Newsy

Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe

2024-05-15  |  06:25
Mówi:Anna Grechowicz-Dorosz, dyrektorka Departamentu Rozwoju MŚP i Agrobiznesu, Credit Agricole
Krzysztof Ziomek, szef projektu Accelere Soho, Grupa EFL

Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL  „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.

– Przedsiębiorcy wskazują na bardzo silną potrzebę korzystania z ekosystemów biznesowych i z szeroko rozumianej platformizacji. Są do tego przyzwyczajeni, jak każdy typowy konsument, który już dzisiaj korzysta z platform zakupowych, z platform medialnych, gdzie wszystko jest dostępne za pomocą jednego logowania, wytłumaczone i superprzyjazne, więc nic dziwnego, że przedsiębiorcy mają podobne oczekiwania – mówi agencji Newseria Biznes Anna Grechowicz-Dorosz, dyrektorka Departamentu Rozwoju MŚP i Agrobiznesu w Credit Agricole.

Z raportu EFL „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą” wynika, że 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć na jednej platformie zgromadzone wszystkie produkty finansowe, a 67 proc. –  także podsumowanie finansów firmy, z różnych banków i instytucji finansowych. Jak podkreślają, z poziomu tej platformy chcieliby także zarządzać innymi produktami i usługami związanymi z prowadzeniem działalności. Przykładowo 8 na 10 przedsiębiorców jest zainteresowanych doradztwem prawnym. Tylko nieco mniejszy odsetek wskazał na dostęp do wiedzy biznesowej, możliwość wynajęcia samochodu czy rezerwacji noclegu na czas podróży służbowej. Trzech na czterech zapytanych jest zainteresowanych możliwością załatwienia spraw urzędowych, np. z ZUS czy w Urzędzie Skarbowym.

– Dla świata biznesu konieczność posiadania kompleksowej oferty produktów finansowych i usług w jednym miejscu, online, w prostej, intuicyjnej aplikacji czy platformie, możliwość dokonywania wielu transakcji samodzielnie to podstawa, której aktualnie muszą sprostać poważne instytucje finansowe – ocenia Krzysztof Ziomek, szef projektu Accelere Soho w Grupie EFL.

Przedsiębiorcy wskazują, że głównym celem biznesu platformowego powinno być dostarczenie bardziej kompleksowej usługi w jednym miejscu. Platformy, w której przedsiębiorcy mają dostęp do szerokiej oferty w jednym miejscu (all in one), dają dostęp do usługi 24/7 od ręki (self service) i pozwalają zaoszczędzić czas. Taki jest też cel uruchomionej właśnie przez Credit Agricole i EFL Strefy Biznesu – nowatorskiego hubu dla przedsiębiorców.

– To jedna platforma, która zrzesza różnego rodzaju produkty finansowe, takie jak konto, kredyt, leasing, najem oraz produkty niefinansowe, jak księgowość, pakiety medyczne, terminale płatnicze, podpis elektroniczny czy klub rabatowy. Platforma jest jednym miejscem, gdzie klient może z pełnym dostępem zdalnym, 24 godz. na dobę, nabywać i zarządzać swoimi produktami przy bardzo przyjaznym interfejsie i dostępie do wsparcia wykwalifikowanych doradców – tłumaczy Anna Grechowicz-Dorosz.

Takie wsparcie jest szczególnie istotne przy nowoczesnych technologicznych rozwiązaniach, a tych w polskich MŚP jest coraz więcej. Z badania EFL wynika, że do końca 2024 roku 76 proc. małych i średnich przedsiębiorstw planuje przejść na dokumentację cyfrową, a jeszcze w 2021 roku z tego rozwiązania korzystało 10 proc. przedsiębiorców. Z kolei z podpisu elektronicznego do końca tego roku planuje korzystać 86 proc. MŚP.

Strefa Biznesu to rozwiązanie dla klientów segmentu SOHO i segmentu AGRO. Mogą z niego korzystać klienci, którzy nie posiadają konta biznesowego, natomiast ci klienci, którzy takie konto chcieliby pozyskać, mogą to zrobić w aplikacji mobilnej. Strefa Biznesu jest zintegrowana z bankowością elektroniczną i z Portalem KlientEFL. W tych trzech platformach klient może się poruszać swobodnie, bez konieczności dodatkowego logowania. To wszystko sprawia, że Strefa Biznesu jest atrakcyjnym rozwiązaniem dla małych firm – mówi Krzysztof Ziomek.

To oznacza, że jedno logowanie pozwala sprawdzić saldo na koncie, zobaczyć umowy leasingu, a także dzięki usługom oferowanym przez firmy partnerskie wystawić fakturę czy zamówić pakiety medyczne. Użytkownik ma na platformie także łatwy kontakt z doradcą na czacie lub przez infolinię. Badanie EFL pokazało, że to szczególnie istotne dla małych przedsiębiorców – wielu podkreślało potrzebę łatwego i szybkiego dostępu do doradztwa prawnego czy profesjonalnego doradztwa w zakresie efektywnego prowadzenia biznesu.

– Strefa Biznesu to platforma, w której klient ma dostęp do wszelkiego rodzaju produktów tu i teraz, 24 godziny na dobę i może liczyć na pełne wsparcie doradców wykwalifikowanych w zakresie produktów i finansowych, i niefinansowych. Druga rzecz to wygoda – przyjazny interfejs badany na każdym etapie tworzenia platformy oraz zautomatyzowane procesy generują zarówno oszczędność czasu, jak i wspierają typową działalność operacyjną naszego przedsiębiorcy. Ostatni element, ale równie ważny, to przede wszystkim bezpieczeństwo. Cała platforma powstała w oparciu o najwyższe standardy charakterystyczne dla rozwiązań bankowych – podkreśla Anna Grechowicz-Dorosz.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje edukację. Rynek takich rozwiązań będzie rósł w tempie prawie 40 proc. rocznie

Sztuczna inteligencja otwiera nowe horyzonty dla procesu nauczania i uczenia się, rewolucjonizując sektor edukacji. Z badań wynika, że z aplikacji bazujących na AI już w tej chwili korzysta duża grupa uczniów i studentów, jak i nauczycieli, a na rynku pojawia się coraz więcej takich narzędzi. Jak szacuje Grand View Research, do 2030 roku wartość globalnego rynku sztucznej inteligencji w edukacji będzie rosła średniorocznie o blisko 37 proc., przy czym duża część tego rynku będzie zdominowana przez platformy edukacyjne. – Dzięki AI nauczanie staje się bardziej spersonalizowane i interaktywne – mówi Jeff Maggioncalda, dyrektor generalny międzynarodowej platformy edukacyjnej Coursera.

Ochrona środowiska

Branża chemiczna w Europie na zakręcie. Konkurencja z Azji i Europejski Zielony Ład wymuszają inwestycje w innowacje

Sektor chemiczny w Polsce i Europie stoi przed szeregiem wyzwań, z których największym jest obecnie konkurencja ze strony rynku azjatyckiego, przede wszystkim tańszych produktów z Chin. Na to nakłada się też znaczący wzrost kosztów produkcji, spowodowany wyższymi cenami energii i surowców, oraz obciążenia wynikające z regulacji UE nastawionych na neutralność klimatyczną w 2050 roku. Kluczem do utrzymania konkurencyjności branży są inwestycje w badania, innowacje i nowe technologie, które pozwalają jej z większą elastycznością reagować na trudne warunki, a przy tym lepiej odpowiadają na wyzwania związane ze zrównoważonym rozwojem.

Farmacja

Trwają prace nad zmianami w programie szczepień przeciwko HPV. Na razie zaszczepiła się jedna piąta uprawnionych nastolatków

W ciągu pierwszego roku działania programu bezpłatnych szczepień przeciwko wirusowi HPV dla 12- i 13-latków zaszczepiono tylko ok. 20 proc. uprawnionych. Eksperci wskazują na wiele różnych możliwości poprawy niepokojących statystyk. Pierwszym z nich jest edukacja dzieci i dorosłych na temat roli szczepień oraz zagrożeń, jakie wiążą się z zakażeniem HPV, wirusem odpowiadającym m.in. za nowotwory szyjki macicy, odbytu, krtani czy jamy ustnej. Kolejnym pomysłem jest zwiększenie liczby placówek z dostępnymi szczepieniami o kolejne POZ-y, ale też szkoły. Ministerstwo Zdrowia zapowiedziało, że pracuje nad niezbędnymi zmianami.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.