Komunikaty PR

Tchibo po raz kolejny wspiera Mamy z Domów Samotnej Matki Stowarzyszenia MONAR

2023-05-26  |  13:00

Liczba matek samodzielnie wychowujących dzieci w Polsce wynosi niemal dwa miliony, a co czwarta rodzina jest tworzona przez samotnego rodzica[1]. Wychowywanie dziecka w pojedynkę to niezwykłe wyzwanie, jednak łącząc siły możemy wesprzeć osoby, które na co dzień je podejmują. Tym założeniem kieruje się marka Tchibo, która po raz kolejny przekazała 100 000 zł na rzecz Domów Samotnej Matki Stowarzyszenia MONAR.

26 maja obchodzimy wyjątkowe święto – Dzień Matki. To czas, kiedy w szczególny sposób doceniamy mamy, chcąc sprawić im radość i  wywołać na ich twarzach uśmiech. Dostrzega to firma Tchibo, która po raz kolejny w ramach akcji „Tchibo wspiera mamy” przekazała darowiznę na rzecz Stowarzyszenia MONAR, prowadzącego m.in. Domy Samotnej Matki. Środki te zostaną przeznaczone na zorganizowanie letnich aktywności dla podopiecznych organizacji.

Wsparcie w tworzeniu życia na nowo

Pracownicy i wolontariusze Stowarzyszenia MONAR każdego dnia dbają o osoby samotne, bezdomne, chore i uzależnione, udowadniając, jak wiele w ich życiu może zmienić wyciągnięcie pomocnej dłoni. Misją Stowarzyszenia od lat pozostaje pomoc bliźniemu, w duchu miłości, tolerancji, dbałości o ludzką godność, z szacunkiem dla praw człowieka. Organizacja działa w dziesięciu Domach Samotnej Matki. Stowarzyszenie zapewnia mamom i ich dzieciom schronienie oraz wyżywienie, a także wspiera je na drodze do usamodzielnienia się. Każdy z Domów Samotnej Matki Stowarzyszenia MONAR opiekuje się kilkunastoma lub nawet kilkudziesięcioma osobami w kryzysie, zapewniając im m.in. diagnostykę medyczną, konsultacje z lekarzami oraz terapię psychologiczną. Mamy i dzieci przebywają w placówce  od miesiąca do roku – w zależności od ich kondycji, sytuacji życiowej i szansy na samodzielne życie poza placówką.

Dla mam, które przebywają w naszych placówkach, organizujemy m.in. warsztaty rozwijające ich kompetencje rodzicielskie. Wdrażamy także działania profilaktyczne dotyczące przeciwdziałania przemocy wobec kobiet i dzieci. Jednak sama praca w ośrodku to nie wszystko. Dzięki pomocy firm takich jak Tchibo możemy zaproponować naszym podopiecznym kreatywne formy spędzania wolnego czasu, wspierając jednocześnie budowanie relacji rodzic-dziecko, umożliwiając zmianę perspektywy i oderwanie się od codziennych obowiązków. Jest to jeden z elementów, który przyczynia się do długofalowej poprawy ich sytuacji życiowej – mówi Agnieszka Nowak, Dyrektorka Pomorskiego Centrum Pomocy Bliźniemu w Gdańsku.

Działajmy razem

To nie pierwszy raz, kiedy Tchibo wspiera osoby w potrzebie. Również w ubiegłym roku, współpracując z agencją Advalue Engaged, której misją jest propagowanie społecznej odpowiedzialności biznesu poprzez łączenie marek z wartościowymi inicjatywami i organizacjami, firma przekazała wsparcie finansowe na rzecz mam i ich pociech, przebywających w Domach Samotnej Matki Stowarzyszenia MONAR. Kwota udzielonej pomocy wyniosła 100 000 zł. Wsparcie nie byłoby możliwe bez zaangażowania konsumentów.

Cenimy czas spędzony w gronie najbliższych, dlatego chcemy podarować wspólne chwile i radość z lata tym, którym najbardziej tego brakuje. Nie robimy tego jednak sami. Realizacja tego wsparcia jest możliwa dzięki konsumentom, którzy na co dzień wybierają produkty Tchibo. Dziękujemy im za to, że wspólnie możemy pomagać tym, którzy tej pomocy najbardziej potrzebują – podsumowuje Gabriela Bar-Rutkowska, menedżerka ds. komunikacji korporacyjnej i odpowiedzialności biznesu Tchibo Warszawa Sp. z o.o.

 


[1] GUS. Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.