Wroclavia wspiera RCKiK i zachęca do oddawania osocza
W odpowiedzi na rosnącą potrzebę społeczną, jaką jest pozyskiwanie osocza tzw. ozdrowieńców, centrum handlowe Wroclavia wspiera apel RCKiK skierowany do osób, które pokonały chorobę COVID-19 lub przeszły zarażenie wirusem SARS-CoV-2. Wykorzystanie osocza ozdrowieńców jest obecnie jedną z głównych metod w walce z pandemią. Dlatego też Wroclavia nagłaśnia apel RCKiK, a także przekazuje dla dawców czekolady i miód ze swojej pasieki.
W związku ze wzrostem liczby zakażeń w regionie oraz coraz większą potrzebą społeczną dotyczącą oddawania osocza Wroclavia podjęła współpracę z RCKiK i wspiera apel medyków w tej sprawie. W swoich kanałach informacyjnych, na profilu Facebook oraz na stronie www.wroclavia.pl centrum szerzy wiedzę o znaczeniu osocza i możliwości jego oddawania. Ponadto, podczas Dni Honorowego Krwiodawcy wrocławskie centrum przekazało dla dawców oddających osocze i krew w Regionalnym Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa we Wrocławiu czekoladki oraz powstałe w pasiece na dachu Wroclavii miody. - Potrzeby społeczne pojawiające się w naszym otoczeniu traktujemy priorytetowo. Tak było wiosną, w trakcie pierwszej fali pandemii, tak jest i teraz. Staramy się wesprzeć akcję oddawania osocza i szerzyć wiedzę na temat tego uzdrawiającego płynu, by w ten sposób wspierać walkę z wirusem w naszym regionie – wyjaśnia Anna Kula, rzecznik Wroclavii.
Osocze ratuje życie
Osocze osób, które pokonały koronawirusa, jest potrzebne do ratowania życia i zdrowia chorych na SARS-CoV-2. Ozdrowieniec, czyli osoba po przejściu zakażenia SARS-Cov-2 lub choroby COVID-19, która spełnia kryteria kwalifikacji do oddawania krwi, jest potencjalnym dawcą leku dla innych pacjentów. We Wrocławiu ciągle brakuje osocza, a RCKiK apeluje do potencjalnych dawców.
Znaczenie osocza
Osocze ozdrowieńców zawiera przeciwciała, które wspomagają leczenie chorych na koronawirusa z zagrażającymi życiu objawami zakażenia. Zawarte w nim przeciwciała po przetoczeniu mają za zadanie eliminację wirusa z organizmu pacjenta z aktywnym zakażeniem. Jeden ozdrowieniec może oddać osocze 3 razy, czyli potencjalnie pomóc w walce z chorobą aż 9 innym osobom. Skuteczność osocza jest w dużej mierze uzależniona od poziomu przeciwciał w osoczu krwiodawcy.
Cała procedura pobrania osocza jest bezpieczna dla dawcy i trwa ok. 30-40 minut. Wrocławska stacja pobiera od jednej osoby 700 ml płynu. Osocze może oddać każda osoba od 18 do 65 roku życia, która spełnia określone warunki. Wszystkie szczegóły znajdują się na stronie internetowej RCKIK we Wrocławiu https://www.rckik.wroclaw.pl/. Co istotne, najpierw należy skontaktować się z RCKiK mailowo bądź telefonicznie, by przejść wstępną weryfikację i umówić się na konkretny termin pobrania.
Pomoc lokalnej społeczności, szczególnie w tak trudnym czasie, Wroclavia traktuje jak oczywisty obowiązek. Już w pierwszej fali pandemii centrum wspomogło akcję #NaRatunekRatownikom i przekazało prowiant dla ratowników medycznych z Kliniki Anestezjologii i Intensywnej Terapii w Uniwersyteckim Szpitalu Klinicznym przy ul. Borowskiej czy dla Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego przy ul. Kamieńskiego. Dzięki darowiźnie Wroclavii do dolnośląskich szpitali trafiło również niemal 3,5 tysiąca przyłbic ochronnych. Centrum wsparło też akcję fundowania posiłków dla osób starszych „Posiłek dla Seniora” oraz przekazało Towarzystwu Pomocy im. św. Brata Alberta kilka tysięcy sztuk maseczek ochronnych.

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE

Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?

Neurologiczne choroby rzadkie w Lublinie leczą modelowo
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.