Mówi: | Bożena Lublińska-Kasprzak |
Funkcja: | Prezes |
Firma: | Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości |
Prezes PARP: Polska wśród liderów innowacyjności
– Polska ma szansę dołączyć do liderów innowacyjności – uważa prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Według Bożeny Lublińskiej-Kasprzak, Polska jest w stanie stworzyć wiele dobrych i ciekawych produktów. PARP już po raz piętnasty wyłonił zwycięzców konkursu Polski Produkt Przyszłości.
Tym razem, o nagrodę rywalizowało 57, zidentyfikowanych przez komisję konkursową. nowatorskich rozwiązań. Spośród nich wyłoniono 12 zwycięzców.
– Wiele z nich to są naprawdę innowacyjne produkty, technologie, które osiągają czy też w przyszłości osiągną sukcesy na rynkach międzynarodowych – mówi Bożena Lublińska–Kasprzak, prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Wśród nagrodzonych znalazły się warszawski Instytut Technologii Elektronowej za kwantowe lasery elektronowe, stosowane m.in. w medycynie, przy wykrywaniu markerów chorobowych w wydychanym powietrzu oraz Instytut Farmaceutyczny, który opracował oryginalną metodę syntezy substancji alfacalcidol, stosowanej w leczeniu wielu schorzeń do poprawy struktury i funkcji układu kostnego.
– To jest bardzo ważne, że wiele tych produktów czy technologii, służy rozwiązywaniu pewnych problemów np. z zakresu medycyny, zdrowia – przyznaje szefowa PARP. – Mamy bardzo wiele nagrodzonych tego rodzaju technologii, produktów z zakresu medycyny i farmacji, jak np. te związane z leczeniem czy wykrywaniem raka.
Doceniane są nie tylko produkty, związane z branżą medyczną. Jedna z nagród powędrowała w ręce firmy Akpil z Pilzna, która wraz z Przemysłowym Instytutem Maszyn Rolniczych z Poznania opracowała i wdrożyła do produkcji kombajn do zbioru i czyszczenia warzyw z wymiennymi adapterami roboczymi, czyli najnowocześniejszą w kraju maszynę do zbioru warzyw korzeniowych.
Przyznane przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości nagrody Polskiego Produktu Przyszłości nie ograniczają się jedynie do wręczenia dyplomu czy statuetki.
– Staramy się po konkursie wspierać naszych laureatów na rynkach międzynarodowych – mówi Bożena Lublińska–Kasprzak. – Zabieramy ich na misje, na targi i promujemy na całym świecie.
Nagroda Polskiego Produktu Przyszłości przyznawana jest cyklicznie, od 1997 roku. Jej pomysłodawcą była Agencja Techniki i Technologii, której zadania w 2002 roku przejęła Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.
Zwycięzca konkursu dostaje statuetkę, dyplom oraz prawo do posługiwania się znakiem „Polski Produkt Przyszłości”. Zyskuje także możliwość udziału w targach i zagranicznych misjach handlowych. Tegoroczna gala odbyła się już po raz piętnasty. Dwunastu laureatów dołączyło do grona ponad 90-ciu nagrodzonych do tej pory.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Akcesja Ukrainy będzie dużym wyzwaniem dla unijnego rolnictwa. Obie strony czeka kilka lat przygotowań
Ukraina ze względu na wielkość terytorium i żyzne grunty jest rolniczą potęgą. Jej przystąpienie do Unii Europejskiej może być wyzwaniem dla całego europejskiego rolnictwa. Pokazały to ostatnie lata, kiedy zwolnienie z ceł ukraińskich produktów zdestabilizowało sytuację rynków rolnych w części krajów. Ukraińskie rolnictwo wciąż nie spełnia unijnych wymagań. Komisja Europejska oceniła gotowość branży rolnej na 2 w sześciopunktowej skali.
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.