Newsy

Biedronka: decyzja o zmianie wizerunku była więcej niż słuszna

2012-05-23  |  06:50
Mówi:Adam Manikowski
Funkcja:Dyrektor Marketingu
Firma:Jeronimo Martins Dystrybucja, właściciel sieci Biedronka
  • MP4

    Zmiany w sklepach i sposobie komunikacji z klientami wyszły Biedronce na dobre. Potwierdzają to m.in. dobre wyniki za I kwartał i optymistyczne prognozy na najbliższe miesiące. Przedstawiciele sieci już widzą, że wprowadzane kompleksowo zmiany znalazły uznanie wśród klientów.

     – Niewątpliwie odzwierciedla się to w bardzo dobrych wynikach firmy za I kwartał, a następne miesiące też są bardzo optymistyczne. To nam daje pewność, że idziemy w dobrym kierunku, a feedback, który mamy od klientów, też jest bardzo dobry – zapewnia Adam Manikowski, dyrektor marketingu sieci Biedronka.

    Jak podkreśla Adam Manikowski, prowadzona od stycznia kampania to jedno z największych przedsięwzięć na rynku, które składa się nie tylko z kompleksowej zmiany wizerunku sklepów, ale także nowej formy komunikacji z klientami.

    Metamorfozę przeszła już ponad połowa sklepów funkcjonujących w Polsce.

     – Codziennie je zmieniamy. Mamy już ponad 700 sklepów w nowym standardzie, który skupia się na komunikacji świeżości i który jest dużo wygodniejszy dla naszych klientów. Dajemy im gratis nowe doświadczenie zakupowe związane z tym, że w naszych sklepach kupuje się dużo wygodniej, łatwiej i przyjemniej – mówi Adam Manikowski.

    Nowy wygląd sklepów obejmuje nie tylko zmienione logo, ale również wystrój i ergonomię placówek. Zmienił się m.in. układ produktów tak, by lepiej wyeksponować artykuły świeże: nabiał, warzywa, owoce i pieczywo. Do oferty coraz częściej dodawane są produkty z górnej półki, dla bardziej wymagających klientów.

     - Decyzja o zmianach była więcej niż słuszna. Także jesteśmy przekonani, że jest to bardzo dobry kierunek, co potwierdzają nasi klienci, a to jest najważniejsze - podkreśla dyrektor marketingu

    Zmianę wizerunku doceniają nie tylko klienci. Między innymi za to miesięcznik ekonomiczny Home & Market nagrodził Tomasza Suchańskiego, dyrektora generalnego sieci sklepów Biedronka tytułem Najlepszego Menadżera Roku 2011. W uzasadnieniu podano, że jest to nagroda za konsekwentne utrzymywanie pozycji lidera na rynku i aktywność w działaniach podejmowanych w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

    T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

    Problemy społeczne

    W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

     Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

    Konsument

    Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

    Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.