Newsy

Dziewczyny w nowych technologiach – podsumowanie drugiej edycji

2014-07-17  |  09:00
relacja / felieton
17 lipca br. ogłoszone zostały wyniki konkursu o staż w branży ICT dla studentek kierunków technicznych, przeprowadzonego w ramach akcji społecznej „Dziewczyny w Nowych Technologiach”. Organizatorzy wyłonili siedem laureatek, które odbędą staże zawodowe w najlepszych firmach technologicznych w Polsce.

W ramach inicjatywy, w kwietniu br. z okazji Światowego Dnia Kobiet i Dziewcząt w ICT, odbyła się także konferencja propagująca ideę zwiększenia udziału kobiet i dziewcząt w obszarze nowych technologii. W ramach konferencji przeprowadzono dwa panele tematyczne oraz prezentacje partnerów projektu i fundatorów staży: Motoroli Solutions Polska, CISCO Poland, SAS Institute, Sygnity, Microsoft oraz Telewizji Polskiej S.A. (Ośrodka Technologie). Magdalena Gaj, Prezes UKE, od początku swojej kadencji, w różnorodny sposób zachęca dziewczęta i kobiety do budowania swojej ścieżki edukacji i kariery w sektorze ICT.

– Inicjatywa „Dziewczyny w Nowych Technologiach” jest mi bardzo bliska. W ramach kampanii, chcemy przede wszystkim powiedzieć młodym dziewczętom i kobietom, że ICT to dobry obszar pracy, dzięki któremu jakość ich życia się podniesie, a one zdobędą tak bardzo potrzebną pewność siebie. Według statystyk europejskich tylko 9 proc. kobiet jest programistami, a 19 proc. kobiet jest menedżerami i tyle samo – przedsiębiorcami. Tymczasem w innych sektorach zatrudnienie utrzymuje się na poziomie 54 proc. – podkreśla Magdalena Gaj, Prezes UKE.

Święto Kobiet i Dziewcząt w ICT (Information and Communications Technology) ustanowione zostało przez Międzynarodowy Związek Telekomunikacyjny (ITU) - agendę ONZ ds. nowoczesnych technologii i przypada na każdy ostatni czwartek kwietnia. Związek jest pierwszą organizacją międzynarodową, która zwróciła uwagę na fakt, że sektor ICT rozwija się niezwykle dynamicznie, lecz stereotypowo – przy zdecydowanej przewadze mężczyzn. Przedstawiciele ITU z całego świata zadecydowali, że należy podjąć aktywne działania popularyzujące wśród kobiet i dziewcząt branżę ICT, ponieważ budowanie dojrzałych społeczeństw informacyjnych powinno być zrównoważone w każdym wymiarze. Polska edycja programu „Girls in ICT” została zainicjowana przez Magdalenę Gaj, Prezesa UKE, w 2012 r.

Źródło: Urząd Komunikacji Elektronicznej

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Złote Spinacze 2020 - zgłoszenie

Handel

Ministerstwo Rolnictwa chce zwiększyć popyt na polską żywność. Od końca września łatwiej będzie rozpoznać w sklepie mięso krajowej produkcji

30 września wejdą w życie zmiany w rozporządzeniu sprzed trzech lat, nakazujące umieszczanie na mięsie sprzedawanym na wagę poza napisaną nazwą kraju pochodzenia także wizerunek flagi danego kraju. Ma to pozwolić konsumentowi na pierwszy rzut oka rozpoznać, skąd pochodzi produkt, i wybrać ten z Polski, jeśli jest to dla niego ważny czynnik. Przepis dotyczy mięsa świń, drobiu, kóz i owiec. To drugi po ziemniakach produkt objęty obowiązkiem flagowania.

Nieruchomości

Rośnie popyt na małe mieszkania z balkonem lub ogródkiem. Pandemia koronawirusa zmienia preferencje Polaków dotyczące wynajmu

Około 15 proc. Polaków mieszka w wynajmowanym mieszkaniu, z czego 5 proc. płaci czynsz rynkowy. To niewiele w porównaniu z krajami Europy Zachodniej, gdzie z wynajmu mieszkania korzysta około 40–45 proc. społeczeństwa. Jak podkreśla Sławomir Imianowski z Resi4Rent, w Polsce wciąż preferowany jest zakup mieszkania na własność, ale coraz więcej młodych ludzi dostrzega zalety wynajmu. Tym bardziej że spowodowany pandemią kryzys zwiększył w społeczeństwie poziom niepewności finansowej. W ostatnich miesiącach chętni na najem szukają lokali z balkonem i ogródkiem, które zostały szczególnie docenione w okresie izolacji.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Finanse

10 mln zł na przyciągnięcie do kraju polskich naukowców z zagranicy. Mają pomóc w opracowaniu szczepionki na koronawirusa i walczyć ze skutkami pandemii

Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej chce ściągnąć do kraju naukowców polskiego pochodzenia, którzy wyróżniają się dorobkiem naukowym i mogą pomóc w walce z koronawirusem oraz jego skutkami. Chodzi nie tylko o lekarzy czy biotechnologów, lecz również m.in. ekonomistów. Na ich przeprowadzkę do Polski, sfinansowanie wynagrodzeń i utworzenie dla nich zespołów badawczych przeznaczono 10 mln zł. Krajowe uczelnie i instytuty naukowo-badawcze, które planują zatrudnić naukowców z zagranicy, mogą starać się o te pieniądze jeszcze tylko do końca sierpnia.

Edukacja

Polski rynek odnotował rekordowy wzrost zainteresowania webinarami. Aktywność w tym obszarze wzrosła 12-krotnie

O ponad 1100 proc. wzrosła aktywność webinarowa w Polsce w ciągu dwóch miesięcy pandemii – wynika z badań ClickMeeting. To największy wzrost wśród badanych krajów. Dla przykładu w Niemczech było to 519 proc., w Grecji – 868 proc., a w USA – tylko 39 proc. Organizacja tego typu wydarzeń online stała się dla wielu firm głównym narzędziem zarobkowym. Eksperci prognozują, że nawet po ustaniu pandemii platformy webinarowe będą chętnie wykorzystywane przez firmy i szkoleniowców.