Newsy

Huawei chce podbić rynek nowym tabletem obsługującym LTE. Premiera w Polsce możliwa za kilka tygodni

2013-02-28  |  06:30

Firma Huawei wychodzi z cienia i dąży do pokazania się jako producent sprzętu wysokiej jakości. Zamierza wypuścić na polski rynek dwa nowe produkty – tablet i telefon, które umożliwią korzystanie z superszybkiego internetu LTE. Jak dowiedziała się Agencja Informacyjna Newseria, 10-calowy tablet MediaPad ma być dostępny u jednego z polskich operatorów oferujących LTE na przełomie marca i kwietnia. Rozmowy w sprawie wprowadzenia na polski rynek nowego smartfonu jeszcze trwają.

Jak przekonuje Dariusz Marnic z firmy Huawei Polska, nowy smartfon Ascend P2, który został zaprezentowany na targach Mobile World Congress w Barcelonie, będzie technologicznym przełomem pod względem szybkości poruszania się w sieci i pobierania danych.

 – Wyposażyliśmy go w opracowany przez naszych inżynierów procesor K3V2 Hisillicon, czterordzeniowy procesor 1,5 GHz – wyjaśnia Marnic w rozmowie z Newserią. – Dzięki temu możliwa jest obsługa LTE, technologia IV generacji, czyli pobierania danych z prędkością do 150 Mbps. Dlatego też aplikacje, pobieranie danych, surfowanie w internecie będą naprawdę błyskawiczne. To jest nowa jakość jeśli chodzi o technologię.

Aktualnie Huawei prowadzi rozmowy z partnerami biznesowymi dotyczące wprowadzenia tego urządzenia. Jego zaletami mają być oprócz szybkiego surfowania po internecie także czytelny wyświetlacz, mocny procesor i obsługa technologii LTE.

Koncern wprowadza także na rynek nowy tablet. Nie po raz pierwszy – w ubiegłym roku zadebiutował w Polsce MediaPad z 7 calowym ekranem, dostępny dla klientów u jednego z operatorów. Nowy będzie miał ekran większy o 3 cale.

 – To jednak nie jest najciekawsza rzecz jeśli chodzi o MediaPad – przede wszystkim zachwyca prędkość, z jaką wysyła i odbiera dane – przekonuje Dariusz Marnic. – Na najbliższe miesiące przewidujemy premierę dwóch ekscytujących produktów: smartfona Ascend P2 i Mediapada 10 FHD, które obsługują LTE kategorii IV, dzięki czemu możemy śmiało powiedzieć, że korzystanie z nowych multimediów nabiera nowej jakości.

W tej chwili finalizowane są rozmowy z jednym z operatorów, który na polskim rynku oferuje usługi LTE.

Zwiększona ekspansja w Polsce

Firma Huawei to chiński producent sprzętu telekomunikacyjnego i informatycznego. Założony w 1988 r. koncern jest na trzecim miejscu na świecie pod względem produkcji urządzeń telekomunikacyjnych – według badań agencji IDC. Marka jest kojarzona głównie ze sprzętem takim jak modemy i routery. W ubiegłym roku wśród 150 milionów sprzedanych urządzeń większość stanowił właśnie sprzęt służący do transmisji danych. Jednak stopniowo firma rozwija także produkcję smartfonów i tabletów. Ich udział w całości sprzedanych produktów dynamicznie się zwiększa.

 – Rok do roku to jest kilkudziesięcioprocentowy wzrost. W zeszłym roku sprzedaliśmy ponad 33 mln smartfonów na rynku globalnym – mówi Marnic. – Nie ukrywam, że w tym roku mamy jeszcze większy apetyt i myślę, że z obecnym portfolio, z nowymi premierami będzie to możliwe, ponieważ zainteresowanie klientów, odbiorców oraz wizytujących targi w Barcelonie jest ogromne.

Choć firma jest bardziej znana w innych krajach niż w Polsce, to planuje mocniej zaangażować się w działania na tym rynku. Celem jest, by także w tutaj znaleźć się wśród trzech największych dostawców sprzętu telekomunikacyjnego. Planowane wypuszczenie na rynek nowych smartfonów i tabletów ma temu właśnie służyć.

Więcej na temat

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Finanse

Andrzej Rzońca: Polsce grozi pierwsza od trzech dekad recesja. W tłustych latach rząd nie przygotował kraju na kryzys

Według marcowej projekcji inflacji NBP, opublikowanej kilka dni po wykryciu pierwszego w Polsce przypadku zachorowania na koronawirusa, polska gospodarka miałaby wzrosnąć w 2020 roku o 3,2 proc. Niecały miesiąc później prognozy te są nieaktualne. Zdaniem byłego członka RPP, dr. hab. Andrzeja Rzońcy pandemia obniży wzrost gospodarczy nawet do 3 pkt proc., co spowoduje, że możemy się otrzeć o recesję. I choć jego zdaniem proponowana tarcza antykryzysowa pomoże niewielu, to Polska jest w nie najgorszej sytuacji w porównaniu z innymi krajami.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Handel

Prezes UOKiK: Nieuczciwi przedsiębiorcy próbują w tym czasie drenować portfele konsumentów. Grozić im będzie kara nawet do 5 mln zł

Możliwość wprowadzenia maksymalnych cen i marż na towary i usługi, które mają istotne znaczenie dla ochrony zdrowia oraz kosztów utrzymania gospodarstw domowych, a także kary finansowe nawet do 5 mln zł dla nieuczciwych przedsiębiorców zawyżających ceny – takie zapisy wprowadza przyjęta z piątku na sobotę przez Sejm tarcza antykryzysowa. Prezes UOKiK podkreśla, że w ostatnim czasie na rynku pojawiło się wiele niedozwolonych praktyk. Zdarzają się nieuczciwe firmy, które próbują wykorzystać czas pandemii, żeby dodatkowo zarobić. Nowe przepisy mają uchronić konsumentów przed wydrenowaniem portfeli.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Konsument

W kryzysie milczenie nie jest złotem. Spójna i wiarygodna komunikacja może przesądzić o przyszłości wielu firm

Pandemia koronawirusa wpłynęła nie tylko na sytuację finansową firm, lecz także na ich komunikację. Duża część zrezygnowała z niej całkowicie, w ten sposób wysyłając w świat komunikat: nie wiadomo, co się u nas dzieje. Tymczasem właściwe zarządzanie informacją jest kluczowe właśnie teraz – może pomóc firmom w przezwyciężeniu kryzysu i opłaci się po zakończeniu pandemii, kiedy wszyscy będą chcieli wrócić do normalności. – Prędzej czy później obecny kryzys dobiegnie końca i może się okazać, że te podmioty, które potrafiły odpowiednio zarządzić nim od strony komunikacyjnej, znajdą się dwie długości przed resztą rynku – mówi prezes agencji informacyjnej Newseria, Artur Woliński.