Mówi: | Weronika Sierant |
Funkcja: | HR Manager |
Firma: | Smart MBC |
Kreatywne CV to szansa dla osób z małym doświadczeniem zawodowym
Proste i przejrzyste – takie powinno być idealne CV. Rekruter powinien szybko i sprawnie znaleźć w nim potrzebne mu informacje. Kreatywne CV, takie jak wideoprezentacja, to dobre rozwiązanie dla osób o małym doświadczeniu zawodowym oraz przedstawicieli branż wymagających kreatywności. Osoby poszukujące pracy nie powinny też zapominać o budowaniu swojego wizerunku w mediach społecznościowych.
Zadaniem CV jest przyciągnięcie uwagi rekrutera. Powinno być napisane czytelnie i nie zawierać bez błędów językowych, a jego forma wizualna powinna być przejrzysta, rekruter ma bowiem najczęściej tylko kilka sekund na zapoznanie się z treścią CV i zwraca uwagę na obszary, które go interesują. Nadmiar kolorów lub obrazków, niestandardowy układ informacji i inne tego typu wyróżniki mogą zniweczyć szanse kandydata. Samo CV może jednak nie wystarczyć, by otrzymać wymarzone stanowisko pracy.
– Na rynku dostępne są nowe narzędzia, które pomagają wzbogacić aplikację. Są CV kreatywne, internetowe, do których możemy podpiąć swoje portfolio i wysyłać je do pracodawcy w formie linku aplikacyjnego. Pojawiły się też takie rozwiązania jak wideoprezentacja – kandydat wysyła do pracodawcy po prostu nagranie wideo – mówi agencji informacyjnej Newseria Weronika Sierant, HR Manager w firmie Smart MBC.
Dzięki takiej formie autoprezentacji potencjalny pracodawca widzi, jak wygląda kandydat, poznaje jego zachowanie i maniery. Dobrze pomyślany i zmontowany film może też pokazać kandydata jako osobę kreatywną, mającą ciekawą osobowość i niestandardowe podejście. Taka forma CV to dobre rozwiązanie dla osób, które nie mają jeszcze bogatego doświadczenia zawodowego, dlatego muszą się wykazać innymi zaletami, by przykuć uwagę pracodawcy. Nie wszyscy rekruterzy chcą jednak poświęcać czas, by oglądać kilkuminutowe nagrania. Tego typu CV pasuje do branż wymagających kreatywności i nieszablonowego myślenia, może się jednak nie sprawdzić np. w księgowości lub prawie.
– Alternatywą dla osób bez doświadczenia zawodowego jest odniesienie się do psychometrii. Na rynku są dostępne narzędzia, w których poza swoją aplikacją można przedstawić też swoje cechy osobowe, styl zachowania. Pracodawca ma wtedy odniesienie do tego, jakie są nasze mocne strony, w jakich obszarach może nas wykorzystać w pracy – mówi Weronika Sierant.
Aby wyróżnić się na rynku pracy, warto być obecnym w mediach społecznościowych. Osoby poszukujące pracy powinny zadbać o swoje profile na Facebooku, a przede wszystkim na portalach profesjonalnych, np. GoldenLine lub LinkedIn. Wielu rekruterów sprawdza profile kandydatów na portalach branżowych. W ten sposób oceniają nie tylko doświadczenie i kompetencje zawodowe, lecz także osobowość, jego zainteresowania, zachowanie i wygląd.
– Jako kandydaci powinniśmy pamiętać o tym, że budujemy swój personal branding. Referencje możemy przedstawiać pracodawcy razem z CV, możemy też mieć je w mediach społecznościowych – mówi Weronika Sierant.
Zdaniem specjalistów warto udzielać się w mediach społecznościowych na zasadzie grup branżowych. Wypowiadać w się w dyskusjach na forach, dzielić się opiniami. Tacy kandydaci postrzegani są jako profesjonalni i warci zainteresowania.
Czytaj także
- 2024-04-29: Niepełnoletni internauci czują się coraz mniej pewnie w sieci. Zasad cyberbezpieczeństwa mogą się uczyć za pomocą gry edukacyjnej
- 2024-04-08: PGE przygotowuje się na duże inwestycje. Kluczowe są projekty z obszaru morskiej energetyki wiatrowej oraz sieci dystrybucyjnej
- 2024-02-21: Anonimowość w internecie motywowana jest nie tylko chęcią trollowania. Dla niektórych to bezpieczna przestrzeń do wyrażenia siebie
- 2024-02-19: Kasy samoobsługowe mają wpływ na spadek lojalności klientów. Irytuje ich brak pomocy kasjera przy większych zakupach
- 2024-02-06: Wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe coraz bardziej zainteresowane inwestycjami we własne źródła OZE. Nowe przepisy pozwalają im na tym zarabiać
- 2024-01-25: Naukowcy chcą nauczyć pojazdy autonomiczne podejmowania decyzji moralnych. Pracują nad bardziej realistycznymi scenariuszami dla sztucznej inteligencji
- 2023-11-16: Na modernizację i rozwój sieci dystrybucyjnych energii potrzeba 130 mld zł do 2030 roku. W inwestycje mogą się wkrótce zaangażować mniejsi operatorzy
- 2023-10-27: PGE kontynuuje zielone zmiany w ciepłownictwie. W elektrociepłowni w Zgierzu nowe kotły gazowe zastąpią te wykorzystujące węgiel brunatny
- 2023-09-25: E-handel coraz bardziej ekologiczny. InPost umożliwi sprawdzanie oszczędzonego śladu węglowego na każdej paczce
- 2023-09-15: Firmy wciąż walczą o pracowników o kompetencjach technicznych. Potrzebna lepsza edukacja i promocja takich kierunków wśród młodzieży
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Teatr
Edyta Herbuś: Teraz mam taki moment obfitości, że mogę wybierać role, które są dla mnie najciekawsze. Ale na pewno muszę sobie zafundować reset, żeby utrzymać równowagę w życiu
Tancerka lubi wypoczywać aktywnie. Po intensywnym okresie w pracy najpierw daje sobie jednak chwilę na złapanie oddechu i szybką regenerację, a dopiero później rusza na podbój danej okolicy. Edyta Herbuś zaznacza, że często decyduje się na pasjonujące wyprawy, dzięki którym może zwiedzać i poznawać urokliwe zakątki świata. Ale zdarza się również tak, że wybiera beztroskie wakacje na plaży pod palmami. Tegoroczny urlop będzie jednak krótki.
Media
Wojciech „Łozo” Łozowski: Wziąłem już udział w większości fajnych dużych formatów telewizyjnych. Dostaję też wiele paździerzowych propozycji i je staram się odrzucać
Wokalista miał już okazję uczestniczyć w takich produkcjach jak: „Taniec z gwiazdami”, „Must Be The Music. Tylko muzyka”, „Azja Express”, „Lego Masters” i „Pokonaj mnie, jeśli potrafisz”. Jak podkreśla, bardzo ceni oryginalne projekty telewizyjne, bo dzięki nim może przeżyć wyjątkowe przygody i nauczyć się czegoś nowego. Dlatego też nie wyklucza, że gdy padnie kolejna ciekawa propozycja, znów weźmie udział w podobnym projekcie.
Firma
Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe
Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.