Newsy

Dziewczyny w nowych technologiach – podsumowanie trzeciej edycji

2015-05-26  |  16:10
relacja / felieton
23 kwietnia br. w Centrum Technologii Informatycznych Politechniki Łódzkiej odbyła się konferencja poświęcona kobietom w branży nowoczesnych technologii, zorganizowana z okazji Światowego Dnia Kobiet i Dziewcząt w ICT. Już po raz trzeci inicjatorem wydarzenia była Magdalena Gaj, Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

 

Celem obchodzonego po raz trzeci święta, jest zachęcanie dziewcząt oraz młodych kobiet do budowania swojej ścieżki kariery w sektorze nowych technologii. Obchodzony niemal na całym świecie Dzień Kobiet w ICT (Information and Communication Technology) to inicjatywa zapoczątkowana przez Międzynarodowy Związek Telekomunikacyjny (ITU), działający przy ONZ. Związek jako pierwsza organizacja międzynarodowa zwrócił uwagę na fakt, że sektor nowoczesnych technologii rozwija się niezwykle dynamicznie lecz stereotypowo – przy zdecydowanej przewadze po stronie mężczyzn.

Konferencja pod hasłem Kobiety Sukcesu w ICT została zorganizowana w ramach projektu społecznego Dziewczyny w Nowych Technologiach, który animuje i aktywnie wspiera działania zmierzające do zwiększenia udziału kobiet i dziewcząt w obszarze nowych technologii. Magdalena Gaj, Prezes UKE, od początku swojej kadencji w różnorodny sposób zachęca dziewczęta i kobiety do budowania swojej ścieżki edukacji i kariery w sektorze technologicznym: – Kilka lat temu pracując w branży zauważyłam, że spotykam się głównie z mężczyznami. Z drugiej strony stale słyszałam, że powstają nowe miejsca pracy, że zespoły powinny być mieszane. Stąd pomysł, by zainicjować taką społeczną akcję, która jednocześnie pokazywałaby dziewczynom studiującym kierunki techniczne, że ta branża jest ciekawa i jest dobrym miejscem pracy – podkreśla Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Podczas tegorocznej konferencji odbył się panel dyskusyjny, z udziałem przedstawicieli największych firm: CISCO Systems Poland; SAS Institute; Sygnity; Motorola Solutions Polska; Microsoft Polska; Ośrodek TVP Technologie; GTECH Polska; Aviva Polska; GFT oraz Huawei Polska. Dyskutanci poruszyli  najważniejsze kwestie związane z rolą i miejscem kobiet w sferze informatyki i nowych technologii, przekonując, że ta branża jest dla nich idealnym miejscem pracy i rozwoju osobistego.

Konferencji towarzyszyły darmowe warsztaty praktyczne, przeprowadzane przez fachowców z czołowych firm sektora ICT – partnerów projektu:
 

  • "Nowe technologie, które zmieniają telewizję" (Telewizja Polska)
  • “5G From Mobile Internet to Connected World” (Huawei Polska)
  • „Projekty przyszłości już dziś? Prezentacja rozwiązań Microsoft: mapowanie 3 D przy użyciu Kinect, współpraca w Chmurze i z Mobile Devices” (Microsoft Poland)
  • „SAS Visual Analytics na Wysokich Obcasach” (SAS Institute)
  • „Agile. Zwinne programowanie” (Motorola Solutions Polska)
  • „Zrób sobie WiFi, warsztaty Cisco Systems” (CISCO)
  • „Cztery podstawy projektowania oprogramowania” (GFT)
  • "Innowacyjne technologie w ubezpieczeniach" (AVIVA)

 

(źródło: UKE)

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Problemy społeczne

Sukces gospodarczy Polski może zachęcić do powrotów Polaków mieszkających za granicą. Nowa rządowa strategia ma w tym pomóc

Polska coraz mocniej stawia na powroty swoich obywateli z zagranicy. Rządowa strategia współpracy z Polonią na najbliższe lata zakłada system zachęt dla osób powracających, ale też ułatwienia w uznawaniu wykształcenia i kwalifikacji, podejmowaniu studiów czy staży zawodowych. To w obliczu rosnących wyzwań demograficznych i zapotrzebowania na wysoko wykwalifikowaną kadrę szansa na wzmocnienie rynku pracy. Napływ wykwalifikowanych specjalistów z doświadczeniem zdobytym za granicą może pomóc w modernizacji krajowej gospodarki.

Prawo

ZPP: Działania administracji narażają na szwank wysiłek deregulacyjny. Niektóre niosą znamiona dyskryminacji i nękania przedsiębiorców

Choć rząd zgodnie z zapowiedziami realizuje szeroko zakrojone zmiany deregulacyjne, przedsiębiorcy alarmują, że brakuje w nich spójności, przewidywalności i realnej poprawy, zwłaszcza w kontaktach z administracją. Jako przykład ZPP podaje przypadek firmy British American Tobacco (BAT) i jej zatrzymanego przez izbę celno-skarbową zamówienia 200 tys. kartridży do e-papierosów. Dotknięte tą decyzją spółki liczą straty.

Konsument

Branża piwowarska dodaje do polskiej gospodarki ponad 20,5 mld zł rocznie. Spadki sprzedaży i produkcji piwa uderzają również w inne sektory

Branża piwowarska pozostaje ważnym ogniwem polskiej gospodarki. Nowy raport CASE wskazuje, że generuje ona 3 proc. dochodów budżetowych i 85 tys. miejsc pracy w samych browarach i innych powiązanych sektorach. Dlatego kurczący się rynek piwa może mieć poważne reperkusje – już dziś nadwyżka mocy produkcyjnych przekracza 10 mln hl. Spadki są spowodowane m.in. znaczącym wzrostem kosztów działalności, spadkiem konsumpcji, a także uderzającymi w browarników zmianami regulacyjnymi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.