Zwycięzcy konkursu Huawei Next-Image 2020 - aż 4 polskich artystów
Huawei ogłosił zwycięzców globalnego konkursu fotograficznego Huawei Next-Image 2020 – wśród laureatów jest aż czterech polskich fotografów, którzy w finałowym etapie walczyli w gronie 1 000 najlepszych uczestników z całego świata. Jedno z polskich zdjęć znalazło się pośród 15 najlepszych prac wyłonionych w kategoriach, a autorzy trzech pozostałych znaleźli się w gronie 55 osób dodatkowo wyróżnionych przez jury.
Nagrody główne, Grand Prize, czyli 10 000 dolarów oraz flagowy smartfon Huawei P40 Pro, a także tytuł Fotografa Roku, zdobyło w tym roku trzech fotografów – z Danii, Argentyny i Chin.
- Wysoki poziom zdjęć zgłaszanych w konkursie Next-Image co roku nas zaskakuje. Nie tylko ze względu na ich jakość, ale przede wszystkim poruszające historie, jakie się za nimi kryją. Niezwykle utalentowani artyści udowadniają, że fotografia mobilna oraz możliwości smartfonów Huawei są nieskończone. Już nie możemy doczekać się przyszłorocznej edycji, która na pewno zaskoczy nas czymś nowym – mówi Li Changzhu, Vice President w Consumer Strategy Marketing Department w Huawei CBG.
Udział w organizowanym każdego roku konkursie Huawei Next-Image Awards to nie tylko szansa na atrakcyjne nagrody, ale także okazja, by pokazać szerokiej publiczności swój talent i zaistnieć w świecie fotografii. Tegoroczna edycja cieszyła się w Polsce dużym zainteresowaniem – swoje prace do konkursu zgłosiło 11 tysięcy pasjonatów używających smartfonów Huawei. Globalnie w konkursie wzięło udział rekordowe 1,2 miliona uczestników ze 120 krajów z całego świata. Do finału zakwalifikowało się 1 000 najlepszych zdjęć, spośród których jury wybrało 3 prace nagrodzone nagrodą Grand Prize, 15 najlepszych zdjęć w kategoriach oraz przyznało 55 wyróżnień.
Polskie zdjęcia pośród najlepszych na świecie
Spośród 41 zdjęć reprezentantów Polski zakwalifikowanych do finałowego etapu, międzynarodowe jury wyróżniło aż 4 prace. Jednym z 15 zwycięzców kategorii jest Daniel Wencel ze zdjęciem „Daughter of the Storm”. Polski fotograf, oprócz międzynarodowego rozgłosu, otrzymał również 1 000 dolarów oraz smartfon Huawei P40 Pro.
Jury wyróżniło też 55 autorów prac, wśród których znalazło się aż trzech Polaków. Smartfon Huawei P40 Pro zdobyli: Piotr Cebula za zdjęcie „My Place” z kategorii „Dobranoc”, Michał Bachora za fotografię zatytułowaną „Boy, Dog, Pizza” w kategorii „Witaj, życie!” oraz Jakub Niedźwiecki za zdjęcie „Silhouette” zgłoszone w kategorii „Blisko daleko”.
Grand Prize – najlepsi z najlepszych
Uczestnicy konkursu Next-Image 2020 mogli zgłaszać swoje fotografie w sześciu kategoriach: „Blisko daleko”, „Twarze”, „Dobranoc”, „Witaj, życie!”, „Opowieść” oraz w jedynej kategorii wideograficznej - „Żyj chwilą”. Autorzy trzech najlepszych zdjęć otrzymali 10 000 dolarów, smartfon Huawei P40 Pro oraz tytuł Fotografa Roku.
Pierwszy z nich, Duńczyk, w swoim zdjęciu zatytułowanym „The Hug” z kategorii „Witaj, życie!”, przedstawia poruszający obraz dziadka przytulającego wnuki po ponad 2-miesięcznej izolacji związanej z pandemią. Druga zwycięska praca, stworzona przez fotografa z Argentyny, również nawiązuje do trudnej sytuacji na świecie, która zmusza ludzi do samotności, ale tym samym pozwala nabrać dystansu i cieszyć się małymi, codziennymi rzeczami. Składający się z 9 zdjęć kolaż o nazwie „Resilence” został zgłoszony w kategorii „Opowieść”. Ostatni z trzech, pochodzący z Chin zwycięzca, nagrodę Grand Prize zdobył dzięki krótkiemu, inspirującemu filmowi pod nazwą „Master of the Horse and the Horses”. Autor swój film zgłosił w kategorii "Żyj chwilą”.
Zdjęcia zdobywców Grand Prize oraz zwycięzców w kategoriach można obejrzeć na stronie: https://gallery.consumer.huawei.com/2020/index.html#/winner-2020
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ślepe pozwy pomogą walczyć z hejtem w internecie. Spodziewana lawina wniosków może sparaliżować sądy
Wprowadzenie instytucji tzw. ślepego pozwu pozwoli skuteczniej ścigać za naruszenie dóbr osobistych popełnione przez anonimowych internautów. Przepisy pozwolą na złożenie pozwu w sytuacji, gdy poszkodowany nie zna danych identyfikujących hejtera. Krajowa Rada Sądownictwa i Sąd Najwyższy ostrzegają, że nowelizacja może doprowadzić do znacznego przeciążenia sądów, a krótkie terminy na identyfikację sprawcy mogą skutkować wzrostem odszkodowań za przewlekłość postępowania.
Ochrona środowiska
Nowy obowiązek segregowania odpadów budowlanych i rozbiórkowych. Firmy mogą go jednak scedować na wyspecjalizowane przedsiębiorstwa
1 stycznia weszła w życie ustawa zmieniająca przepisy o odpadach, która nakłada na wytwórców odpadów budowlanych i rozbiórkowych obowiązek ich segregacji i zapewnienia dalszego ich zagospodarowania. To efekt implementacji unijnej dyrektywy. Ostateczną treść przepisów branża poznała w ostatnich tygodniach 2024 roku. Nie jest wciąż jasne, czy w przypadku budów dopuszczona będzie frakcja odpadów zmieszanych, których nie da się posegregować. Następnym krokiem będą prawdopodobnie poziomy recyklingu odpadów budowlanych, jakie przedsiębiorcy będą musieli zapewnić. Nowe obowiązki nie dotyczą osób fizycznych.
Handel
T. Bocheński: Współpraca z Donaldem Trumpem może być bardzo trudna. Interes amerykański będzie stawiany na pierwszym miejscu
– Współpraca na linii Unia Europejska – USA w ciągu czterech najbliższych lat rządów Donalda Trumpa może być trudna – ocenia europoseł Tobiasz Bocheński. Polski Instytut Spraw Międzynarodowych ostrzega, że potencjalne zmiany w polityce USA, w tym zwiększenie ceł, mogą dotknąć wszystkich partnerów Stanów Zjednoczonych. Dużą niewiadomą jest również kwestia wsparcia dla Ukrainy i ewentualnego zakończenia wojny. Polityka nowego prezydenta może mieć kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa całej Europy.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.