Newsy

Javier Bardem: Młode innowacyjne firmy zmieniają świat na lepsze. Podziwiam to, że przekuwają marzenia w rzeczywistość

2018-01-22  |  06:25
Mówi:Javier Bardem
Funkcja:aktor, globalny ambasador marki Chivas Regal i konkursu Chivas Venture
  • MP4
  • Dzięki start-upom świat staje się lepszy: jesteśmy zdrowsi i oddychamy czystszym powietrzem – ocenia Javier Bardem, aktor i globalny ambasador konkursu dla start-upów Chivas Venture, który wspiera młode innowacyjne firmy. Zdobywca Oscara podkreśla, że sam nie ma talentu do biznesu. Start-upowcy mają coś, czego ja nie mam – umiejętność przekuwania marzeń w rzeczywistość – podkreśla Bardem.

    Jestem kiepski w biznesie. Jestem aktorem, a aktorzy zazwyczaj nie są dobrymi biznesmenami, ale za to jestem człowiekiem, który potrafi współodczuwać. Podziwiam to, co inni dla nas robią – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Biznes Javier Bardem, aktor i globalny ambasador Chivas Regal, marki whisky. 

    Aktor gościł w Polsce z okazji krajowego finału konkursu Chivas Venture dla start-upów. To już trzecia edycja programu, którego celem jest wspieranie i promowanie innowacyjnych start-upów proponujących rozwiązania istotnych problemów społecznych. Tym razem zwyciężyła firma Neuro Device, która pracuje nad pierwszym na świecie systemem do efektywnej rehabilitacji zaburzeń mowy (afazji).

    – Start-upy sprawiają, że nasze życie staje się lepsze, jesteśmy zdrowsi, marnujemy mniej żywności, oddychamy czystszym powietrzem. Pomagają one normalnie funkcjonować ludziom z uszkodzeniami mózgu, dysleksją i zaburzeniami mowy. To naprawdę ważne kwestie. Fakt, że takie firmy dostają wsparcie finansowej i szansę rozwoju swoich projektów, jest bardzo pozytywny – mówi Javier Bardem.

    W Polsce działa ponad 2,7 tys. start-upów. Większość finansuje swoje biznesy z własnych oszczędności. Problemem jest pozyskanie środków na dalszy rozwój i brak kontaktów, które mogą umożliwić międzynarodowy rozwój.

    Taką możliwość daje konkurs Chivas Venture, globalna inicjatywa marki Chivas Regal, skierowana do przedsiębiorców, którzy stawiają dopiero pierwsze kroki w biznesie, oraz tych, którzy już działają na rynku, ale nie więcej niż trzy lata. Zwycięzca będzie rywalizował w globalnym finale wiosną 2018 roku o dofinansowanie z puli nagród, która wynosi milion dolarów.

    W krajowym finale, oprócz Neuro Device, znaleźli się także Outlet spożywczy, czyli platforma internetowa, która automatyzuje dystrybucję produktów spożywczych, Andervision – firma opracowująca proekologiczne rozwiązania, Biolumo – zajmujący się precyzyjnym dopasowaniem antybiotyku, oraz AppiCare, który opracowuje dziennik choroby online dla pacjentów onkologicznych. Jak zapewniają przedstawiciele Chivas Regal, wszystkie start-upy mogą liczyć na dalsze wsparcie mentorskie.

    W poprzednich dwóch edycjach laureatami zostały firma Migam (I edycja) z innowacyjnym systemem tłumaczącym dla osób głuchych oraz Nexbio, który zajmuje się tworzeniem przenośnego modułu analiz DNA roślin.

    – W start-upach istotne jest przekuwanie marzeń w rzeczywistość i wiedza, jak to zrobić. Poruszanie się w świecie marzeń to mój zawód. Ale oni przekuwają marzenia w rzeczywistość, czego nie potrafię. Podziwiam ludzi, którzy mają takie zdolności – przyznaje Javier Bardem. – Nie sądzę, żebym sam inwestował w start-upy. Znam się tylko na robieniu filmów.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Konkurs Polskie Branży PR

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Polscy producenci papryki mierzą się z silną konkurencją z Hiszpanii czy Holandii. To prowadzi do spadku cen poniżej kosztów produkcji

    Sezon na polską paprykę niedawno się rozpoczął, a jego szczyt przypada na początek sierpnia, kiedy krajowego warzywa jest pod dostatkiem. Jednocześnie – jak co roku – w momencie pojawienia się polskiej papryki na sklepowych półkach ta pochodząca z Holandii tanieje w ciągu kilku dni o 50 proc. – alarmuje Zrzeszenie Producentów Papryki RP i podkreśla, że polskich producentów nie stać na konkurowanie z takimi praktykami. Z każdym rokiem borykają się oni z postępującymi spadkami opłacalności upraw. Zrzeszenie apeluje do resortu rolnictwa i premiera o podjęcie kroków w celu obrony krajowej produkcji, a konsumentów o wybieranie polskiej papryki na sklepowych półkach.

    Media i PR

    Samoregulacja branżowa ogranicza udział farmaceutów w reklamach i ich współprace płatne. Złamanie tych zasad grozi wszczęciem postępowania

    Wizerunku farmaceuty nie można wykorzystywać nie tylko w reklamach leków i wyrobów medycznych. Przyjęta w tym roku nowelizacja Kodeksu Etyki Farmaceuty precyzuje zasady dotyczące udziału farmaceutów w reklamach, zakazując promowania przez nich również suplementów diety i żywności specjalnego przeznaczenia medycznego. Nowe przepisy dotyczą również ograniczeń w funkcjonowaniu farmaceutów w mediach społecznościowych. – Choć kodeks etyki nie jest powszechnie obowiązującym prawem, to jeżeli farmaceuta dopuści się działań, które będą niezgodne z zakazem reklamowym przewidzianym w kodeksie, może wobec niego zostać wszczęte postępowanie dyscyplinarne – przypomina adwokatka Katarzyna Kęska-Burska.

    Sport

    Igrzyska w Paryżu znacznie tańsze od poprzednich letnich imprez sportowych. Choć gości jest mniej, niż oczekiwano, korzyści mogą być znaczące

    Trzy ostatnie letnie igrzyska przed Paryżem kosztowały łącznie 51 mld dol. Przekroczyły budżet o 185 proc. i to nie licząc dróg, kolei czy innej infrastruktury, które często kosztują więcej niż sama impreza – wynika z badania Uniwersytetu Oksfordzkiego. Igrzyska w Paryżu są jednymi z najtańszych – ich koszt przed rozpoczęciem imprezy szacowano na ok. 9 mld dol. Koszty te niekoniecznie muszą się zwrócić, zwłaszcza ze względu na niższe niż oczekiwane zainteresowanie. – Takich imprez jak igrzyska olimpijskie czy mundial nie można jednak rozpatrywać wyłącznie w kategoriach prostych przychodów. To są potężne narzędzia o charakterze geostrategicznym, wręcz geopolitycznym – ocenia Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.