Mówi: | Anna Grechowicz-Dorosz, dyrektorka Departamentu Rozwoju MŚP i Agrobiznesu, Credit Agricole Krzysztof Ziomek, szef projektu Accelere Soho, Grupa EFL |
Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe
Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.
– Przedsiębiorcy wskazują na bardzo silną potrzebę korzystania z ekosystemów biznesowych i z szeroko rozumianej platformizacji. Są do tego przyzwyczajeni, jak każdy typowy konsument, który już dzisiaj korzysta z platform zakupowych, z platform medialnych, gdzie wszystko jest dostępne za pomocą jednego logowania, wytłumaczone i superprzyjazne, więc nic dziwnego, że przedsiębiorcy mają podobne oczekiwania – mówi agencji Newseria Biznes Anna Grechowicz-Dorosz, dyrektorka Departamentu Rozwoju MŚP i Agrobiznesu w Credit Agricole.
Z raportu EFL „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą” wynika, że 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć na jednej platformie zgromadzone wszystkie produkty finansowe, a 67 proc. – także podsumowanie finansów firmy, z różnych banków i instytucji finansowych. Jak podkreślają, z poziomu tej platformy chcieliby także zarządzać innymi produktami i usługami związanymi z prowadzeniem działalności. Przykładowo 8 na 10 przedsiębiorców jest zainteresowanych doradztwem prawnym. Tylko nieco mniejszy odsetek wskazał na dostęp do wiedzy biznesowej, możliwość wynajęcia samochodu czy rezerwacji noclegu na czas podróży służbowej. Trzech na czterech zapytanych jest zainteresowanych możliwością załatwienia spraw urzędowych, np. z ZUS czy w Urzędzie Skarbowym.
– Dla świata biznesu konieczność posiadania kompleksowej oferty produktów finansowych i usług w jednym miejscu, online, w prostej, intuicyjnej aplikacji czy platformie, możliwość dokonywania wielu transakcji samodzielnie to podstawa, której aktualnie muszą sprostać poważne instytucje finansowe – ocenia Krzysztof Ziomek, szef projektu Accelere Soho w Grupie EFL.
Przedsiębiorcy wskazują, że głównym celem biznesu platformowego powinno być dostarczenie bardziej kompleksowej usługi w jednym miejscu. Platformy, w której przedsiębiorcy mają dostęp do szerokiej oferty w jednym miejscu (all in one), dają dostęp do usługi 24/7 od ręki (self service) i pozwalają zaoszczędzić czas. Taki jest też cel uruchomionej właśnie przez Credit Agricole i EFL Strefy Biznesu – nowatorskiego hubu dla przedsiębiorców.
– To jedna platforma, która zrzesza różnego rodzaju produkty finansowe, takie jak konto, kredyt, leasing, najem oraz produkty niefinansowe, jak księgowość, pakiety medyczne, terminale płatnicze, podpis elektroniczny czy klub rabatowy. Platforma jest jednym miejscem, gdzie klient może z pełnym dostępem zdalnym, 24 godz. na dobę, nabywać i zarządzać swoimi produktami przy bardzo przyjaznym interfejsie i dostępie do wsparcia wykwalifikowanych doradców – tłumaczy Anna Grechowicz-Dorosz.
Takie wsparcie jest szczególnie istotne przy nowoczesnych technologicznych rozwiązaniach, a tych w polskich MŚP jest coraz więcej. Z badania EFL wynika, że do końca 2024 roku 76 proc. małych i średnich przedsiębiorstw planuje przejść na dokumentację cyfrową, a jeszcze w 2021 roku z tego rozwiązania korzystało 10 proc. przedsiębiorców. Z kolei z podpisu elektronicznego do końca tego roku planuje korzystać 86 proc. MŚP.
– Strefa Biznesu to rozwiązanie dla klientów segmentu SOHO i segmentu AGRO. Mogą z niego korzystać klienci, którzy nie posiadają konta biznesowego, natomiast ci klienci, którzy takie konto chcieliby pozyskać, mogą to zrobić w aplikacji mobilnej. Strefa Biznesu jest zintegrowana z bankowością elektroniczną i z Portalem KlientEFL. W tych trzech platformach klient może się poruszać swobodnie, bez konieczności dodatkowego logowania. To wszystko sprawia, że Strefa Biznesu jest atrakcyjnym rozwiązaniem dla małych firm – mówi Krzysztof Ziomek.
To oznacza, że jedno logowanie pozwala sprawdzić saldo na koncie, zobaczyć umowy leasingu, a także dzięki usługom oferowanym przez firmy partnerskie wystawić fakturę czy zamówić pakiety medyczne. Użytkownik ma na platformie także łatwy kontakt z doradcą na czacie lub przez infolinię. Badanie EFL pokazało, że to szczególnie istotne dla małych przedsiębiorców – wielu podkreślało potrzebę łatwego i szybkiego dostępu do doradztwa prawnego czy profesjonalnego doradztwa w zakresie efektywnego prowadzenia biznesu.
– Strefa Biznesu to platforma, w której klient ma dostęp do wszelkiego rodzaju produktów tu i teraz, 24 godziny na dobę i może liczyć na pełne wsparcie doradców wykwalifikowanych w zakresie produktów i finansowych, i niefinansowych. Druga rzecz to wygoda – przyjazny interfejs badany na każdym etapie tworzenia platformy oraz zautomatyzowane procesy generują zarówno oszczędność czasu, jak i wspierają typową działalność operacyjną naszego przedsiębiorcy. Ostatni element, ale równie ważny, to przede wszystkim bezpieczeństwo. Cała platforma powstała w oparciu o najwyższe standardy charakterystyczne dla rozwiązań bankowych – podkreśla Anna Grechowicz-Dorosz.
Czytaj także
- 2025-04-15: 400 gmin w Polsce nie ma na swoim terenie apteki i sytuacja co roku się pogarsza. Samorządowcy apelują o zmiany w prawie
- 2025-04-10: Na platformach sprzedażowych mogą się znajdować szkodliwe produkty. Dotyczy to całego rynku online
- 2025-04-04: Wykluczenie cyfrowe szczególnie dotyka generacji silver. T-Mobile wystartował z darmowymi kursami z obsługi smartfona
- 2025-04-11: Niektóre państwa członkowskie mają dużą skłonność do nadregulacji prawa unijnego. Bariery wewnątrz Unii mają efekt podobny do wysokich ceł
- 2025-04-01: Ponad 2 mld ludzi nie ma dostępu do czystej wody. To pogłębia ubóstwo i nierówności społeczne
- 2025-04-08: Blisko 10 mln Ukraińców nie ma dostępu do wody pitnej lub infrastruktury sanitarnej. Na jej odbudowę potrzeba 11,3 mld dol.
- 2025-03-24: Ministerstwo Zdrowia wraca do pomysłu zakazu sprzedaży aromatyzowanych saszetek nikotynowych. Według ekspertów oznacza to likwidację całego rynku
- 2025-03-24: Eksperci ochrony zdrowia apelują o większy zakres kompetencji pielęgniarek. To mogłoby zwiększyć dostępność usług medycznych
- 2025-04-18: UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
- 2025-03-18: Europa będzie się zbroić. Musi być gotowa na atak Rosji na kraj NATO w ciągu kilku najbliższych lat
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.