Newsy

La Mania coraz bardziej rozpoznawalna w Wielkiej Brytanii

2014-05-20  |  06:35
Mówi:Joanna Przetakiewicz
Funkcja:dyrektor kreatywna
Firma:dom mody La Mania
  • MP4
  • Firma La Mania Joanny Przetakiewicz osiągnęła sukces nie tylko w Polsce. Ubrania zaprojektowane przez Przetakiewicz stały się na tyle popularne Wielkiej Brytanii, że projektantka otworzyła własne stoisko w luksusowym domu towarowym Harrods. Butik Przetakiewicz szybko staje się rozpoznawalny, a klienci coraz częściej o niego pytają.

    Joanna Przetakiewicz przyznaje, że marka La Mania staje się coraz bardziej rozpoznawalna w Londynie. W ciągu ostatnich dwóch lat sklep znacząco zyskał na popularności.

    Robię czasami test, przychodzę do Harrodsa i pytam: „Podobno jest tutaj La Mania, gdzie?”. I zastanawiam się, czy panie, które pracują w tym gigantycznym domu towarowym, gdzie pracuje kilkadziesiąt tysięcy osób, rozpoznają markę. Dwa lata temu jeszcze nikt nie wiedział, gdzie jest La Mania. Dzisiaj wszyscy wiedzą. Właśnie to jest najlepszy dowód na to, że każda publikacja czyni nas bardziej znanym – mówi Joanna Przetakiewicz agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

    Zainteresowanie i rozpoznawalność polskiej marki stale rosną. La Mania pojawiła się na głównej bożonarodzeniowej wystawie w Harrodsie w towarzystwie Toma Forda i Christiana Diora.

    – Rośnie zainteresowanie marką i jej rozpoznawalność, a to jest najistotniejsze. Ktoś, kto odwiedza Harrodsa, Josefa lub inne miejsca, w których jesteśmy, pyta, jak trafić do naszego stoiska – mówi Przetakiewicz.

    La Mania to pierwsza polska marka, która zaistniała w Harrodsie, uznawanym za najbardziej prestiżowy dom towarowy w Londynie.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Muzyka

    Psychologia

    Beata Pawlikowska: To wszystko, czego doświadczyłam w dżungli amazońskiej, wstrząsnęło mną i pokazało mi prawdę o sobie samej. To właśnie był początek zmian w moim życiu

    Pisarka preferuje podróżowanie w pojedynkę. Lubi wyjeżdżać w trudne, niedostępne rejony świata, bo takie wyprawy są także podróżą w głąb siebie. Chociażby w dżungli amazońskiej przekonała się, że decyzje, jakie podejmujemy na różnych etapach naszego życia, wynikają właśnie z naszego postrzegania samych siebie i świata. A z kolei to postrzeganie zależy od podświadomych przekonań, które są naszym wewnętrznym programem wgranym w dzieciństwie. W swojej książce zatytułowanej „Kody podświadomości” podróżniczka tłumaczy, że jeśli ktoś podświadomie wierzy na przykład w to, że nie ma prawa do szczęścia i jest gorszy od innych, to jego życiowa droga będzie właśnie wiernym odbiciem tych przekonań.

    Konsument

    Coraz więcej Europejczyków ogranicza spożycie mięsa na rzecz produktów roślinnych. Większe wsparcie ze strony rządów i legislacji mogłoby zwiększyć ich popularność

    Ponad połowa Europejczyków jedzących mięso aktywnie ogranicza jego roczne spożycie. Niemal 30 proc. co najmniej raz w tygodniu spożywa przynajmniej jedną roślinną alternatywę mięsa lub nabiału – wynika z badania ProVeg. Zmiana nawyków konsumenckich napędza branżę produktów roślinnych, ale wspomogłyby ją także zmiany systemowe, m.in. szersze dofinansowanie produkcji roślinnej kosztem mięsnej czy obniżenie podatku na żywność o niskim śladzie środowiskowym.