Komunikaty PR

Szklane remedium na hałas

2021-03-09  |  12:15
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Wójcicka
Pilkington IGP

ul. Portowa 24
27-600 Sandomierz
Ewelina.Wojcicka|pl.nsg.com| |Ewelina.Wojcicka|pl.nsg.com
+48 22 548 75 03
https://www.pilkington.com/pl-PL/pl

Szklane remedium na hałas

Współczesny świat jest bardzo głośny – miasta pełne są szumu pochodzącego z ludzkiej działalności. Długotrwała ekspozycja na niepożądane dźwięki ma poważne konsekwencje zdrowotne, więc należy jej przeciwdziałać. Może w tym pomóc szkło dźwiękochłonne.

Hałas – problem stary jak cywilizacja

Hałas jest jednym z największych problemów współczesnego świata. Choć zdecydowanie nasilił się wraz z powstaniem cywilizacji przemysłowej, jest to zjawisko stare jak świat – już w starożytnym Rzymie oraz w wielu średniowiecznych miastach istniał zakaz poruszania się rydwanami lub wozami w nocy[1]. Miało to zapewnić mieszkańcom spokojny sen.

Choć hałas jest dla nas w pewien sposób przezroczysty (ponieważ nie jesteśmy w stanie całkowicie wyłączyć słuchu, nasze mózgi ignorują część dźwięków), nie oznacza to, że na nas nie wpływa. Natężenie dźwięku o poziomie 35 dB jest w stanie podnieść ciśnienie krwi, tymczasem prawie sto milionów ludzi w Unii Europejskiej jest codziennie narażonych na działanie hałasu o poziomie przekraczającym 55 dB[2]. W dłuższej perspektywie może to prowadzić do poważnych problemów ze zdrowiem.

Najbardziej narażony jest zmysł słuchu, ale hałas wpływa również negatywnie na ciśnienie krwi czy pracę serca[3]. Zanieczyszczenie dźwiękowe ma poważne konsekwencje dla naszego zdrowia psychicznego. Nie tylko powoduje zwiększony poziom stresu, ale również prowadzi do problemów ze snem[4]. Prowadzi też do pogorszenia zdolności poznawczych i utrudnia naukę czy rozumienie mowy[5].

Zanieczyszczenie dźwiękowe jest równie destruktywne co inne rodzaje zanieczyszczeń, ale trudniej z nim walczyć. Wpływ niepożądanego światła można ograniczyć zamykając oczy. Nie da się tego zrobić z uszami, a ciągłe chodzenie w zatyczkach może być równie uciążliwe, co sam hałas. Tym bardziej, że zbyt niskie natężenie dźwięków też może być przez nas odbierane jako niepokojące!

Jak izolować się od zewnętrznego hałasu

Ciężko jest całkowicie wyeliminować wszystkie źródła dźwięku, ale jak radzić sobie z problemem hałasu? Z pomocą przychodzą współczesne technologie budowlane, które pozwalają znacząco ograniczyć dochodzące do nas dźwięki i zwiększyć komfort przebywania w pomieszczeniu.

Większość czasu spędzamy w budynkach, więc ich właściwa akustyka może mieć kluczowy wpływ na nasz dobrostan fizyczny i psychiczny – mówi Szymon Piróg, kierownik biura doradztwa technicznego Pilkington Polska. – Jednym z najprostszych sposobów na zwiększenie komfortu akustycznego w pomieszczeniu jest montaż szkła dźwiękochłonnego w oknach. Szyby i rama mogą mieć różny stopień izolacyjności akustycznej, więc trzeba pamiętać, że okno stanowi całość, a jeden źle dobrany element może wszystko zniweczyć.

Szkło dźwiękochłonne to komfort akustyczny

Szkło dźwiękochłonne takie jak Pilkington Optiphon™ pozwala w znaczącym stopniu zredukować dopływ dźwięków z zewnątrz, zapewniając tym samym ciszę i komfort akustyczny. Możliwe jest to dzięki zastosowaniu pochłaniającej fale dźwiękowe folii PVB, która znajduje się pomiędzy szklanymi taflami. Pozwala ona stłumić dochodzące z zewnątrz dźwięki.

Istotna jest również grubość szkła – szyby dostępne są w różnych grubościach, ale panuje generalna zasada, że im grubsza tafla, tym lepiej izoluje ona od niepożądanych dźwięków. Pojedyncza szyba laminowana o grubości 8,8 mm z folią akustyczną ma współczynnik Rw wynoszący 37 dB. Współczynnik Rw określa wartość redukcji hałasu znajdującego się poza przegrodą. Skala decybeli jest skalą logarytmiczną, więc redukcja hałasu o 10 dB będzie przez nas odczuwana jako zmniejszenie natężenia dźwięku o połowę.

Choć już pojedyncza tafla szkła jest w stanie znacząco zredukować pochodzący z zewnątrz hałas, zastosowanie jej w szybach zespolonych pozwala uzyskać jeszcze większą izolację od niepożądanych dźwięków. Można je poddawać obróbce, jak również łączyć z innymi rodzajami szkła, co pozwala uzyskać nie tylko izolację akustyczną, ale również cieplną, ochronę przed słońcem czy właściwości samoczyszczące.

Szyby dźwiękochłonne skutecznie redukują najczęściej spotykane źródła hałasu w miastach oraz zapewniają bezpieczeństwo – w razie mechanicznego uszkodzenia nie rozpryskują się, więc nie musimy obawiać się odłamków. Spełniają one wymogi norm takich jak EN 12600 czy EN 356.

Montaż szkła dźwiękochłonnego w dłuższej perspektywie pozytywnie wpływa na nasze zdrowie psychiczne i fizyczne. Przebywanie w cichym środowisku uspokaja, zmniejsza ciśnienie, wyrównuje tętno oraz zwalcza stres, co przekłada się na lepsze samopoczucie. Szkło dźwiękochłonne wytłumi przenikanie hałasu z zewnątrz, co pozwoli uzyskać wewnętrzny spokój.

 

KONIEC

 

 

O firmie:

NSG Group jest obecnie jednym z największych światowych producentów szkła i produktów szklanych, działającym w trzech podstawowych sektorach: Motoryzacyjnym, Architektonicznym i Nowych Technologii. Sektor motoryzacyjny obsługuje rynek oryginalnego wyposażenia, części zamienne i specjalistyczne rynki szyb transportowych. Sektor architektoniczny dostarcza szkło do zastosowań architektonicznych, energii słonecznej oraz cyfrowych oznakowań i wyświetlaczy. Produkty technologiczne obejmują bardzo cienkie szkło do wyświetlaczy, soczewki i światłowody do drukarek oraz włókno szklane używane w separatorach akumulatorów i paskach rozrządu silnika. Posiadamy duże udziały w większości rynków produktów architektonicznych i motoryzacyjnych na świecie, o szerokim zasięgu geograficznym, co pozwala nam odpowiadać na potrzeby klientów, których działalność, szczególnie w przypadku rynku oryginalnych szyb samochodowych, ma coraz bardziej globalny charakter. Obecnie, NSG Group prowadzi działalność produkcyjną na całym świecie i prowadzi sprzedaż w ponad 100 krajach. W roku podatkowym zakończonym 31 marca 2020 r. sprzedaż Grupy wyniosła ok. 4,60 miliarda euro. Z łącznej sprzedaży Grupy 38% zrealizowano w Europie, 28% w Azji, łącznie z Japonią i 27% w obu Amerykach.

Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej www.pilkington.pl.

 

Kontakt dla dziennikarzy:

Ewelina Wójcicka, Marketing Communications Coordinator, Pilkington IGP

tel.: +48 22 548 75 03

e-mail: Ewelina.Wojcicka@pl.nsg.com

 


[1] https://www.medscape.com/viewarticle/554566_2

[2] https://www.eea.europa.eu/publications/environmental-noise-in-europe

[3] https://www.jacc.org/doi/full/10.1016/j.jacc.2017.12.015

[4]https://journals.lww.com/environepidem/Fulltext/2019/08000/Environmental_noise_and_sleep_and_mental_health.4.aspx

[5] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5784839/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Bezzębie: problem, na który cierpi ponad 9 milionów Polaków Biuro prasowe
2024-04-29 | 12:30

Bezzębie: problem, na który cierpi ponad 9 milionów Polaków

Bezzębie odbiera uśmiech ponad 9 milionom Polaków Co zrobić ze wstydliwym problemem, który pogarsza jakość życia? Pomimo codziennych powodów do radości, wiele
Zdrowie Zmiany formalno-prawne w Grupie Sanofi w Polsce
2024-04-17 | 12:30

Zmiany formalno-prawne w Grupie Sanofi w Polsce

Zmiany formalno-prawne w Grupie Sanofi w Polsce Grupa Sanofi w Polsce łączy dwie spółki, upraszcza nazwę prawną oraz przenosi się do nowego biura. Te inicjatywy są kolejnym
Zdrowie Ruszają poszukiwania beneficjentów Poland Business Run 2024
2024-04-17 | 08:00

Ruszają poszukiwania beneficjentów Poland Business Run 2024

Rozpoczął się nabór wniosków na beneficjentów tegorocznej charytatywnej sztafety biznesowej Poland Business Run. Każdy, kto potrzebuje dofinansowania do zakupu protezy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.