Komunikaty PR

UPS wspiera równomierną dystrybucję szczepionek na świecie

2021-03-08  |  14:30
Biuro prasowe

UPS (NYSE: UPS), Fundacja UPS i UPS Healthcare  razem wspierają program równomiernej dystrybucji szczepionek przeciwko COVID-19 i związany z tym zrównoważony globalny łańcuch dostaw. UPS, we współpracy z COVAX, Gavi - Sojuszem na Rzecz Szczepionek i CARE, pomoże w dostarczeniu 20 milionów dawek szczepionek do krajów, które nie miały wystarczającego dostępu do nich, w tym do grup o najwyższym priorytecie, takich jak pracownicy służby zdrowia.

„Wierzymy, że mamy możliwości - co więcej, czujemy odpowiedzialność, aby ułatwić i przyspieszyć równomierną dystrybucję i dostawę szczepionek przeciwko COVID-19 na całym świecie” - powiedział Scott Price, prezes UPS International. „UPS tworzy rozwiązania i inicjuje działania w ramach sieci globalnych partnerstw publiczno-prywatnych, które zapewnią bardziej efektywny i równomierny transport szczepionek. Nasza praca koncentruje się na krajach o ograniczonych zasobach, łańcuchach dostaw i infrastrukturze. Cel jest prosty, a nasza motywacja pozostaje niezmienna  – chcemy napędzać świat dostarczając to, co ważne”.

Najnowszy światowy wskaźnik szczepień wynosi około sześciu milionów dawek dziennie. Szacuje się, że przy takim tempie, zaszczepienie 75 procent światowej populacji szczepionką dwudawkową zajmie 5,4 roku. Kluczową rolą partnerstw publiczno-prywatnych jest budowanie globalnych rozwiązań dla globalnych wyzwań – takim wyzwaniem jest trwająca obecnie pandemia. Skuteczna walka z nią wymaga szerokiego dostępu do szczepionek.

Budowanie Partnerstw

Globalny sukces zależy od nawiązania i mobilizacji właściwych partnerstw. Pomagając w tworzeniu  tych działań, UPS Healthcare i Fundacja UPS zamierzają podjąć następujące działania:

 

  • Dostarczanie rozwiązań transportowych wykorzystujących technologię łańcucha chłodniczego UPS.

 

  • Udostępnianie zamrażarek ultraniskotemperaturowych, które są niezbędne do utrzymania dawek szczepionki w odpowiedniej temperaturze, w różnych środowiskach.

 

  • Zaangażowanie kadry kierowniczej UPS, która dzieli się specjalistyczną wiedzą logistyczną i podejmuje się koordynacji działań z producentami szczepionek i partnerami z organizacji pozarządowych, tak by sprawnie zarządzać i usprawniać dostawy.

 

Ten wstępny program wsparcia wyniesie ponad 3 miliony dolarów w postaci darowizn od Fundacji UPS na rzecz naszych globalnych partnerów.

 

Na tę kwotę składa się grant w wysokości 2 milionów USD, który został przekazany na rzecz Gavi. By wzmocnić potencjał działań Gavi podwoi tę kwotę – łącznie do  4 milionów USD. Dodatkowo, dzięki wsparciu rzeczowemu w wysokości 1 miliona dolarów, Fundacja UPS zapewnia transport, przekazuje możliwości łańcucha chłodniczego w postaci zamrażarek oraz użycza wiedzy technicznej partnerom.

Ten kompleksowy program wsparcia wynosi łącznie ponad 5 milionów dolarów. Środki będą wykorzystane na  wsparcie równomiernej dystrybucji szczepionek i działań wzmacniających systemy opieki zdrowotnej w krajach objętych wsparciem Gavi.

„Ze względu na ograniczoną podaż w przewidywalnej przyszłości, szczepionki COVID-19 są w tym roku prawdopodobnie najcenniejszym towarem na świecie.” - powiedział dr Seth Berkley, dyrektor generalny Gavi. „Ponieważ każda dawka ma tak duże znaczenie, niezwykle ważne jest, aby zapewnić naszym krajom partnerskim niezbędne wsparcie i narzędzia do skutecznego i wydajnego dostarczania szczepionek tym, którzy ich potrzebują. To nowe wsparcie opiera się na długotrwałym partnerstwie między Gavi i Fundacją UPS, które koncentruje się na tym, aby każde dziecko w krajach wspieranych przez Gavi otrzymało ratujące życie szczepionki ”.

Fundacja UPS zapewnia również wsparcie dla inicjatywy CARE Fast + Fair, która koncentruje się z kolei na równomiernej dystrybucji szczepionki przeciwko COVID-19 wśród grup ryzyka, w tym dla pracowników służby zdrowia, opiekunów i uchodźców w 11 krajach, w tym w Bangladeszu, Beninie, Demokratycznej Republice Konga oraz Indiach i Sudanie Południowym.

„Jesteśmy współzależni jako globalna społeczność - nikt nie jest bezpieczny, dopóki wszyscy nie są bezpieczni” - powiedziała Nikki Clifton prezes Fundacji UPS. „Rozpoczynamy tę akcję, ponieważ właśnie teraz przyszedł czas na pokazanie solidarności z całym światem. Nadszedł czas, aby dostarczyć szczepionki, a wraz z nimi nadzieję, wszystkim tym, którzy jej potrzebują, niezależnie od zasobności czy miejsca zamieszkania”.

Wszystkie te wysiłki, podejmowane przez podmioty publiczno-prywatne, jak np. ten w Ghanie, mają na celu zapewnienie, że szczepionki COVID-19 zaczną szybko docierać do krajów, które tego pilnie potrzebują. Dzięki UPS i wsparciu partnerów ponad 10 milionów ludzi w krajach Afryki, Azji, Europy i Ameryki Południowej otrzyma szczepionkę przeciw COVID-19 w pierwszej fali dystrybucji.

O UPS

UPS (NYSE: UPS) jest jedną z największych na świecie firm kurierskich, której przychody w 2020 r. wyniosły 84.6 mld USD. Spółka oferuje szeroki wachlarz zintegrowanych rozwiązań logistycznych dla klientów w ponad 220 krajach i terytoriach. Spółka zatrudnia ponad 540 tys. pracowników, którzy działają zgodnie z jasną i konsekwentnie realizowaną strategią, wyrażoną w poniższych hasłach: klient w centrum uwagi, fundamentem są ludzie, rozwój przez innowacje. UPS dąży do zmniejszenia wpływu na środowisko i wspiera społeczności, które korzystają z jej usług na całym świecie. Ponadto UPS nieustająco i zdecydowanie wspiera różnorodność, równość i integrację. Adres strony internetowej spółki: www.ups.com. Więcej informacji można znaleźć na stronach www.pressroom.ups.com oraz www.investors.ups.com.

 O Fundacji UPS

Od czasu założenia w 1907 r. firma UPS kierowała się zasadami społecznej odpowiedzialności, wspierając programy spełniające długofalowe potrzeby społeczne. Założona w 1951 roku Fundacja UPS zajmuje się pomocą społecznościom lokalnym, krajowym i globalnym. W 2020, firma UPS oraz jej pracownicy, aktywni i emerytowani, przeznaczyli ponad 122,3 milionów dolarów na cele charytatywne na całym świecie. Strona internetowa Fundacji UPS znajduje się pod adresem UPS.com/Foundation i na Twitterze pod hasłem @UPS_Foundation. Najnowsze informacje o UPS dostępne są też na Twitterze pod hasłem @UPS_News. W ramach programu Humanitarian Relief & Resilience, UPS w 2020 roku zainwestował prawie 6,3 miliona dolarów i zrealizował 2700 przesyłek rzeczowych w 115 krajach. 

O UPS Healthcare                                                                                                                             

UPS Healthcare posiada na całym świecie 950 000 m2 powierzchni dystrybucyjnej zgodnej z cGMP lub cGDP. Usługi UPS Healthcare obejmują: zarządzanie zapasami, pakowanie i wysyłkę w kontrolowanej temperaturze, przechowywanie i kompletację urządzeń medycznych, laboratoria i logistykę badań klinicznych. Globalna infrastruktura firmy UPS Healthcare, jej najnowsza usługa kontroli UPS Premier, technologia śledzenia i monitorowania oraz globalny system jakości są dobrze dostosowane do dzisiejszych złożonych wymagań logistycznych dla branży farmaceutycznej, urządzeń medycznych i diagnostyki laboratoryjnej.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Bezzębie: problem, na który cierpi ponad 9 milionów Polaków Biuro prasowe
2024-04-29 | 12:30

Bezzębie: problem, na który cierpi ponad 9 milionów Polaków

Bezzębie odbiera uśmiech ponad 9 milionom Polaków Co zrobić ze wstydliwym problemem, który pogarsza jakość życia? Pomimo codziennych powodów do radości, wiele
Zdrowie Zmiany formalno-prawne w Grupie Sanofi w Polsce
2024-04-17 | 12:30

Zmiany formalno-prawne w Grupie Sanofi w Polsce

Zmiany formalno-prawne w Grupie Sanofi w Polsce Grupa Sanofi w Polsce łączy dwie spółki, upraszcza nazwę prawną oraz przenosi się do nowego biura. Te inicjatywy są kolejnym
Zdrowie Ruszają poszukiwania beneficjentów Poland Business Run 2024
2024-04-17 | 08:00

Ruszają poszukiwania beneficjentów Poland Business Run 2024

Rozpoczął się nabór wniosków na beneficjentów tegorocznej charytatywnej sztafety biznesowej Poland Business Run. Każdy, kto potrzebuje dofinansowania do zakupu protezy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.