Newsy

Trend etniczny numerem jeden w kuchni w 2019 roku. Na popularności zyskają przede wszystkim potrawy z Bliskiego i Dalekiego Wschodu

2018-10-22  |  06:15
Mówi:dr Magdalena Tomaszewska-Bolałek, kierownik Food Studies na Uniwersytecie SWPS

Olaf Krynicki, rzecznik prasowy Samsung Polska

Michel Troisgros, Samsung Club des Chefs

  • MP4
  • W nadchodzącym roku Polacy jeszcze chętniej będą sięgać po egzotyczne smaki, a popularność zyskają mało znane dotychczas kuchnie z Tadżykistanu i Kazachstanu. Polacy będą też coraz mocniej ograniczać ilość mięsa w codziennej diecie, stawiając przede wszystkim na kuchnię roślinną. W przygotowaniu tak oryginalnych dań pomagać będzie nowoczesna technologia, m.in. inteligentne lodówki, które przypominają o konieczności zrobienia zakupów, informują o terminie przydatności produktów, a nawet podpowiadają, jak przyrządzić określone dania.

    Polacy przywiązują coraz większą wagę do jakości jedzenia, traktując je jako przyjemność, a nie tylko konieczność. Są też bardziej otwarci na odkrywanie nowych smaków – stąd rosnąca popularność kuchni spoza kontynentu europejskiego oraz diety wegetariańskiej, która mimo zamiłowania Polaków do mięsa zyskuje coraz więcej zwolenników. Polscy smakosze chętnie poszerzają swoją wiedzę na temat różnych tradycji kulinarnych oraz zasad gotowania, choćby poznając nowe trendy kulinarne.

    – Trendy na 2019 rok są kontynuacją tego, co się dzieje współcześnie, a mianowicie zero waste, czyli unikamy odpadów, zrównoważony rozwój, kuchnia wegetariańska, to są rzeczy, które były i które będą w przyszłości bardzo popularne, natomiast jak każdy rok przynosi też nowości i tutaj możemy  się spodziewać przede wszystkim kuchni etnicznych – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Magdalena Tomaszewska-Bolałek, kierownik Food Studies na Uniwersytecie Humanistycznospołecznym SWPS.

    W 2019 popularność zyskiwać będą tradycje kulinarne z Bliskiego i Dalekiego Wschodu, zwłaszcza z Tajwanu czy chińskiej prowincji Syczuan. Znaczenia nabiorą ponadto mało dotychczas znane kuchnie z Kazachstanu, Uzbekistanu i Tadżykistanu. Trendy te zostały zaprezentowane podczas pierwszych urodzin przestrzeni kulinarnej Cook Story by Samsung. W organizowanych od roku zajęciach mogą uczestniczyć zarówno osoby indywidualne, jak i grupy, niezależnie od poziomu zaawansowania, w sztuce kulinarnej. Poznają oni ciekawe przepisy na dania, kulinarne triki podnoszące walory smakowe przyrządzanych posiłków, a także nowoczesny sprzęt umożliwiający gotowanie na wysokim poziomie.

    – Mamy coraz mniej czasu, do tego naszym centrum dowodzenia jest smartfon, który trzymamy w ręce, stąd też bardzo często szukamy takich rozwiązań, które ułatwią nam codzienne życie. Tutaj z pomocą przychodzą chociażby lodówki, do których wnętrza możemy zajrzeć i przy okazji zrobić listę zakupów – mówi Magdalena Tomaszewska-Bolałek.

    Miłośnicy dobrego jedzenia chcą gotować jak profesjonalni szefowie kuchni i przygotowywać coraz bardziej wyszukane dania, a technologia wychodzi na przeciw tym potrzebom. Nowoczesne kuchnie odznaczają się ciekawym, choć zazwyczaj nastawionym na minimalizm designem, który sprawia, że pomieszczenie to staje się sercem każdego mieszkania – w kuchni nie tylko przyrządza się dania, lecz także spędza czas na rozmowach z bliskimi, spożywa posiłki, czyta książki czy odrabia lekcje. Przyjemny wygląd idzie w parze z daleko posuniętą funkcjonalnością.

    Sprzęt się zmienia razem z użytkownikiem, z naszymi zwyczajami, ponieważ jemy lepiej, jemy coraz bardziej wyszukane potrawy, coraz trudniej skomponowane, tzn. bardzo wyszukane, z różnymi ziołami, przyprawami z bardzo dalekich zakątków świata i to jest fajne, to jest dobre, bo potrafimy dzisiaj w naszej kuchni posmakować świata, tego, co jedzą ludzie w Australii, w Nowej Zelandii albo może w Argentynie i to wszystko dzisiaj możemy mieć w domu, ale żeby to wszystko gotować, bez wątpienia potrzebny jest też dobry sprzęt, który nam pomoże to wszystko przygotować  mówi Olaf Krynicki, rzecznik prasowy Samsung Polska.

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Polityka

    W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi projekt budżetu na lata 2028–2034. To będzie pierwsza długoletnia perspektywa czasu wojny

    16 lipca Komisja Europejska przedstawi swój pomysł na budżet w kolejnej siedmioletniej perspektywie. Projekt ma przewidywać mniej programów, większy udział kwot niezaplanowanych, a także mechanizmy i rezerwy, które umożliwią szybszą i bardziej elastyczną reakcję na zmieniające się potrzeby. Więcej w nim będzie również środków przewidzianych na wzmocnienie bezpieczeństwa. W maju Parlament Europejski odrzucił w głosowaniu propozycję KE, by budżety przewidziane na okres po roku 2027 konstruować tak jak KPO.

    Polityka

    P. Müller: Wnioski z ludobójstwa w Srebrenicy szczególnie aktualne w kontekście ukraińskim. Społeczność międzynarodowa nie może przymykać oczu

    W ubiegłym tygodniu obchodzono 30. rocznicę ludobójstwa w Srebrenicy, gdzie z rąk Serbów w lipcu 1995 roku zginęło ponad 8 tys. bośniackich mężczyzn i chłopców. To jeden z najciemniejszych rozdziałów najnowszej historii Europy – podkreślali szefowie instytucji UE. – ​To także lekcja dla społeczności międzynarodowej, która nabiera szczególnego znaczenia w kontekście agresji Rosji na Ukrainę – mówi Piotr Müller, europoseł z PiS.

    Media i PR

    Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba

    8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.