Trądzik różowaty to choroba, którą się leczy
Hill+Knowlton Strategies
Plac Konesera
03-736 Warszawa
biuroprasowe|hkstrategies.com| |biuroprasowe|hkstrategies.com
+48 22 536 38 00
hkstrategies.pl
Wystąpienia publiczne w pracy, wieczorne wyjścia w gronie znajomych czy rutynowe zakupy mogą stanowić wyzwanie dla Polek, które mierzą się z trądzikiem różowatym. Jak wykazują badania, „Polki w swojej skórze” zrealizowane w ramach kampanii „Róż się do lekarza”, w ciągu ostatnich lat wzrósł negatywny odbiór osób z problemami skórnymi, zaledwie 17% społeczeństwa (vs. 32% w 2018 roku) traktowałoby chorego zupełnie normalnie. Podjęcie leczenia w gabinecie dermatologa to pierwszy krok w walce z trądzikiem różowatym, po którym warto dokonać wewnętrznych zmian w postrzeganiu choroby i pamiętać, że „nie jesteśmy trądzikiem”.
Wachlarz emocji
Emocje kobiet, które borykają się z trądzikiem różowatym zmieniają się wraz z przebiegiem choroby i stanem skóry. W momencie diagnozy pacjentki odczuwają przygnębienie i frustrację, pragnąc by choroba nie okazała się prawdą. Obawiają się, że stan ich skóry i spadek poczucia atrakcyjności utrudni nawiązywanie nowych relacji, wpływając na życie towarzyskie i zawodowe. Trudno się dziwić, ponieważ społeczeństwo często przypisuje kobietom z wyraźnymi objawami trądziku różowatego niedbałość, a widoczne zaczerwienienia bywają mylone z chorobą alkoholową. Jednak w czasie postępowania procesu leczenia, dzięki stosowaniu się do zaleceń lekarza specjalisty, objawy przybierają łagodniejszą formę. U kobiet pojawia się wtedy poczucie akceptacji i nadzieja na zachowanie status quo, które będzie możliwe tylko w przypadku regularnego kontynuowania leczenia.
Jest w nas, ludziach, bez względu na płeć – lęk. Obserwowane na skórze zmiany dość szybko i łatwo jesteśmy w stanie zidentyfikować jako objawy trądziku różowatego. Zwłaszcza, że wiedza na jego temat z roku na rok wśród kobiet rośnie. Jednak kto z nas chce mieć trądzik różowaty? Chorobę przewlekłą wymagającą zmiany nawyków nie tylko pielęgnacyjnych, ale także żywieniowych, a nawet stylu życia? Nikt! Unikanie niepożądanej wiedzy to jeden z mechanizmów, który sprawia, że wiele kobiet zwleka z uzyskaniem diagnozy aż ponad 3 lata! – mówi Anna Kędzierska, psycholog.
Ewolucja a nie rewolucja
Trądzik różowaty jest chorobą przewlekłą, której leczenie przebiega pod czujnym okiem lekarza i wymaga od pacjenta pokładów cierpliwości, wytrwałości, a nawet zmiany nawyków. Spożywanie ostrych potraw, od czasu do czasu lampka ulubionego wina czy opalanie na ostrym słońcu podczas letnich wakacji, to przyjemne przyzwyczajenia, z których osoby borykające się z trądzikiem różowatym powinny zrezygnować. Pomimo że człowiek z natury woli wybierać sprawdzone ścieżki niż nieznane, bez określonych zmian w życiu, nie powstrzymamy rozwoju choroby. W takiej sytuacji warto zdecydować się na metodę małych kroków i wykształcać jeden zdrowy, zalecony przez lekarza nawyk w tygodniu, a w przypadku niepowodzenia potraktować siebie łagodnie i bez wahania podjąć kolejną próbę drobnej zmiany.
Kampania edukacyjna „Róż się do lekarza”, zainicjowana przez firmę Galderma, skierowana jest do kobiet znajdujących się w grupie ryzyka zachorowania na trądzik różowaty. Działania mają na celu zwiększenie świadomości na temat trądziku różowatego, zachęcenie do konsultacji niepokojących objawów choroby z lekarzem dermatologiem oraz zwrócenie uwagi na społeczno-psychologiczny aspekt problemu. Jak podkreślają eksperci, wczesne wykrycie i rozpoczęcie leczenia to szansa na uniknięcie rozwoju choroby i obniżenia jakości życia. Patronat nad kampanią objęło Polskie Towarzystwo Dermatologiczne.
Sanofi wprowadza koncepcję pracy Work X 2.0.
Więcej pacjentów w gabinetach weterynaryjnych, rośnie świadomość opiekunów
Centrum Diagnostyczne 4DCenter otwiera się na Placu Zamkowym
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Regionalne
Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.
Transport
Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze
Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.
Polityka
Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii
Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.