Komunikaty PR

Złe opinie w internecie zabijają biznesy

2020-08-26  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
PR Manager
Publicon Sp. z o.o.



m.hliwa|publicon.pl| |m.hliwa|publicon.pl
691274042

Mówiąc o e-commerce, nie sposób nie wspomnieć o roli, jaką odgrywa zaufanie w internecie. Klienci szukają okazji, ale równie mocno chcą mieć pewność, że zakup będzie bezpieczny, a produkty zgodne z opisem i wysłane w terminie. Jednym z takich sposobów sprawdzenia firmy jest przejrzenie opinii w sieci. Co jednak się dzieje, gdy opinie są złe? Jak sprawić, że będzie więcej dobrych? Z pomocą przychodzi aplikacja Rating Captain, która służy do zbierania opinii o firmie z zewnętrznych portali opiniotwórczych oraz zarządzania negatywnymi komentarzami. 

Jeszcze nigdy opinie nie były tak ważne 

90% konsumentów sprawdza opinie w sieci przed zakupem i często przeważają one szalę decyzji. Znacznie częściej wystawiane są jednak opinie złe niż dobre. Jeśli wszystko przebiegło sprawnie, internauci milczą. Może się więc okazać, że nawet najlepszy sklep, mający setki tysięcy zadowolonych klientów, będzie mieć fatalną opinię w Google czy na Facebooku, bo parę razy nawalił. Nadszarpnięty wizerunek zniechęca kolejnych klientów, którzy boją się ryzykować. Poprawić statystyki można tylko na dwa sposoby – zachęcić zadowolonych klientów do wystawienia oceny i przekonać niezadowolonych, żeby zmienili zdanie. Brzmi to jednak jak pełnoetatowa praca. Dlatego, aby zautomatyzować cały proces, wrocławski startup stworzył aplikację Rating Captain. 

Automatyzacja procesu obsługi niezadowolonego klienta

Rating Captain to pierwsza na rynku aplikacja, która pozwala zarządzać opiniami online, wykorzystując do tego sztuczną inteligencję, uczenie maszynowe, analizę big data oraz danych behawioralnych. Służy do zbierania opinii o firmie w zewnętrznych portalach opiniotwórczych oraz zarządzania negatywnymi komentarzami z poziomu jednej platformy. Integruje się ze wszystkimi serwisami opiniotwórczymi, w tym z Google i Facebookiem. 

Czy da się przewidzieć opinię, zanim zostanie napisana?

Okazuje się, że tak. Rating Captain wykorzystuje sztuczną inteligencję w celu wskazywania obszarów obsługi klienta wymagających poprawy oraz automatyzacji komunikacji posprzedażowej. Na podstawie analizy zachowania użytkowników w e-sklepach przewiduje ich reakcje i pozwala opracować scenariusze obsługi klienta. – Nasz produkt nie pozostawia żadnej negatywnej wypowiedzi bez reakcji. Pozwala też reagować na negatywne recenzje jeszcze przed ich powstaniem, automatyzując cały proces obsługi niezadowolonego klienta. – mówi Karol Bocheński, współzałożyciel Rating Captain. 

– Dzięki autorskim algorytmom sztucznej inteligencji narzędzie pozwala zautomatyzować obsługę negatywnych opinii, a ich dogłębna analiza NLP pod kątem sentymentu oraz treści, umożliwia natychmiastowe wykrycie obszarów wymagających poprawy np. za długi czas dostawy, niezgodność produktu z opisem – dodaje Mateusz Piwnicki, drugi współzałożyciel Rating Captain.

Sklepy korzystające z aplikacji otrzymują 90% mniej negatywnych opinii i 70% więcej pozytywnych. Dzięki analizom właściciele firm podejmują lepsze decyzje marketingowe i sprzedażowe.

Milion złotych na rozwój

Dowodem na potencjał zaproponowanego rozwiazania jest inwestycja funduszu Czysta3.vc w kwocie miliona złotych, którą Rating Captain otrzymał w lipcu 2020 r. Jak mówi Szymon Janiak, dyrektor operacyjny w Czysta3.vc – Produkt ma ogromny potencjał, jest poparty badaniami, rozwijany na podstawie realnych danych i już na tym etapie w wielu aspektach wyprzedza swoją konkurencję. Pozyskane fundusze zostaną przeznaczone na realizację prac badawczo-rozwojowych oraz rozbudowę zespołu. Badania naukowe będą prowadzone we współpracy Uniwersytetem SWPS w zakresie psychologii społecznej i procesów komunikacyjnych oraz z Instytutem Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego w zakresie uczenia maszynowego oraz big data.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Publicon Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne? Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:50

Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?

Jak zminimalizować ryzyko niepowodzenia przy tworzeniu strony internetowej? Odpowiedzią na to pytanie może być prototyping – przygotowanie wstępnej wersji pozwoli zidentyfikować
IT i technologie Newline VEGA Pro – już w Polsce!
2024-12-31 | 15:00

Newline VEGA Pro – już w Polsce!

VEGA Pro to wysokoefektywny monitor interaktywny przygotowany na każde korporacyjne wyzwanie – luksusowy i elegancki. Urządzenie jest już dostępne w warszawskim showroomie Newline
IT i technologie Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
2024-12-31 | 12:20

Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB

Do oferty firmy Zalman trafiła właśnie nowa obudowa T4 Plus. To model dla oszczędnych konsumentów, którzy jednak cenią sobie porządne wykonanie oraz elegancki design. W

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

NEWSERIA POLECA

Optegra otwiera dwunastą klinikę w Polsce i trzecią w Warszawie, dedykowaną specjalnie do korekcji wad wzroku

Sieć klinik okulistycznych Optegra, lider chirurgii korekcji wad wzroku w Polsce, otwiera nową, flagową klinikę w nowoczesnym biurowcu Warsaw Trade Tower w centrum Warszawy. Będzie to dwunasta placówka Optegra w Polsce oraz trzecia w Warszawie.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Ochrona środowiska

Rośnie znaczenie zielonych certyfikatów w nieruchomościach. Przybywa ich również w mieszkaniówce

Trend certyfikowania budynków już od wielu lat jest obecny na rynku komercyjnym i dotyczy głównie biurowców i nieruchomości logistycznych. Teraz coraz mocniej wchodzi także do segmentu mieszkań. Liczba certyfikatów dla tego typu inwestycji rośnie, co ma związek z rosnącą świadomością ekologiczną mieszkańców oraz ich chęcią ograniczania kosztów eksploatacji mieszkań.

Konsument

Systemy żywnościowe będą się zmieniać w kierunku bardziej zrównoważonym. Transformacja czeka nie tylko rolników

Europejski Zielony Ład budzi wiele kontrowersji i sprzeciwów, w szczególności w Polsce. Jak przyznaje ekspert zespołu Team Europe powołanego do wyjaśniania polityk Unii Europejskiej, choć w strategii „Od pola do stołu” można poprawić pewne elementy, to jest ona konieczna, by ratować kurczące się zasoby naturalne w Europie. Polska jest dużym producentem rolnym UE i zarazem krajem mocno zagrożonym suszą, więc transformacja systemów żywnościowych jest dla nas szczególnie istotna.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.