie Jawa na rynkowe spadki sprzedaży wywołane pandemią. Nie dotknęły nas przede wszystkim obostrzenia związane z zamykaniem galerii handlowych, a dobrze opracowane procedury spowodowały, że klienci nadal się czuli komfortowo w naszych sklepach, pomimo zwiększonego reżimu sanitarnego” ocenia Wojciech Radliński, Prezes Zarządu, Drogerie Jawa.

Siła Ekspertek Piękna

Polscy klienci cenią fachowe porady ekspertów. O tej zasadzie pamiętają właściciele marki Drogerie Jawa, którzy od 2013 roku konsekwentnie budują sieć sklepów, w których spotykają Ekspertki Piękna, bo takie miano noszą pracownicy drogerii. W ten sposób Jawa podkreśla, że ich podstawowym zadaniem jest merytoryczne wsparcie klientów w dobrze kosmetyków i perfum, a nie sama sprzedaż produktów. I chociaż sytuacja związana z pandemią wstrzymała otwarcia następnych sklepów, to już wkrótce mieszkańcy kolejnych miast będą mogli udać się na zakupy do nowych Drogerii Jawa.

„Polki mają prawo dbać o swoją urodę za pomocą najlepszych kosmetyków.
Nasz pomysł jest prosty – mamy świetne produkty, a nasze Ekspertki Piękna potrafią je dobrać do potrzeb każdej klientki”
mówi Mariusz Pawlik, Dyrektor Handlowy i Category Managementu, Drogerie Jawa.

Najlepsze drogerie

W opublikowanym niedawno zestawieniu opinii klientów z serwisu Google Maps dotyczącym sieci handlowych*. Sieć Drogerii Jawa zwyciężyła w kategorii „drogerie i perfumerie” zdobywając 4,46 punktu na 5 możliwych i wyprzedzając następną sieć Rossman o 0,1 punktu. Ocenę 4 i więcej punktów zdobyło 6 sieci drogerii. Sieć Jawa zajęła również pierwsze miejsce w kategorii sieci do 10 000 ocen dystansując sklepy różnych segmentów – odzieżowe, ze sprzętem sportowym lub elektronicznym.

Wyniki Google Maps są zgodne z przeprowadzonymi przez nas badaniami satysfakcji klientów. W kategorii obsługa dostaliśmy 9,6 punktu, a w kategorii wystrój wnętrza – 9,5 punktu. Nasze klientki oczekują profesjonalnego doradztwa ze strony zaangażowanego personelu w przyjaznym i eleganckim wnętrzu. Cieszę się, że mają poczucie, że ich potrzeby są zaspokojone w Drogeriach Jawa” komentuje Wojciech Radliński, Prezes Zarządu, Drogerie Jawa.

Obecnie w Polsce działają 63 Drogerie Jawa o preferowanej przez polską klientkę średniej powierzchni sklepu 150 m2. Sklepy stawiają na wystrój wnętrza, dostęp do szerokiego wyboru najwyższej jakości produktów oraz Ekspertki Piękna, które regularnie przechodzą szkolenia podnoszące ich kompetencje i zapoznające z cechami najnowszych produktów.

Najważniejsze są dobre relacje

Drogerie Jawa wybrały niestandardowe działania marketingowe. Firma inwestuje w media własne: wydawany w nakładzie 150 tys. kwartalnik „Piękno by Jawa” oraz comiesięczne gazetki promocyjne, stronę internetową, media społecznościowe oraz aplikację na telefony komórkowe, z której korzysta już ponad 70 tys. osób. Dopełnieniem działań marketingowych są reklamy wielkoformatowe informujące o konkretnych sklepach, a także szereg wydarzeń specjalnych, organizowanych bezpośrednio w drogeriach.

Inwestujemy w relacje z naszymi klientami. Wychodzimy z założenia, że nasza jakość broni się sama, a zadowolone klientki polecają nas sobie nawzajem. Dopełnieniem tego polecania są nasi ambasadorzy marki – eksperci, którzy dzielą się swoimi doświadczeniami, inspirują i rekomendują odpowiednie produkty” podkreśla Edyta Kresińska, Doradca Zarządu ds. Marketingu, Drogerie Jawa.

W gronie ambasadorów Drogerii Jawa znajdziemy makijażystkę Martę Gąskę, stylistę fryzur Piotra Postka, psycholog Wiolettę Konopę-Stelmach, dr n. med. Hannę Stolińską – dietetyka klinicznego oraz Anetę Suchowierską – dyplomowanego kosmetologa.

 


* https://gazetka-24.pl/ranking-sklepow

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: LB Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Uroda 3 mity o kosmetykach naturalnych, w które nie warto wierzyć Biuro prasowe
2025-06-09 | 08:40

3 mity o kosmetykach naturalnych, w które nie warto wierzyć

Kosmetyki naturalne cieszą się rosnącą popularnością, ale wokół nich narosło wiele mitów, które mogą wprowadzać w błąd. Oto trzy powszechne przekonania,
Uroda Rituals Cosmetics przekracza próg 2 miliardów euro przychodu
2025-01-30 | 15:30

Rituals Cosmetics przekracza próg 2 miliardów euro przychodu

W 2024 roku marka Rituals osiągnęła przychody w wysokości 2,1 miliarda euro, notując organiczny wzrost o 21% we wszystkich kanałach sprzedaży i krajach. Fundamentami
Uroda 4 skuteczne sposoby, dzięki którym spowolnisz starzenie się skóry
2025-01-28 | 12:00

4 skuteczne sposoby, dzięki którym spowolnisz starzenie się skóry

Z wiekiem kondycja skóry słabnie, a jej pielęgnacja niesie ze sobą nieco więcej wyzwań. Chociaż starzenie się jest procesem naturalnym i niemożliwym do zatrzymania, istnieją

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy

Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.

Bankowość

Grzyby rozkładające tekstylia nagrodzone w konkursie ING. 1 mln zł trafi na innowacyjne projekty dla zrównoważonych miast

Firma Myco Renew, która opracowała technologię rozkładającą tekstylia za pomocą grzybów, została laureatem siódmej edycji Programu Grantowego ING. Motywem przewodnim konkursu skierowanego do start-upów i młodych naukowców był tym razem zrównoważony rozwój miast i społeczności. Łącznie na nagrodzone innowacyjne projekty trafił 1 mln zł. Wśród nich są także bezzałogowe statki powietrzne dostarczające defibrylatory czy system do zbierania deszczówki w blokach.

Prawo

Trwają próby wzmocnienia dialogu społecznego. Niespokojne czasy wymuszają większe zaangażowanie społeczeństwa w podejmowanie decyzji

Według zapowiedzi szefowej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen głos partnerów społecznych i dialog społeczny będą stały w centrum procesu decyzyjnego w Europie. Taki jest cel podpisanego w marcu Paktu na rzecz europejskiego dialogu społecznego. Potrzeba wzmocnienia głosu społeczeństwa jest również podkreślana na forum krajowym. Rząd planuje reformę Rady Dialogu Społecznego, by usprawnić pracę tej instytucji, a przedsiębiorcy wzywają do rzetelnego konsultowania ze stroną społeczną ustaw, które wychodzą z rządu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.