Newsy

Euro2012: McDonald's zbuduje specjalne restauracje dla kibiców

2012-01-31  |  06:00
Mówi:Marek Kłapa
Funkcja:Dyrektor ds. korporacyjnych
Firma:McDonald's Polska
  • MP4

    Jedna restauracja McDonald's powstanie w strefie kibica w samym centrum stolicy, na Placu Defilad. Na czas Mistrzostw sieć otworzy również kawiarnię wewnątrz Stadionu Narodowego.

     - W Warszawie na potrzeby super FanZone budujemy specjalną restaurację, która będzie dziennie obsługiwała wiele tysięcy osób - zapowiada Marek Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych w McDonald's Polska.

    Restauracja będzie serwowała zarówno tradycyjne, jak i specjalne, związane z Euro menu. Fast-food powstanie w dwukondygnacyjnym pawilonie tylko na czas Euro 2012. Po miesiącu zniknie sprzed Pałacu Kultury i Nauki. W tymczasowej restauracji zatrudnienie znajdzie ok. 300 osób, zrekrutowanych wśród pracowników w sieci w całej Polsce.

    Drugi tymczasowy obiekt, McCafe powstanie natomiast wewnątrz Stadionu Narodowego, w strefie dla mediów. Kawiarnia będzie przeznaczona głównie dla dziennikarzy relacjonujących mecze.

    Marek Kłapa zapowiada, że to niejedyne atrakcje przygotowane dla kibiców. Już wkrótce klienci restauracji będą mogli wygrać bilety na mecz. Dzieci w wieku od 6 do 10 lat będą miały szansę wziąć udział w programie "Dziecięca Eskorta McDonald's". Spośród formularzy, wrzuconych do pojemników w restauracjach między 6 lutego a 4 marca, rozlosowane zostanie 200 najmłodszych kibiców, którzy będą towarzyszyć piłkarzom przy wychodzeniu na boisko.

     - Ten program to jest unikalna rzecz. Projekt, który realizuje wyłącznie McDonald’s z UEFA. To jest danie szansy dzieciakom na wyjście na murawę boiska, na wyprowadzenie piłkarzy reprezentacji narodowych i przeżycie czegoś niezwykłego, czyli udziału w największej imprezie - mówi Marek Kłapa.

    Euro 2012 to już szóste z kolei Mistrzostwa Europy, których sponsorem jest McDonald's. W umowie podpisanej niedawno z UEFA sieć zapewniła sobie partnerstwo UEFA EUROTOP do 2017 roku. W tym roku budżet na działania promocyjne związane z Euro będzie rekordowo wysoki. Jesienią sieć będzie obchodziła 20. urodziny w Polsce.

    Informacja dla dziennikarzy:

    Wyrażamy zgodę na przetwarzanie treści tekstowych, audio i wideo, w szczególności wprowadzania do obrotu, publikacje i dystrybucję materiału w całości lub w jego częściach. Wszystkie materiały dostępne do pobrania z www.newseria.pl są bezpłatne.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Kalendarium

    Patronat Newserii

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Festiwal Biegowy Tauron 2020

    Handel

    Zmiany w procesie globalizacji szansą dla Polski. Coraz więcej firm będzie przenosić tu swoją produkcję

    Osłabienie globalizacji spowolni rozwój światowej gospodarki, ale dla Polski może być szansą na rozwój. – Firmy na całym świecie będą szukały tanich miejsc produkcji, żeby obniżyć koszty działalności, ale będą rozsądnie wybierać lokalizacje – mówi Stefan Kawalec, prezes zarządu Capital Strategy. Dla wielu – przede wszystkim z Europy Zachodniej, lecz także z Azji – dobrą lokalizacją będzie właśnie Polska, ze względu na położenie w Europie Środkowej, przynależność do Unii Europejskiej i fakt, że wciąż mamy dużo niższe koszty pracy niż na Zachodzie.

    Edukacja

    Trwają prace nad nową ustawą o rzemiośle. Ma zmienić model edukacji i zwiększyć katalog zawodów branżowych

    Nad ustawą o rzemiośle i kształceniu dualnym pracuje kilkudziesięcioosobowy zespół powołany z inicjatywy Ministerstwa Rozwoju. Jego celem jest wypracowanie takiego sposobu kształcenia zawodowego, który byłby dostosowany do współczesnego rynku i pozwolił odpowiadać na potrzeby szybko zmieniającego się świata. Szkoły branżowe mają być powiązane m.in. ze specjalnymi strefami ekonomicznymi oraz nowymi kierunkami: ekologią, elektromobilnością czy Przemysłem 4.0.

    Jak korzystać z materiałów Newserii?

    Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

    Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

    Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

    Media i PR

    Pandemia zaostrzyła kryzysy wizerunkowe w sieci. Polskie firmy nie są do nich przygotowane

    Na całym świecie jest już niemal 4 mld aktywnych użytkowników mediów społecznościowych, a w czasie pandemii ponad połowa z nich zwiększyła swoją aktywność w sieci. To z kolei spowodowało, że obecne w internecie organizacje musiały od nowa budować swoje strategie komunikacyjne i częściej stawiać czoła sytuacjom kryzysowym. – Polskie firmy i instytucje nie są przygotowane do radzenia sobie z kryzysami wizerunkowymi w social mediach – ocenia Adam Łaszyn, prezes zarządu Alert Media Communications, autor książki „e-Kryzys. Jak zarządzać sytuacją kryzysową w internecie”. Jak podkreśla, większość z nich uczy się tego na własnych błędach, w sytuacji kryzysu reagując na gorąco, zamiast zawczasu się do niego przygotować. Właśnie z myślą o tej grupie powstała publikacja.

    Ochrona środowiska

    Polska w gronie państw najbardziej zagrożonych deficytem wody. Spodziewane dramatyczne konsekwencje społeczne i gospodarcze

    – W Polsce do 2025 roku kryzys wodny będzie się pogłębiał, później będzie już tylko gorzej. Biznesy wodochłonne oczywiście wiedzą o tych analizach i one będą wycofywać się od nas w kierunku krajów, gdzie ten kryzys wodny jest mniejszy – mówi Kamil Wyszkowski, prezes UN Global Compact w Polsce. Jak wskazuje, Polska jest jednym z najuboższych w wodę krajów w Europie i na dodatek ma problem z jej magazynowaniem. Poziom retencji oscyluje wokół 6 proc., podczas gdy np. w Hiszpanii przekracza 40 proc. Jednak problem z niedoborem wody gwałtownie zaostrza się nie tylko w naszym kraju, ale i na całym świecie. – Konsekwencje będą potężne. To będzie wielka wędrówka ludów i prawdopodobnie wojna o wodę, zasoby i żywność – mówi ekspert.