Newsy

PLL LOT rozważa kolejne po Pekinie połączenia azjatyckie. Czeka tylko na Dreamlinery

2012-01-17  |  06:05
Wszystkie newsy
Mówi:Marcin Piróg
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Polskie Linie Lotnicze LOT

30 maja pierwszy samolot PLL LOT wystartuje do Pekinu. Azjatyckie trasy będą początkowo obsługiwane przez Boeingi 767. Docelowo mają na nich latać nowoczesne Dreamlinery. Dzięki nim uruchomione miałyby zostać kolejne azjatyckie destynacje.

Pierwszy Boeing 787 pojawi się we flocie polskiego przewoźnika pod koniec tego roku.

- Spodziewamy się pierwszych Dreamlinerów w listopadzie, grudniu. Prawdopodobnie w ciągu następnych 3-4 miesięcy zastąpimy wszystkie 767 - zapewnia Marcin Piróg, prezes PLL LOT.

Inwestycja w nowe samoloty to warunek, by LOT mógł się dalej rozwijać. Przewoźnik chce, by Dreamilnery obsługiwały przede wszystkim rejsy do Azji i Ameryki Północnej.

- W lutym przyszłego roku będziemy mieli już 5 Dreamlinerów. Zastąpimy więc nimi wszystkie loty północnoatlantyckie oraz Pekin, Hanoi. Następny Dreamliner pozwoli nam otwierać kolejne kierunki w Azji - mówi Marcin Piróg.

LOT kupił 8 Dreamlinerów. Termin ich dostawy był już dwukrotnie przesuwany przez producenta. Polski przewoźnik będzie pierwszą linią lotniczą w Europie, która będzie miała te najnowocześniejsze samoloty w swojej flocie.

Informacja dla dziennikarzy:

Wyrażamy zgodę na przetwarzanie treści tekstowych, audio i wideo, w szczególności wprowadzania do obrotu, publikacje i dystrybucję materiału w całości lub w jego częściach. Wszystkie zawarte w materiałach wypowiedzi zostały autoryzowane. Wszystkie materiały dostępne do pobrania z www.newseria.pl są bezpłatne.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.