Komunikaty PR

Zmiany w centrach handlowych zaczynają się od strefy gastronomicznej

2020-03-03  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelia Kolad
BFF Banking Group

ul. Kilińskiego 66
91-118 Łódź
ewelina.kolad|bff.com| |ewelina.kolad|bff.com
+48 42 272 82 90
https://pl.bff.com/pl/

Centra Handlowe są nieustannie modernizowane, w celu jak najlepszego dostosowania do wymagań klientów. Zmiany najlepiej widać w strefach gastronomicznych. Znacząco poprawiła się ich estetyka oraz komfort użytkowania, a oferta stała się bardziej różnorodna. Na dalsze zmiany w foodcourtach wpływ mieć będą takie czynniki jak: wzrost świadomości ekologicznej i zamożności klientów, ciekawość nowych smaków oraz zmiana stylu życia na bardziej zrównoważony. 

Otwarte przestrzenie ze stolikami w strefach gastronomicznych powoli odchodzą do przeszłości. Ich miejsce zajmują bardziej kameralne kawiarnie, bary, restauracje oraz różnorodne stoiska z przekąskami. Food courty przekształcają się w powierzchnie wielofunkcyjne, łączące spożywanie posiłków z pracą oraz spędzaniem wolnego czasu, mówi Agata Ryś-Zawistowska, dyrektor kompleksu biurowo-handlowego Plac Unii.

Rosnąca liczba punktów gastronomicznych w centrach handlowych

Z badania przeprowadzonego dla CBRE w 2019 r. wynika, że Polacy chętnie korzystają z oferty gastronomicznej. Co 10 na posiłek w strefie food court decyduje się codziennie lub 2-3 razy w tygodniu. Raz w tygodniu stołuje się w ten sposób 12% konsumentów, 2-3 razy w miesiącu 17%. Wyniki te są pochodną zmiany podejścia do samych galerii oraz tego, że spędzamy w nich coraz więcej czasu. Obecnie komplementarność oferty zakupowej i rozrywkowej staje się kryterium wyboru centrum handlowego przez odwiedzających. 

Duża popularność kawiarni i restauracji przekłada się na rosnące obroty. Z danych Retail Institute wynika, że w II kw. 2019 r. wyniki dużych centrów i sieci handlowych wzrosły aż o 16,2% r/r. Znaczący udział mają w tym strefy gastronomiczne. Urozmaicona oferta kulinarna jest w stanie przyciągnąć klientów równie skutecznie jak np. nowy sklep. 

Klienci szukają chwili oddechu

W obiektach handlowych szukamy miejsc, gdzie możemy na chwilę usiąść, odpocząć od pracy czy zrelaksować się po udanych zakupach. Spokojne, oddzielone od reszty centrum, punkty gastronomiczne sprzyjają temu lepiej niż głośne przestrzenie otwarte.

Nie dostrzegamy dużych zmian, jeśli chodzi o rodzaje serwowanych w obiektach handlowych potraw. Dominuje kuchnia azjatycka, amerykańska, włoska i bliskowschodnia. Widzimy jednak, że nasi klienci coraz większą uwagę przywiązują do sposobu podania dań oraz estetyki i kameralności miejsca, w którym je spożywają, tłumaczy Agata Ryś-Zawistowska.

Takimi punktami w Placu Unii są m.in. restauracja Piazza, Ramen Masami, Sushi Studio czy restauracja Wiking, która wykorzystuje receptury polskiej kuchni regionalnej, serwując je w atrakcyjnej, lekkiej formie. Sushi studio to natomiast koncept, który oferuje owoce morza, dania mięsne i wegetariańskie oraz bogatą ofertę lunchową. Wszystkie zestawy przygotowywane są na bieżąco. Istnieje też możliwość zamawiania potraw na wynos przez specjalną aplikację. 

Nowe trendy jedzeniowe konsumentów

Wśród czynników, które będą miały wpływ na zmiany trendów żywieniowych klientów centrów handlowych najczęściej wymienia się rosnącą świadomość ekologiczną,  ciekawość nowych smaków, wzrost zamożności Polaków i dążenie do prowadzenia bardziej zrównoważonego życia. Wszystkie te aspekty będą też miały znaczący wpływ na wygląd przyszłych stref gastronomicznych. 

Wyzwaniem dla branży może być natomiast rosnąca popularność zamówień online oraz robotyzacja i sztuczna produkcja żywności.

 

Więcej informacji udzielają:

Ewelina Kolad, ewelina.kolad@ahavapr.pl, + 48 510 291 250

Monika Kern, monika.kern@ahavapr.pl , +48 601 892 291


Centrum Handlowe Plac Unii City Shopping: 

Plac Unii City Shopping to nowoczesne centrum handlowe zlokalizowane na warszawskim Mokotowie u zbiegu ulic Puławskiej, Boya-Żeleńskiego i Waryńskiego. Na trzech poziomach galerii znajduje się 70 najemców, w skład których wchodzą m.in.: Zara, H&M, Empik, iSpot, Bobbi Brown, Smyk, Hebe czy Douglas. Na terenie obiektu do dyspozycji klientów są także klub fitness Zdrofit Club, przyjazne kawiarnie i wiele punktów gastronomicznych oraz supermarket SuperSam. Stałą ofertę centrum uzupełnia szereg cyklicznych wydarzeń, darmowo dostępnych dla klientów. Obiekt posiada podziemny parking mieszczący stanowiska dla ponad 500 samochodów.

Agentem wyłącznym reprezentującym kompleks Plac Unii w zakresie wynajmu powierzchni jest firma Colliers International. Zarządca budynku to firma CBRE.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: BFF Banking Group
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kultura Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach Biuro prasowe
2025-06-05 | 06:00

Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach

9 czerwca na całym świecie obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Archiwów. Archiwa Państwowe w Polsce już po raz osiemnasty aktywnie włączą się w wydarzenie,
Kultura Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace
2025-05-14 | 06:00

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

Marki modowe mają wpływ na postawy społeczne. Są też istotne z punktu widzenia ochrony środowiska naturalnego. O wyzwaniach na przyszłość dla branży modowej i nie tylko
Kultura Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę
2024-12-19 | 08:00

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę

Książka to prezent świąteczny, na który decyduje się ponad połowa Polaków. Jak pokazują wyniki „Badania o książkach” przeprowadzonego przez IMAS International na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.