Newsy

Biedronka: decyzja o zmianie wizerunku była więcej niż słuszna

2012-05-23  |  06:50
Mówi:Adam Manikowski
Funkcja:Dyrektor Marketingu
Firma:Jeronimo Martins Dystrybucja, właściciel sieci Biedronka
  • MP4

    Zmiany w sklepach i sposobie komunikacji z klientami wyszły Biedronce na dobre. Potwierdzają to m.in. dobre wyniki za I kwartał i optymistyczne prognozy na najbliższe miesiące. Przedstawiciele sieci już widzą, że wprowadzane kompleksowo zmiany znalazły uznanie wśród klientów.

     – Niewątpliwie odzwierciedla się to w bardzo dobrych wynikach firmy za I kwartał, a następne miesiące też są bardzo optymistyczne. To nam daje pewność, że idziemy w dobrym kierunku, a feedback, który mamy od klientów, też jest bardzo dobry – zapewnia Adam Manikowski, dyrektor marketingu sieci Biedronka.

    Jak podkreśla Adam Manikowski, prowadzona od stycznia kampania to jedno z największych przedsięwzięć na rynku, które składa się nie tylko z kompleksowej zmiany wizerunku sklepów, ale także nowej formy komunikacji z klientami.

    Metamorfozę przeszła już ponad połowa sklepów funkcjonujących w Polsce.

     – Codziennie je zmieniamy. Mamy już ponad 700 sklepów w nowym standardzie, który skupia się na komunikacji świeżości i który jest dużo wygodniejszy dla naszych klientów. Dajemy im gratis nowe doświadczenie zakupowe związane z tym, że w naszych sklepach kupuje się dużo wygodniej, łatwiej i przyjemniej – mówi Adam Manikowski.

    Nowy wygląd sklepów obejmuje nie tylko zmienione logo, ale również wystrój i ergonomię placówek. Zmienił się m.in. układ produktów tak, by lepiej wyeksponować artykuły świeże: nabiał, warzywa, owoce i pieczywo. Do oferty coraz częściej dodawane są produkty z górnej półki, dla bardziej wymagających klientów.

     - Decyzja o zmianach była więcej niż słuszna. Także jesteśmy przekonani, że jest to bardzo dobry kierunek, co potwierdzają nasi klienci, a to jest najważniejsze - podkreśla dyrektor marketingu

    Zmianę wizerunku doceniają nie tylko klienci. Między innymi za to miesięcznik ekonomiczny Home & Market nagrodził Tomasza Suchańskiego, dyrektora generalnego sieci sklepów Biedronka tytułem Najlepszego Menadżera Roku 2011. W uzasadnieniu podano, że jest to nagroda za konsekwentne utrzymywanie pozycji lidera na rynku i aktywność w działaniach podejmowanych w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Polityka

    PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności

    Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.

    Infrastruktura

    Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

    Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.

    Polityka

    Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

    Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.