Komunikaty PR

Sport pokierował moją filozofią pracy – o biznesie opartym na pasji Adam Adamski

2020-11-05  |  01:00

Sport pokierował moją filozofią pracy – o biznesie opartym na pasji Adam Adamski, kulturysta i założyciel cateringu Fit Malina. 

Mistrz Polski w kulturystyce, przedsiębiorca i przede wszystkim – promotor zdrowego trybu życia. Adam Adamski dał się poznać głównie ze swojej sportowej strony, jednak od dłuższego czasu rozwija catering dietetyczny Fit Malina. Początkowo firma obsługiwała klientów w Wielkopolsce, jednak od kilku miesięcy funkcjonuje już oddział warszawski.

Mam pasję, pewien kapitał, chęci do wejścia na rynek – co dalej?

Warto skupić się na pomyśle. Bez odpowiedniego „ugryzienia” tematu stracimy sporo pieniędzy jeszcze przed wejściem na rynek. To tzw. walidacja pomysłu, czyli sprawdzenie, czy potencjalna usługa będzie użyteczna dla klienta. Super, że mamy pasję, ale nie każdy musi podzielać nasz entuzjazm. 

Stąd też tak duży odsetek zamykania firm po pierwszym roku działalności.  

Zgadza się. Raporty GUS-u mówią o około 30 proc. firm, które upadają po pierwszym roku. Catering dietetyczny był pomysłem bezpośrednio związanym z karierą sportową. Moja rada – poznaj własną branżę. Dzięki kontaktom z kulturystami – kolegami po fachu [śmiech] - wiedziałem, z jakimi problemami mierzą się zarówno początkujący, jak i profesjonalni zawodnicy. 

Jednak Fit Malina nie jest nastawiona wyłącznie na sportowców. 

To także element naszej strategii. Chciałem, aby każdy mógł skorzystać ze zbilansowanej diety, która zwłaszcza w dobie covidu jest niemałym wyzwaniem. Czasami najlepiej sprawdza się prostota. Intensywne życie zawodowe wymusza na klientach poszukiwanie alternatyw. Stąd też nieskomplikowany schemat naszych działań – opracowujemy jadłospis, dostarczamy posiłki na omówione godziny i obserwujemy zmiany. 

Klienci odczuwają faktyczny progres?

Mamy wiele wiadomości od osób, które regularnie korzystały z naszych usług, że czują się po prostu o wiele lepiej. Niezależnie, czy byli to klienci nastawieni na zmianę diety, osiągi sportowe lub występy w turniejach. Dla nas to największy sukces – wiedzieć, że produkt jest wartością samą w sobie. 

Ciągnąć temat – na jakich fundamentach opiera się Wasza filozofia?

Są to uczciwość, profesjonalizm i ciągłe ulepszanie oferty. Testujemy, sprawdzamy na rynku, zmieniamy. Dla mnie biznes to ciągłe podnoszenie poprzeczki. 

Porównanie nie bez kozery.

[śmiech] Siłownia nadal jest dla mnie bardzo ważnym miejscem, nie tylko ze względu na doświadczenia zawodowe. Sport pozwala mi odpocząć, oczyścić umysł. To też bym polecał początkującym przedsiębiorcom – znaleźć coś, co pozwoli Wam zebrać myśli. Sport pokierował moją filozofią pracy. 

Jaka przyszłość czeka Fit Malinę?

Przede wszystkim dalsze rozszerzanie oferty o kolejne miasta w Polsce. Naszym celem są większe aglomeracje, a Warszawa była o tyle strategiczna, że pokazała prawdziwy potencjał cateringu. Działaliśmy w Wielkopolsce, byliśmy jednym z liderów regionu, jednak chcemy więcej. W tym roku, pomimo covidu, stawiamy na około 40-proc. wzrost sprzedaży względem zeszłorocznych wyników. 

Optymistycznie.

Powiedziałbym, że realistycznie. Faktycznie, jest pandemia i może nastąpić kolejny lockdown, jednak ogromny kryzys w branży to także szansa dla dostawców. Duża część biznesów zmieniła swój sposób dystrybucji, serwując dania na wynos. My robiliśmy to już wcześniej, znamy te schematy. 

Czy biznes oparty na pasji to już sukces sam w sobie?

Na pewno, ale pod warunkiem, że naszą wizję podzielają również sami klienci. Musimy zainwestować w szczerą więź z zainteresowanymi ofertą. Bez tego nasz biznes będzie bez twarzy. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE Biuro prasowe
2025-06-02 | 01:00

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE

Dzięki decyzjom samodzielnie podejmowanym przez pacjentów rocznie w Europie udaje się uniknąć nawet 120 milionów konsultacji lekarskich. – Samoleczenie
Zdrowie Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?
2025-05-21 | 17:00

Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?

Problem owrzodzeń przewlekłych dotyka nawet miliona Polaków – według danych z Porozumienia na rzecz Profesjonalnej Terapii Ran liczba ta wynosi od 760 tys. do 1,1 mln. Choć
Zdrowie Neurologiczne choroby rzadkie w Lublinie leczą modelowo
2025-05-15 | 17:00

Neurologiczne choroby rzadkie w Lublinie leczą modelowo

Pod hasłem „choroby rzadkie” kryje się długa lista różnych i w większości uwarunkowanych genetycznie schorzeń. – Patrząc na te choroby zbiorczo, okazuje

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.