Uprzejmie informujemy, że zmianie uległy kategorie w serwisie Newseria Innowacje. Jeśli jesteście Państwo zainteresowani otrzymywaniem powiadomień z tych kategorii, prosimy o dokonanie zmian po zalogowaniu się do swoich profili. 

Newsy

Austriacy skarżą się na polskie pociągi

2011-12-20  |  16:00
Wszystkie newsy
Mówi:Krzysztof Jaroszyński
Funkcja:Prezes
Firma:Urząd Transportu Kolejowego

Pociąg PKP EuroCity „Polonia” relacji Warszawa – Wiedeń – Villach bez toalety i z zablokowanymi drzwiami - to wynik dzisiejszej kontroli  Urzędu Transportu Kolejowego.

 - Dotarły do nas informacje, że pociąg "Polonia" nie spełnia wymogów technicznych. To były informacje ze strony austriackiej. Również media się tym zajęły. Podjęliśmy doraźną kontrolę dzisiaj rano. Nasi kontrolerzy dokonali jazdy próbnej i sprawdzili stan tego pociągu. Z tych sygnałów, które do nas dotarły do tej pory wynikają uchybienia, jeżeli chodzi o możliwość korzystania z toalet – jedna w ogóle była zamknięta, ponieważ był tam przeciek wody. Były również zablokowane jedne z drzwi. Pociąg również nie miał żadnych oznaczeń, jeśli chodzi o pasażerów niepełnosprawnych, nie był przystosowany do ich przewozu w sposób właściwy. To są na razie pierwsze sygnały, które mamy. Będziemy kontynuować przyglądanie się temu połączeniu - zapewnił Krzysztof Jaroszyński, prezes Urzędu Transportu Kolejowego.

PKP Intercity obsługuje we współpracy z kolejami austriackimi trzy pociągi z Polski do Austrii. Strona austriacka zagroziła zerwaniem umowy o współpracy, jeżeli standard wagonów podstawianych przez stronę polską nie poprawi się.

Czytaj także

Kalendarium

Transport

W Polsce przybywa wielbicieli zabytkowych aut. Mercedes w czołówce

Motoryzacyjne klasyki mogą być nie tylko hobby, lecz także bardzo zyskowną lokatą kapitału. Wzrost wartości rynkowej takiego pojazdu idzie w parze z mniejszą wrażliwością takiej inwestycji na wahania koniunktury, przez co jest ona relatywnie bezpieczna. Zakup zabytkowego auta o charakterze kolekcjonerskim to niemały wydatek, zaczynający się od 80–100 tys., ale mimo to w Polsce z roku na rok przybywa pasjonatów zabytkowych samochodów. Właściciele starych mercedesów spotkali się w ubiegły weekend na targach MotoClassic Wrocław.  

Patronaty Newserii

XXIX Forum Ekonomiczne - Krynica
MSPO - Targi Obronne Zbrojeniowe 2019 - Kielce

Handel

Sadownicy chcą wieloletnich umów z zakładami przetwórstwa i gwarancji ceny skupu owoców. Obecne często nie rekompensują nawet kosztów produkcji

Producenci owoców, planując inwestycje, nie mają gwarancji, że ich działalność będzie rentowna. To przez dominującą pozycję zakładów przetwórczych, które narzucają ceny w skupie. Dlatego branża postuluje wprowadzenie wieloletnich umów kontraktacyjnych, które z góry określałyby ilość, jakość i cenę dostarczanego surowca. Prezes Związku Sadowników RP podkreśla, że to rozwiązanie byłoby korzystne nie tylko dla plantatorów, lecz także dla przemysłu przetwórczego i samych konsumentów, bo spowodowałoby stabilizację rynku i cen owoców.

IFA 2019 Berlin

Prawo

Prowadzenie biznesu w Polsce wciąż skomplikowane. Pod względem uciążliwości procedur jesteśmy na 10. miejscu w Europie i 21. na świecie

Polska wciąż uważana jest przez przedsiębiorców za trudne miejsce do prowadzenia biznesu. Pod względem zawiłości procedur i kosztów zajmujemy 21. miejsce wśród 76 państw świata – wynika z raportu TMF Group. W Europie trafiliśmy na 10. pozycję w rankingu 30 państw. Trudniej prowadzić biznes jest m.in. w Niemczech, Grecji, we Francji czy na Słowacji, za to łatwiejsze życie przedsiębiorcy mają m.in. w Holandii, Danii, Rosji, Bułgarii czy na Węgrzech.

Złote Spinacze 2019

Problemy społeczne

Tylko niewielka grupa Głuchych jest aktywna zawodowo. To nie tylko kwestia bariery komunikacyjnej, lecz także obaw pracodawców

Nawet 80 proc. Głuchych i słabosłyszących w Polsce nie ma pracy. Z jednej strony to problemy komunikacyjne sprawiają, że trudno im uczestniczyć w rekrutacjach. Z drugiej strony wciąż widoczny jest lęk pracodawców przed zatrudnianiem osób z niepełnosprawnościami. Pomóc może program Dostępność Plus, który ma likwidować wszelkie bariery. Docelowo może doprowadzić do integracji całego społeczeństwa, bez względu na czasowe lub trwałe niepełnosprawności.