Komunikaty PR

Trądzik różowaty to choroba, którą się leczy

2020-10-26  |  11:20
Biuro prasowe
Kontakt
HK
Hill+Knowlton Strategies

Plac Konesera
03-736 Warszawa
biuroprasowe|hkstrategies.com| |biuroprasowe|hkstrategies.com
+48 22 536 38 00
hkstrategies.pl

Wystąpienia publiczne w pracy, wieczorne wyjścia w gronie znajomych czy rutynowe zakupy mogą stanowić wyzwanie dla Polek, które mierzą się z trądzikiem różowatym. Jak wykazują badania, „Polki w swojej skórze” zrealizowane w ramach kampanii „Róż się do lekarza”, w ciągu ostatnich lat wzrósł negatywny odbiór osób z problemami skórnymi, zaledwie 17% społeczeństwa (vs. 32% w 2018 roku) traktowałoby chorego zupełnie normalnie. Podjęcie leczenia w gabinecie dermatologa to pierwszy krok w walce z trądzikiem różowatym, po którym warto dokonać wewnętrznych zmian w postrzeganiu choroby i pamiętać, że „nie jesteśmy trądzikiem”.

 

Wachlarz emocji

Emocje kobiet, które borykają się z trądzikiem różowatym zmieniają się wraz z przebiegiem choroby i stanem skóry. W momencie diagnozy pacjentki odczuwają przygnębienie i frustrację, pragnąc by choroba nie okazała się prawdą. Obawiają się, że stan ich skóry i spadek poczucia atrakcyjności utrudni nawiązywanie nowych relacji, wpływając na życie towarzyskie i zawodowe. Trudno się dziwić, ponieważ społeczeństwo często przypisuje kobietom z wyraźnymi objawami trądziku różowatego niedbałość, a widoczne zaczerwienienia bywają mylone z chorobą alkoholową. Jednak w czasie postępowania procesu leczenia, dzięki stosowaniu się do zaleceń lekarza specjalisty, objawy przybierają łagodniejszą formę. U kobiet pojawia się wtedy poczucie akceptacji i nadzieja na zachowanie status quo, które będzie możliwe tylko w przypadku regularnego kontynuowania leczenia.

 

Jest w nas, ludziach, bez względu na płeć – lęk. Obserwowane na skórze zmiany dość szybko i łatwo jesteśmy w stanie zidentyfikować jako objawy trądziku różowatego. Zwłaszcza, że wiedza na jego temat z roku na rok wśród kobiet rośnie. Jednak kto z nas chce mieć trądzik różowaty? Chorobę przewlekłą wymagającą zmiany nawyków nie tylko pielęgnacyjnych, ale także żywieniowych, a nawet stylu życia? Nikt! Unikanie niepożądanej wiedzy to jeden z mechanizmów, który sprawia, że wiele kobiet zwleka z uzyskaniem diagnozy aż ponad 3 lata!  – mówi Anna Kędzierska, psycholog.

 

Ewolucja a nie rewolucja

Trądzik różowaty jest chorobą przewlekłą, której leczenie przebiega pod czujnym okiem lekarza i wymaga od pacjenta pokładów cierpliwości, wytrwałości, a nawet zmiany nawyków. Spożywanie ostrych potraw, od czasu do czasu lampka ulubionego wina czy opalanie na ostrym słońcu podczas letnich wakacji, to przyjemne przyzwyczajenia, z których osoby borykające się z trądzikiem różowatym powinny zrezygnować. Pomimo że człowiek z natury woli wybierać sprawdzone ścieżki niż nieznane, bez określonych zmian w życiu, nie powstrzymamy rozwoju choroby. W takiej sytuacji warto zdecydować się na metodę małych kroków i wykształcać jeden zdrowy, zalecony przez lekarza nawyk w tygodniu, a w przypadku niepowodzenia potraktować siebie łagodnie i bez wahania podjąć kolejną próbę drobnej zmiany.

 

Kampania edukacyjna „Róż się do lekarza”, zainicjowana przez firmę Galderma, skierowana jest do kobiet znajdujących się w grupie ryzyka zachorowania na trądzik różowaty. Działania mają na celu zwiększenie świadomości na temat trądziku różowatego, zachęcenie do konsultacji niepokojących objawów choroby z lekarzem dermatologiem oraz zwrócenie uwagi na społeczno-psychologiczny aspekt problemu. Jak podkreślają eksperci, wczesne wykrycie i rozpoczęcie leczenia to szansa na uniknięcie rozwoju choroby i obniżenia jakości życia. Patronat nad kampanią objęło Polskie Towarzystwo Dermatologiczne.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Hill+Knowlton Strategies
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE Biuro prasowe
2025-06-02 | 01:00

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE

Dzięki decyzjom samodzielnie podejmowanym przez pacjentów rocznie w Europie udaje się uniknąć nawet 120 milionów konsultacji lekarskich. – Samoleczenie
Zdrowie Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?
2025-05-21 | 17:00

Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?

Problem owrzodzeń przewlekłych dotyka nawet miliona Polaków – według danych z Porozumienia na rzecz Profesjonalnej Terapii Ran liczba ta wynosi od 760 tys. do 1,1 mln. Choć
Zdrowie Neurologiczne choroby rzadkie w Lublinie leczą modelowo
2025-05-15 | 17:00

Neurologiczne choroby rzadkie w Lublinie leczą modelowo

Pod hasłem „choroby rzadkie” kryje się długa lista różnych i w większości uwarunkowanych genetycznie schorzeń. – Patrząc na te choroby zbiorczo, okazuje

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.