Newsy

Dominium Pizza podbija Wschód

2011-12-08  |  01:00
Wszystkie newsy
Mówi:Tomasz Plebaniak
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Dominium SA

Dominium Pizza jest już w Rumunii i na Litwie, ale to nie koniec ekspansji – zapowiada Tomasz Plebaniak, założyciel i właściciel sieci restauracji Dominium Pizza.

 - W tej chwili Dominium liczy ponad sześćdziesiąt restauracji, z tego prawie sześćdziesiąt w Polsce, pięć za granicą. Jest to Rumunia - cztery lokale i jeden lokal na Litwie. I w tym też kierunku będziemy się rozwijać. Przede wszystkim Polska, gdzie jest to cały czas jest i jeszcze długo będzie nasz rynek podstawowy i również gdzie jesteśmy obecni, czyli Rumunia, w mniejszym stopniu też Litwa. W dalszej perspektywie też myślimy o innych rynkach. Są to głównie plany rynków wschodnich – ujawnia Tomasz Plebaniak, prezes Dominium S.A..

Firma ma ambitne plany mimo odczuwalnego kryzysu w branży gastronomicznej.

 - Jeżeli chodzi o rynek to na pewno jest on trudny. Natomiast, jeśli chodzi o branżę czy też segment tego rynku, w którym działamy, czyli casual dining to jest to segment, który się na pewno rozwija, który jest na pewno dużo bardziej odporny niż inne branże. Oczywiście czasy nie są jakieś wspaniałe, ale my się nie boimy kryzysu. Rozwijamy się także w czasach trudniejszych i to nawet czasami wychodzi nam na dobre. Ponieważ jest to konieczność i motywacja, optymalizować swoje wyniki, optymalizować swoją organizację, optymalizować swoją efektywność – uważa prezes Dominium S.A.

Dominium Pizza działa o 1993 roku i jest największą siecią lokali gastronomicznych, opartą wyłącznie na polskim kapitale.

Czytaj także

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Partner sekcji zdrowie

Farmacja

Liczba niezaszczepionych dzieci wzrosła prawie sześciokrotnie. Resort zdrowia chce edukować Polaków i wzmacniać ich zaufanie do lekarzy

Już ponad 30 tys. rodziców odmówiło poddania dziecka szczepieniom ochronnym. Zdaniem resortu zdrowia to jedna z przyczyn wzrostu zachorowań na odrę, jaki miał miejsce w 2016 i 2018 roku. Rząd obawia się powrotu innych chorób, takich jak błonica i tężec, stąd nacisk na kampanie edukacyjne. Prowadzi je m.in. Główna Inspekcja Sanitarna, a ich celem jest przekonanie Polaków, że szczepienia nie powodują negatywnych skutków ubocznych, mogą natomiast ratować życie i zdrowie

Prawo

Od niedzieli ważna zmiana w przepisach dotyczących zadłużonych lokatorów. Może ona oznaczać problemy dla właścicieli lokali

21 kwietnia wejdzie w życie nowelizacja ustawy o ochronie praw lokatorów oraz Kodeksu postępowania cywilnego. Na zmianę art. 1046 kodeksu powinni zwrócić uwagę zwłaszcza nabywcy lokali w licytacjach komorniczych, ale również wynajmujący mieszkania osobom, które zalegają z czynszem. Zniknie bowiem zapis, że na wniosek komornika gmina powinna w ciągu 6 miesięcy znaleźć dłużnikowi lokal zastępczy. Teraz to będzie mogło trwać znacznie dłużej.

Handel

Jajka są nawet o połowę tańsze niż na Boże Narodzenie. W najbliższych latach ceny mogą jednak znacznie wzrosnąć

Znacznie niższe ceny jaj w porównaniu do końcówki 2018 roku to wynik dużej nadpodaży, bo produkcja rośnie, a konsumpcja pozostaje na stabilnym poziomie. Jeśli zostaną wprowadzone zapowiedzi o wycofywaniu jaj z chowu klatkowego, to w najbliższych latach konsumenci muszą się liczyć z dużymi podwyżkami. Ten rodzaj jaj ze względu na cenę jest dziś najchętniej wybierany. Coraz częściej też kupujemy je na bazarkach. Jeśli decydujemy się na zakup jaj w miejscach poza systemem weterynaryjnym, bierzemy na siebie ryzyko przede wszystkim różnych zakażeń bakteryjnych – podkreśla Mariusz Szymyślik, dyrektor Krajowej Izby Producentów Drobiu i Pasz.

 

Handel

Polacy bardziej niż Niemcy i Brytyjczycy są przywiązani do tradycyjnych sklepów. Mimo to już połowa robi zakupy w sieci

Handel internetowy rozwija się w Polsce bardzo szybko – w tym roku będzie wart już 50 mld zł, a zakupy online robi już 15 mln Polaków. Z drugiej strony polscy konsumenci wyróżniają się na tle innych nacji przywiązaniem do tradycyjnego kanału sprzedaży. 49 proc. chce mieć możliwość przetestowania produktów w fizycznym sklepie przed zakupem – wynika z badań SAP. Polacy oczekują spójnego podejścia marek do klientów we wszystkich kanałach sprzedaży. To dla sprzedawców wyzwanie, w którym wsparciem może być wdrożenie odpowiednich technologii.