Newsy

Dziewczyny w nowych technologiach – podsumowanie czwartej edycji

2016-04-29  |  07:00
felieton

21 kwietnia na Wydziale Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej z okazji Światowego Dnia Kobiet i Dziewcząt w ICT odbyła się już po raz czwarty Konferencja w ramach projektu społecznego „Dziewczyny w Nowych Technologiach”, tym razem pod hasłem „IT to nie tylko programowanie”.

Obchodzone po raz czwarty Święto Kobiet i Dziewcząt w ICT zostało ustanowione przez Międzynarodowy Związek Telekomunikacyjny (ITU) – działający przy ONZ jako agenda ds. telekomunikacji i nowych technologii. Z inicjatywy Magdaleny Gaj, Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, zorganizowana została konferencja, której celem jest zachęcanie dziewcząt oraz młodych kobiet do budowania swojej ścieżki kariery w sektorze nowych technologii.

Konferencja pod hasłem „IT to nie tylko programowanie” została zorganizowana w ramach projektu społecznego Dziewczyny w Nowych Technologiach, który wspiera działania zmierzające do zwiększenia udziału kobiet i dziewcząt w obszarze ICT. Magdalena Gaj, Prezes UKE, od początku swojej kadencji podejmowała działania, których celem było zachęcanie dziewcząt i kobiet do budowania swojej ścieżki edukacji i kariery w sektorze technologicznym. Piętnaście lat temu ta branża była zamkniętym gronem mężczyzn. Sześć lat temu pomyślałam, że warto pracować nad problemem obecności kobiet w nowych technologiach, a od czterech, wraz z Partnerami, organizujemy konkursy o staże adresowane do studentek. Chciałabym, aby kobiety przestały myśleć o tym, że to branża dobra dla mężczyzn. Branża nowych technologii daje możliwości rozwoju. Odczarujmy stereotyp. Walczę o to również poprzez tę akcję – podkreśliła Prezes Gaj podczas przemówienia otwierającego Konferencję.

Branża IT to krwioobieg każdej gospodarki, a najbardziej efektywne zespoły, których praca przynosi benefity to zespoły mieszane, szczególnie pod względem płci, rasy, wieku – mówiła Magdalena Gaj.

Podczas tegorocznej konferencji odbył się panel dyskusyjny z udziałem partnerów projektu zaangażowanych w akcję promowania idei zachęcania kobiet do pracy w sektorze IT. Podczas dyskusji poruszano kwestie związane z rolą i miejscem kobiet w sferze informatyki i nowych technologii. W dyskusji wzięły udział uczestniczki poprzednich edycji konkursu i studenci. Paneliści podkreślali jak ważna jest obecność kobiet w branży, ich umiejętności i miękkie kompetencje. Kobiety scalają zespoły, mają łatwość komunikowania, pierwiastek empatii i co najważniejsze gigantyczny potencjał.

Głównym elementem projektu jest konkurs dla studentek kierunków technicznych. Nagrodą – płatne staże w najlepszych firmach branży technologicznej. W tym roku Partnerami Projektu są: SAS Institute Polska, Motorola Solutions Polska, Microsoft Poland, Sygnity, Cisco Systems, Huawei Polska, Telewizja Polska S.A., Ericpol. Konferencja była okazją do wzięcia udziału w warsztatach praktycznych, organizowanych i prowadzonych przez ich przedstawicieli.

Przypomnijmy, konkurs o staż w ICT jest częścią szerszego projektu społecznego „Dziewczyny w Nowych Technologiach, którego celem jest promocja udziału kobiet w sektorze nowoczesnych technologii oraz przełamanie stereotypów w tym zakresie. Konkurs jest przeprowadzany raz do roku w kolejnych edycjach, w tym roku od 15 marca do 10 maja. Jego głównym organizatorem jest Urząd Komunikacji Elektronicznej, wspierany przez Partnerów projektu, którzy są jednocześnie Fundatorami nagród – staży w firmach ICT.

Konkurs jest skierowany do studentek kierunków ścisłych i technicznych minimum II roku studiów licencjackich i magisterskich oraz roczników wyższych. Warunkiem udziału w konkursie jest rozwiązanie autorskiego zadania, przygotowanego przez wybraną firmę partnerską.

Więcej informacji na temat konkursu znajduje się na stronie internetowej UKE.

(źródło: UKE)

Kalendarium

MSPO - Targi Obronne Zbrojeniowe 2019 - Kielce

Bankowość

Społeczne budownictwo czynszowe przyspiesza. Ponad 2 tys. rodzin w mieszkaniach z umiarkowanym czynszem

W Polsce na tysiąc mieszkańców przypadają 381 mieszkania, czyli ponad 50 mniej niż średnio w Unii Europejskiej. Mniej więcej 40 proc. społeczeństwa nie może pozwolić sobie na kupno ani wynajem na komercyjnych zasadach, a jednocześnie są zbyt zasobni, aby przysługiwało im mieszkanie od gminy. Wpadają oni w tzw. lukę czynszową, z którą boryka się wiele samorządów. W jej wypełnieniu pomagają preferencyjne kredyty z Banku Gospodarstwa Krajowego. W programie Społecznego Budownictwa Czynszowego do użytku oddano już ponad 2 tys. lokali, kolejnych 4 tys. jest w przygotowaniu. BGK poprawia również warunki mieszkaniowe osób o średnich i niskich dochodach. W tym i przyszłym roku na wsparcie budownictwa komunalnego i socjalnego trafi po 500 mln zł, a od 2021 roku – nawet 1 mld zł rocznie.

Prawo

Ponad 70 proc. Polaków jest zadowolonych z działań władz lokalnych. Firmy powinny brać z tego przykład do budowania społecznego kapitału

Po 30 latach funkcjonowania samorządu terytorialnego w Polsce zaufaniem darzy go 2/3 Polaków, a ponad 70 proc. jest zadowolonych z działań lokalnych władz. Jeszcze większy odsetek deklaruje zainteresowanie sprawami lokalnymi – pokazują badania CBOS. – Tak wysoki poziom zaufania i zadowolenia Polaków z samorządu to inspiracja dla sektora przedsiębiorstw, jak prowadzić efektywny dialog i budować kapitał społeczny – podkreślają eksperci Krajowej Izby Gospodarczej.

Patronaty Newserii

XXIX Forum Ekonomiczne - Krynica

Bankowość

Spersonalizowane i przejrzyste oferty, doradztwo i budowanie zaufania. Tak banki zabiegają o lojalność klientów

Coraz większa konkurencja w sektorze finansowym oraz zbliżające się wdrożenie dyrektywy PSD2 powodują, że banki muszą szukać elementów, które wyróżnią je na rynku i zbudują grono lojalnych klientów, niezależnie od kanału kontaktu. Kreowanie pozytywnych doświadczeń klientów jest dla banków zwyczajnie opłacalne – w co drugim przypadku pozytywna ocena prowadzi do polecenia jego usług. – Kluczem do sukcesu jest personalizacja, zaufanie oraz wygoda i prostota oferty – wskazuje Aleksandra Gorbacz z Banku Millennium, który niedawno został doceniony za obszar relacji z klientami.

IFA 2019 Berlin

Bankowość

Kurs bitcoina na huśtawce. Najpopularniejsza kryptowaluta może zyskać dzięki uregulowaniu rynku

Od początku tego roku cena bitcoina wzrosła już prawie trzykrotnie. Po załamaniu z 2018 roku najpopularniejsza kryptowaluta znów wróciła do łask inwestorów. Kurs bitcoina na przestrzeni ostatniego miesiąca to jednak ciągła huśtawka, co potwierdza niestabilność kryptowalutowego rynku. Tomasz Rozmus, prezes grupy produktów kryptowalutowych Tokeneo, prognozuje, że wartość bitcoina będzie rosła wraz z postępującymi regulacjami. – Wszystko rozchodzi się o to, żeby powstały odpowiednie przepisy, które pozwolą wejść na ten rynek dużemu, instytucjonalnemu kapitałowi – ocenia.

Złote Spinacze 2019