Newsy

Dziewczyny w nowych technologiach – podsumowanie trzeciej edycji

2015-05-26  |  16:10
relacja / felieton
23 kwietnia br. w Centrum Technologii Informatycznych Politechniki Łódzkiej odbyła się konferencja poświęcona kobietom w branży nowoczesnych technologii, zorganizowana z okazji Światowego Dnia Kobiet i Dziewcząt w ICT. Już po raz trzeci inicjatorem wydarzenia była Magdalena Gaj, Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

 

Celem obchodzonego po raz trzeci święta, jest zachęcanie dziewcząt oraz młodych kobiet do budowania swojej ścieżki kariery w sektorze nowych technologii. Obchodzony niemal na całym świecie Dzień Kobiet w ICT (Information and Communication Technology) to inicjatywa zapoczątkowana przez Międzynarodowy Związek Telekomunikacyjny (ITU), działający przy ONZ. Związek jako pierwsza organizacja międzynarodowa zwrócił uwagę na fakt, że sektor nowoczesnych technologii rozwija się niezwykle dynamicznie lecz stereotypowo – przy zdecydowanej przewadze po stronie mężczyzn.

Konferencja pod hasłem Kobiety Sukcesu w ICT została zorganizowana w ramach projektu społecznego Dziewczyny w Nowych Technologiach, który animuje i aktywnie wspiera działania zmierzające do zwiększenia udziału kobiet i dziewcząt w obszarze nowych technologii. Magdalena Gaj, Prezes UKE, od początku swojej kadencji w różnorodny sposób zachęca dziewczęta i kobiety do budowania swojej ścieżki edukacji i kariery w sektorze technologicznym: – Kilka lat temu pracując w branży zauważyłam, że spotykam się głównie z mężczyznami. Z drugiej strony stale słyszałam, że powstają nowe miejsca pracy, że zespoły powinny być mieszane. Stąd pomysł, by zainicjować taką społeczną akcję, która jednocześnie pokazywałaby dziewczynom studiującym kierunki techniczne, że ta branża jest ciekawa i jest dobrym miejscem pracy – podkreśla Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Podczas tegorocznej konferencji odbył się panel dyskusyjny, z udziałem przedstawicieli największych firm: CISCO Systems Poland; SAS Institute; Sygnity; Motorola Solutions Polska; Microsoft Polska; Ośrodek TVP Technologie; GTECH Polska; Aviva Polska; GFT oraz Huawei Polska. Dyskutanci poruszyli  najważniejsze kwestie związane z rolą i miejscem kobiet w sferze informatyki i nowych technologii, przekonując, że ta branża jest dla nich idealnym miejscem pracy i rozwoju osobistego.

Konferencji towarzyszyły darmowe warsztaty praktyczne, przeprowadzane przez fachowców z czołowych firm sektora ICT – partnerów projektu:
 

  • "Nowe technologie, które zmieniają telewizję" (Telewizja Polska)
  • “5G From Mobile Internet to Connected World” (Huawei Polska)
  • „Projekty przyszłości już dziś? Prezentacja rozwiązań Microsoft: mapowanie 3 D przy użyciu Kinect, współpraca w Chmurze i z Mobile Devices” (Microsoft Poland)
  • „SAS Visual Analytics na Wysokich Obcasach” (SAS Institute)
  • „Agile. Zwinne programowanie” (Motorola Solutions Polska)
  • „Zrób sobie WiFi, warsztaty Cisco Systems” (CISCO)
  • „Cztery podstawy projektowania oprogramowania” (GFT)
  • "Innowacyjne technologie w ubezpieczeniach" (AVIVA)

 

(źródło: UKE)

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Demografia, zdrowie, edukacja i ekologia. Nowe technologie mają coraz większe znaczenie dla rozwiązywania najbardziej palących problemów

O pozytywnym wpływie technologii na biznes mówi się od dawna, za czym idą rosnące z roku na rok inwestycje przedsiębiorstw w ten obszar, m.in. chmurę czy sztuczną inteligencję. Coraz częściej nowe technologie znajdują także zastosowanie w rozwiązywaniu palących problemów globalnych. Pracują nad nimi zarówno duże korporacje, naukowcy i studenci, jak i start-upy z całego świata. – Nowe technologie posiadają ogromny potencjał w przekształcaniu i wspieraniu kluczowych obszarów społeczno-gospodarczych, takich jak edukacja, zdrowie, środowisko i gospodarka – mówi Alicja Tatarczuk z Huaweia. Koncern szuka takich innowacyjnych pomysłów wśród młodych naukowców w swoim konkursie Tech4Good, który jest częścią programu Seeds for the Future.

Handel

W okresie okołoświątecznym Polacy generują duże ilości elektroodpadów. Połowa nie wie, że nie można ich wyrzucić do śmietnika

Polacy mają problem z prawidłowym wskazaniem elektroodpadów i nie do końca wiedzą, gdzie oddawać takie zużyte sprzęty – pokazuje badanie agencji badawczej Zymetria na zlecenie RLG. 34 proc. badanych przyznało, że zdarzyło im się źle zutylizować wyrzucane elektroodpady. Odpady, które najczęściej trafiają w nieodpowiednie miejsce, to m.in. kable, ładowarki czy słuchawki. – Podobnie jest z różnego rodzaju golarkami, lokówkami, zabawkami na baterie i innymi małymi sprzętami, czyli tym, co niebawem będziemy kupować pod choinkę – zauważa Monika Wyciechowska z RLG w Polsce. Jak wskazuje, ponad połowa Polaków nie wie, że starych sprzętów nie wolno wyrzucać do pięciu frakcji, ale trzeba je oddać do specjalnych punktów zbiórki.

Bankowość

Banki i fundusze skoncentrowane na zielonych aspektach finansowanych projektów. UE stawia przed nimi coraz więcej wymogów

Zielona transformacja w Europie odciska coraz mocniejsze piętno na wszystkich sektorach gospodarki, także w branży finansowej. Wchodzące w życie kolejne regulacje z jednej strony wymuszają na bankach i innych instytucjach uwzględnianie kwestii ESG przy podejmowaniu decyzji o udzielaniu firmom kredytu inwestycyjnego czy zakupie akcji lub obligacji spółek. Z drugiej strony kolejne dyrektywy i rozporządzenia tworzą podstawy do oceny stopnia „zieloności” projektów. Ekologizację branży ma wspomóc utworzona właśnie platforma koordynująca działania branży – POLSIF.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.