Mówi: | Agata Konarska |
Funkcja: | rzecznik prasowy TVP |
100 artystów i 150 utworów podczas sześciu koncertów w trzy dni. TVP przedstawiła szczegóły 54. Festiwalu w Opolu
Trzy dni festiwalowe, sześć koncertów, 100 artystów i 150 utworów – 15 września rusza Festiwal Polskiej Piosenki w Opolu. Piątek upłynie pod znakiem jubileuszu Królowej Polskiej Piosenki. Razem z Marylą Rodowicz na scenie wystąpi m.in. Doda czy Cleo. Pierwszego dnia zaprezentują się również debiutanci. W sobotę, po koncercie Premier, wystąpi legenda polskiego kabaretu, czyli Jan Pietrzak. Na zakończenie festiwalu zaprezentowane zostaną najważniejsze muzyczne wydarzenia. Liczymy, że wrześniowy termin przyciągnie widzów – mówi Agata Konarska, rzecznik prasowy TVP.
– Trzy dni festiwalowe, sześć koncertów i bardzo długa lista znakomitych twórców i artystów, którzy wezmą udział w tegorocznej, wyjątkowo wrześniowej, edycji festiwalu. Cieszymy się, że udało się zaprosić do udziału w 54. edycji opolskiego festiwalu tak znakomitych artystów. Rozpoczynamy od piątkowego wieczoru, po którym bardzo wiele sobie obiecujemy – zapowiada w rozmowie z agencją Newseria Biznes Agata Konarska, rzecznik prasowy TVP.
Festiwal Opole 2017 rusza 15 września. Jak zapowiada Konarska, już na początek widzów TVP czeka mocne uderzenie. W amfiteatrze swój jubileusz pracy artystycznej będzie świętować Maryla Rodowicz koncertem „Wariatka tańczy – 50 lat na scenie”. Z Królową Polskiej Piosenki wystąpią znani artyści, m.in. Marcin Wyrostek, Kasia Popowska, Mateusz Ziółko czy Piotr Cugowski. Część przedstawi swoje wersje piosenek Rodowicz, nie zabraknie też zaskakujących duetów, a nawet trio, bowiem na scenie razem z Marylą Rodowicz pojawią się także Doda i Cleo.
Podczas koncertu Rodowicz zaprezentuje swoje taneczne umiejętności, które szlifowała przez ostatnie miesiące pod okiem Jana Klimenta, tancerza znanego z „Tańca z Gwiazdami”. Zostaną też wyświetlone archiwalne materiały filmowe, które przypomną najważniejsze wydarzenia z artystycznego życia gwiazdy.
Pierwszego dnia festiwalu odbędzie się też koncert Debiutów, artystów prezentujących różne gatunki muzyczne. Wszyscy zaprezentują swoje autorskie piosenki.
– Koncert pozwala się dowiedzieć, co w duszy gra dzisiaj młodym, zdolnym artystom, jakie gatunki muzyczne są im najbliższe – wskazuje rzecznik TVP.
Drugi dzień festiwalu upłynie pod znakiem Premier, czyli jednego z najstarszych konkursów Krajowego Festiwalu Polskiej Piosenki w Opolu. W tym roku premierowe utwory wykonają Katarzyna Cerekwicka, Zakopower, Lanberry, Pectus, Monika Lewczuk, Krzysztof Kiljański, Formacja Nieżywych Schabuff, Patrycja Zarychta, Navi, Szymon Wydra i Carpe Diem, Omen, Marek Kościkiewicz De Mono oraz Izabela Trojanowska.
– Zarówno w konkursie premier, jak i konkursie debiutów, głos decydujący będą mieli widzowie. Będzie można pobrać specjalną aplikację na smartfony i za jej pomocą zagłosować na swojego ulubionego debiutanta lub utwór w konkursie Premier, ale też w trakcie koncertu wysłać SMS o konkretnej treści, oddając głos na swojego ulubionego wykonawcę. W piątkowy wieczór w konkursie Debiutów będzie także jury, które wybierze swojego debiutanta – zwycięzcę – tłumaczy Konarska.
Na zakończenie drugiego dnia festiwalu wystąpi legenda polskiego kabaretu. W koncercie „Jan Pietrzak. Z PRL-u do Polski” obok Pietrzaka wystąpią m.in. Ryszard Makowski, Paulina Grochowska, Natalia Sikora czy Grupa Świt.
– Niedziela to największe przeboje i to, co kochamy najbardziej, czyli piosenki, które potrafimy wspólnie zaśpiewać, a zaśpiewają dla nas w ten niedzielny wieczór m.in. Edyta Górniak, Ania Wyszkoni, Rafał Brzozowski, grupa Pectus, Monika Lewczuk, Antek Smykiewicz, Natalia Szroeder. To będzie święto polskiej muzyki – zapowiada rzecznik TVP.
Ostatni opolski koncert, czyli After Party, poprowadzą Edyta Herbuś, Norbi i Rafał Patyra. Przypomniane zostaną największe przeboje polskiej muzyki tanecznej, od lat 70. po najnowsze przeboje.
W tym roku wyjątkowo festiwal odbędzie się we wrześniu. Jak jednak ocenia rzecznik TVP, ten termin powinien przyciągnąć widzów podobnie jak ten letni.
– To termin, kiedy wracamy po wakacjach, mamy za sobą pierwsze tygodnie roku szkolnego, znamy plan tygodnia, więc myślę, że rodzinnie wszyscy zasiądziemy przed telewizorami. Pogoda podobno jest gwarantowana, limit opadów deszczu został już wyczerpany i mam nadzieję, że przy znakomitej pogodzie spotkamy się w amfiteatrze opolskim – mówi Agata Konarska.
Czytaj także
- 2025-08-12: Cezary Pazura: W serialu „Czarna śmierć” gram specjalistę chorób zakaźnych. Prywatnie nigdy nie lekceważę problemów zdrowotnych i zawsze oddaję się w ręce autorytetów medycznych
- 2025-07-10: Maciej Dowbor: Ostatnio kupiłem zdalnie sterowane motorówki dla córki. Ten wspólnie spędzony czas pozwala oderwać dzieci od smartfonów
- 2025-06-11: Wiceprzewodniczący PE: Polska prezydencja zapewniła UE stabilność w niepewnych czasach. Wiele inicjatyw dotyczyło obronności
- 2025-08-01: Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
- 2025-06-26: Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze
- 2025-06-20: Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy
- 2025-05-22: Doda: Podczas koncertów zawsze staram się robić jakieś ekstrashow, by wzbudzić emocje. Mam dużo pomysłów, natomiast wszystko zależy od funduszy i organizatorów
- 2025-05-19: Doda: Zostawiłam po sobie niesamowite dzieło filmowe, ale nie myślę o powrocie do branży. Mam za dużą traumę
- 2025-05-20: Lanberry: Szykuję grube show, które zapadnie widzom w pamięci. Przede mną intensywne miesiące, w weekendy będziemy grać po cztery–pięć koncertów
- 2025-05-21: Bryska: Dla mnie Opera Leśna to bardzo sentymentalne miejsce. Jako dziecko oglądałam festiwale w Sopocie, a teraz sama mogę na nich występować
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Wzrost sprzedaży piw bezalkoholowych idzie w parze z inwestycjami w zieloną energię. Kompania Piwowarska ogranicza ślad węglowy i wspiera lokalne inicjatywy
Kompania Piwowarska kontynuuję realizację strategii „Lepsza Przyszłość 2030”, w której łączy ambitne cele środowiskowe, edukacja konsumentów oraz rozwój segmentu piw bezalkoholowych z realnym wsparciem dla lokalnych społeczności. Firma, będąca liderem polskiego rynku piwa, ogranicza emisję CO₂, zwiększa udział opakowań zwrotnych i angażuje pracowników w wolontariat, w tym m.in. w pomoc dla ofiar powodzi na Dolnym Śląsku.
Handel
D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.
Handel
Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.