Mówi: | Karolina Masalska |
Funkcja: | specjalista ds. PR |
Firma: | Instytut Monitorowania Mediów |
Błaszczykowski podbija serca internautów, Milik z większą liczbą wzmianek niż Lewandowski
Mistrzostwa Europy w piłce nożnej od lat nie przysparzały Polakom tylu emocji co tegoroczne rozgrywki. Z meczu na mecz popularność piłkarzy naszej reprezentacji w internecie i social media rośnie. Internauci prześcigają się w komentarzach i memach na temat kadrowiczów. Najwięcej emocji, a co za tym idzie – interakcji w social mediach podczas tegorocznych rozgrywek budzą Błaszczykowski, Fabiański i Milik.
Spośród pełnego składu piłkarzy Reprezentacji Polski biorących udział w mistrzostwach IMM wyłonił pięciu najpopularniejszych pod względem liczby publikacji. Na podium jest Arkadiusz Milik, zostawiając w tyle nawet kapitana drużyny Roberta Lewandowskiego. Na jego temat w badanym czasie pojawiło się ponad 53 tys. wzmianek we wszystkich mediach (prasa, radio, TV, internet i social media, co stanowiło 13,7 proc. wszystkich wzmianek na temat kadrowiczów). Srebrny i brązowy medal przypadły kolejno Robertowi Lewandowskiemu (12,7 proc.) oraz Jakubowi Błaczykowskiemu (9,7 proc.). TOP 5 zamykają Grzegorz Krychowiak (po 7,1 proc.) oraz Łukasz Fabiański (6,8 proc.).
Gorące dyskusje, debaty, analizy i podsumowania piłkarskich spotkań trwają w mediach społecznościowych jeszcze długo po meczach. Ponad 1,7 mln różnorodnych interakcji, wliczając w to polubienia, udostępnienia oraz komentarze wygenerował Jakub Błaszczykowski. Tuż za liderem zestawienia znalazł się bramkarz Łukasz Fabiański (ponad 1,4 mln), natomiast trzecie miejsce przypadło Arkadiuszowi Milikowi (ponad 1,3 mln).
– Warto podkreślić, że Robert Lewandowski, który jest kapitanem drużyny oraz jednym z najbardziej rozpoznawalnych i popularnych piłkarzy, wzbudził o ponad milion interakcji mniej od Jakuba Błaszczykowskiego – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Karolina Masalska, specjalista ds. PR, IMM.
Najgorętsze dyskusje, które przenoszą się sprzed telewizora do sieci, dotyczą aktywności naszych zawodników na murawie, stąd popularność Kuby Błaszczykowskiego oraz Łukasza Fabiańskiego, którzy byli w oczach użytkowników mediów społecznościowych bohaterami ostatnich spotkań. Po meczu Polska–Szwajcaria nazwisko Fabiańskiego pojawiło się ponad 6 tys. razy, a temat Błaszczykowskiego był poruszany ponad 4,6 tys w internecie. Jak podaje raport IMM, najczęściej lajkowanym postem (ponad 21 tys. razy) był ten umieszczony na portalu sportowefakty.pl o treści – „GOOOOOL!!!! Kuba Błaszczykowski! BRAWO!” oraz na portalu tvn.pl, gdzie post: „Łukasz Fabiański królem meczu Polska:Szwajcaria!” miał ponad 100 tys. lajków oraz 3,4 tys. udostępnień.
Użytkownicy równie chętnie komentują niewykorzystane okazje na boisku, co jest częstym zarzutem wobec jednego z reprezentantów – Arkadiusza Milika. Jego nazwisko w tym kontekście pojawiło się najwięcej razy. Z reguły były to zobrazowane w postaci memów przedstawionych częściej w zabawny, prześmiewczy oraz ironiczny niż obraźliwy sposób.
– Jednym z najczęściej udostępnionych postów był ten umieszczony na facebookowej stronie „Wiedza bezużyteczna”, który został udostępniony ponad 900 razy – mówi Karolina Masalska, IMM.
Ponad 14 tys. lajków zdobył jednak post na stronie Typowa FIFA na Facebooku, której administratorzy stanęli w obronie młodego zawodnika. Dyskusja pod postem podzieliła jednak internautów.
Piłkarze narażeni są na wzmianki nacechowane emocjonalnie, przede wszystkim po niewykorzystanej, źle przeprowadzonej akcji lub niezdobyciu gola. Jak pokazuje raport, warto jednak zwrócić uwagę na pozytywne komentarze, wspierające i dopingujące naszych reprezentantów.
– Warto podkreślić, że największą popularnością i największą sympatią internautów cieszy się Jakub Błaszczykowski. W opinii internautów ma on duże umiejętności, umie je wykorzystać i przełożyć na gola. Imponuje im swoją postawą oraz wyznawanymi wartościami – zaznacza Masalska.
W gronie fanów Jakuba Błaszczykowskiego jest aktor Russel Crowe, który wspiera polską drużynę od początku rozgrywek, dopingując na Twitterze naszą reprezentacje słowami – „Do boju Polska!”.
Czytaj także
- 2025-04-02: Temat deregulacji dominuje media tradycyjne i społecznościowe. Więcej pozytywnej narracji niż negatywnych uwag
- 2025-03-17: UE przedstawi w tym tygodniu szczegóły dotyczące planu dozbrojenia Europy. Problemem jest sposób jego sfinansowania
- 2025-03-12: Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską
- 2025-02-26: Cyfrowe euro coraz bliżej. Europejski Bank Centralny przygotowuje się do rewolucji w systemie płatności
- 2025-02-12: Jakub Rzeźniczak: Chciałbym wrócić do piłki nożnej. Teraz jednak widzę siebie już nie na boisku, ale na szczeblach zarządzających
- 2025-02-26: Iwona Guzowska: Są dyscypliny sportu ociekające złotem jak piłka nożna. W innych wysiłek jest dużo większy i osiągnięcia kosmiczne, a nie ma sponsorów
- 2025-02-20: Karolina Pilarczyk: Mamy świetnych sportowców w każdej dyscyplinie, tylko nie piłce nożnej. Rządzący ich nie dostrzegają i nie dają odpowiedniego wsparcia
- 2025-02-24: Iga Baumgart-Witan: To jest ostatni rok mojej kariery. Na emeryturze chciałabym się zająć sportem niezawodowym, może zakocham się w telewizji
- 2025-02-14: Iga Baumgart-Witan: Kiedy startuję na zawodach, to polityka jest absolutnie poza mną. Nie wypowiadam się publicznie na temat sympatii i antypatii politycznych
- 2025-02-13: Adam Kszczot: Sportowcy, którzy nie wchodzą do finału podczas olimpiady, nie mają za co żyć. Nie dostają stypendium w kolejnym roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Norwegia i Islandia mocniej rozważają dołączenie do UE. To byłyby ważne decyzje dla Polski
W Norwegii i na Islandii coraz częściej wspomina się o potencjalnej akcesji do Unii Europejskiej. Możliwe, że w obu tych krajach odbędą się referenda, które zbadają poparcie dla tej idei w społeczeństwach. Zdaniem europosła KO akcesja obu północnych państw byłaby znaczącym wzmocnieniem dla UE, ale także ważną decyzją dla Polski.
Infrastruktura
Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.