Złoty Wąs 2020. Akcja trwa – wąsacze, przysyłajcie zdjęcia!
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
„Wąs wanted. Krótki lub długi”. Jest jeszcze kilka dni na przysłanie zgłoszenia i powalczenie o profesjonalną sesję zdjęciową oraz nagrody rzeczowe. Partnerem kampanii, dzięki której w listopadzie mężczyźni będą mogli skorzystać z bezpłatnych badań w ramach tygodnia walki z rakiem, jest Magnolia Park.
Królowie, sarmaci, dowódcy, mężowie stanu – to oni rozpowszechnili zwyczaj noszenia wąsa w Rzeczypospolitej. Uczynili go symbolem męskości, odwagi, siły i honoru. Historia pamięta wielu znamienitych wąsaczy Polaków, z Bolesławem Chrobrym i Władysławem Jagiełło na czele. Później Jan Matejko, Józef Piłsudski i Henryk Sienkiewicz, a ze współcześnie żyjących wystarczy wspomnieć Lecha Wałęsę i Adama Małysza. Pod koniec XVIII wieku wąs doczekał się nawet wiersza z dedykacją. Autorem „Ody do wąsów” jest Franciszek Dionizy Kniaźnin.
Dziś wymowa wąsa jest inna, ale bez wątpienia zawiera dawne wartości. W ramach corocznej ogólnoświatowej akcji mężczyźni zapuszczają wąs w listopadzie, aby zwrócić uwagę na problemy zdrowotne, przede wszystkim raka prostaty i na inne nowotwory. W ideę tej kampanii wpisuje się trwająca w całej Polsce akcja Złoty Wąs. – Ma ona na celu promocję profilaktyki męskich badań. Celem wydarzenia jest zmiana podejścia do męskich nowotworów jako wstydliwego, intymnego tematu oraz rozpoczęcie otwartej, merytorycznej dyskusji o tym, jak można im zapobiegać – tłumaczy Sebastian Kwietoń z Fundacji Forum Mężczyzn.
Złoty Wąs we Wrocławiu
We Wrocławiu do Złotego Wąsa przyłączyła się Magnolia Park. – Jesteśmy głównym partnerem a także sponsorem akcji. Działające u nas sklepy ufundowały atrakcyjne nagrody w konkursie. Finaliści wezmą udział w profesjonalnej sesji fotograficznej, która zostanie wykonana w naszym centrum – mówi Joanna Sawośko-Duda, dyrektorka Magnolia Park. – Zawsze chętnie dołączamy do takich akcji. Mamy nadzieję, że z naszą pomocą więcej mężczyzn zatroszczy się o profilaktykę i swoje zdrowie – dodaje.
To jeszcze nie wszystko. W dniach od 17 do 21 listopada w Centrum Medycznym Magnolia Park czekają na mężczyzn darmowe pakiety badań profilaktycznych. Dodatkowo, zostaną wyemitowane krótkie audycje radiowe z poradami dotyczącymi zdrowia mężczyzn.
Co trzeba zrobić, by wziąć udział w konkursie?
Żeby powalczyć o sesję fotograficzną i nagrody rzeczowe, w tym o statuetkę złotego wąsa 2020, trzeba wysłać do 5 listopada zdjęcie prezentujące wąs. Komisja konkursowa wybierze 6 najciekawszych wąsaczy, którzy przejdą do finału i wezmą udział w sesji zdjęciowej (od 5 do 14 listopada). Plebiscyt finałowy rozpocznie się 15 listopada na stronie www.złotywąs.pl, gdzie do 21 listopada będzie można oddawać głosy na najlepszy wąs.
Zgłoszenia do konkursu przyjmowane są TUTAJ.
Dodatkowo, w trakcie trwania akcji Złoty Wąs 2020, przeprowadzona zostanie w mediach społecznościowych kampania, w której za każde zdjęcia wąsów udostępnione z odpowiednimi hashtagami (#) przekazane zostanie 2,50 zł na kolejne badania profilaktyczne mężczyzn.
BCC: Ochrona zdrowia nadal nie jest priorytetem rządu
Aurumaris Professional zdobywa zaufanie gabinetów kosmetycznych
74% Polaków popiera zmiany w medycynie pracy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.