Mówi: | Karolina Masalska |
Funkcja: | specjalista ds. PR |
Firma: | Instytut Monitorowania Mediów |
Błaszczykowski podbija serca internautów, Milik z większą liczbą wzmianek niż Lewandowski
Mistrzostwa Europy w piłce nożnej od lat nie przysparzały Polakom tylu emocji co tegoroczne rozgrywki. Z meczu na mecz popularność piłkarzy naszej reprezentacji w internecie i social media rośnie. Internauci prześcigają się w komentarzach i memach na temat kadrowiczów. Najwięcej emocji, a co za tym idzie – interakcji w social mediach podczas tegorocznych rozgrywek budzą Błaszczykowski, Fabiański i Milik.
Spośród pełnego składu piłkarzy Reprezentacji Polski biorących udział w mistrzostwach IMM wyłonił pięciu najpopularniejszych pod względem liczby publikacji. Na podium jest Arkadiusz Milik, zostawiając w tyle nawet kapitana drużyny Roberta Lewandowskiego. Na jego temat w badanym czasie pojawiło się ponad 53 tys. wzmianek we wszystkich mediach (prasa, radio, TV, internet i social media, co stanowiło 13,7 proc. wszystkich wzmianek na temat kadrowiczów). Srebrny i brązowy medal przypadły kolejno Robertowi Lewandowskiemu (12,7 proc.) oraz Jakubowi Błaczykowskiemu (9,7 proc.). TOP 5 zamykają Grzegorz Krychowiak (po 7,1 proc.) oraz Łukasz Fabiański (6,8 proc.).
Gorące dyskusje, debaty, analizy i podsumowania piłkarskich spotkań trwają w mediach społecznościowych jeszcze długo po meczach. Ponad 1,7 mln różnorodnych interakcji, wliczając w to polubienia, udostępnienia oraz komentarze wygenerował Jakub Błaszczykowski. Tuż za liderem zestawienia znalazł się bramkarz Łukasz Fabiański (ponad 1,4 mln), natomiast trzecie miejsce przypadło Arkadiuszowi Milikowi (ponad 1,3 mln).
– Warto podkreślić, że Robert Lewandowski, który jest kapitanem drużyny oraz jednym z najbardziej rozpoznawalnych i popularnych piłkarzy, wzbudził o ponad milion interakcji mniej od Jakuba Błaszczykowskiego – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Karolina Masalska, specjalista ds. PR, IMM.
Najgorętsze dyskusje, które przenoszą się sprzed telewizora do sieci, dotyczą aktywności naszych zawodników na murawie, stąd popularność Kuby Błaszczykowskiego oraz Łukasza Fabiańskiego, którzy byli w oczach użytkowników mediów społecznościowych bohaterami ostatnich spotkań. Po meczu Polska–Szwajcaria nazwisko Fabiańskiego pojawiło się ponad 6 tys. razy, a temat Błaszczykowskiego był poruszany ponad 4,6 tys w internecie. Jak podaje raport IMM, najczęściej lajkowanym postem (ponad 21 tys. razy) był ten umieszczony na portalu sportowefakty.pl o treści – „GOOOOOL!!!! Kuba Błaszczykowski! BRAWO!” oraz na portalu tvn.pl, gdzie post: „Łukasz Fabiański królem meczu Polska:Szwajcaria!” miał ponad 100 tys. lajków oraz 3,4 tys. udostępnień.
Użytkownicy równie chętnie komentują niewykorzystane okazje na boisku, co jest częstym zarzutem wobec jednego z reprezentantów – Arkadiusza Milika. Jego nazwisko w tym kontekście pojawiło się najwięcej razy. Z reguły były to zobrazowane w postaci memów przedstawionych częściej w zabawny, prześmiewczy oraz ironiczny niż obraźliwy sposób.
– Jednym z najczęściej udostępnionych postów był ten umieszczony na facebookowej stronie „Wiedza bezużyteczna”, który został udostępniony ponad 900 razy – mówi Karolina Masalska, IMM.
Ponad 14 tys. lajków zdobył jednak post na stronie Typowa FIFA na Facebooku, której administratorzy stanęli w obronie młodego zawodnika. Dyskusja pod postem podzieliła jednak internautów.
Piłkarze narażeni są na wzmianki nacechowane emocjonalnie, przede wszystkim po niewykorzystanej, źle przeprowadzonej akcji lub niezdobyciu gola. Jak pokazuje raport, warto jednak zwrócić uwagę na pozytywne komentarze, wspierające i dopingujące naszych reprezentantów.
– Warto podkreślić, że największą popularnością i największą sympatią internautów cieszy się Jakub Błaszczykowski. W opinii internautów ma on duże umiejętności, umie je wykorzystać i przełożyć na gola. Imponuje im swoją postawą oraz wyznawanymi wartościami – zaznacza Masalska.
W gronie fanów Jakuba Błaszczykowskiego jest aktor Russel Crowe, który wspiera polską drużynę od początku rozgrywek, dopingując na Twitterze naszą reprezentacje słowami – „Do boju Polska!”.
Czytaj także
- 2025-04-02: Temat deregulacji dominuje media tradycyjne i społecznościowe. Więcej pozytywnej narracji niż negatywnych uwag
- 2025-03-17: UE przedstawi w tym tygodniu szczegóły dotyczące planu dozbrojenia Europy. Problemem jest sposób jego sfinansowania
- 2025-03-12: Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską
- 2025-02-26: Cyfrowe euro coraz bliżej. Europejski Bank Centralny przygotowuje się do rewolucji w systemie płatności
- 2025-02-12: Jakub Rzeźniczak: Chciałbym wrócić do piłki nożnej. Teraz jednak widzę siebie już nie na boisku, ale na szczeblach zarządzających
- 2025-02-26: Iwona Guzowska: Są dyscypliny sportu ociekające złotem jak piłka nożna. W innych wysiłek jest dużo większy i osiągnięcia kosmiczne, a nie ma sponsorów
- 2025-02-20: Karolina Pilarczyk: Mamy świetnych sportowców w każdej dyscyplinie, tylko nie piłce nożnej. Rządzący ich nie dostrzegają i nie dają odpowiedniego wsparcia
- 2025-02-24: Iga Baumgart-Witan: To jest ostatni rok mojej kariery. Na emeryturze chciałabym się zająć sportem niezawodowym, może zakocham się w telewizji
- 2025-02-14: Iga Baumgart-Witan: Kiedy startuję na zawodach, to polityka jest absolutnie poza mną. Nie wypowiadam się publicznie na temat sympatii i antypatii politycznych
- 2025-02-13: Adam Kszczot: Sportowcy, którzy nie wchodzą do finału podczas olimpiady, nie mają za co żyć. Nie dostają stypendium w kolejnym roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.