Mówi: | Ania Kruk |
Funkcja: | Dyrektor Artystyczna |
Firma: | Ania Kruk |
Nowa marka rodziny Kruków. Butiki z biżuterią Ani Kruk startują w kolejnych miastach
Chcemy przyciągnąć do sklepów dziewczyny i kobiety, które rzadko mogą sobie pozwolić na zakup złota czy drogocennych kamieni – zapewniają właściciele i pomysłodawcy nowej marki, Ania Kruk. Nowy rodzinny biznes rodziny Kruków to przede wszystkim oryginalne materiały i autorskie pomysły różnych projektantów, w tym dyrektor artystycznej marki, Ani Kruk.
Ania Kruk stawia na oryginalność pomysłów i niestandardowe materiały.
– To są przede wszystkim materiały takie, jak rzemienie, ceramika, żywica. Szukamy materiałów, które byłyby niestandardowe w złotnictwie, żeby się wyróżnić i żeby w ten sposób obniżyć trochę cenę produktu, a tym samym trafić do dziewczyn, które na taką tradycyjną biżuterię ze złotem i diamentami mogą sobie pozwolić rzadziej – przyznaje Ania Kruk, córka Wojciecha Kruka i dyrektor artystyczna nowej marki.
Ceny proponowanej biżuterii wahają się w granicach 25 zł – 300 zł.
– Chcemy, by był to butik, do którego dziewczyny mogą wpadać przechodząc, po drodze, ponieważ ceny są na tyle przystępne, że mogą sobie na to pozwolić, a nie jest to wyprawa raz na pół roku po wybrany produkt do naszego salonu – podkreśla Ania Kruk.
Jednocześnie zapewnia, że firma stawia na jakość. Część materiałów jest sprowadzana z zagranicy, ale raczej nie są to chińskie produkty, a np. francuskie. Cały proces projektowy i produkcyjny odbywa się jednak już w Polsce.
– To dla nas ważne, żeby przez naszą działalność aktywować małe warsztaty, z którymi współpracujemy, żeby stawiać na rozwój przedsiębiorstw w Polsce – podkreśla dyrektor artystyczna marki. – Współpracujemy z 20 małymi warsztatami w Poznaniu i okolicach. Do końca roku na pewno liczba ta wzrośnie to do około 30.
Ania Kruk zaznacza, że jej sklepy to nie galeria autorska. Razem z bratem, Wojciechem jr. Krukiem, stara się budować markę, która sprzedaje różne produkty, również od innych projektantów.
– Ja jestem dyrektorem artystycznym w naszej firmie, więc czuwam nad całością wizerunku, ale też odpowiadam za materiały graficzne i stronę projektową. W tej chwili skupiamy się na umocnieniu w oczach odbiorcy naszej marki, żeby zaczął ją rozpoznawać, żeby się z nami zaprzyjaźnił. Później może zaczniemy współpracować z innymi markami na zasadzie partnerskiej współpracy, ale wątpię, żeby doszło do tego, żebyśmy umieszczali nasze produkty w butikach innych marek – twierdzi Ania Kruk.
Budowanie relacji z klientami to najbliższy cel firmy. Ponieważ są to zwykle młode kobiety, właściciele chcą do nich dotrzeć m.in. przez bloga o działalności firmy czy Facebooka.
Produkty marki są już dostępne w sklepach w Poznaniu, Łodzi i Częstochowie. Następne butiki powstają w Warszawie (za kilka dni otwarcie w Galerii Mokotów) i Krakowie (Galeria Krakowska). Dziś odbędzie się oficjalna prezentacji marki w stolicy.
Czytaj także
- 2024-12-04: Sebastian Karpiel-Bułecka: Przez ostatnie lata z własnego wyboru nie grałem w sylwestra, tylko spędzałem ten dzień z rodziną. W tym roku będę świętował na scenie
- 2024-07-02: Konsumenci w coraz lepszych nastrojach. Mogą być dźwignią polskiej gospodarki
- 2024-06-17: Połowa Polaków nie potrafi odróżnić oryginalnego produktu od podróbki. Sklepy internetowe wdrożyły technologie blokujące nieautentyczne towary
- 2024-06-06: Handel w sieci nie zwalnia mimo zawirowań w gospodarce. Coraz większą rolę odgrywa w nim sztuczna inteligencja
- 2024-07-04: Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem
- 2024-08-08: Joanna Przetakiewicz: Klienci nie odchodzą od fast fashion i co roku rynek wielkich sieciówek bardzo rośnie. Niestety cierpi na tym nasza planeta
- 2023-11-22: Dwie trzecie Polaków zamierza skorzystać z ofert na Black Friday. W tym roku łatwiej będzie uniknąć pozornych promocji
- 2023-09-26: Wizyty w e-sklepach z odzieżą sportową mogą zaburzyć samoocenę wśród kobiet. Sposób promocji produktów skłania do porównywania się z sylwetkami modelek
- 2023-04-28: Firma bp ocenia możliwości inwestycji w farmy wiatrowe na Bałtyku. Obok elektromobilności i fotowoltaiki to kolejny kierunek inwestycji koncernu
- 2022-07-28: Aż 65 proc. Polaków ogranicza konsumpcjonizm ze względu na drożyznę w sklepach. Tylko co szósta osoba robi to z pobudek ekologicznych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Polsko-brytyjska współpraca gospodarcza nabiera rozpędu. Dobre perspektywy dla wspólnych projektów energetycznych i obronnych
Pomimo brexitu relacje handlowe między Polską a Wielką Brytanią nie tylko się utrzymały, ale też nabrały nowej dynamiki. W 2023 roku wartość wymiany towarów i usług osiągnęła rekordowe 36,4 mld euro – wynika z raportu Brytyjsko-Polskiej Izby Handlowej. Rosną także obustronne inwestycje. W Polsce działa już ponad 1,4 tys. firm z kapitałem brytyjskim zatrudniających 113 tys. osób. Również polskie firmy coraz częściej eksplorują rynek brytyjski. Szczególnie dynamicznie rozwija się współpraca w sektorach strategicznych energetycznym, obronnym, technologicznym i finansowym.
Transport
Dziennie policjanci zatrzymują średnio 69 osób z zakazem prowadzenia pojazdów. Trwają prace nad zaostrzeniem przepisów dla kierowców

W 2024 roku policjanci przeprowadzili ponad 16 mln badań na zawartość alkoholu w organizmie i zatrzymali 91,3 tys. nietrzeźwych kierujących. W 2022 roku, przy mniejszej liczbie kontroli, było ich niemal 104,5 tys. Spadek jest zauważalny, ale problem wciąż jest poważny. Dodatkowo 16,5 tys. osób naruszyło sądowy zakaz prowadzenia pojazdów, a 8,2 tys. nie zastosowało się do decyzji o cofnięciu uprawnień do kierowania. Trwają prace nad przepisami, które zaostrzą kary w tym obszarze.
Handel
Branża AGD podnosi się po trudnym okresie. Liczy na wsparcie w walce z silną konkurencją z Chin

Polska jest nadal największym producentem sprzętu AGD w UE, ale traci na znaczeniu pod wpływem silnej konkurencji z krajów trzecich, przede wszystkim Chin. Ostatnie dwa lata były trudne dla branży, wciąż pojawiają się nowe zagrożenia, ale – jak podkreślają jej przedstawiciele – widać światełko w tunelu. Producenci AGD liczą na pozytywny wpływ deregulacji, również w obszarze środowiskowym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.