Mówi: | Mo Zhang |
Funkcja: | brand manager |
Firma: | Oppo Polska |
Zaostrza się konkurencja w obszarze 5G. Jeden z globalnych liderów rynku urządzeń mobilnych chce być w Polsce głównym dostawcą smartfonów obsługujących nowy standard
Globalna marka Oppo chce zwiększyć swój udział w Polsce, która jest dla niej jednym z głównych rynków sprzedażowych w Europie. Krótko po debiucie kojarzy ją już jeden na trzech Polaków. Oppo celuje w szybko rozwijający się rynek 5G, dlatego właśnie wprowadza do oferty pierwszy smartfon, który w pełni obsługuje nowy standard i trafi do oferty krajowych operatorów telekomunikacyjnych. – Poza nowymi funkcjami konsumenci coraz większą uwagę przykładają do jakości i wyglądu smartfonów oraz zaawansowanych opcji w obszarze zdjęć i wideo – mówi brand manager marki w Polsce – Mo Zhang.
– Na rynku smartfonów widzimy kilka kluczowych trendów, które również pojawiają się w naszych produktach, a jednym z głównych jest sieć 5G. Coraz więcej smartfonów na rynku będzie oferowanych z dostępem do nowego standardu telekomunikacyjnego – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Mo Zhang, brand manager marki Oppo Polska.
Według danych IDC w II kwartale tego roku producenci dostarczyli na rynek łącznie 276,4 mln smartfonów, co oznacza spadek o 16,6 proc. w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej. To w dużej mierze efekt recesji zapoczątkowanej przez pandemię COVID-19 i rosnącej niepewności, które skłaniały konsumentów do ostrożnych wydatków. Obecnie sprzedaż smartfonów napędzana jest głównie przez 5G. Na tym trendzie chce skorzystać także Oppo, wprowadzając na rynek pierwsze urządzenie, które w pełni obsługuję tę technologię.
– Pierwsze trzy smartfony z nowej serii Reno4 wprowadziliśmy na rynek kilka dni temu. Najwyższy model, Reno 4 Pro 5G, jest właśnie obsługiwany w nowej sieci – mówi brand manager Oppo Polska.
Flagowy model Oppo Reno 4 Pro 5G, oprócz pełnej łączności nowej generacji, zawiera m.in. technologię szybkiego ładowania Super VOOC 2.0 65 W – autorską technologię, która pozwala ładować smartfona przez 15 minut i korzystać z niego przez cały dzień. Do pełnego naładowania urządzenia potrzeba natomiast zaledwie 35 minut. Mocny akcent w swoim nowym smartfonie producent postawił także na zaawansowane technologie z zakresu fotografii i wideo.
– Konsumenci coraz więcej wrzucają do sieci. Oprócz fotografii jest to też content wideo. Staramy się sprostać wyzwaniom narzucanym przez klientów, dlatego w nowej serii smartfonów znajdą się m.in. takie funkcje jak ultrastabilizacja wideo oraz nagrywanie w trybie nocnym – mówi Mo Zhang.
Pomimo spadku sprzedaży na rynku smartfonów coraz widoczniejszy jest także trend premiumizacji. Konsumenci coraz częściej oczekują wyrafinowanego wzornictwa i wysokiej jakości materiałów, niekoniecznie wyłącznie od urządzeń z najwyższej półki cenowej.
– Konsumenci coraz większą wagę przykładają do wyglądu smartfona. Kiedyś częściej kupowali urządzenia w kolorze białym lub czarnym, dzisiaj wybierają rozmaite kolory, np. niebieski, różowy, żółty. Ogromne znaczenie ma też jakość wykonania, wykończenie, dbałość o detale – to wszystko jest bardzo mocno zapisane w DNA naszej marki – podkreśla brand manager Oppo Polska.
IDC podaje, że do Oppo należy prawie 9-proc. udział w światowym rynku smartfonów. Producent plasuje się na piątym miejscu pod względem udziału w sprzedaży smartfonów (obok Huaweia, Samsunga, Apple’a i Xiaomi). Oppo jest głównym dostawcą urządzeń mobilnych w Chinach, a poza nimi jest też obecne w 40 innych krajach. Z urządzeń marki korzysta w tej chwili 300 mln użytkowników. Od dwóch lat jej produkty dostępne są w Europie, m.in. w Hiszpanii, Francji, Włoszech, Holandii i Wielkiej Brytanii.
– Do Polski Oppo weszło prawie dwa lata temu [w styczniu 2019 roku – red.] i mieliśmy trzy kluczowe zadania. Pierwszym było zbudowanie szerokiej sieci dystrybucji i kanałów sprzedaży i to udało nam się zrealizować. W tej chwili nasze urządzenia są szeroko dostępne u wszystkich partnerów sieci telekomunikacyjnych i kluczowych partnerów sieci detalicznych – wskazuje Mo Zhang.
Smartfony Oppo Reno są w tej chwili dostępne w ofercie wszystkich operatorów telekomunikacyjnych w Polsce i sieciach głównych sprzedawców detalicznych, takich jak RTV Euro AGD, MediaMarkt i Media Expert.
Jak podkreśla Mo Zhang, drugim celem, który udało się zrealizować, było zbudowanie świadomości marki. Według majowych badań Oppo markę kojarzy jeden na trzech Polaków.
– Cele i aspiracje mamy jeszcze większe, stąd w IV kwartale, we współpracy z ambasadorem marki Marcinem Prokopem, przeprowadzimy pierwszą naszą kampanię, która będzie dotyczyła serii Reno 4 – mówi brand manager Oppo Polska.
Kolejne zadanie, z jakim marka wchodziła na polski rynek, to zbudowanie szerokiego portfolio produktowego. Oprócz smartfonów Oppo oferuje m.in. dobrze przyjęty na polskim rynku inteligentny zegarek Oppo Watch. Marka rozwija też własne oprogramowanie oparte na najnowszej wersji systemu Android – ColorOS.
– W tym roku wprowadziliśmy na rynek smartwatche oraz słuchawki bezprzewodowe. Widzimy ogromne zainteresowanie ze strony konsumentów i pozytywne recenzje. Dobrym przykładem jest seria Reno 3, która miała w Polsce najlepszą sprzedaż spośród wszystkich krajów Europy Środkowo-Wschodniej – wskazuje Mo Zhang.
Oppo stawia mocny akcent na rozwijanie nowych technologii w swoich urządzeniach. W ubiegłym roku marka zainwestowała ponad 1,4 mld dol. w badania i rozwój, należy do niej ponad 32 tys. światowych patentów. To właśnie Oppo zapoczątkowało erę zdjęć selfie i było pierwszą na świecie marką, która wprowadziła smartfony z przednimi aparatami 5MP i 16MP, a później także z obrotowym modułem obiektywu, funkcją Ultra HD oraz technologią 5x Dual Camera Zoom. Oppo Reno 5G był też pierwszym komercyjnie dostępnym w Europie smartfonem obsługującym sieć 5G (pojawił się w ofercie szwajcarskiego Swisscomu).
Inteligentne zegarki i opaski mogą pomóc w śledzeniu koronawirusa. Umożliwi to nowa specyfikacja łączności Bluetooth [DEPESZA]
Najnowsze ładowarki naładują smartfona w 20 minut. W przyszłości może wystarczyć zaledwie minuta [DEPESZA]
Statystyczny Polak nie potrafi żyć bez telefonu komórkowego. Korzysta z niego przez kilka godzin dziennie, co utrudnia wypoczynek
Pandemia nie zatrzymała 5G. Kraje UE dynamicznie rozwijają infrastrukturę telekomunikacyjną kolejnej generacji [DEPESZA]
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.