Newsy

AGD produkowane w Polsce coraz bardziej zaawansowane technologicznie. Konsumenci oczekują inteligentnych rozwiązań

2019-04-05  |  06:21
Mówi:Paweł Rydz, dyrektor marketingu Amica

Andrzej Sas, wiceprezes ds. sprzedaży eksportowej, Amica

  • MP4
  • Polacy kochają gotować, ale w codziennym życiu stawiają raczej na odgrzewanie, odsmażanie i szybkie przygotowywanie posiłków – wynika z szeroko zakrojonych badań konsumenckich, które przeprowadziła firma Amica. W odpowiedzi na te potrzeby jeden z największych producentów AGD wprowadził nową linię sprzętów, m.in. automatycznie otwierane piekarniki oraz okapy sterowane gestem. Polscy producenci prześcigają się w ostatnich latach w tworzeniu technologii ułatwiających życie. Inteligentne i intuicyjne sprzęty made in Poland zaczynają królować w domach nie tylko w Polsce, lecz także za granicą.

    Wszystkie nowe technologie, które wprowadzamy na rynek, muszą pozytywnie wpływać na życie ich użytkowników. Tworząc je, wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom użytkowników i klientów – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Andrzej Sas, wiceprezes ds. sprzedaży w Amica Handel i Marketing.

    Producenci AGD prześcigają się w tworzeniu technologii, które ułatwiają codzienne życie. Tego oczekują sami konsumenci, którzy chcą, żeby domowe sprzęty były inteligentne, intuicyjne w obsłudze, a nawet wyręczały użytkownika. Stąd w polskich kuchniach zaczynają królować coraz bardziej zaawansowane technologicznie urządzenia, które oferują przydatne i użyteczne funkcje.

    Na bazie ubiegłorocznych badań po raz pierwszy dostaliśmy bardzo ciekawe insighty konsumenckie odnośnie trendów, tego, jak i co gotujemy, ile czasu spędzamy w kuchni i co jest w niej potrzebne. O ile wszyscy Polacy lubią gotować, co potwierdza popularność kuchennych show w telewizji, o tyle w codziennym życiu stawiamy raczej na odgrzewanie, odsmażanie oraz szybką obsługę sprzętów, żeby móc szybko przygotować posiłek – mówi Paweł Rydz, dyrektor marketingu w Grupie Amica.

    Na podstawie wyników badań konsumenckich powstała nowa linia urządzeń AGD do zabudowy Amica X-type, prezentowana premierowo podczas Międzynarodowej Wystawy Elektroniki Użytkowej i Sprzętu AGD w Berlinie (IFA) w 2018 roku.

    Na podstawie badań doszliśmy do wniosku, że w pierwszej kolejności musimy spełnić podstawową potrzebę, która kryje się za użytkowaniem piekarnika, a zatem jakość wypieku i przygotowanych potraw. W drugiej kolejności skupiliśmy się na cechach funkcjonalnych takich jak OpenUp!, czyli automatyczne otwieranie drzwi, sterowanie dotykowe, funkcja pieczenia na parze. Na to nakłada się element estetyczny, bo piekarnik, lodówka czy okap muszą ładnie wyglądać i wkomponowywać się w charakter kuchni – wymienia Andrzej Sas.

    Żeby otworzyć drzwiczki piekarnika, wystarczy delikatnie dotknąć uchwyt, np. łokciem, a piekarnik otworzy się automatycznie. To funkcja przydatna np. w sytuacji, kiedy użytkownik trzyma w rękach ciężką blachę. Nowością jest też BakingPro System, zaprojektowany z myślą o podniesieniu jakości wypieków, oparty na szeregu użytecznych rozwiązań w konstrukcji piekarnika.

    Kolejna innowacja to pierwszy na rynku okap sterowany gestem – bez pilota i bez dotyku. Wystarczy ruch dłoni, żeby uruchomić okap, zmienić jego moc czy włączyć światło. Płyty Amica z linii X-type z funkcją Hob&Go wykrywają pole, na którym stawiany jest garnek i same je aktywują. Z kolei w lodówkach marka wprowadziła m.in. innowacyjny system zarządzania przestrzenią, który zapobiega marnotrawstwu żywności.

    Wdrożenie takie jak X-type zdarza się raz na kilka lat. Jednak innowacyjności i przełomowości nowości technologicznych nie da się przewidzieć, więc trudno ocenić, jakie będą kolejne trendy. Możemy przypuszczać, że konsumenci będą oczekiwać obsługi sprzętów w sposób zdalny – mówi Paweł Rydz. – Już dzisiaj pojawiają się rozwiązania, dzięki którym będąc poza domem, jesteśmy w stanie sprawdzić, czego brakuje nam w lodówce. Być może to będzie kierunek za 5 czy 10 lat.

    Grupa Amica to największy producent sprzętu gospodarstwa domowego z centralą w Polsce. Ma w ofercie pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, opartych na nowoczesnych technologiach i designie. Poprzez marki Amica, Gram, Hansa i CDA grupa generuje ponad 70 proc. przychodów na blisko 60 rynkach zagranicznych.

    Amica eksportuje od przeszło 20 lat, a zatem wychowaliśmy już na rynkach zagranicznych grupę użytkowników, która kupuje nasz produkt drugi, trzeci czy kolejny raz. Konsumenci w Niemczech, Skandynawii czy Rosji wracają do naszych produktów, a pozytywne doświadczenia z ich użytkowania powodują, że rekomendują nasze urządzenia swoim rodzinom czy przyjaciołom i dzięki temu możemy zwiększać sprzedaż eksportową – mówi Andrzej Sas.

    Ja podkreśla, wprowadzając nową linię sprzętów X-type na rynek polski marka liczy na wzmocnienie swojej pozycji jako lidera i zwiększenie udziałów rynkowych.

    – Z kolei za granicą, wprowadzając nowy produkt, który jeszcze lepiej odpowiada na oczekiwania konsumentów, liczymy na dalszy rozwoju rynków eksportowych – mówi Andrzej Sas. 

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Konkurs Polskie Branży PR

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Polskie firmy z szansą na zdobycie azjatyckich rynków. Mogą otrzymać wsparcie na promocję podczas Expo 2025 w Osace

    W 2025 roku w japońskiej Osace odbędzie się Wystawa Światowa Expo 2025. Udział w niej, a także towarzyszących imprezie wydarzeniach i targach to dla polskich firm szansa na wzrost rozpoznawalności swoich marek za granicą, a w konsekwencji na rozwój ich potencjału eksportowego. Expo 2025 będzie się koncentrowało na innowacjach służących zrównoważonemu rozwojowi. PARP, który jest partnerem wydarzenia w Polsce, do 26 września br. czeka na wnioski firm zainteresowanych udziałem w wydarzeniu i ekspansją na azjatyckie rynki. W ramach programu mogą one otrzymać wsparcie na udział w targach, na misje wyjazdowe i kampanie promocyjne przed i po zakończeniu Expo. Nabór finansowany jest z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki 2021–2027

    Polityka

    Rośnie ryzyko wybuchu epidemii w Strefie Gazy. Brakuje czystej wody, kanalizacji i toalet, a w zniszczonej enklawie wykryto polio

    W Strefie Gazy brakuje praktycznie wszystkiego – od żywności i wody po podstawowe leki – ale najgorsze może dopiero nadejść – alarmuje Polska Akcja Humanitarna. – Kilka dni temu w wodzie w Strefie Gazy znaleziono polio typu 2. Ta woda jest bardzo zanieczyszczona, infrastruktura wodno-sanitarna na tym terenie tak naprawdę już nie istnieje. Na dodatek od dziewięciu miesięcy dzieci nie są szczepione, ponieważ nie ma warunków, żeby to zrobić, więc istnieje bardzo duże zagrożenie wybuchu epidemii – mówi Magdalena Foremska z PAH. W odpowiedzi na kryzys organizacja uruchomiła duże projekty pomocowe, które mają zapewnić żywność i opiekę medyczną w Strefie Gazy i na Zachodnim Brzegu.

    IT i technologie

    Gminy potrzebują inwestycji w cyberbezpieczeństwo. Eksperci widzą duże ryzyka wynikające z zaniedbań

    Dane gromadzone przez jednostki samorządu terytorialnego mogą być bardzo niebezpiecznym narzędziem w rękach przestępców. Wykradzione mogą posłużyć do fałszowania tożsamości człowieka. Tymczasem poziom inwestycji w cyberbezpieczeństwo jest w gminach niski, a liczba ataków hakerskich na nie stale rośnie. Eksperci czekają na pozytywne skutki rządowego programu Cyberbezpieczny Samorząd. W jego ramach 1,5 mld zł trafi na inwestycje w poprawę bezpieczeństwa cybernetycznego samorządów: zarówno na poziomie sprzętu i oprogramowania, jak i kompetencji oraz procedur.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.