Komunikaty PR

Żeby wygrać musisz grać czyli dobrze dobrany zespół, a prowadzenie projektów.

2021-11-24  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
PROVEMA
Provema Sp. z o.o.

Konduktorska 33
40-155 Katowice
provema|provema.pl| |provema|provema.pl
575282018
www.provema.pl

Mówi się, że “nie to, co osiągasz, ale to, co przezwyciężasz, definiuje Twoją karierę”. Dokładnie tak jest przy prowadzenie projektów. Cały sukces to niesamowita ilość niezliczonych, małych porażek, a wśród tych drobnych niepowodzeń wbrew pozom buduje się więź między ludźmi odpowiedzialnych za ogólny sukces projektu. 

Jak długo

Na budowanie relacji ma wpływ wiele zmiennych. Zacznijmy od długości trwania projektu. Czasem pracujemy nad zleceniem 3-6 miesięcy, a czasem proces trwa zdecydowanie dłużej lub wymaga ciągłych udoskonaleń np. modyfikacji aplikacji mobilnej. Wypracowanie odpowiedniego modelu pracy zaczyna się od pierwszego spotkania na którym omawiamy jaka droga nas czeka. Kluczowa jest komunikacja i to project manager jest odpowiedzialny za to, żeby zespół miał jasność w tym czego oczekuje od projektu klient. Należy pamiętać, że klient nie zawsze jest obeznany w technologii oraz metodach programowania. Naszym obowiązkiem jest nie tylko przetłumaczyć zespołowi co miał na myśli klient, ale zrobić to przede wszystkim w jasny i klarowny sposób. Dobrze przekazana informacje mają ogromne znaczenie. Nie ma co ukrywać, że “wpadki” będą się zdarzały ale nawet przy nich, kiedy potrafimy rozmawiać z zespołem wyciągamy odpowiednie wnioski i pracujemy dalej. 

Ludzie i interakcje

Kreatywność, komunikatywność i umiejętność pracy w grupie czyli generalnie kompetencje miękkie wpływają na jakość pracy zespołu. Dlaczego? Mimo tego, że ludzie pełnią różne funkcje w projekcie to często na odpowiedni progres składają się takie czynniki jak inna perspektywa, odmienne motywacje oraz cele, jednakże tylko przy efektywnej współpracy każdego z członków grupy możliwe jest osiągnięcie wspólnego sukcesu.  Bardzo ważną rolę pełnią kierownicy zespołów. Zazwyczaj to właśnie od nich zależy jaka jest atmosfera pracy i jej jakość. Klient musi zawsze mieć poczucie, że jest obsługiwany z należytą uwagą.

Różnorodność

Grupę pracowników tworzą ludzie w różnym wieku, pochodzący z różnych środowisk, posiadających odmiennie osobowości i poglądy na różnorodne tematy, dlatego należy umożliwić im poznanie siebie nawzajem. Skuteczna komunikacja w miejscu pracy to jeden z podstawowych elementów sprawnie funkcjonującego przedsiębiorstwa, dzięki któremu zespół wykształci wspólny cel oraz świadomość, iż zespołowe metody współpracy będą rzutować na sukces całej firmy – wspólne dobro. 

Wspólne dobro

Wiele zależy od informacji zwrotnej, otrzymywanej zarówno od klientów, jak i członków zespołu podczas regularnych spotkań – retrospektyw. Umiejętność dawania oraz przyjmowania feedbacku i reagowania na niego jest również niezbędna do rozwoju w środowisku zwinnym. Biorąc pod uwagę fakt ograniczonej dokumentacji projektowej – również zadawanie celnych, jasnych pytań jest bardzo cenioną umiejętnością. Dodatkowo warto jest być empatycznym i wychodzić naprzeciw potrzebom innych osób zaangażowanych w projekt – klientów, członków Zespołu Developerskiego, przedstawicieli biznesu, zarządzających. 

Ostatnim wartym wspomnienia elementem, mającym znaczący wpływ na budowanie spójnego organu przedsiębiorstwa jest zaufanie. Krąg zaufania dotyczy zarówno relacji pracownik – kierownik, jak i członków zespołu między sobą. Nie ma nic bardziej motywującego w dążeniu do sukcesu, jak danie pracownikom trochę niezależności w wykonywaniu codziennych czynności służbowych, czy umożliwienie grupie wykazania się w konkretnym projekcie. Przede wszystkim chodzi tutaj o zaufanie do pracowników w podejmowaniu przez nich właściwych decyzji i realizowaniu pewnych zadań samodzielnie, po ówczesnym nakreśleniu przez przełożonego danego tematu. Działanie takie umożliwi prezentacje talentów w zespole, podejmowanie wyzwań i wspólne radzenie sobie z rozwiązaniem problemu.

Autor: Monika Chrobasik, Project Manager w Provema. 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Provema Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Zawody, które wracają do łask – przegląd niszowych, ale potrzebnych profesji Biuro prasowe
2025-06-23 | 09:40

Zawody, które wracają do łask – przegląd niszowych, ale potrzebnych profesji

Rynek pracy w Polsce nieustannie ewoluuje, dostosowując się do zmieniających się potrzeb gospodarki, społeczeństwa oraz kierunków rozwoju technologicznego. Choć
Praca Zaproszenie do Sejmu RP na uroczyste otwarcie wystawy „Każdy talent na wagę złota – Inkluzywni w zatrudnianiu”
2025-06-20 | 11:00

Zaproszenie do Sejmu RP na uroczyste otwarcie wystawy „Każdy talent na wagę złota – Inkluzywni w zatrudnianiu”

Szanowni Państwo, jako Związek Przedsiębiorców i Pracodawców razem z Panią Posłanką Izabelą Bodnar zapraszamy na uroczyste otwarcie wystawy „Każdy talent na
Praca Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani?
2025-05-21 | 08:00

Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani?

Aż 67% pracowników sezonowych to kobiety – wbrew stereotypom o „męskiej pracy fizycznej”. Drugą największą grupę stanowią osoby w wieku 18-24 lata –

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

Transport

Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.