Złe opinie w internecie zabijają biznesy
Mówiąc o e-commerce, nie sposób nie wspomnieć o roli, jaką odgrywa zaufanie w internecie. Klienci szukają okazji, ale równie mocno chcą mieć pewność, że zakup będzie bezpieczny, a produkty zgodne z opisem i wysłane w terminie. Jednym z takich sposobów sprawdzenia firmy jest przejrzenie opinii w sieci. Co jednak się dzieje, gdy opinie są złe? Jak sprawić, że będzie więcej dobrych? Z pomocą przychodzi aplikacja Rating Captain, która służy do zbierania opinii o firmie z zewnętrznych portali opiniotwórczych oraz zarządzania negatywnymi komentarzami.
Jeszcze nigdy opinie nie były tak ważne
90% konsumentów sprawdza opinie w sieci przed zakupem i często przeważają one szalę decyzji. Znacznie częściej wystawiane są jednak opinie złe niż dobre. Jeśli wszystko przebiegło sprawnie, internauci milczą. Może się więc okazać, że nawet najlepszy sklep, mający setki tysięcy zadowolonych klientów, będzie mieć fatalną opinię w Google czy na Facebooku, bo parę razy nawalił. Nadszarpnięty wizerunek zniechęca kolejnych klientów, którzy boją się ryzykować. Poprawić statystyki można tylko na dwa sposoby – zachęcić zadowolonych klientów do wystawienia oceny i przekonać niezadowolonych, żeby zmienili zdanie. Brzmi to jednak jak pełnoetatowa praca. Dlatego, aby zautomatyzować cały proces, wrocławski startup stworzył aplikację Rating Captain.
Automatyzacja procesu obsługi niezadowolonego klienta
Rating Captain to pierwsza na rynku aplikacja, która pozwala zarządzać opiniami online, wykorzystując do tego sztuczną inteligencję, uczenie maszynowe, analizę big data oraz danych behawioralnych. Służy do zbierania opinii o firmie w zewnętrznych portalach opiniotwórczych oraz zarządzania negatywnymi komentarzami z poziomu jednej platformy. Integruje się ze wszystkimi serwisami opiniotwórczymi, w tym z Google i Facebookiem.
Czy da się przewidzieć opinię, zanim zostanie napisana?
Okazuje się, że tak. Rating Captain wykorzystuje sztuczną inteligencję w celu wskazywania obszarów obsługi klienta wymagających poprawy oraz automatyzacji komunikacji posprzedażowej. Na podstawie analizy zachowania użytkowników w e-sklepach przewiduje ich reakcje i pozwala opracować scenariusze obsługi klienta. – Nasz produkt nie pozostawia żadnej negatywnej wypowiedzi bez reakcji. Pozwala też reagować na negatywne recenzje jeszcze przed ich powstaniem, automatyzując cały proces obsługi niezadowolonego klienta. – mówi Karol Bocheński, współzałożyciel Rating Captain.
– Dzięki autorskim algorytmom sztucznej inteligencji narzędzie pozwala zautomatyzować obsługę negatywnych opinii, a ich dogłębna analiza NLP pod kątem sentymentu oraz treści, umożliwia natychmiastowe wykrycie obszarów wymagających poprawy np. za długi czas dostawy, niezgodność produktu z opisem – dodaje Mateusz Piwnicki, drugi współzałożyciel Rating Captain.
Sklepy korzystające z aplikacji otrzymują 90% mniej negatywnych opinii i 70% więcej pozytywnych. Dzięki analizom właściciele firm podejmują lepsze decyzje marketingowe i sprzedażowe.
Milion złotych na rozwój
Dowodem na potencjał zaproponowanego rozwiazania jest inwestycja funduszu Czysta3.vc w kwocie miliona złotych, którą Rating Captain otrzymał w lipcu 2020 r. Jak mówi Szymon Janiak, dyrektor operacyjny w Czysta3.vc – Produkt ma ogromny potencjał, jest poparty badaniami, rozwijany na podstawie realnych danych i już na tym etapie w wielu aspektach wyprzedza swoją konkurencję. Pozyskane fundusze zostaną przeznaczone na realizację prac badawczo-rozwojowych oraz rozbudowę zespołu. Badania naukowe będą prowadzone we współpracy Uniwersytetem SWPS w zakresie psychologii społecznej i procesów komunikacyjnych oraz z Instytutem Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego w zakresie uczenia maszynowego oraz big data.

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Motoryzacja

UE dąży do większej samodzielności w dostępie do surowców krytycznych. Częściowo pozyska je z recyklingu baterii
Zgodnie z aktem o surowcach krytycznych władze unijne dążą do zwiększenia niezależności w zakresie ich dostaw od Chin i innych krajów trzecich. Do 2030 roku ze źródeł zewnętrznych ma pochodzić nie więcej niż 65 proc. rocznego zużycia każdego z surowców. Z kolei 25 proc. ma pochodzić z recyklingu. – Te cele nie są nadambitne, bo recykling to relatywnie młoda część gospodarki, więc legislacja, która narzuca te poziomy odzysku i recyklingu to jedno, a realia to drugie – mówi Paweł Jarski, prezes zarządu Elemental Holding. Podkreśla jednak, że Europa ma duży potencjał w zwiększeniu odzysku i przetwarzania cennych surowców
Konsument
Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój

Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.
Edukacja
Poziom kompetencji cyfrowych Polaków na bardzo niskim poziomie. Spowalnia to cyfryzację gospodarki i firm

Na tle mieszkańców innych państw UE poziom kompetencji cyfrowych Polaków utrzymuje się na bardzo niskim poziomie – wynika z ostatnich danych Eurostat. Niecała połowa deklaruje posiadanie przynajmniej podstawowych umiejętności cyfrowych, a 20 proc. – więcej niż podstawowe. Staje to na drodze do cyfryzacji gospodarki i zwiększenia produktywności przedsiębiorstw.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.