UPS wspiera równomierną dystrybucję szczepionek na świecie
UPS (NYSE: UPS), Fundacja UPS i UPS Healthcare razem wspierają program równomiernej dystrybucji szczepionek przeciwko COVID-19 i związany z tym zrównoważony globalny łańcuch dostaw. UPS, we współpracy z COVAX, Gavi - Sojuszem na Rzecz Szczepionek i CARE, pomoże w dostarczeniu 20 milionów dawek szczepionek do krajów, które nie miały wystarczającego dostępu do nich, w tym do grup o najwyższym priorytecie, takich jak pracownicy służby zdrowia.
„Wierzymy, że mamy możliwości - co więcej, czujemy odpowiedzialność, aby ułatwić i przyspieszyć równomierną dystrybucję i dostawę szczepionek przeciwko COVID-19 na całym świecie” - powiedział Scott Price, prezes UPS International. „UPS tworzy rozwiązania i inicjuje działania w ramach sieci globalnych partnerstw publiczno-prywatnych, które zapewnią bardziej efektywny i równomierny transport szczepionek. Nasza praca koncentruje się na krajach o ograniczonych zasobach, łańcuchach dostaw i infrastrukturze. Cel jest prosty, a nasza motywacja pozostaje niezmienna – chcemy napędzać świat dostarczając to, co ważne”.
Najnowszy światowy wskaźnik szczepień wynosi około sześciu milionów dawek dziennie. Szacuje się, że przy takim tempie, zaszczepienie 75 procent światowej populacji szczepionką dwudawkową zajmie 5,4 roku. Kluczową rolą partnerstw publiczno-prywatnych jest budowanie globalnych rozwiązań dla globalnych wyzwań – takim wyzwaniem jest trwająca obecnie pandemia. Skuteczna walka z nią wymaga szerokiego dostępu do szczepionek.
Budowanie Partnerstw
Globalny sukces zależy od nawiązania i mobilizacji właściwych partnerstw. Pomagając w tworzeniu tych działań, UPS Healthcare i Fundacja UPS zamierzają podjąć następujące działania:
- Dostarczanie rozwiązań transportowych wykorzystujących technologię łańcucha chłodniczego UPS.
- Udostępnianie zamrażarek ultraniskotemperaturowych, które są niezbędne do utrzymania dawek szczepionki w odpowiedniej temperaturze, w różnych środowiskach.
- Zaangażowanie kadry kierowniczej UPS, która dzieli się specjalistyczną wiedzą logistyczną i podejmuje się koordynacji działań z producentami szczepionek i partnerami z organizacji pozarządowych, tak by sprawnie zarządzać i usprawniać dostawy.
Ten wstępny program wsparcia wyniesie ponad 3 miliony dolarów w postaci darowizn od Fundacji UPS na rzecz naszych globalnych partnerów.
Na tę kwotę składa się grant w wysokości 2 milionów USD, który został przekazany na rzecz Gavi. By wzmocnić potencjał działań Gavi podwoi tę kwotę – łącznie do 4 milionów USD. Dodatkowo, dzięki wsparciu rzeczowemu w wysokości 1 miliona dolarów, Fundacja UPS zapewnia transport, przekazuje możliwości łańcucha chłodniczego w postaci zamrażarek oraz użycza wiedzy technicznej partnerom.
Ten kompleksowy program wsparcia wynosi łącznie ponad 5 milionów dolarów. Środki będą wykorzystane na wsparcie równomiernej dystrybucji szczepionek i działań wzmacniających systemy opieki zdrowotnej w krajach objętych wsparciem Gavi.
„Ze względu na ograniczoną podaż w przewidywalnej przyszłości, szczepionki COVID-19 są w tym roku prawdopodobnie najcenniejszym towarem na świecie.” - powiedział dr Seth Berkley, dyrektor generalny Gavi. „Ponieważ każda dawka ma tak duże znaczenie, niezwykle ważne jest, aby zapewnić naszym krajom partnerskim niezbędne wsparcie i narzędzia do skutecznego i wydajnego dostarczania szczepionek tym, którzy ich potrzebują. To nowe wsparcie opiera się na długotrwałym partnerstwie między Gavi i Fundacją UPS, które koncentruje się na tym, aby każde dziecko w krajach wspieranych przez Gavi otrzymało ratujące życie szczepionki ”.
Fundacja UPS zapewnia również wsparcie dla inicjatywy CARE Fast + Fair, która koncentruje się z kolei na równomiernej dystrybucji szczepionki przeciwko COVID-19 wśród grup ryzyka, w tym dla pracowników służby zdrowia, opiekunów i uchodźców w 11 krajach, w tym w Bangladeszu, Beninie, Demokratycznej Republice Konga oraz Indiach i Sudanie Południowym.
„Jesteśmy współzależni jako globalna społeczność - nikt nie jest bezpieczny, dopóki wszyscy nie są bezpieczni” - powiedziała Nikki Clifton prezes Fundacji UPS. „Rozpoczynamy tę akcję, ponieważ właśnie teraz przyszedł czas na pokazanie solidarności z całym światem. Nadszedł czas, aby dostarczyć szczepionki, a wraz z nimi nadzieję, wszystkim tym, którzy jej potrzebują, niezależnie od zasobności czy miejsca zamieszkania”.
Wszystkie te wysiłki, podejmowane przez podmioty publiczno-prywatne, jak np. ten w Ghanie, mają na celu zapewnienie, że szczepionki COVID-19 zaczną szybko docierać do krajów, które tego pilnie potrzebują. Dzięki UPS i wsparciu partnerów ponad 10 milionów ludzi w krajach Afryki, Azji, Europy i Ameryki Południowej otrzyma szczepionkę przeciw COVID-19 w pierwszej fali dystrybucji.
O UPS
UPS (NYSE: UPS) jest jedną z największych na świecie firm kurierskich, której przychody w 2020 r. wyniosły 84.6 mld USD. Spółka oferuje szeroki wachlarz zintegrowanych rozwiązań logistycznych dla klientów w ponad 220 krajach i terytoriach. Spółka zatrudnia ponad 540 tys. pracowników, którzy działają zgodnie z jasną i konsekwentnie realizowaną strategią, wyrażoną w poniższych hasłach: klient w centrum uwagi, fundamentem są ludzie, rozwój przez innowacje. UPS dąży do zmniejszenia wpływu na środowisko i wspiera społeczności, które korzystają z jej usług na całym świecie. Ponadto UPS nieustająco i zdecydowanie wspiera różnorodność, równość i integrację. Adres strony internetowej spółki: www.ups.com. Więcej informacji można znaleźć na stronach www.pressroom.ups.com oraz www.investors.ups.com.
O Fundacji UPS
Od czasu założenia w 1907 r. firma UPS kierowała się zasadami społecznej odpowiedzialności, wspierając programy spełniające długofalowe potrzeby społeczne. Założona w 1951 roku Fundacja UPS zajmuje się pomocą społecznościom lokalnym, krajowym i globalnym. W 2020, firma UPS oraz jej pracownicy, aktywni i emerytowani, przeznaczyli ponad 122,3 milionów dolarów na cele charytatywne na całym świecie. Strona internetowa Fundacji UPS znajduje się pod adresem UPS.com/Foundation i na Twitterze pod hasłem @UPS_Foundation. Najnowsze informacje o UPS dostępne są też na Twitterze pod hasłem @UPS_News. W ramach programu Humanitarian Relief & Resilience, UPS w 2020 roku zainwestował prawie 6,3 miliona dolarów i zrealizował 2700 przesyłek rzeczowych w 115 krajach.
O UPS Healthcare
UPS Healthcare posiada na całym świecie 950 000 m2 powierzchni dystrybucyjnej zgodnej z cGMP lub cGDP. Usługi UPS Healthcare obejmują: zarządzanie zapasami, pakowanie i wysyłkę w kontrolowanej temperaturze, przechowywanie i kompletację urządzeń medycznych, laboratoria i logistykę badań klinicznych. Globalna infrastruktura firmy UPS Healthcare, jej najnowsza usługa kontroli UPS Premier, technologia śledzenia i monitorowania oraz globalny system jakości są dobrze dostosowane do dzisiejszych złożonych wymagań logistycznych dla branży farmaceutycznej, urządzeń medycznych i diagnostyki laboratoryjnej.
Udar mózgu - szybka reakcja może uratować życie
Zmiana czasu na zimowy już w ten weekend.
enel-med na konferencji „VITAzdrowie” zgromadził ponad 300 lekarzy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Polacy boją się obniżenia poziomu życia na emeryturze. 40 proc. na ten cel oszczędza
Myśląc o emeryturze, dwa razy więcej Polaków odczuwa lęk niż nadzieję – wynika z badania ING Banku Śląskiego. Blisko połowa badanych spodziewa się obniżenia swojego poziomu życia po zakończeniu pracy. Mimo to wciąż mniejszość Polaków, bo 39 proc., oszczędza z myślą o tym okresie życia. Ten odsetek jednak stopniowo rośnie. Ponad 2/3 słabo orientuje się w instrumentach finansowych, które pozwalają gromadzić środki na emeryturę.
Polityka
Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna
Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.