Newsy

Dziewczyny w nowych technologiach – podsumowanie trzeciej edycji

2015-05-26  |  16:10
felieton
23 kwietnia br. w Centrum Technologii Informatycznych Politechniki Łódzkiej odbyła się konferencja poświęcona kobietom w branży nowoczesnych technologii, zorganizowana z okazji Światowego Dnia Kobiet i Dziewcząt w ICT. Już po raz trzeci inicjatorem wydarzenia była Magdalena Gaj, Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

 

Celem obchodzonego po raz trzeci święta, jest zachęcanie dziewcząt oraz młodych kobiet do budowania swojej ścieżki kariery w sektorze nowych technologii. Obchodzony niemal na całym świecie Dzień Kobiet w ICT (Information and Communication Technology) to inicjatywa zapoczątkowana przez Międzynarodowy Związek Telekomunikacyjny (ITU), działający przy ONZ. Związek jako pierwsza organizacja międzynarodowa zwrócił uwagę na fakt, że sektor nowoczesnych technologii rozwija się niezwykle dynamicznie lecz stereotypowo – przy zdecydowanej przewadze po stronie mężczyzn.

Konferencja pod hasłem Kobiety Sukcesu w ICT została zorganizowana w ramach projektu społecznego Dziewczyny w Nowych Technologiach, który animuje i aktywnie wspiera działania zmierzające do zwiększenia udziału kobiet i dziewcząt w obszarze nowych technologii. Magdalena Gaj, Prezes UKE, od początku swojej kadencji w różnorodny sposób zachęca dziewczęta i kobiety do budowania swojej ścieżki edukacji i kariery w sektorze technologicznym: – Kilka lat temu pracując w branży zauważyłam, że spotykam się głównie z mężczyznami. Z drugiej strony stale słyszałam, że powstają nowe miejsca pracy, że zespoły powinny być mieszane. Stąd pomysł, by zainicjować taką społeczną akcję, która jednocześnie pokazywałaby dziewczynom studiującym kierunki techniczne, że ta branża jest ciekawa i jest dobrym miejscem pracy – podkreśla Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Podczas tegorocznej konferencji odbył się panel dyskusyjny, z udziałem przedstawicieli największych firm: CISCO Systems Poland; SAS Institute; Sygnity; Motorola Solutions Polska; Microsoft Polska; Ośrodek TVP Technologie; GTECH Polska; Aviva Polska; GFT oraz Huawei Polska. Dyskutanci poruszyli  najważniejsze kwestie związane z rolą i miejscem kobiet w sferze informatyki i nowych technologii, przekonując, że ta branża jest dla nich idealnym miejscem pracy i rozwoju osobistego.

Konferencji towarzyszyły darmowe warsztaty praktyczne, przeprowadzane przez fachowców z czołowych firm sektora ICT – partnerów projektu:
 

  • "Nowe technologie, które zmieniają telewizję" (Telewizja Polska)
  • “5G From Mobile Internet to Connected World” (Huawei Polska)
  • „Projekty przyszłości już dziś? Prezentacja rozwiązań Microsoft: mapowanie 3 D przy użyciu Kinect, współpraca w Chmurze i z Mobile Devices” (Microsoft Poland)
  • „SAS Visual Analytics na Wysokich Obcasach” (SAS Institute)
  • „Agile. Zwinne programowanie” (Motorola Solutions Polska)
  • „Zrób sobie WiFi, warsztaty Cisco Systems” (CISCO)
  • „Cztery podstawy projektowania oprogramowania” (GFT)
  • "Innowacyjne technologie w ubezpieczeniach" (AVIVA)

 

(źródło: UKE)

CES 2019

Regionalne - Mazowieckie

Intensywny rozwój marki Ibis Styles. Nowy hotel w centrum Warszawy, w połowie roku kolejne otwarcia

Sieć Ibis Styles, ekonomicznej marki Accor Hotels, obejmuje ponad 430 hoteli i 44 tys. pokoi w 45 krajach. Jej hotele są usytuowane w centrach miast lub w pobliżu stref aktywności biznesowej. W Warszawie do sieci dołączył właśnie kolejny obiekt, wybudowany zaledwie w 13 miesięcy Ibis Styles Warszawa Centrum. Gościom oferuje przemyślany design i 179 pokoi w centralnej lokalizacji, przy zachodnim brzegu Wisły. Wyróżnikiem ma być także unikalny koncept gastronomiczny Winestone.

Handel

Ważą się losy sposobu wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej. Twardy brexit może zagrozić polskiemu eksportowi na Wyspy

Na ponad dwa miesiące przed datą wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej wciąż nieznany jest jego scenariusz – czy kraj ten czeka tzw. twardy brexit, czy uda się jednak wypracować konsensus, od którego brytyjscy parlamentarzyści wydają się być bardzo dalecy. Niepewność ta powoduje wahania funta i ogranicza eksport do tego ważnego dla Polski partnera handlowego. W razie braku umowy polskie firmy ucierpią jeszcze bardziej.

Prawo

W 2019 roku zmieni się sposób rozliczania podatku za poprzedni rok. Fiskus będzie bardziej łaskawy dla spóźnialskich

Krótszy okres oczekiwania na zwrot nadpłaty podatku, możliwość wspólnego rozliczenia z małżonkiem nawet po terminie, wyższe kwoty wolne od podatku – to tylko niektóre zmiany w sposobie rozliczania podatku dochodowego za 2018 rok. Główną zmianą jest to, że osoby składające PIT-37 i PIT-38 będą mogły skorzystać z gotowego formularza, który wypełni za nich urzędnik skarbowy. Ułatwienia czekają także osoby, które prowadzą działalność gospodarczą, dorabiając niewielkie kwoty.

Handel

Branża farmaceutyczna i handlowa liderami wydatków na reklamę. W ubiegłym roku przeznaczyły na nią po 4 mld zł

Prawie 12 mld zł – taką kwotę na promocję w telewizji, radiu i prasie przeznaczyły w ubiegłym roku branże finansowa, motoryzacyjna, telekomunikacja, farmaceutyczna i handlowa. Dwie ostatnie są zdecydowanymi liderami rankingu – obie wydały na reklamę w mediach tradycyjnych po 4,2 mld zł. Marki nadal najchętniej inwestują w reklamy telewizyjne. Z kolei najmniejsze budżety są przeznaczane na promocję w prasie i mediach drukowanych – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów.