Mówi: | Aleksandra Surdyk-Kaptur |
Funkcja: | starszy menedżer ds. marketingu |
Firma: | Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci Biedronka |
Maskotkowa akcja Biedronki po raz kolejny z rekordowym zainteresowaniem. Klienci zaoszczędzili ponad 0,5 mld zł i odebrali milion pluszaków
Akcje lojalnościowe cieszą się w Biedronce dużym zainteresowaniem. Z karty Moja Biedronka, która daje dostęp do różnych promocji i rabatów, korzysta już 14 mln klientów. Co roku rekordy popularności bije też akcja z maskotkami. Tak też było z zakończoną właśnie kampanią Gangu Bystrzaków, trójki pluszowych bohaterów, którzy uczyli, jak walczyć z inflacją i oszczędzać pieniądze. Dzięki towarzyszącym akcji promocjom klienci Biedronki oszczędzili ponad 0,5 mld zł.
– Akcje lojalnościowe są stałym elementem działań sieci sklepów Biedronka, ponieważ pozwalają naszym klientom sięgać po najlepsze oferty cenowe. Z karty Moja Biedronka korzysta już ponad 14 mln klientów, którzy podczas swoich codziennych zakupów i wybierając najlepsze produkty, mogą korzystać z promocji – mówi agencji Newseria Biznes Aleksandra Surdyk-Kaptur, starszy menedżer ds. marketingu w Jeronimo Martins Polska. – Co roku klienci posiadający kartę Moja Biedronka oszczędzają ogółem setki milionów złotych. Tyle więcej musieliby zapłacić za wybierane przez siebie produkty, gdyby nie możliwość zakupu ich w obniżonych cenach lub atrakcyjnych pakietach sprzedażowych.
Rekordy popularności co roku biją akcje z maskotkami. Gang Świeżaków, Fajniaków, Słodziaków czy – tak jak ostatnio – Bystrzaków podbiły serca szczególnie najmłodszych. Przez ponad dwa miesiące, do 19 listopada klienci mogli zbierać naklejki, które uprawniają do odbioru książki lub maskotki – Psa Dżi-Pi-Esa, Świnki Skarbonity i Jabłka Newtona. Do tej pory klienci odebrali już ponad milion tych pluszaków, a ci, którzy zgromadzili wystarczającą liczbę naklejek, mogą to zrobić jeszcze do 3 grudnia (lub do wyczerpania zapasów).
Aby otrzymać maskotkę, konieczne było zebranie 50 naklejek. Za 15 do odebrania są książki o przygodach trójki bohaterów w walce z inflacją. To wydawnictwo również cieszy się dużą popularnością – do klientów trafiło już 650 tys. egzemplarzy.
– Największym powodzeniem dotychczas cieszył się symbolizujący bliskość Pies Dżi-Pi-Es, który zachęca do robienia zakupów blisko miejsca zamieszkania tak, aby oszczędzać czas i pieniądze na dojazd. Drugie miejsce ma Świnka Skarbonita, dbająca o finanse gangu, a podium zamyka Jabłko Newton, które stawia na jakość – mówi Aleksandra Surdyk-Kaptur.
Zbieraniu naklejek towarzyszył szereg akcji i promocji, które – tak jak pluszowi bohaterowie – miały zachęcać do oszczędzania. Tym razem to właśnie inflacja była tematem przewodnim akcji. Równolegle z naklejkami sieć prowadziła promocje na różne produkty, które nie tylko umożliwiały szybsze zbieranie naklejek, ale też pomagały oszczędzać na codziennych zakupach. To przyniosło wymierne korzyści – wynika z obliczeń sieci.
– Dzięki tegorocznej akcji lojalnościowej klienci sklepów Biedronka zaoszczędzili ogółem ponad 520 mln zł. W ramach akcji Gang Bystrzaków można było oszczędzać na dwa sposoby. Po pierwsze, korzystając z ofert cenowych w ramach Tygodniowych Misji Oszczędzania, a drugi, odkładając część wydanej kwoty w ramach Wirtualnego Portfela – mówi ekspertka Jeronimo Martins Polska.
Jak przypomina, środki z Wirtualnego Portfela można wykorzystać w soboty do 3 grudnia, a wysokość zaoszczędzonej kwoty na bieżąco można sprawdzać m.in. w aplikacji sklepu lub na stronie internetowej, po zarejestrowaniu karty.
Czytaj także
- 2025-04-25: Członek RPP spodziewa się obniżki stóp procentowych już w maju, może nawet o 50 pb. Potem dyskusja o kolejnej obniżce możliwa w lipcu
- 2025-04-17: Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar
- 2025-04-22: Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników
- 2025-04-22: Kwestie bezpieczeństwa priorytetem UE. Polska prezydencja ma w tym swój udział
- 2025-04-23: Rynek oczekuje pierwszego cięcia stóp procentowych w Polsce w maju. Są ku temu przesłanki ekonomiczne
- 2025-04-14: Nowe technologie podstawą w reformowaniu administracji. Będą też kluczowe w procesie deregulacji
- 2025-04-10: Pierwsze efekty prac deregulacyjnych możliwe już jesienią. Ten proces uwolni w firmach środki na inwestycje
- 2025-03-27: Powstanie europejska strategia dotycząca zdrowia psychicznego młodych. Kraje łączą siły, by chronić ich przed cyberzagrożeniami
- 2025-04-08: Blisko 10 mln Ukraińców nie ma dostępu do wody pitnej lub infrastruktury sanitarnej. Na jej odbudowę potrzeba 11,3 mld dol.
- 2025-03-07: Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Norwegia i Islandia mocniej rozważają dołączenie do UE. To byłyby ważne decyzje dla Polski
W Norwegii i na Islandii coraz częściej wspomina się o potencjalnej akcesji do Unii Europejskiej. Możliwe, że w obu tych krajach odbędą się referenda, które zbadają poparcie dla tej idei w społeczeństwach. Zdaniem europosła KO akcesja obu północnych państw byłaby znaczącym wzmocnieniem dla UE, ale także ważną decyzją dla Polski.
Infrastruktura
Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.