Newsy

Dziewczyny w nowych technologiach – podsumowanie czwartej edycji

2016-04-29  |  07:00
felieton

21 kwietnia na Wydziale Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej z okazji Światowego Dnia Kobiet i Dziewcząt w ICT odbyła się już po raz czwarty Konferencja w ramach projektu społecznego „Dziewczyny w Nowych Technologiach”, tym razem pod hasłem „IT to nie tylko programowanie”.

Obchodzone po raz czwarty Święto Kobiet i Dziewcząt w ICT zostało ustanowione przez Międzynarodowy Związek Telekomunikacyjny (ITU) – działający przy ONZ jako agenda ds. telekomunikacji i nowych technologii. Z inicjatywy Magdaleny Gaj, Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, zorganizowana została konferencja, której celem jest zachęcanie dziewcząt oraz młodych kobiet do budowania swojej ścieżki kariery w sektorze nowych technologii.

Konferencja pod hasłem „IT to nie tylko programowanie” została zorganizowana w ramach projektu społecznego Dziewczyny w Nowych Technologiach, który wspiera działania zmierzające do zwiększenia udziału kobiet i dziewcząt w obszarze ICT. Magdalena Gaj, Prezes UKE, od początku swojej kadencji podejmowała działania, których celem było zachęcanie dziewcząt i kobiet do budowania swojej ścieżki edukacji i kariery w sektorze technologicznym. Piętnaście lat temu ta branża była zamkniętym gronem mężczyzn. Sześć lat temu pomyślałam, że warto pracować nad problemem obecności kobiet w nowych technologiach, a od czterech, wraz z Partnerami, organizujemy konkursy o staże adresowane do studentek. Chciałabym, aby kobiety przestały myśleć o tym, że to branża dobra dla mężczyzn. Branża nowych technologii daje możliwości rozwoju. Odczarujmy stereotyp. Walczę o to również poprzez tę akcję – podkreśliła Prezes Gaj podczas przemówienia otwierającego Konferencję.

Branża IT to krwioobieg każdej gospodarki, a najbardziej efektywne zespoły, których praca przynosi benefity to zespoły mieszane, szczególnie pod względem płci, rasy, wieku – mówiła Magdalena Gaj.

Podczas tegorocznej konferencji odbył się panel dyskusyjny z udziałem partnerów projektu zaangażowanych w akcję promowania idei zachęcania kobiet do pracy w sektorze IT. Podczas dyskusji poruszano kwestie związane z rolą i miejscem kobiet w sferze informatyki i nowych technologii. W dyskusji wzięły udział uczestniczki poprzednich edycji konkursu i studenci. Paneliści podkreślali jak ważna jest obecność kobiet w branży, ich umiejętności i miękkie kompetencje. Kobiety scalają zespoły, mają łatwość komunikowania, pierwiastek empatii i co najważniejsze gigantyczny potencjał.

Głównym elementem projektu jest konkurs dla studentek kierunków technicznych. Nagrodą – płatne staże w najlepszych firmach branży technologicznej. W tym roku Partnerami Projektu są: SAS Institute Polska, Motorola Solutions Polska, Microsoft Poland, Sygnity, Cisco Systems, Huawei Polska, Telewizja Polska S.A., Ericpol. Konferencja była okazją do wzięcia udziału w warsztatach praktycznych, organizowanych i prowadzonych przez ich przedstawicieli.

Przypomnijmy, konkurs o staż w ICT jest częścią szerszego projektu społecznego „Dziewczyny w Nowych Technologiach, którego celem jest promocja udziału kobiet w sektorze nowoczesnych technologii oraz przełamanie stereotypów w tym zakresie. Konkurs jest przeprowadzany raz do roku w kolejnych edycjach, w tym roku od 15 marca do 10 maja. Jego głównym organizatorem jest Urząd Komunikacji Elektronicznej, wspierany przez Partnerów projektu, którzy są jednocześnie Fundatorami nagród – staży w firmach ICT.

Konkurs jest skierowany do studentek kierunków ścisłych i technicznych minimum II roku studiów licencjackich i magisterskich oraz roczników wyższych. Warunkiem udziału w konkursie jest rozwiązanie autorskiego zadania, przygotowanego przez wybraną firmę partnerską.

Więcej informacji na temat konkursu znajduje się na stronie internetowej UKE.

(źródło: UKE)

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Ochrona środowiska

Browary Kompanii Piwowarskiej przestawiają się na zieloną energię elektryczną. Ich produkcja w kraju będzie w 100 proc. zasilana przez odnawialne źródła

1/3 udziałów w polskim rynku piwa ma Kompania Piwowarska. Firma sukcesywnie zwiększa wykorzystanie energii z odnawialnych źródeł. W 2021 roku jej browary będą już w 100 proc. zasilane zieloną energią elektryczną. Ma się do tego przyczynić zawarta właśnie umowa z innogy, na mocy której browary KP będą zaopatrywane w energię elektryczną z farm wiatrowych. Pozwoli to m.in. ograniczyć emisję dwutlenku węgla o 66 proc. i zabezpieczy firmę przed wzrostem cen energii. Dziesięcioletni kontrakt to jedna z niewielu dotąd na polskim rynku umów zawieranych bezpośrednio pomiędzy wytwórcą energii z OZE a jej odbiorcą końcowym.

Patronaty Newserii

Gala Złote Spinacze 2019

Handel

Tempo wzrostu gospodarki hamuje. Kryzys w Niemczech jeszcze nie spowalnia eksportu, ale wstrzymuje inwestycje firm

W III kwartale 2019 roku PKB Polski zwiększyło się o 3,9 proc. w ujęciu rocznym. To wprawdzie najwolniejsze tempo od IV kwartału 2016 roku, ale i tak dobry wynik. Według Rafała Beneckiego, głównego ekonomisty ING Banku Śląskiego, istotne jest to, że problemy niemieckiego przemysłu przekładają się na polską gospodarkę wolniej i łagodniej niż zazwyczaj. Jednak mimo wzrostu dochodów konsumentów dynamika ich wydatków spada, a firmy coraz ostrożniej planują inwestycje.

Problemy społeczne

Firmy coraz częściej dbają o pozytywne doświadczenia kandydatów podczas rekrutacji. To przekłada się na lojalność wobec marki

Aby przyciągnąć pracowników, nie wystarczy tworzyć miejsc pracy, ale trzeba zadbać o doświadczenia kandydatów i traktować ich jak klientów – przekonuje Maja Gojtowska, autorka książki „Candidate experience. Jeszcze kandydat czy już klient?”. Budowa pozytywnego candidate experience może stanowić o przewadze konkurencyjnej firmy. Brak komunikacji z rekruterem czy niepodawanie istotnych dla kandydata informacji w ogłoszeniu o pracę może zniechęcić do marki. Tymczasem firma, która dba o pracowników podczas rekrutacji, sama tworzy ambasadorów marki.

Handel

Chiński rynek szansą dla polskich producentów drobiu. Rodzimi drobiarze za granicą wygrywają jakością i ceną

Wszystko wskazuje na to, że w tym roku eksport drobiu z Polski, który od kilkunastu lat nieprzerwanie rośnie, po raz pierwszy będzie większy niż dostawy mięsa drobiowego na rynek krajowy – mówi Jarosław Kowalewski z Superdrob. Zwiększony popyt globalny, głównie z powodu rosnącego spożycia w Chinach, tworzy dobrą koniunkturę na kilka kolejnych lat. Polscy producenci wygrywają konkurencję nie tylko ceną, lecz także jakością.