Newsy

Huawei chce podbić rynek nowym tabletem obsługującym LTE. Premiera w Polsce możliwa za kilka tygodni

2013-02-28  |  06:30

Firma Huawei wychodzi z cienia i dąży do pokazania się jako producent sprzętu wysokiej jakości. Zamierza wypuścić na polski rynek dwa nowe produkty – tablet i telefon, które umożliwią korzystanie z superszybkiego internetu LTE. Jak dowiedziała się Agencja Informacyjna Newseria, 10-calowy tablet MediaPad ma być dostępny u jednego z polskich operatorów oferujących LTE na przełomie marca i kwietnia. Rozmowy w sprawie wprowadzenia na polski rynek nowego smartfonu jeszcze trwają.

Jak przekonuje Dariusz Marnic z firmy Huawei Polska, nowy smartfon Ascend P2, który został zaprezentowany na targach Mobile World Congress w Barcelonie, będzie technologicznym przełomem pod względem szybkości poruszania się w sieci i pobierania danych.

 – Wyposażyliśmy go w opracowany przez naszych inżynierów procesor K3V2 Hisillicon, czterordzeniowy procesor 1,5 GHz – wyjaśnia Marnic w rozmowie z Newserią. – Dzięki temu możliwa jest obsługa LTE, technologia IV generacji, czyli pobierania danych z prędkością do 150 Mbps. Dlatego też aplikacje, pobieranie danych, surfowanie w internecie będą naprawdę błyskawiczne. To jest nowa jakość jeśli chodzi o technologię.

Aktualnie Huawei prowadzi rozmowy z partnerami biznesowymi dotyczące wprowadzenia tego urządzenia. Jego zaletami mają być oprócz szybkiego surfowania po internecie także czytelny wyświetlacz, mocny procesor i obsługa technologii LTE.

Koncern wprowadza także na rynek nowy tablet. Nie po raz pierwszy – w ubiegłym roku zadebiutował w Polsce MediaPad z 7 calowym ekranem, dostępny dla klientów u jednego z operatorów. Nowy będzie miał ekran większy o 3 cale.

 – To jednak nie jest najciekawsza rzecz jeśli chodzi o MediaPad – przede wszystkim zachwyca prędkość, z jaką wysyła i odbiera dane – przekonuje Dariusz Marnic. – Na najbliższe miesiące przewidujemy premierę dwóch ekscytujących produktów: smartfona Ascend P2 i Mediapada 10 FHD, które obsługują LTE kategorii IV, dzięki czemu możemy śmiało powiedzieć, że korzystanie z nowych multimediów nabiera nowej jakości.

W tej chwili finalizowane są rozmowy z jednym z operatorów, który na polskim rynku oferuje usługi LTE.

Zwiększona ekspansja w Polsce

Firma Huawei to chiński producent sprzętu telekomunikacyjnego i informatycznego. Założony w 1988 r. koncern jest na trzecim miejscu na świecie pod względem produkcji urządzeń telekomunikacyjnych – według badań agencji IDC. Marka jest kojarzona głównie ze sprzętem takim jak modemy i routery. W ubiegłym roku wśród 150 milionów sprzedanych urządzeń większość stanowił właśnie sprzęt służący do transmisji danych. Jednak stopniowo firma rozwija także produkcję smartfonów i tabletów. Ich udział w całości sprzedanych produktów dynamicznie się zwiększa.

 – Rok do roku to jest kilkudziesięcioprocentowy wzrost. W zeszłym roku sprzedaliśmy ponad 33 mln smartfonów na rynku globalnym – mówi Marnic. – Nie ukrywam, że w tym roku mamy jeszcze większy apetyt i myślę, że z obecnym portfolio, z nowymi premierami będzie to możliwe, ponieważ zainteresowanie klientów, odbiorców oraz wizytujących targi w Barcelonie jest ogromne.

Choć firma jest bardziej znana w innych krajach niż w Polsce, to planuje mocniej zaangażować się w działania na tym rynku. Celem jest, by także w tutaj znaleźć się wśród trzech największych dostawców sprzętu telekomunikacyjnego. Planowane wypuszczenie na rynek nowych smartfonów i tabletów ma temu właśnie służyć.

Więcej na temat

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.