Newsy

Luksusowy Vitkac przyciąga głównie młodych Polaków i klientów z Rosji i Bliskiego Wschodu

2014-07-21  |  06:35
Mówi:Sebastian Flak
Funkcja:kierownik ds. PR
Firma:Dom Handlowy Vitkac
  • MP4
  • Luksusowy Dom Handlowy Vitkac niedługo będzie obchodzić swoje trzecie urodziny. Jak zapewniają jego właściciele, stale powiększa się grono zainteresowanych luksusowymi markami klientów, nie tylko z Polski. Dom handlowy działający w warszawskim budynku Wolf Bracka odwiedzają regularnie goście zza wschodniej granicy czy Bliskiego Wschodu.

     Mamy grono klientów, które cały czas się poszerza. Odwiedzają nas nie tylko Polacy, lecz także klienci z Rosji, Ukrainy, a nawet z Kuwejtu czy Arabii Saudyjskiej. Zakupy u nas są dla nich opłacalne, m.in. ze względu na zwrot podatku – mówi agencji informacyjnej Newseria Sebastian Flak, kierownik ds. PR Domu Handlowego Vitkac.

    Przyznaje, że sporo pracy kosztowało przyzwyczajenie ludzi do tak luksusowego miejsca, bo to cecha, która początkowo mogła zniechęcać potencjalnych klientów.

    Mimo to Vitkac cały czas się rozwija. Sukces wymaga czasu, ale jesteśmy bardzo zadowoleni, ponieważ z sezonu na sezon odnotowujemy tendencję zwyżkową, zarówno jeżeli chodzi o klientów, jak i zarobki – wyjaśnia Sebastian Flak.

    Z sezonu na sezon przybywa również marek zainteresowanych polskim rynkiem. Flak wyjaśnia, że rozmowy z największymi światowymi brandami z rynku modowego trwają niekiedy nawet kilka lat.

    Kilka lat wcześniej przed otwarciem Domu Handlowego Vitkac zaczęliśmy rozmawiać z najlepszymi markami, jak Lanvin czy Gucci. Największym naszym sukcesem jest butik firmowy Louis Vuitton, te rozmowy trwały jednak wiele lat – przyznaje szef PR domu handlowego. – Od tego sezonu jesień/zima będziemy mieć linię męską Valentino, a od sezonu wiosna/lato mamy już butik Giuseppe Zanotti. Ostatnio też wprowadziliśmy markę Salvatore Ferragamo. W planach mamy też inne marki, ale nie mogę zdradzić które.

    Flak wyjaśnia, że specyfika domu handlowego i jego klientów jest zupełnie inna galerii handlowej. Nie chodzi tylko o zasób portfela klientów, lecz także o ich oczekiwania.

    To klienci, który często spędzają u nas nie pięć minut, ale dwie godziny, podajemy im przy tym kawę, herbatę czy lunch – wyjaśnia Flak. – Klientów z sezonu na sezon jest coraz więcej. Są to głównie ludzie po 40. roku życia, ale wielu jest młodszych – około 30. roku życia. To klient, który ma mocną pozycję na rynku pracy, nie boi się wyzwań, inwestuje w mieszkania, dobre auta, lubi się dobrze ubrać.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Prawo

    Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów

    W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.

    Handel

    Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

    19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.

    Transport

    W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

    Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.