Mówi: | Adam Manikowski |
Funkcja: | Dyrektor Marketingu |
Firma: | Jeronimo Martins Dystrybucja, właściciel sieci Biedronka |
Biedronka: decyzja o zmianie wizerunku była więcej niż słuszna
Zmiany w sklepach i sposobie komunikacji z klientami wyszły Biedronce na dobre. Potwierdzają to m.in. dobre wyniki za I kwartał i optymistyczne prognozy na najbliższe miesiące. Przedstawiciele sieci już widzą, że wprowadzane kompleksowo zmiany znalazły uznanie wśród klientów.
– Niewątpliwie odzwierciedla się to w bardzo dobrych wynikach firmy za I kwartał, a następne miesiące też są bardzo optymistyczne. To nam daje pewność, że idziemy w dobrym kierunku, a feedback, który mamy od klientów, też jest bardzo dobry – zapewnia Adam Manikowski, dyrektor marketingu sieci Biedronka.
Jak podkreśla Adam Manikowski, prowadzona od stycznia kampania to jedno z największych przedsięwzięć na rynku, które składa się nie tylko z kompleksowej zmiany wizerunku sklepów, ale także nowej formy komunikacji z klientami.
Metamorfozę przeszła już ponad połowa sklepów funkcjonujących w Polsce.
– Codziennie je zmieniamy. Mamy już ponad 700 sklepów w nowym standardzie, który skupia się na komunikacji świeżości i który jest dużo wygodniejszy dla naszych klientów. Dajemy im gratis nowe doświadczenie zakupowe związane z tym, że w naszych sklepach kupuje się dużo wygodniej, łatwiej i przyjemniej – mówi Adam Manikowski.
Nowy wygląd sklepów obejmuje nie tylko zmienione logo, ale również wystrój i ergonomię placówek. Zmienił się m.in. układ produktów tak, by lepiej wyeksponować artykuły świeże: nabiał, warzywa, owoce i pieczywo. Do oferty coraz częściej dodawane są produkty z górnej półki, dla bardziej wymagających klientów.
- Decyzja o zmianach była więcej niż słuszna. Także jesteśmy przekonani, że jest to bardzo dobry kierunek, co potwierdzają nasi klienci, a to jest najważniejsze - podkreśla dyrektor marketingu
Zmianę wizerunku doceniają nie tylko klienci. Między innymi za to miesięcznik ekonomiczny Home & Market nagrodził Tomasza Suchańskiego, dyrektora generalnego sieci sklepów Biedronka tytułem Najlepszego Menadżera Roku 2011. W uzasadnieniu podano, że jest to nagroda za konsekwentne utrzymywanie pozycji lidera na rynku i aktywność w działaniach podejmowanych w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu.
Czytaj także
- 2025-06-27: Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku
- 2025-06-13: Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne
- 2025-06-23: Bartłomiej Nowosielski: Osoby z chorobą otyłościową są stygmatyzowane. Hejterów nie obchodzi to, że po drugiej stronie jest człowiek z emocjami
- 2025-07-03: Otyłość nie wynika z braku samodyscypliny czy lenistwa. Ta poważna choroba niesie ze sobą 200 różnych powikłań
- 2025-06-27: Anna Czartoryska-Niemczycka: Mój tata czytał mi książki. Teraz nagrania z jego głosem są najpiękniejszą pamiątką po nim
- 2025-06-02: Mateusz Banasiuk: Dużo czytam swojemu synowi, bo kiedyś mój tata też mi czytał. Lektury lepiej wpływają na jego wyobraźnię i wyciszenie niż oglądanie bajek
- 2025-05-26: Maciej Pertkiewicz: Smartfony i komputery są bardzo dużą konkurencją dla książek. Bez odpowiedniej zachęty czy delikatnego przymusu dziecko samo nie sięgnie po lekturę
- 2025-04-07: Księża zgłaszają duże poczucie zagrożenia. Połowa badanych doświadczyła agresji w ostatnim roku
- 2025-03-04: Anna Dec: Za mówienie kontrowersyjnych rzeczy byłam karcona w szkole przez rówieśników. Teraz w pracy jestem za to doceniana
- 2025-02-07: Nowoczesne formy podania leków pozwalają uniknąć hospitalizacji. To duże ułatwienie dla pacjentów z chorobami przewlekłymi
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Nowy pakiet farmaceutyczny ma wyrównać szanse pacjentów w całej Unii. W Polsce na niektóre leki czeka się ponad dwa lata dłużej niż w Niemczech
Jeszcze pod przewodnictwem Polski Rada UE uzgodniła stanowisko w sprawie pakietu farmaceutycznego – największej reformy prawa lekowego od 20 lat. Ma on skrócić różnice w dostępie do terapii między krajami członkowskimi, które dziś sięgają nawet dwóch–trzech lat. W Unii Europejskiej wciąż brakuje terapii na ponad 6 tys. chorób rzadkich, a niedobory obejmują również leki ratujące życie. Nowe przepisy mają zapewnić szybszy dostęp do leków, wzmocnić konkurencyjność branży oraz zabezpieczyć dostawy.
Handel
Wzrost wydobycia ropy naftowej nie wpłynie na spadek cen surowca. Kierowcy jesienią zapłacą więcej za olej napędowy

Sierpień jest trzecim z rzędu miesiącem, gdy osiem krajów OPEC+ zwiększa podaż ropy naftowej na globalnym rynku; we wrześniu nastąpi kolejna zwyżka. Kraje OPEC, zwłaszcza Arabia Saudyjska, chcą w ten sposób odzyskać udziały w rynku utracone na skutek zmniejszenia wydobycia od 2022 roku, głównie na rzecz amerykańskich producentów. Nie należy się jednak spodziewać spadku cen ropy, gdyż popyt powinien być wysoki, a pod znakiem zapytania stoi dostępność ropy z Rosji. Nie zmienia to faktu, że jesienią ceny paliw na stacjach zazwyczaj rosną, a w największym stopniu podwyżki dotyczyć będą diesla.
Nauka
Szacowanie rzeczywistej liczby użytkowników miast dużym wyzwaniem. Statystycy wykorzystują dane z nowoczesnych źródeł

Różnica między liczbą rezydentów a rzeczywistą liczbą osób codziennie przebywających w Warszawie może sięgać nawet niemal pół miliona. Rozbieżności są dostrzegalne przede wszystkim w dużych miastach i ich obszarach funkcjonalnych. Precyzyjne dane populacyjne są tymczasem niezbędne w kształtowaniu usług społecznych i zdrowotnych, edukacyjnych, opiekuńczych, a także w planowaniu inwestycji infrastrukturalnych. W statystyce coraz częściej dane z oficjalnych źródeł, takich jak Zakład Ubezpieczeń Społecznych, są uzupełniane o te pochodzące od operatorów sieci komórkowych czy kart płatniczych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.