Newsy

Systemy ogrzewania stają się coraz bardziej inteligentne. Mogą obniżyć rachunki o 30 procent

2017-12-06  |  06:25
Mówi:Adam Jędrzejczak, prezes zarządu, Danfoss Poland

Janusz Moroz, członek zarządu, innogy Polska

  • MP4
  • Zmniejszenie temperatury wewnątrz mieszkania o 1 stopień Celsjusza oznacza rachunki za ogrzewanie niższe o 6 proc. Dzięki rozwiązaniom z obszaru smart home takie sterowanie systemami ogrzewania staje się proste i dostępne dla każdego. Urządzenia, które umożliwiają kontrolowanie ogrzewania za pośrednictwem specjalnej aplikacji w smartfonie, mogą się przełożyć na znaczne oszczędności w rachunkach, sięgające nawet 30 proc. rocznie. Szansę w tym widzi firma innogy Polska, która we współpracy z duńską firmą Danfoss wprowadza do oferty usługę inteligentnego ogrzewania polegającą na najmie termostatów sterujących na grzejniki.

     Systemy ogrzewania zdecydowanie zmierzają w kierunku digitalizacji. Wykorzystujemy najnowsze technologie, które możemy łączyć z aplikacjami na smartfony. Inteligentne ogrzewanie polega na tym, że możemy zoptymalizować warunki panujące wewnątrz pomieszczeń, jednocześnie obniżając rachunki za ogrzewanie – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Adam Jędrzejczak, prezes zarządu Danfoss Poland.

    Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie francuskiej firmy Somfy, prawie dwie trzecie Polaków deklaruje zainteresowanie inteligentnymi rozwiązaniami typu smart home. Więcej niż połowa uważa, że w ciągu najbliższych lat każdy będzie mógł sterować domowymi urządzeniami z poziomu smartfona lub tabletu.

    Systemy typu smart home, czyli inteligentne rozwiązania dla domu, są coraz częściej poszukiwane przez klientów. Te najpopularniejsze dotyczą bezpieczeństwa, sterowania oświetleniem, telewizją i dźwiękiem, inteligentnego sprzętu AGD czy zarządzania klimatyzacją i ogrzewaniem. innogy Polska chce wpisać się w ten trend. Firma nawiązała współpracę z Danfoss, duńskim liderem w dziedzinie ogrzewania, i wprowadziła usługę Inteligentne Ogrzewanie, która obejmuje najem termostatów sterujących na grzejniki.

    – Dotychczas innogy promowała, sprzedawała i wynajmowała produkty z zakresu inteligentnej energii elektrycznej – oświetlenie LED oraz inteligentne gniazdka. Teraz wspólnie stworzyliśmy dla klientów ofertę, która pozwala na zaoszczędzenie do 30 proc. na kosztach ogrzewania poprzez stosowanie termostatów Danfoss. Są one dostępne dla klientów innogy od 1 grudnia – wyjaśnia Janusz Moroz, członek zarządu innogy Polska.

    Klienci indywidualni innogy będą mogli korzystać z dwóch rodzajów produktów z obszaru smart heating. Pierwszy to Danfoss Eko, który pozwala na sterowanie ogrzewaniem mieszkania poprzez Bluetooth. Drugi – przeznaczony do większych powierzchni – jest oparty na sterowaniu sygnałem wi-fi, dzięki czemu użytkownik może otwierać i zamykać zawory Danfoss za pomocą aplikacji na telefonie komórkowym.

    – Nasze rozwiązanie jest skierowane właściwie do wszystkich – do osób mieszkających w apartamentach, budynkach wielorodzinnych i w domach jednorodzinnych, ponieważ działa na grzejnikach, ale może też być zintegrowane na przykład z ogrzewaniem podłogowym – mówi Adam Jędrzejczak.

    Termostaty są proste w instalacji, gotowe do działania w ciągu minuty i kompatybilne z większością zaworów grzejnikowych. Największą korzyścią inteligentnego ogrzewania mają być oszczędności, sięgające nawet 30 proc. w skali roku.

    – Oszczędności mogą być bardzo duże, w zależności od wielkości mieszkania i typu ogrzewania. Oferta będzie pozwalać na wynajem termostatów od 4,90 zł miesięcznie przez okres 3 lat. Po tym czasie klient będzie mógł je otrzymać za symboliczną złotówkę. Przy małym koszcie miesięcznym, można uzyskać znaczne oszczędności na ogrzewaniu – mówi Janusz Moroz.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

    Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.

    Transport

    Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

    Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

    Konsument

    Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy

    Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.