Mówi: | Łukasz Dojka, założyciel i właściciel sieci Xtreme Fitness Gyms Łukasz Nowakowski, współwłaścicielem, dyrektor finansowy, Xtreme Fitness Gyms |
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską
Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
– Branża fitness rozwija się w szybkim tempie. W Polsce wskaźnik penetracji rynku wynosi obecnie 8–9 proc., podczas gdy średnia europejska to 10 proc. W krajach bardziej rozwiniętych sięga nawet 15–20 proc. Coraz więcej osób trenuje w klubach, ta liczba systematycznie rośnie. Otwieramy kluby także w mniejszych miejscowościach, gdzie brakuje profesjonalnych obiektów fitness, co przyczynia się do wzrostu aktywnych fizycznie osób – mówi agencji Newseria Łukasz Nowakowski, współwłaściciel i dyrektor finansowy Xtreme Brands.
Według CBOS 52 proc. Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Z kolei badanie „Noworoczne plany finansowe Polaków” przeprowadzone na zlecenie BIG InfoMonitor wskazuje, że 14 proc. osób planuje w tym roku zwiększyć budżet na siłownię, dietę i konsultacje ze specjalistami. To wszystko sprawia, że rynek klubów fitness w Polsce nieustannie się rozwija.
– Biznes można rozwijać na dwa sposoby: poprzez otwieranie własnych placówek lub wykorzystanie modelu franczyzowego. Franczyza daje możliwości skalowania, ponieważ pozwala na współpracę z przedsiębiorcami, którzy inwestują własne środki i są odpowiedzialni za prowadzenie klubów – tłumaczy Łukasz Nowakowski.
Sieć Xtreme Fitness Gyms od początku swojej działalności stawia na innowacyjne podejście do zarządzania klubami i bliską współpracę z franczyzobiorcami. Partnerstwo z ABC Fitness ma dodatkowo przyspieszyć tempo ekspansji. Tylko do końca 2024 roku w sieci działało 100 klubów, co pozwoliło zakończyć rok z ok. 70-proc. wzrostem.
– Mając doświadczenie z rynków zagranicznych, wiedzieliśmy, jak skutecznie rozwijać działalność. Zaczęliśmy od mniejszych miejscowości, gdzie kluby miały bardziej kompaktowy format i działały w modelu franczyzowym. Model ten się sprawdził, dlatego też rozwijamy sieć w całej Polsce – zarówno w mniejszych miastach, jak i w metropoliach. W Poznaniu podpisujemy obecnie dwie umowy najmu, a nowe kluby powstają w Warszawie i Krakowie. Dziś Xtreme Fitness Gyms jest obecne we wszystkich województwach, a naszym celem jest dalsza ekspansja – mówi Łukasz Dojka, założyciel i właściciel Xtreme Brands.
Według danych EuropeActive i Deloitte’a liczba członków klubów fitness w Europie wzrosła o 4,7 mln (7,5 proc.), osiągając 67,6 mln na koniec 2023 roku. To wynik przewyższający poziom sprzed pandemii COVID-19. Przychody branży fitness w Europie wzrosły w ubiegłym roku o 14 proc., osiągając 31,8 mld euro, co przekroczyło rekordowy wynik z 2019 roku.
Xtreme Fitness Gyms planuje dalszą ekspansję, nie tylko w Polsce, ale również za granicą. Do 2030 roku sieć ma liczyć 500 klubów.
– Naszym strategicznym celem jest osiągnięcie 227 rentownych lokalizacji do końca 2027 roku. Obecnie mamy już zabezpieczonych ponad 250 terytoriów EuropeActive działające kluby lub podpisane umowy franczyzowe. Teraz pozostaje jedynie otwierać kolejne placówki. Planujemy również dalszy rozwój modelu franczyzowego i wejście na rynki zagraniczne – zapowiada Łukasz Dojka.
Xtreme Fitness Gyms rozwija także projekt Xtreme KiDS – połączenie bawialni i siłowni dla dzieci. Celem jest promowanie aktywności fizycznej poprzez zabawę. Obecnie placówki działają w czterech lokalizacjach.
– Nasz model opiera się na trzech kluczowych wartościach: ruch, rozwój, rodzina. Ruch to zdrowie, rozwój odbywa się poprzez zabawę, a rodzina to siła. Pilotaż tego konceptu przeprowadziliśmy w różnych miejscowościach i formatach, zarówno w parkach handlowych, galeriach, jak i wolnostojących budynkach. Mamy już blisko 20 franczyzobiorców czekających na otwarcie własnych placówek. W 2025 roku planujemy uruchomienie około 10 nowych lokalizacji i dalszy rozwój tego segmentu – podsumowuje założyciel i właściciel Xtreme Brands.
Czytaj także
- 2025-03-12: Przyspiesza proces wstąpienia Mołdawii do UE. Unia przeznaczy dla tego kraju ponad 1,8 mld euro wsparcia
- 2025-03-04: Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm
- 2025-03-04: Realizacja Planu dla Chorób Rzadkich przyspiesza. Są już nowe warunki wyceny i poszerza się pakiet badań screeningowych
- 2025-03-05: KE pracuje nad planem działań dla przemysłu motoryzacyjnego. Eksperci widzą dla niego przyszłość w technologiach bezemisyjnych
- 2025-02-21: Trzy lata wojny w Ukrainie. UE i kraje członkowskie przeznaczyły na wsparcie dla Ukrainy ponad 134 mld euro
- 2025-02-24: Problem patotreści w internecie narasta. Potrzebna edukacja dzieci, rodziców i nauczycieli
- 2025-02-10: Polscy europosłowie chcą rewizji zakazu sprzedaży aut spalinowych od 2035 roku. Liczą na zdecydowane poparcie w europarlamencie
- 2025-02-19: Polskie mleczarstwo przygotowuje się do silniejszej konkurencji na zagranicznych rynkach. Potrzebuje wsparcia systemowego
- 2025-02-27: Biodegradowalne materiały mogą rozwiązać problem zanieczyszczenia plastikiem. Na razie to jednak kosztowna alternatywa
- 2025-02-06: OECD chwali Polskę za sprawne przejście przez kryzysy. Rekomenduje też rewizję podatków i wydatków budżetowych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii
Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Polityka
Przyspiesza proces wstąpienia Mołdawii do UE. Unia przeznaczy dla tego kraju ponad 1,8 mld euro wsparcia

– Wspieranie procesu integracji europejskiej Republiki Mołdawii jest kluczowe dla Polski – przekonuje Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej. Mołdawia uzyskała oficjalny status kandydata do UE w 2022 roku. W opinii Komisji Europejskiej robi systematyczne postępy pomimo bezprecedensowych wyzwań, wynikających z intensyfikacji przez Moskwę działań hybrydowych obliczonych na wewnętrzną destabilizację tego państwa. Przyznany pakiet pomocy ma wesprzeć Mołdawię w implementacji reform związanych z akcesją do UE.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.