Zmiany w Softline. NOVENTIQ będzie nową nazwą firmy po podziale biznesu
Globalny dostawca rozwiązań i usług z zakresu IT z siedzibą w Londynie i oddziałem m.in. w Polsce, firma Softline Holding PLC, będzie kontynuować działalność pod nową nazwą NOVENTIQ. Rebranding jest otwarciem nowego rozdziału dla tej wartej ponad 1 mld dolarów firmy, która zdecydowała się na sprzedaż swojej rosyjskiej działalności.
Odpowiedzialne przecieranie cyfrowych szlaków
NOVENTIQ będzie dalej wspierać organizacje w transformacji cyfrowej. Oznacza to również kontynuację współpracy z wiodącymi w branży dostawcami technologii, w tym także silne partnerstwo z firmą Microsoft.
Celem NOVENTIQ jest zapewnienie 75 tys. swoich klientów nieprzerwanego wsparcia
w zakresie: usług w chmurze, rozwiązań future workplace, nowoczesnej infrastruktury hybrydowej, usług transformacji cyfrowej (DX) i cyberbezpieczeństwa, a także dostarczania oprogramowania oraz usług z zakresu doradztwa i rozwoju.
Proces podziału biznesu trwał wiele miesięcy i zakończył się 20 października 2022 roku. Oznacza to, że Softline Holding PLC nie będzie już prowadził działalności w Rosji.
Ambitne cele
- Rozpoczynamy działalność NOVENTIQ z przekonaniem, że nasz biznes będzie rozwijał się i zyskiwał na znaczeniu. Mamy nadzieję ugruntować naszą pozycję jako najlepszego dostawcy rozwiązań i usług w zakresie transformacji cyfrowej i cyberbezpieczeństwa dla klientów na rynkach wschodzących i nie tylko. Nowa marka kontynuuje wartości marki Softline, którą polubili nasi klienci, pracownicy oraz partnerzy biznesowi, oraz która pomogła nam tak wiele osiągnąć w ciągu ostatnich kilku lat – powiedział Sergey Chernovolenko, CEO NOVENTIQ. – Ludzie zawsze byli najważniejszą częścią naszej działalności. Dzięki nim jesteśmy w stanie zapewnić klientom doskonałe wyniki. Ponieważ nadal się rozwijamy i wykorzystujemy możliwości wzrostu w wielu obszarach, jednym z głównych priorytetów jest rozbudowa naszych zespołów na wszystkich kluczowych dla nas rynkach – dodał.
– To wspaniałe, że nasza firma wkracza w nową erę swojej działalności pod marką NOVENTIQ. Jesteśmy pewni, że ten krok pozwoli nam pomagać coraz większej liczbie organizacji na całym świecie. Wpływ, jaki wywieramy na kształtowanie trendów w biznesie, jest częścią tego, kim jesteśmy. I chociaż rebranding jest wyzwaniem dla naszej firmy, wiemy, że warto je podjąć, ponieważ pomoże nam robić to, w czym jesteśmy dobrzy. – podkreślił Jacques Guers, członek zarządu NOVENTIQ.
NOVENTIQ w Polsce - globalne doświadczenie, lokalne rezultaty
Nazwa NOVENTIQ jest połączeniem wyrazów: NOV nawiązuje do łacińskiego słowa oznaczającego innowację, EN zaś pochodzi od angielskiego słowa entrepreneurial, czyli przedsiębiorczy, co przekłada się na wiarę w sukces; T oznacza technologię, wiedzę, pasję i produkt firmy, a także transformację, IQ to z kolei inteligencja i jakość.
Jako NOVENTIQ firma działa również pod nowym hasłem: „Globalna wiedza, lokalne rezultaty”, co oznacza, że marka stara się być globalnym liderem, który jest gotowy zapewniać wysoką jakość obsługi swoim klientom bez względu na to, gdzie się znajdują.
To ostatni miesiąc, kiedy usługi technologiczne są widoczne pod dotychczasową marką Softline. W kolejnym już jako NOVENTIQ firma będzie dostarczać swoim klientom w Polsce szeroką ofertę z obszaru technologii cyfrowej - usługi oraz licencjonowane oprogramowanie wiodących światowych producentów, takich jak: Adobe, Autodesk, Corel, Acronis i wiele innych.
Marka NOVENTIQ udowadnia, jak bardzo zmieniła się branża technologiczna w ciągu ostatnich 20 lat. W tym czasie nastąpiła eksplozja rozwoju oprogramowania, ogromny postęp technologii chmurowych, wzrost znaczenia cyberbezpieczeństwa oraz rozprzestrzenianie się technologii informacyjnej w każdej części nowoczesnego przedsiębiorstwa.
Znakomite wyczucie trendów, ciężka praca i chęć zaoferowania klientom najlepszych rozwiązań przekłada się na wyniki. W 2021 r. firma osiągnęła około 1,1 mld USD przychodu ze sprzedaży. Od października 2021 r. firma jest notowana na londyńskiej giełdzie.
Dla NOVENTIQ pracuje około 3 900 osób w prawie 60 krajach: Azji, Ameryce Łacińskiej, Europie Wschodniej, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. W ciągu ostatnich czterech miesięcy firma ogłosiła trzy przejęcia: Seven Seas Technologies, Makronet i Value Point System. Te akwizycje rozbudują globalny zespół o kolejne 1 500 osób.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.