Komunikaty PR

Złote Effie Awards 2020 dla kampanii Huawei

2020-11-18  |  15:30
Biuro prasowe

Złota statuetka Effie Awards 2020 trafiła do Huawei za kampanię „To, co ważne, nie zawsze przychodzi łatwo” w nowej kategorii konkursowej React & Sustain. Jury rozstrzygniętego wczoraj konkursu Effie doceniło oryginalność i skuteczność kampanii, z pomocą której marce udało się skutecznie odpowiedzieć na nieoczekiwane okoliczności biznesowe i w spektakularnie krótkim czasie wzmocnić więź emocjonalną z konsumentami.

 

„To co ważne, nie zawsze przychodzi łatwo” to kampania wizerunkowa, którą Huawei zrealizował w grudniu 2019 roku. Kampania bazowała na uniwersalnej prawdzie o przeciwnościach losu, które mogą być źródłem siły, nawiązując tym samym do wartości bliskich marce. Twarzą kampanii został ambasador marki, Robert Lewandowski, którego zawodowa kariera jest przykładem wytrwałości w pokonywaniu trudności. Trudności na swojej życiowej drodze napotyka każdy z nas, hartują nas i pozwalają sięgać po więcej, wzbogacają nas, nawet jeśli wcześniej jest to okupione wysiłkiem czy bólem. W kampanii o swoich doświadczeniach w pokonywaniu życiowych trudności opowiedzieli także Marcin Tyszka i Kuba Wojewódzki, osobowości związane z marką.

 

Jury konkursu Effie Awards doceniło kampanię Huawei „To co ważne, nie zawsze przychodzi łatwo” za oryginalność przekazu i skuteczność w odpowiedzi na nieoczekiwane okoliczności – decyzje amerykańskiej administracji wpływające na działalność biznesową Huawei.

 

- Jestem dumna z tej nagrody, bo otrzymaliśmy ją za kampanię wyjątkową z punktu widzenia marki. W odważny, a zarazem subtelny sposób zaadresowaliśmy trudną sytuację, w której się znaleźliśmy. Odwołaliśmy się do uniwersalnych wartości, bliskich zarówno konsumentom, jak i Huawei, i wierzę, że właśnie dlatego kampania była skuteczna. Osiągnęliśmy cel, jakim było podtrzymanie zaufania konsumentów do marki – mówi Dorota Haller, dyrektorka marketingu, komunikacji i digitalu Huawei CBG Polska.

 

- Ta kampania pokazała nam, jakie mamy oczekiwania dla kategorii React & Sustain i jej zwycięzców. Wszyscy znamy Huawei jako markę ciągłych sukcesów, natomiast to właśnie marketerzy Huawei zmierzyli się z ogromnym wyzwaniem, z dnia na dzień stali się częścią bardzo trudnej sytuacji. I właśnie takie sytuacje pokazują, jak marketerzy mogą zareagować. Huawei stworzył emocjonalną kampanię, z pozycjonowaniem swojego motta Make it possible, zbudowaną na insighcie, że trudne momenty w życiu pomagają iść do przodu, a przeciwności losu należy przezwyciężać. Myślę, że w dzisiejszych czasach jest to zachęta dla nas wszystkich, żeby iść dalej, żeby się nie poddawać i walczyć. Ogromne gratulacje dla zespołu Huawei i wszystkich agencji. Dziękujemy, że mogliśmy przyznać złoto w tej nowej kategorii – powiedziała w laudacji Inga Songin, przewodnicząca grupy jurorskiej w nowej kategorii React & Sustain, stworzonej dla projektów, których celem była obrona pozycji biznesowej i/lub reakcja na nieoczekiwane okoliczności biznesowe lub pozabiznesowe.

 

Kampania „To co ważne, nie zawsze przychodzi łatwo” była kampanią 360 stopni i składała się na nią emisja 30-sekundowego spotu telewizyjnego z udziałem Roberta Lewandowskiego, emisja 60-sekundowego spotu w kinach i internecie – również z udziałem ambasadora marki, oraz komunikacja na nośnikach OOH w największych miastach Polski i na warszawskim lotnisku. Filmy z udziałem Marcina Tyszki i Kuby Wojewódzkiego zostały wyemitowane w kanałach digital i social media marki Huawei.

 

Kampania powstała we współpracy z agencjami Havas Warsaw, Wavemaker i 180heartbeats + Jung v Matt.

 

Złota statuetka Effie Awards za kampanię „To, co ważne, nie zawsze przychodzi łatwo” to drugie złoto, które marka Huawei otrzymała w tym prestiżowym konkursie. W 2018 roku Huawei został nagrodzony za kampanię „Make it possible” w kategorii Long Term Marketing Experience. Firma otrzymała również brązową nagrodę Effie Awards 2018 za kampanię „Skąd biorą się mistrzowie” w kategorii Dobra Konsumenckie. W 2017 roku Huawei otrzymał srebrną statuetkę Effie w kategorii Dobra Konsumenckie za kampanię świąteczną #BePresent. Również w tym samym roku Huawei okazał się być jedyną firmą wyróżnioną w kategorii IT/Telco w europejskiej edycji konkursu Euro Effie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI? Biuro prasowe
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną
IT i technologie Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
2025-03-18 | 10:00

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Emitel S.A. intensyfikuje swoją działalność w Wielkopolsce. Spółka kontynuuje rozwój projektów na terenie całego kraju. Wśród ogólnopolskich,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności

Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.

Infrastruktura

Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.

Polityka

Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.