Newsy

DNB Nord stawia na samorządy, telekomunikację i energetykę

2013-09-24  |  06:30

Najnowsza strategia DnB Nord zakłada współpracę z samorządami, firmami energetycznymi oraz sektorem technologii, mediów i telekomunikacji. Ma ona przyciągnąć nowych klientów i zapewnić wyższe zyski.  Jak zapewnia prezes banku, już przynosi pierwsze efekty.

 – Samorządy i gminy są zmuszone do współpracy z bankami, ponieważ zmieniają się przepisy i większość z nich będzie musiała w jakiś sposób restrukturyzować swoje długi. A z drugiej strony banki jako instytucje zaufania publicznego, są dla tych gmin długoterminowymi partnerami. Dlatego myślę, że będą w coraz większym stopniu preferowanym partnerem dla gmin i samorządów, zamiast firm restrukturyzacyjnych czy windykacyjnych – uważa Artur Tomaszewski, prezes DnB Nord.

Zdaniem Tomaszewskiego, stwarza to szanse rozwoju usług i ściślejszej współpracy z sektorem samorządowym. A korzyści z niej mają być obopólne.

 – Emisja obligacji, wydłużanie terminów płatności, dyskonto wierzytelności – wszystkie te instrumenty są w naszym zasięgu – podkreśla w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Artur Tomaszewski. – Ponieważ jest to skomplikowane, każde rozwiązanie musi być dostosowane do indywidualnej sytuacji i uzgodnione z danym samorządem czy gminą.

Szans na rozwój swojego banku prezes DnB Nord upatruje także w specjalizacji branżowej. Stawia więc przede wszystkim na finansowanie energetyki, zwłaszcza projektów związanych z ropą, gazem i energetyką odnawialną oraz sektora TMT (technologie, media, telekomunikacja). W przyszłym roku bank zamierza wprowadzić na rynek markę DNB i pozycjonować ją jako ekspercką na rynku bankowości korporacyjnej.

 – Jako jedyny albo jeden z nielicznych banków stworzyliśmy strategię specjalizacji branżowej, co doskonale się sprawdza. W wybranych branżach mamy kompetencje i jesteśmy partnerem dla klientów. Dzięki temu udaje nam się ich pozyskać i przekonać do współpracy, bo dajemy nie tylko finansowanie, ale i know-how – wyjaśnia prezes DnB Nord.

Zgodnie ze swoją nową strategią bank zamierza zostać jednym z głównych graczy na rynku klientów korporacyjnych w Polsce. Planuje, że co roku będzie pozyskiwał ok. 40 takich klientów i zakłada, że połowa z tych firm będzie dużymi korporacjami o rocznych obrotach przekraczających 200 mln zł.

 – Pozyskaliśmy więcej niż 20 nowych firm od momentu wdrożenia naszej strategii w tym roku. Przede wszystkim dominował sektor TMT. Zrealizowaliśmy kilka dużych transakcji w tym sektorze dlatego, że się konsolidował. Pojawiło się także kilka dużych inwestycji, refinansowań, w których uczestniczyliśmy – mówi Artur Tomaszewski.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konferencja Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Infrastruktura

Kolejne 9 mld zł trafi na budowę i modernizację sieci energetycznych. Inwestycje pomogą wyeliminować ryzyko blackoutu

Modernizacja i cyfryzacja sieci to dziś jeden z priorytetów spółek energetycznych w Polsce. Inwestycje te wzmacniają odporność systemu elektroenergetycznego i ograniczają ryzyko blackoutu, analogicznego do tego, który niedawno miał miejsce w Hiszpanii, ale też umożliwiają przyłączenie większej ilości zielonych źródeł energii. Enea pozyskała właśnie niskooprocentowaną pożyczkę w ramach KPO w wysokości 9 mld zł, które przeznaczy na budowę i modernizację sieci w północnej i zachodniej Polsce.

Rolnictwo

Gminne komisje szacują już straty w uprawach spowodowane przez majowe przymrozki. Najbardziej poszkodowani są sadownicy

W maju przygruntowe przymrozki pojawiły się na terenie niemal całego kraju. W niektórych miejscach temperatura obniżała się nawet do kilku stopni na minusie. Straty w rolnictwie i sadownictwie są bardzo duże, w niektórych regionach kraju sięgają nawet 90 proc. Ucierpiały nie tylko owoce i zboża, ale też część warzyw. Trwają już przygotowania naborów dla rolników, którzy ponieśli straty w wyniku przymrozków.

Polityka

Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.