Komunikaty PR

Zmiany w Softline. NOVENTIQ będzie nową nazwą firmy po podziale biznesu

2022-12-05  |  18:15
Biuro prasowe

Globalny dostawca rozwiązań i usług z zakresu IT z siedzibą w Londynie i oddziałem m.in. w Polsce, firma  Softline Holding PLC, będzie kontynuować działalność pod nową nazwą NOVENTIQ. Rebranding jest otwarciem nowego rozdziału dla tej wartej ponad 1 mld dolarów firmy, która zdecydowała się na sprzedaż swojej rosyjskiej działalności.

Odpowiedzialne przecieranie cyfrowych szlaków

NOVENTIQ będzie dalej wspierać organizacje w transformacji cyfrowej. Oznacza to również kontynuację współpracy z wiodącymi w branży dostawcami technologii, w tym także silne partnerstwo z firmą Microsoft.

Celem NOVENTIQ jest zapewnienie 75 tys. swoich klientów nieprzerwanego wsparcia
w zakresie: usług w chmurze, rozwiązań future workplace, nowoczesnej infrastruktury hybrydowej, usług transformacji cyfrowej (DX) i cyberbezpieczeństwa, a także dostarczania oprogramowania oraz usług z zakresu doradztwa i rozwoju.

Proces podziału biznesu trwał wiele miesięcy i zakończył się 20 października 2022 roku. Oznacza to, że Softline Holding PLC nie będzie już prowadził działalności w Rosji.

Ambitne cele

- Rozpoczynamy działalność NOVENTIQ z przekonaniem, że nasz biznes będzie rozwijał się i zyskiwał na znaczeniu. Mamy nadzieję ugruntować naszą pozycję jako najlepszego dostawcy rozwiązań i usług w zakresie transformacji cyfrowej i cyberbezpieczeństwa dla klientów na rynkach wschodzących i nie tylko. Nowa marka kontynuuje wartości marki Softline, którą polubili nasi klienci, pracownicy oraz partnerzy biznesowi, oraz która pomogła nam tak wiele osiągnąć w ciągu ostatnich kilku lat – powiedział Sergey Chernovolenko, CEO NOVENTIQ. – Ludzie zawsze byli najważniejszą częścią naszej działalności. Dzięki nim jesteśmy w stanie zapewnić klientom doskonałe wyniki. Ponieważ nadal się rozwijamy i wykorzystujemy możliwości wzrostu w wielu obszarach, jednym z głównych priorytetów jest rozbudowa naszych zespołów na wszystkich kluczowych dla nas rynkach – dodał.

To wspaniałe, że nasza  firma wkracza w nową erę swojej działalności pod marką NOVENTIQ. Jesteśmy pewni, że ten krok pozwoli nam pomagać coraz większej liczbie organizacji na całym świecie. Wpływ, jaki wywieramy na kształtowanie trendów w  biznesie, jest częścią tego, kim jesteśmy. I chociaż rebranding jest wyzwaniem dla naszej firmy, wiemy, że warto je podjąć, ponieważ pomoże nam robić to, w czym jesteśmy dobrzy. – podkreślił Jacques Guers, członek zarządu NOVENTIQ.

NOVENTIQ w Polsce - globalne doświadczenie, lokalne rezultaty

Nazwa NOVENTIQ jest połączeniem wyrazów: NOV nawiązuje do łacińskiego słowa oznaczającego innowację, EN zaś pochodzi od angielskiego słowa entrepreneurial, czyli przedsiębiorczy, co przekłada się na wiarę w sukces; T oznacza technologię, wiedzę, pasję i produkt firmy, a także transformację, IQ to z kolei inteligencja i jakość.

Jako NOVENTIQ firma działa również pod nowym hasłem: „Globalna wiedza, lokalne rezultaty”, co oznacza, że marka stara się być globalnym liderem, który jest gotowy zapewniać wysoką jakość obsługi swoim klientom bez względu na to, gdzie się znajdują.

To ostatni miesiąc, kiedy usługi technologiczne są widoczne pod dotychczasową marką  Softline. W kolejnym już jako NOVENTIQ  firma będzie  dostarczać  swoim klientom w Polsce szeroką ofertę z obszaru technologii cyfrowej - usługi oraz licencjonowane oprogramowanie wiodących światowych producentów, takich jak: Adobe, Autodesk, Corel, Acronis i wiele innych.

Marka NOVENTIQ  udowadnia, jak bardzo zmieniła się branża technologiczna w ciągu ostatnich 20 lat. W tym czasie nastąpiła eksplozja rozwoju oprogramowania, ogromny postęp technologii chmurowych, wzrost znaczenia cyberbezpieczeństwa oraz rozprzestrzenianie się technologii informacyjnej w każdej części nowoczesnego przedsiębiorstwa.

Znakomite wyczucie trendów, ciężka praca i chęć zaoferowania klientom najlepszych rozwiązań przekłada się na wyniki. W 2021 r. firma osiągnęła około 1,1 mld USD przychodu ze sprzedaży. Od października 2021 r. firma jest notowana na londyńskiej giełdzie.

Dla NOVENTIQ pracuje około 3 900 osób w prawie 60 krajach: Azji, Ameryce Łacińskiej, Europie Wschodniej, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. W ciągu ostatnich czterech miesięcy firma ogłosiła trzy przejęcia: Seven Seas Technologies, Makronet i Value Point System. Te akwizycje rozbudują globalny zespół o kolejne 1 500 osób.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

Transport

Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.