Mówi: | Adam Rodak |
Funkcja: | kierownik strefowy w Wydziale Rozwoju Sieci Dilerskiej |
Firma: | Toyota Bank Polska SA |
Firmy motoryzacyjne szykują oferty dla osób z niepełnosprawnościami. Specjalne warunki finansowania dają duże oszczędności przy zakupie auta
Wiele niepełnosprawności, jak upośledzenie narządów ruchu, powstrzymuje ludzi od kierowania samochodem. Tymczasem własne auto pomaga przezwyciężyć część trudności, jakie stawia miasto i infrastruktura drogowa, i ułatwia dotarcie do miejsc trudno dostępnych. Producenci samochodów pracują nad rozwiązaniami wspierającymi mobilność osób z niepełnosprawnościami. Chodzi nie tylko o odpowiednie wyposażenie aut i systemy zapewniające bezpieczeństwo, ale też o finansowanie takich zakupów. Przykładem może być nowa oferta Toyota Banku z niższą marżą i oprocentowaniem, która pozwala kupić dopasowaną do potrzeb osób z niepełnosprawnościami Toyotę Proace z oszczędnością rzędu kilkunastu tysięcy złotych. Dodatkowym wsparciem może być do tego dofinansowanie PFRON.
– Polskie miasta cały czas rozszerzają swoją ofertę dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Pojawiają się windy, podjazdy, które ułatwiają osobom niepełnosprawnym poruszanie się, jednak nadal jest ich stosunkowo mało, szczególnie w miejscach mniej popularnych. Osoby z niepełnosprawnością ruchową spotykają się przede wszystkim z ograniczeniami w postaci kostek brukowych, studzienek czy krawężników, ale trawniki, żwir czy piach również stanowią dla nich barierę – mówi agencji Newseria Biznes Adam Rodak, kierownik strefowy w Wydziale Rozwoju Sieci Dilerskiej Toyota Bank Polska.
Problemem jest też transport publiczny, nie zawsze przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową. W pokonaniu trudności związanych z mobilnością pomóc może własny samochód.
– Przede wszystkim samochodem możemy dojechać w dalsze rejony, szczególnie posiadając np. niebieską kartę parkingową dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Pozwala ona na wjazd pod zakaz ruchu w obu kierunkach, która ułatwia dotarcie do miejsc trudno dostępnych – mówi Adam Rodak.
Jak wskazuje raport Instytutu Łączności „(Nie)pełnosprawni w sieci 5G”, barierą w samodzielnym przemieszczaniu się jest m.in. kosztowna modyfikacja pojazdów pod kątem określonych rodzajów niepełnosprawności, np. wprowadzenia ręcznych pedałów gazu i „klapkowej” dźwigni zmiany biegów. To zaś powstrzymuje część osób z niepełnosprawnościami od kierowania samochodem. Dlatego najwięksi producenci wprowadzają na rynek pojazdy ułatwiające mobilność.
– Toyota dąży do udostępnienia mobilności wszystkim, którzy tego potrzebują, dlatego też nasze samochody w znacznej części są wyposażone w silniki hybrydowe, które mają automatyczne skrzynie biegów. To już jest jedno z udogodnień dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Kolejnym udogodnieniem jest zamontowana platforma w Toyocie Proace, która umożliwia bezpieczny wjazd wózka oraz jego poprawne zabezpieczenie podczas podróży – wymienia ekspert.
Model Toyota Proace może zostać wyposażony w specjalne platformy, najazdy teleskopowe z bieżnią antypoślizgową i windy elektryczne. Umożliwiają one wprowadzenie do samochodu osoby na wózku inwalidzkim. Atestowany zestaw, który składa się z listew cargo na podłodze, pasów mocujących wózek oraz trzypunktowych pasów bezpieczeństwa, dba o bezpieczeństwo jazdy. Z kolei na podstawie zaświadczenia o niepełnosprawności w wybranych samochodach marki Toyota, dostępnych z finansowaniem w kredycie lub leasingu Toyota Financial Services (TFS), można bezpłatnie zamontować system Carospeed. Umożliwia on prowadzenie samochodu osobie poruszającej się na wózku inwalidzkim i działa na zasadzie gaz-hamulec.
– Notujemy coraz większe zainteresowanie tego typu pojazdami, dlatego też oferta Toyota Mobility została uzupełniona o ofertę Toyoty Bank Polska, kredyt Mobility, która pozwala na korzystanie z samochodów osobom o niepełnej sprawności ruchowej w korzystnej i dostosowanej do swoich potrzeb racie – wyjaśnia ekspert Toyoty.
Toyota Financial Services oferuje specjalny kredyt na zakup modeli Proace (Verso i Verso City) ze specjalną zabudową Mobility. Obniżone koszty obsługi kredytu, niższa marża i oprocentowanie pozwalają kupić dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami samochód taniej niż w przypadku standardowego kredytu. Kupujący mogą także ubiegać się o dofinansowanie PFRON do zakupu oprzyrządowania samochodu dla osób z dysfunkcją narządu ruchu.
Toyota Financial Services kontynuuje także udział w akcji #jedziemyzpomocą, zapoczątkowany podczas pandemii przez Toyota Motor Poland. W ramach akcji TFS bezkosztowo przekazuje auta szpitalom, które walczą z pandemią koronawirusa.
– W ramach #jedziemyzpomocą Toyota przekazała kilkadziesiąt samochodów jako wyraz wsparcia da medyków i szpitali. Toyota Financial Services również uczestniczyła w akcji. Dziś, półtora roku po wybuchu pandemii, przekazujemy kolejne samochody. Uniwersytecki Szpital Kliniczny w Opolu otrzyma toyotę corollę w wersji hybrydowej, która ma ułatwić mobilność medykom i przeciwdziałać pandemii w Polsce – wskazuje Adam Rodak.
Auta przekazane medykom w całej Polsce przez Toyotę w ciągu ostatniego półtora roku pokonały już blisko 200 tys. km, przewożąc próbki do badań i transportując personel medyczny.
Czytaj także
- 2024-04-19: Branża infrastrukturalna szykuje się na inwestycyjny boom. Projektanci i inżynierowie wskazują na szereg wyzwań w kolejnych latach
- 2024-04-19: Ponad 70 proc. budynków w Polsce wymaga gruntownej modernizacji. 1 mln zł trafi na granty na innowacje w tym obszarze
- 2024-04-12: Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy. W życie wchodzą nowe unijne przepisy
- 2024-04-09: Samorządy mogą wreszcie ubiegać się o pożyczki z KPO. Do pozyskania jest w sumie 40 mld zł na zielone inwestycje
- 2024-04-09: Polska w czołówce krajów UE pod względem odsetka kobiet badaczek. Ich udział spada jednak na wyższych szczeblach kariery naukowej
- 2024-03-19: Jan Wieczorkowski: Ktoś, kto w internecie udostępnia pracę aktorów, zarabia na tym, a my nie. Tantiemy dla aktorów to kluczowa sprawa
- 2024-03-26: Fundusze Norweskie wspierają polskie firmy. Dzięki nim powstało już wiele innowacyjnych technologii
- 2024-03-13: Katastrofa humanitarna w Strefie Gazy. Ponad pół miliona ludzi zagrożonych klęską głodu
- 2024-04-08: Aleksandra Popławska: To jest oczywiste, że powinniśmy mieć tantiemy z internetu. Platformy streamingowe nie chcą stracić, więc pewnie obciążą kosztami klientów
- 2024-03-28: Poparcie Europejczyków dla Ukrainy pozostaje silne. Bardziej kontrowersyjna jest kwestia jej wejścia do NATO
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Ponad 70 proc. budynków w Polsce wymaga gruntownej modernizacji. 1 mln zł trafi na granty na innowacje w tym obszarze
Ograniczenie zużycia energii w budynkach to jeden z najbardziej efektywnych ekonomicznie sposobów redukcji emisji dwutlenku węgla. Tymczasem w Unii Europejskiej zdecydowana większość budynków mieszkalnych wymaga poprawy efektywności energetycznej. Innowacji, które mają w tym pomóc, poszukuje ING Bank Śląski w piątej edycji swojego Programu Grantowego dla start-upów i młodych naukowców. Najlepsi mogą liczyć na zastrzyk finansowania z przeznaczeniem na rozwój i komercjalizację swojego pomysłu. Budżet Programu Grantowego ING to 1 mln zł w każdej edycji.
Infrastruktura
Branża infrastrukturalna szykuje się na inwestycyjny boom. Projektanci i inżynierowie wskazują na szereg wyzwań w kolejnych latach
W kolejnych latach w polskiej gospodarce ma być odczuwalne przyspieszenie realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Ma to związek z finansową perspektywą unijną na lata 2021–2027 i odblokowaniem środków z KPO. To inwestycje planowane na dziesiątki albo nawet na setki lat, a w dyskusji dotyczącej takich projektów często pomijana jest rola projektantów i inżynierów. Przedstawiciele tych zawodów wskazują na szereg wyzwań, które będą rzutować na planowanie i realizowanie wielkich projektów infrastrukturalnych. Do najważniejszych zaliczają się m.in. relacje z zamawiającymi, coraz mniejsza dostępność kadr, konieczność inwestowania w nowe, cyfrowe technologie oraz unijne regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju w branży budowlanej.
Konsument
Techniki genomowe mogą zrewolucjonizować europejskie rolnictwo i uodpornić je na zmiany klimatu. UE pracuje nad nowymi ramami prawnymi
Techniki genomowe (NTG) pozwalają uzyskiwać rośliny o większej odporności na susze i choroby, a ich hodowla wymaga mniej nawozów i pestycydów. Komisja Europejska wskazuje, że NTG to innowacja, która może m.in. zwiększyć odporność systemu żywnościowego na zmiany klimatu. W tej chwili wszystkie rośliny uzyskane w ten sposób podlegają tym samym, mocno wyśrubowanym zasadom, co GMO. Dlatego w ub.r. KE zaproponowała nowe rozporządzenie dotyczące roślin uzyskiwanych za pomocą technik genomowych. W lutym br. przychylił się do niego Parlament UE, co otworzyło drogę do rozpoczęcia negocjacji z rządami państw UE w Radzie. Wątpliwości wielu państw członkowskich, również Polski, budzi kwestia patentów NGT pozostających w rękach globalnych koncernów, które mogłyby zaszkodzić pozycji europejskich hodowców.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.